بنایی و دکوراسیون

آموزش تهیه دوغاب برای کف دستشویی ✔️ به همراه آموزش دوغاب ریزی کف سرویس

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوغاب حمام و دستشویی هم ارائه میده؟

در اغلب موارد از بین رفتن دوغاب کف حمام و سرویس بهداشتی دلیل اصلی نم و نشتی در ساختمان است. برای ترمیم دوغاب کف توالت و حمام سریع اقدام کنید. نم و نشتی می تواند خسارات زیادی به سقف طبقه زیرین وارد کند. ترمیم دوغاب کار چندان دشواری نیست و هزینه چندانی هم ندارد. قیمت رفع نم ساختمان به مراتب بیشتر از ریختن دوغاب بین کاشی است. اگر وقت و علاقه داشته باشید می توانید خودتان هم دوغاب ریزی را انجام دهید. تهیه دوغاب برای کف دستشویی مهم ترین بخش کار است که باید به درستی انجام شود. در این مطلب نحوه آماده سازی دوغاب برای افراد مبتدی آموزش داده می شود. اگر برای اولین بار قصد ترمیم دوغاب بین کاشی را دارید این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای کامل دوغاب ریزی کاشی

دوغاب ریختن در جهت تکمیل عایق بندی حمام و توالت انجام می شود. جنس مواد به کار رفته در ترکیبات دوغاب طوری است که از نفوذ آب جلوگیری می کند. دوغاب بین کاشی و سرامیک در اثر شستشو و یا مرور زمان، خاصیت  ضد آب خود را از دست می دهد. در این صورت با هر بار شستن سرویس بهداشتی و یا ریزش آب، نم و رطوبت به فضای بین کاشی های کف نفوذ می کند. گاهی حتی شاهد تغییر رنگ دوغاب کف سرویس بهداشتی هم هستیم که در اثر رشد قارچ و کپک به وجود می آید. با دوغاب ریزی نه تنها از نم و رطوبت جلوگیری می شود بلکه موجودات رطوبت دوست نظیر همین قارچ و کپک های حمام و توالت هم از بین می روند. همین حالا دست به کار شوید و دوغاب ریزی را خودتان انجام دهید.  

ترمیم دوغاب کاشی حمام
میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوغاب حمام و دستشویی هم ارائه میده؟

آموزش تهیه دوغاب برای کف دستشویی

دوغاب ترکیبی از چند ماده است که در همه فروشگاه های مصالح بنایی به فروش می رسد. از دوغاب برای بندکشی سرامیک در هنگام ساخت بنا استفاده می شود. در این صورت حداقل یک تا دو روز پس از نصب کاشی ها می توان دوغاب ریزی را انجام داد. عملیات ریختن دوغاب در ساختمان های نوساز با ترمیم دوغاب قدیمی حمام و توالت تفاوت دارد. هر زمان که کیفیت دوغاب از دست رفت می توانید دوباره پروسه دوغاب ریزی بین کاشی را انجام دهید. این کار نیاز به بودجه زیادی ندارد و در کوتاه ترین زمان، اجرای دوغاب کف حمام تمام می شود. قبل از شروع باید دوغاب های قدیمی را پاک کنید.

ترفندهایی برای تمیز کردن کاشی حمام

ترمیم دوغاب بین کاشی

کندن دوغاب قبلی کار ساده ای نیست ولی با کمی حوصله می توانید این کار را با کمک ابزار مناسب انجام دهید. با یک ابزار نوک تیز همه دوغاب های قبلی را بتراشید مراقب کاشی ها باشید که آسیب نبینند. با دقت فضای بین کاشی ها را خالی کنید. سپس گرد و غبار بین کاشی ها را به خوبی تمیز کنید. از جارو برقی می توانید برای این کار استفاده کنید. با دقت بین همه کاشی های حمام را یک به یک غبارگیری کنید. حالا یک اسفنج بزرگ را مرطوب کنید و با آن کف سرویس بهداشتی و محل مورد نظر را پاک و پاکیزه کنید. هرگز از شلنگ و آب فراوان برای شستشوی گرد و خاک بین کاشی ها استفاده نکنید. در این وضعیت احتمال نم و نشتی به واحد زیرین خیلی زیادتر است. 

تهیه دوغاب برای کف دستشویی

روش تهیه دوغاب برای کف دستشویی و حمام

دوغاب به دو صورت آمده و ساختنی استفاده می شود. کار با دوغاب آماده بسیار ساده است حتی دوغاب آنتی باکتریال نیز در بازار موجود است. برای تهیه دوغاب نیز مشکلی وجود ندارد.  به یک ظرف مناسب و نسبتا بزرگ برای درست کردن دوغاب نیاز دارید. با توجه به ابعاد حمام و دستشویی مقدار کافی از سیمان سفید را با پودر خاک سنگ مخلوط کنید. ترکیب این دو را مساوی در نظر بگیرید. حالا به تدریخ آب را به این مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست بیاید. دوغاب کف دستشویی به دلیل وجود سیمان و پودر بند کشی به رنگ سفید است. اگر کاشی های رنگی نصب کرده اید می توانید از دوغاب آماده رنگی برای بندکشی کاشی و سرامیک استفاده کنید.

تهیه دوغاب برای کف دستشویی و دوغاب ریختن

دوغاب ریزی کاشی کف را از دورترین نقطه و گوشه  سرویس بهداشتی شروع کنید. به این ترتیب مجبور نیستید روی دوغاب تازه، قدم بگذارید. از یک ماله یا شناور دوغاب برای برداشتن مواد استفاده کنید. دوغاب را روی کاشی بکشید و با ابزار یا دست آن را به درون خطوط بین کاشی ها انتقال دهید. هم زمان روی تمام کاشی ها دوغاب نریزید زیرا امکان خشک شدن دوغاب قبل از حرکت بین کاشی ها وجود دارد. روی بخش های کوچک کار کنید و هر بار دوغاب اضافی را به ظرف اصلی برگردانید. پس از تکمیل هر قسمت باید تا خشک شدن دوغاب صبر کنید و سپس محل را با اسفنج مرطوب به خوبی تمیز کنید. دوغاب اضافی را از روی کاشی ها پاک کنید زیرا بعدها به سختی می توانید محل را تمیز کنید.

در نهایت یکبار دیگر کل سطح حمام و دستشویی را با دستمال خیس تمیز کنید. قبل از تمیزکاری آب اضافی دستمال را بگیرید با کمی رطوبت هم می توانید کاشی ها را تمیز کنید و نیازی به سابیدن و استفاده از اسکاچ و سیم ظرفشویی نیست.

روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

دوغاب ریزی کف حمام و توالت

خدمات بندکشی و دوغاب حمام و سرویس بهداشتی

برای ترمیم دوغاب کف حمام و سرویس بهداشتی با ما تماس بگیرید.خدمات دوغاب ریزی حمام و دستشویی در سریع ترین زمان انجام می شود. ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. این سرویس در همه مناطق دوغاب ریزی تهران، دوغاب کاشی کرج، دوغاب سرامیک مشهد، دوغاب حمام اصفهان، بندکشی ساختمان شیراز و قیمت بندکشی تبریز سفارش می پذیرد. سفارش گیری برای روزهای تعطیل با هماهنگی قبلی امکان پذیر است. هزینه نهایی پس از بازدید به طور دقیق اطلاع رسانی خواهد شد. تعیین قیمت دوغاب و بندکشی طبق نرخ مصوب و منصفانه در نظر گرفته می شود. هزینه خرید مصالح بر عهده مشتری است. در صورت تمایل همیار می تواند مصالح مورد نیاز را تهیه کنید. قیمت خرید مواد و مصالح روی هزینه نهایی لحاظ خواهد شد. این سرویس به صورت تضمین شده ارائه می شود و پس از پایان، محل تمیز خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوغاب حمام و دستشویی هم ارائه میده؟

یک دیدگاه

  1. مدتها پیش برای کف حمام از دوغاب آماده که به دوغاب نانو معروف استفاده کردم. اصلا راضی نبودم
    چون تمام سیاهی و کپک به زیر بندها رفت و ظاهر زشتی به حمام داد. پاک کردنش هم اصلا کار راحتی نیست.
    به غیر از روش سنتی روش جدید دیگه‌ای وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا