نظافت و پذیرایی

بهترین روش پاک کردن لاک از روی فرش✔️ خدمات قالیشویی

پاک کردن لاک از روی فرش

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

لاک های رنگارنگ و جذاب لکه های بدی روی فرش ها به جا می گذارند که به این سادگی ها هم تمیز نمی شود. پاک کردن لاک از روی فرش در مقایسه با لکه نوشابه، چای و قهوه کمی دشوارتر است. اگر راه و رسمش را بلد نباشید به جای از بین بردن لکه لاک، بدتر همه فرش را کثیف می کنید. در این صورت باید با سرویس قالیشویی برای شستشو و از بین بردن لکه فرش تماس بگیرید. قبل از اینکه لاک روی همه قسمت های فرش پخش بشود با ترفندهای این مطلب، لکه را به طور کامل پاک کنید.

راه های پاک کردن لاک از روی فرش

با همه احتیاط ها باز هم امکان افتادن شیشه لاک روی فرش هست. توصیه می شود قبل از لاک زدن ناخن های دست و پا از یک زیرانداز مناسب استفاده کنید تا سهوا لاک، فرش را کثیف نکند. اگر کودکی در خانه دارید حتما لاک ها را در جای مناسبی نگهداری کنید. دختر بچه ها عاشق لاک زدن هستند و تا چشم شما را دور ببینند شروع به لاک زدن دست و پا می کنند. البته همراه با آن روی فرش ها را نیز پر از لکه های لاک کرده اند. برای تمیز کردن لکه لاک سریع دست به کار شوید. لاک تا زمانی که خشک نشده خیلی راحت تر پاک می شود. لاک خشک شده در عمق تار و پود فرش وارد شده و به این سادگی ها هم تمیز نمی شود.

پاک کردن لاک تازه از روی فرش

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟
نحوه صحیح پاک کردن لاک از روی فرش

تمیز کردن لاک از روی فرش با اسپری مو

به محض افتادن شیشه لاک سریع شروع به تمیز کردن لاک کنید زمان زیادی وقت ندارید. مادامی که لاک خیس هست حالت روان و مایع دارد و به راحتی تمیز می شود. با یک قاشق، لاک را به آرامی از روی فرش بردارید. سپس باقیمانده آن را با دستمال تمیز کنید. اگر اسپری مو ( فیکساتور) در خانه داشته باشید کار ساده می شود. با این اسپری روی لکه لاک را خیس کنید. بعد از یکی دو دقیقه با یک دستمال لکه را کامل تمیز کنید. یادتان باشد قبل از به کارگیری هر ماده ای حتما روی یک قسمت پنهان و دور از دید فرش آن را تست کنید.

پاک کردن لاک از روی فرش با شیشه شوی

استفاده از مواد سفید کننده ( وایتکس) برای تمیز کردن لاک روی فرش اصلا ایده خوبی نیست. وایتکس به تار و پود فرش آسیب می رساند و امکان از بین رفتن رنگ قالی هم هست. با مواد بی ضررتری می توانید کامل لاک را پاک کنید. شیشه شوهای معمولی حاوی مقداری الکل هستند که برای پاک کردن لکه لاک عالی عمل می کنند. ابتدا مثل شیوه توضیح داده شده قبلی، لاک اضافی را با قاشق برداشته و سپس از شیشه شوی برای تمیز کردن لکه استفاده کنید. با استفاده از یک دستمال سفید باقیمانده لاک را پاک کنید. از کشیدن دستمال روی فرش خودداری کنید. به جای ان می توانید با حرکات ضربه ای و با حوصله همه لاک را بردارید.اگر با این روش ها فرش تمیز نشد به بهترین قالیشویی تهران زنگ بزنید تا فرش را لکه بری و تمیز کند.

قیمت قالیشویی در سال 1402

پاک کردن لکه لاک فرشپاک کردن لاک از روی فرش

از بین بردن لکه لاک روی فرش با آب اکسیژنه

از مقداری آب اکسیژنه نیز می توانید لکه های خشک شده لاک را تمیز کنید. با آب اکسیژنه دستمال را خوب مرطوب کنید. این دستمال را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی لکه بگذارید تا لاک، دوباره روان شود. حالا با کمک یک دستمال سفید و بدون پرز بقایای لاک و آب اکسیژن را تمیز کنید. شاید لازم باشد یکبار دیگر همین کار را تکرار کنید. بعد از پاک کردن لکه حتما محل را با آب و پارچه مرطوب تمیز کنید. لکه های سمج قدیمی با این روش شاید تمیز نشوند با خدمات قالیشویی کرج هماهنگ کنید. همیاران قالیشویی بهتر می دانند چگونه لکه لاک خشک شده را بدن آسیب به فرش، تمیز کنند. 

طریقه شستن مبل سلطنتی و خدمات شستشوی مبل در خانه

پاک کردن لاک از روی فرش با پاک کننده ناخن

اگر بلافاصله لاک را پاک نکنید بعد از چند دقیقه، حالت جامد و سخت پیدا می کند. در این صورت دیگر نمی توانید آن را با قاشق بردارید یا با پارچه تمیز کنید. لاک خشک شده درون الیاف قالی را نیز کثیف کرده است. با استفاده از پاک کننده های ناخن می توانید لکه لاک را تمیز کنید. محلول های حاوی استون مناسب نیستند از پدهای لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید. این پدها حاوی مواد روغنی و چرب هستند. بنابراین پس از پاک کردن لاک حتما محل لکه را با محلول آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

در یک کاسه کمی آب ولرم ریخته و چند قطره مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. با یک اسفنج یا حوله روی محل لکه را به خوبی تمیز کنید. به این ترتیب چربی پد لاک پاک کن به راحتی پاک می شود. نیازی به آب جوش یا شوینده های قوی نیست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

پاک کردن لاک از روی فرش دستبافپاک کردن لاک از روی فرش

سرویس قالیشویی

قالی شویی اصفهان توسط بهترین قالیشویی ارائه می شود. شستشوی فرش دستباف تبریز و نفیس، فرش ماشینی و موکت با دستگاه شستشو داده می شود. شستن قالی و قالیچه به همراه لکه بری و رفو و ترمیم ریشه، آبکشی و کُر اسلامی به همراه ضد عفونی با مواد مناسب از خدماتی است که تنها در بهترین قالیشویی تهران ارائه می شود. جهت ثبت سفارش رایگان از طریق اپ این سامانه اقدام کنید. پس از ثبت سفارش همیار شرکت قالیشویی درب منزل مراجعه کرده و فرش ها را به محل کارگاه حمل می کند. کلیه فرش ها طبق زمان بندی اعلام شده در روز مقرر به صورت لول شده و کاور کشی تحویل داده می شود. سفید شویی و اعلاشویی قالی های نفیس با هماهنگی قبلی پذیرفته می شود. این سرویس شامل گارانتی تحویل سالم می باشد. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا