لوله کشی و تاسیسات

لوله کشی فاضلاب سقفی و کفی✔️لوله کشی شبانه روزی

نحوه اجرای لوله کشی فاضلاب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

برای آب رسانی به ساختمان و همچنین خارج شدن آب های آلوده ساختمانی نیاز به سیستم لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب است. اجرای لوله کشی فاضلاب در مقایسه با لوله کشی آب دارای بخش های متفاوت تری است. هرگونه اهمال و سهل انگاری در این سیستم موجب می شود تا ساکنین با مشکلات زیادی مواجه شوند. سیستم های فاضلاب وظیفه انتقال آب های خاکستری و آلوده را دارند. معیوب بودن این سیستم و باقی ماندن این آلودگی ها خطرات جدی به همراه دارد. در ساختمان های قدیمی به علت فرسودگی لوله ها امکان اشکال در سیستم فاضلابی بیشتر است اما برخی از ساختمان های نوساز نیز به دلیل عدم اجرای صحیح لوله کشی فاضلاب، با این مشکل روبرو هستند.

سیستم لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب تهران به دو شیوه اجرا می شود قبل از آشنایی با این روش ها بهتر است با سیستم لوله کشی فاضلاب آشنا شویم. این لوله کشی ها پیچیده تر و دارای تنوع بیشتری از لوله کشی آب است. اجرای صحیح لوله کشی در این بخش ها روی کارکرد نهایی سیستم فاضلاب تاثیر می گذارد.سیستم فاضلاب ساختمانی شامل این بخش هاست:

الف- لوله آب فاضلاب: طراحی این سیستم در ساختمان های مسکونی همیشه از بالا به پایین است.

ب- لوله های ونت یا هواکش: نصب غلط ونت موجب تهویه نامطبوع و اشکال در خروج مواد زائد سیستم فاضلابی می شود.

ج- لوله کشی سیفون: شکل گلوگاهی سیفون ها در جلوگیری از خشکی لوله های فاضلاب موثر است. این سیفون ها مانع ورود حشرات و انتشار بوی نامطبوع در ساختمان می شود.

بهترین روش باز کردن لوله فاضلاب بدون تخریب

روش اجرای لوله کشی فاضلاب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان

طراحی لوله کشی فاضلاب در کارایی ان تاثیر زیادی دارد. شیب مناسب لوله ها، قطر لوله ها و …. همگی در سرعت خروج مواد زائد موثر است. لوله کشی فاضلاب توالت کرج و سرویس بهداشتی به همراه لوله کشی فاضلاب در آشپزخانه و هر قسمتی که لوله کشی آب وجود دارد، به دو شکل متفاوت اجرا می شود. 

  • الف-اجرای لوله های فاضلاب کف خواب
  • اجرای لوله های فاضلاب زیر سقفی

اجرای لوله کشی فاضلاب کف خواب

این شیوه همان روش سنتی برای اجرای لوله کشی فاضلاب شیراز است. در گذشته همه ساختمان های مسکونی به طریق کف خواب،لوله گذاری می شدند. در لوله کشی فاضلاب به شیوه سنتی بع از اینکه لوله های سیفون و هواکش به لوله فاضلاب متصل شده، با مصالح ساختمانی مناسب نظیر سیمان روی لوله ها پوشانده می شوند. 

اجرای لوله کشی فاضلاب زیر سقفی

در این شیوه لوله های فاضلاب در کف ساختمان خوابانده نمی شوند بلکه به صورت زیر سقفی اجرا می شود. لوله های چدنی و پوشیفت به صورت ترکیبی برای اجرای لوله های فاضلاب زیر سقفی به کار می رود. این شیوه در گذشته مرسوم نبوده است.

 در صورت اجرای صحیح خدمات لوله کشی فاضلاب اصفهان، هر دو روش کارایی خوبی دارند. به طور کلی یک لوله کشی فاضلاب مناسب دارای این شرایط است:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟
  • عدم انتشار بوی فاضلاب در ساختمان
  • سرعت حرکت مواد فاضلابی
  • دسترسی راحت به لوله های فاضلاب جهت بررس و تعمیرات

نصب توالت فرنگی روی ایرانی بدون تخریب

هزینه اجرای لوله کشی فاضلاب

اجرای لوله کشی فاضلاب کف خواب بهتر است یا لوله کشی زیر سقفی؟

هر کدام از این لوله کشی ها مزایای خود را دارد برای اینکه تصمیم گیری بهتری داشته باشید تفاوت های دو روش شرح داده شده را از نظر کارایی و هزینه ها بررسی می کنیم.

  •  دفع مواد زئد

از نظر سرعت حرکت مواد فاضلابی در درون لوله ها تفاوتی بین لوله کشی فاضلاب سنتی و سقفی وجود ندارد. در صورت اجرای صحیح و شیب مناسب، هر دو شیوه کارامد هستند! اما استفاده از لوله های بی کیفیت می تواند نتیجه کار را تحت تاثیر قرار دهد.

  • آسیب به لوله ها

در لوله کشی فاضلاب زیر سقفی مشهد لوله ها از زیر سقف رد شده و هیچ فشاری به لوله ها فاضلاب وارد نمی شود. در صورتی که در لوله کشی های کف خواب، لوله ها در کف ساختمان کار شده و در تماس با آن است. به این ترتیب امکان آسیب و شکستگی در لوله های کف خواب بیشتر از زیر سقفی است.

  • سرعت اجرای لوله کشی فاضلاب

به لحاظ سرعت اجرای لوله گذاری، معمولا روش سنتی سریع تر انجام می شود! در لوله های زیر سقفی باید بررسی دقیق تری انجام شود و از اتصالات و نصب داکت ها و …. نیز استفاده می شود.

  • هزینه اجرای لوله کشی فاضلاب

هزینه اجرای لوله کشی فاضلاب تبریز زیر سقفی در مقایسه با روش سنتی بیشتر است. این به دلیل سختی کار، تخصصی بودن لوله کشی، داکت کشی بین دیواره های ساختمان و …. بوده که هزینه ها را افزایش می دهد.

  • هزینه تعمیرات لوله کشی فاضلاب

اما لوله کشی فاضلاب زیر سقفی یک امتیاز بزرگ دارد و آن سهولت دسترسی به لوله ها و انشعابات جهت تعمیرات یا تعویض لوله های فاضلابی است. در این صورت نیازی به کندن و خرابکاری نیست و خیلی راحت تر و کم هزینه تر می توان مشکل را برطرف کرد. در برخی اوقات هزینه تعمیرات لوله کشی فاضلاب زیر سقفی حتی کمتر از نصف لوله های کف خواب است.

اجرای لوله کشی فاضلاب سقفیلوله کشی فاضلاب خانگی

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

امکان آسیب به لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان همشه وجود دارد. نم و نشتی آب از دیوار و سقف یک هشدار جدی برای وجود ایراد در لوله کشی است. قبل از اینکه خسارات بیشتری وارد شود با سرویس لوله کشی هوم سرویز تماس بگیرید. ثبت سفارش از طریق اپ این سامانه کاملا رایگان است. با اولین تماس و ثبت سفارش، هماهنگی جهت بازدید از محل انجام می شود. همیار لوله کش بعد از بررسی وضعیت لوله کشی و میزان خسارت، هزینه های تعمیرات و تعویض لوله ها را به صورت شفاف اطلاع رسانی می کند. در صورت رضایت مشتری، عملیات اجرای لوله کشی بلافاصله انجام می شود. پس از پایان کار، محل تمیز تحویل داده می شود و هزینه ها طبق توافق دریافت می شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا