خانگی و ساختمانی

با سیستم اطفا حریق امنیت خانه های خود را افزایش دهید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم اعلام و اطفا حریق هم ارائه میده؟

سیستم اعلام و اطفا حریق یکی از مهم ترین موارد در ساختمان است که باید به آخرین تکنولوژی های روز تجهیز شده باشد. تجهیزات سیستم اطفا حریق روی ایمنی و رفاه ساکنین تاثیر می گذارد. به خصوص در ساختمان های مسکونی، نمی توان نسبت به نصب سیستم های هوشمند و سنسورهای حساس اعلام و اطفا حریق، بی توجه بود. حوادث احتمالی نه تنها موجب تخریب اموال و از بین رفتن وسایل زندگی می شود بلکه جان خانواده ها را نیز تهدید می کند. با تجهیز  سیستم اطفا حریق خانه می توان از حوادث ناگوار و غیر قابل جبران، پیشگیری کرد.

سیستم اطفا حریق خانه چیست؟

سیستم اعلام حریق و اطفا حریق از تجهیزات پیشرفته ای هستند که در خانه های هوشمند نصب می شود. این سیستم اعلام حریق برای شناسایی و تشخیص حریق در ساختمان نصب می شود اما این سیستم تنها جنبه هشدار دهنده دارد و نمی تواند آتش را مهار کند. مهار آتش سوزی در همان مراحل اولیه بسیار ساده تر است. به همین دلیل از سیستم اطفا حریق به منظور جلوگیری از گسترش آتش و مهار و کنترل آتش سوزی استفاده می شود. ابتدایی ترین و ساده ترین تجهیزات مهار آتش، کپسول آتش نشانی است این وسیله تاکنون جان افراد زیادی را نجات داده است. حتی اگر ساختمان مجهز به سیستم اعلام و یا اطفا حریق دیگری نباشد نیز با می توان شارژ کپسول آتش نشانی برای حوادث احتمالی آمادگی لازم راداشت.

در ارتباط با نحوه شارژ کپسول آتش نشانی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نصب سیستم های اطفا حریق

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم اعلام و اطفا حریق هم ارائه میده؟

ضرورت نصب سیستم اطفا حریق در خانه

حتی تصورش را هم نمی توانید بکنید که آتش با چه سرعتی، گسترده می شود. در خانه وسایل زیادی وجود دارد که به سادگی با یک آتش ساده، شعله ور می شوند. سرویس های خواب و مبلمان چوبی، پرده های پارچه ای و فرش ها و هر چه را که فکرش را می کنید باعث شعله ور شدن آتش می شود. با نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق می توان جلوی همه حوادث احتمالی را گرفت. این سیستم ها هوشمند هستند و حتی در نبود ساکنین نیز به خوبی عمل می کنند. برای مثال سنسورهای حساس به دود و دما ابتدا سیستم اعلام حریق را فعال می کنند و در صورت خاموش نشدن، اتومات سیستم اطفا حریق نیز فعال می شود سیستم های اطفا حریق برای مهار آتش طراحی شده اند.

انواع سیستم اطفا حریق

همه تجهیزاتی که برای خاموش کردن آتش به کار می روند، بخشی از سیستم اطفا حریق هستند. در همه ساختمان ها نصب حداقل یک کپسول آتش نشانی ضروری است اما در مکان هایی که ریسک آتش سوزی بالاتر است حتما نیاز به نصب تجهیزات پیشرفته اعلام و اطفا حریق است. با نصب این سیستم های هشدار دهنده و کنترل کننده می توان امنیت خانه را افزایش داد و از حوادث ناشی از آتش سوزی جلوگیری کرد.

تجهیزات اطفا حریق ار هر نوعی که باشند به دو صورت دستی و اتومات کار می کنند. نوع سیستم خاموش کننده در این تجهیزات نیز دو نوع است. در اغلب موارد خاموش کننده ها آب یا گاز هستند که هر کدام تجهیزات متفاوتی دارند. به طور کلی از هر نوع سیستم اطفا حریق که در ساختمان نصب شود یک تابلوی مرکزی برای آن در نظر گرفته می شود. این تابلو کنترل کامل سیستم را بر عهده دارد و بر اساس موقعیت طراحی شده است.

تجهیزات هشدار دهنده دود

سیستم های اطفا حریق کف

تجهیزات اطفا حریق از کف معمولا برای مکان های پر خطر نصب می شوند. این سیستم برای منازل طراحی نشده زیرا موجب سلب آسایش ساکنین می شود و مشکلاتی را برای افراد خانواده فراهم می کند. برای مثال در کارگاه هایی که با مواد شیمیایی و رنگ های آتش زا سر و کار دارند از این تجهیزات استفاده می شود. در انبارهای مخازن سوخت و محل نگهداری مواد اتش زا نیز سیستم های اطفا حریق از کف کارامدتر هستند.

سیستم های اتوماتیک اطفا حریق با آب فشان

در این سیستم ها از تجهیزاتی استفاده می شود که به لوله کشی آب نیاز دارند. این تجهیزات برای مهار آتش و جلوگیری از گسترده شدن حریق کاراریی بسیار خوبی دارند. در هتل ها،رستوران ها/ف سالن های عمومی، ادارات و ….. حتی در منازل نیز می توان ایت تجهیزات را نصب کرد و ایمنی ساختمات را افزایش داد. تجهیزات آب افشان با سیستم اعلام حریق و سنسورهای حساس به دود و گرما در ارتباط هستند.

برای مثال وقتی دود آشپزخانه را فرا می گیرد، ابتدا صدای آژیر هشدار شنیده می شود. در صورت خاموش نکردن آژیر به صورت دستی، آب فشان ها به طور اتوماتیک عمل می کنند و با پاشش آب، آتش احتمالی را خاموش می کنند. حساسیت این تجهیزات متفاوت است و می توان آن را کم و زیاد کرد. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم اعلام و اطفا حریق هم ارائه میده؟

سیستم اطفا حریق گازی

تجهیزات اطفا حریق اتوماتیک بدون دخالت دستی عمل می کنند. طراحی این سیستم ها به گونه ای است که به محض تشخیص دود یا حرارت، فعال می شوند. سیستم اطفا حریق گازی نیز از نوع اتومات است و برای خاموش کردن آتش از گاز استفاده می کند. این سیستم برای مکان هایی که امکان استفاده از آب یا کف خاموش کننده نیست، نصب می شوند. سستم اطفا حریق حانه همیشه آب در دسترس دارد.

سیستم اطفا حریق خانه

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک پودری

مواد مورد استفاده برای اطفا و خاموش کردن حریق،تنوع زیادی دارد. حتی در کپسول های آتش نشانی نیز از چندین ترکیب مختلف استفاده می شود. ترکیبات پودری به صورت خشک هستند. در مکان هایی که به علت وجود برق نمی توان از آب استفاده کرد، این تجهیزات نصب می شوند. برای مثال در موتورخانه شوفاژ بهتر است این سیستم های اتوماتیک پودری نصب شود. در ادارت برای اتاق های سرور و کامپیوتر هم معمولا سیستم اطفا حریق پودری بهتر جواب می دهد.

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک فوم

طراحی این سیستم برای منازل مسکونی چندان ضوروی نیست. هزینه این تجهیزات زیاد است و کاربرد خاصی هم در یک خانه ندارد. فوم های اطفا حریق برای انبارهایی که محل نگهداری مواد شیمیایی یا قابل اشتعال هستند، انتخاب خوبی است. برای مثال تاسیسات نفتی یا آشیانه هواپیماها را می توان با این سیستم های اطفا حریق، تجهیز کرد.

انتخاب سیستم اطفا حریق مناسب برای خانه

سیستم های اطفا حریق بر اساس نوع آتش تنظیم می شوند. در این مورد استانداردهایی از سوی سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده است. بر این اساس، عامل ایجاد کننده آتش بر اساس تنوع به دسته بندی های مختلف تقسیم می شود. برای هر مورد، ماده مورد استفاده دز اطفا حریق نیز به گونه ای متفاوت انتخاب می شود. از سوی این سازمان نوع آتش سوزی های خانگی در گروه یک قرار دارد. طبق تعریف در این گروه مواد اتش زا عبارتنداز: چوب، کاغذ، پارچه که در بافت البسه و لوازم منزل وجود دارند.

برای خاموش کردن آتش ناشی از سوختن مواد خانگی، آب بهترین انتخاب است. بنابراین استفاده از سیستم اطفا حریق بر پایه آب برای امنیت خانه ایده خوبی است. به همین ترتیب در مکان های مختلف، عامل ایجاد اتش تعیین کننده نوع ماده به کار رفته در سیستم اطفا حریق است. برای مثال از آب نمی توان برای خاموش کردن آتش ناشی از مواد شیمیایی استفاده کرد.

سنسورهای اعلام و اطفا حریق

هزینه نصب سیستم اطفا حریق خانه چقدر است؟

همین لحظه که در خواندن این مطلب هستید، تجهیزات اعلام و اطفا حریق، در حال تغییر و به روز شدن هستند. شرکت های تولید کننده و طراحان خانه های هوشمند همواره تجهیزات متفاوت تر و کارامدتری را به بازار عرضه می کنند. تقریبا با هر بودجه ای که داشته باشید! امکان استفاده از تجهیزات مناسب برای کنترل و مهار آتش در خانه، وجود دارد. هر چقدر هزینه بیشتری بپردازید تجهیزات پیشرفته تر و قابل اعتمادتری را در اختیار دارید. به هر حال صرف بودجه برای ایمنی افراد خانواده، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

تعیین دقیق قیمت نصب سیستم اطفا حریق نیازمند بازدید حضوری از محل و بررسی موقعیت ساختمان است. تکنیسین متخصص طبق خواسته مالک می تواند طراحی را انجام دهد. در اغلب موارد نصب تجهیزات اطفا حریق در آشپزخانه، پیشنهاد می شود. منشا اغلب آتش سوزی های خانگی از آشپزخانه است. به سادگی با نصب سنسورهای حساس به دود و حرارت می توان جلوی اتفاق های ناگوار بعدی را گرفت.

سیلندر آتش خاموش کن خانگی

خدمات نصب انواع سیستم اعلام و اطفا حریق

نصب سیستم اطفا حریق خانگی تنوع زیادی دارد. در واقع همیشه نمی توان یک الگو را برای همه منازل اجرا کرد. معمول اینطور است که سیستم های اعلام و اطفا حریق با نظر کارشناس و مشاوره تخصصی، طراحی می شود. انتخاب محل مناسب نصب سیستم اعلام حریق و همچنین تجهیزات جانبی مورد استفاده، نیاز به بررسی و بازدید حضوری از محل دارد. طراحی یک سیستم کارامد و مناسب به اندازه گیری های دقیق و محاسبات کامل نیاز دارد. چنانچه مایل به نصب سیستم اعلام و اطفا حریق تهران، سیستم اعلام حریق کرج، اطفا حریق شیراز، اعلام و اطفا حریق اصفهان، اطفاء حریق مشهد و نصب اعلان حریق تبریز هستید روی لینک آبی در زیر همین مطلب کلیک کنید. به زودی تیم پشتیبانی برای هماهنگی و اعزام تکنیسین کارشناس با شما تماس می گیرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم اعلام و اطفا حریق هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا