خانگی و ساختمانیهوم سرویز

مهمترین نکات در تعمیر آسانسور که باید بدانی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آسانسور و بالابر هم ارائه میده؟

انواع آسانسور و بالابر در ساختمان های مسکونی و اداری نصب شده است. هر از گاهی خبرهایی از حوادث ناگوار سقوط آسانسور و یا گیر کردن ساکنین در آسانسور شنیده می شود. این اخبار موجب ترس و وحشت بسیاری شده است. آیا آسانسورها همین قدر خطرناک هستند؟ اگر  تعمیرات آسانسور به موقع انجام شود هیچیک از این اتفاقات پیش نمی آید. بسیاری از مالکان، نسبت به اشکالات پیش آمده بی اعتنا هستند و تعمیر آسانسور خراب را جدی نمی گیرند. گاهی دیده شده که آسانسور خراب و مستعمل، بدون استفاده رها شده و نسبت به راه اندازی آن اقدام نمی شود. بالابرها از وسایل رفاهی در هر ساختمان هستند ولی نیاز به رسیدگی دارند. با صرف هزینه ای اندک می توان آسانسور مجتمع را همیشه سالم و آماده نگهداشت. 

چه موقع تعمیر آسانسور الزامی است؟

تعمیرات تنها مربوط به خرابی و از کار افتادن آسانسور نیست. گاهی بنابر دلایلی لازم است تا تغییراتی در کابین داده شود . برای مثال اجرای نورپردازی نما و نورمخفی یکی از همین موارد است. آسانسورهای جدید همگی نور مخفی دارند ولی می توان بالابرهای قدیمی را نیر با تجهیزات نورپردازی مدرن، بازسازی کرد. تعمیر آسانسور یکی از ضروری ترین کارهایی است که مدیر ساختمان بر عهده می گیرد. هر نوع ایراد و اشکال در کارکرد این وسیله می تواند به بهای جان ساکنین تمام شود. برای اینکه حوادث ناگوار اتفاق نیفتد لازم است تا آسانسور ساختمان به صورت دوره ای بازدید شود. 

تعمیرات آسانسور
میدونستی که هوم سرویز، خدمات آسانسور و بالابر هم ارائه میده؟

سرویس دوره ای آسانسور

برای اینکه جلوی حوادث ناخواسته گرفته شود باید در بازه های زمانی مشخص، آسانسور تحت بررسی تخصصی قرار گیرد. تکنیسین متخصص تنها کسی است که اجازه سرویس یا تعمیر آسانسور را دارد. هیچیک از ساکنین آپارتمان نباید سر خود اقدام به تعمیر و یا دستکاری آسانسور کند. معمولا شرکت هایی که کار نصب آسانسور تهران را بر عهده دارند در مورد خطرات احتمالی هشدارهای لازم را اطلاع رسانی می کنند. بعد از نصب، طبق توصیه شرکت لازم است تا کارشناس متخصص برای سرویس آسانسور به محل اعزام شود. در سرویس دوره ای همه بخش های فنی و الکتریکی بررسی شده و اشکالات احتمالی شناسایی می شود. در صورت لزوم، تعمیرات آسانسور بلافاصله انجام خواهد شد.

عیب یابی آسانسور

مهم ترین مسئله در تعمیر انواع آسانسور، پیدا کردن ایراد آن است. تعویض قطعه آسیب دیده به تنهایی کافی نیست باید علت خرابی قطعه مورد نظر مشخص شود. در غیر این صورت همین مشکل بارها و بارها تکرار می شود و هزینه های تعمیرات سرسام آور خواهد شد. با یک مثال موضوع را روشن می کنم فرض کنید تعمیرکار پس از بررسی متوجه خوردگی شیارهای هرزگرد شده. در این صورت با تعویض فلکه هرزگرد مشکل ظاهرا برطرف می شود اما هنوز علت خوردگی، مشخص نشده است. بنابراین خیلی زود دوباره همین مشکل، موجب خرابی آسانسور می شود. تعمیرکار متخصص آسانسور تنها کسی است که علت اصلی خرابی را تشخیص می دهد و صلاحیت تعمیر آسانسور را دارد.

انواع مشکلات برق ساختمان کدامند؟

نصب و تعمیر آسانسور

علت خرابی آسانسور

در برخی ساختمان ها به طور مداوم، آسانسور دچار مشکل می شود. خرابی پی در پی آسانسور احتمالا دلیل دیگری دارد. مهم ترین علت اینست که عملیات نصب آسانسور کرج به صورت صحیح انجام نشده باشد. نصب غیر اصولی و ناشیانه آسانسور توسط شرکت های غیر حرفه ای، عامل اصلی خرابی زود هنگام انواع بالابر است.

استفاده غیر اصولی و بی مورد نیز از عواملی است که موجب خراب شدن آسانسور می شود. هر کابین دارای ظرفیت مشخصی است حمل بار با آسانسور می تواند فرسودگی قطعات را افزایش دهد. باز وب سته کردن درب کابین توسط کودکان، بازی با آسانسور و بالا و پایین رفتن های بی جهت، همگی طول عمر دستگاه را کاهش می دهد. فرسودگی قطعات در اثر کارکرد مداوم زودتر رخ می دهد.

نداشتن سرویسکار نیز از دیگر عواملی است که موجب از کار افتادن آسانسور می شود. تعویض قطعات آسانسور هزینه بالایی دارد. به جای صرف این هزینه می توانید با پرداخت مبلغ کمتری از خدمات سرویسکار استفاده کنید. سروسکار و نصاب آسانسور مشهد با تجربه می تواند ایراد را در پایه تشخیص دهد. در نظر داشته باشید که افراد غیر متخصص، صدمات بیشتری به آسانسور وارد می کنند و گاهی یک ایراد کوچک را با مخارج هنگفت انجام می دهند. برای سرویس آسانسور  تعمیرات با خدمات فنی هوم سرویز تماس بگیرید تا بلافاصله تکنیسین متخصص به محل اعزام شود. 

هزینه تعمیر آسانسور چقدر است؟

انواع آسانسور از نظر ابعاد، نوع عملکرد و … در ساختمان های بلند مرتبه نصب می شود. تکنیسین کارشناس ابتدا قسمت های برقی و اصلی را بررسی می کند و ایراد به وجود آمده را پیدا می کند. فرسودگی سیم های برق یا اتصالات بالابر، به مرور زمان ایجاد می شود. هزینه تعمیرات با توجه به نوع خرابی و قطعه فرسوده، تفاوت دارد. چنانچه نیاز به تعویض قطعه باشد، هزینه ها بستگی به قیمت خرید همان قطعه دارد. با توجه به تورم موجود و افزایش روز افزون قیمت ها نمی توان نرخ ثابت و مشخصی را در این مورد اعلام کرد. در ادامه لیست کامل قیمت تعمیرات انواع آسانسور و بالابر برای اطلاع عزیزان، منتشر شده است. این جدول به طور مرتب به روز رسانی می شود و آخرین تغییرات اعمال خواهد شد.

لیست قیمت برقکاری ساختمان

هزینه تعمیر آسانسور

خدمات آسانسور و بالابر

نصب، سرویس و نگهداری آسانسور پذیرفته می شود. تعمیرات آسانسورهای نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک توسط تکنیسین حرفه ای و با تجربه انجام می شود.اجرای انواع بالابر، آسانسور هیدرولیکی، هوم لیفت، بالابر تک نفره و … پس از بررسی محل، امکان پذیر است. قیمت گذاری کاملا عادی و منصفانه، کیفیت اجرا عالی و با در نظر گرفتن نکات ایمنی، سرعت اجرا بالا در همه درخواست های ثبت شده از طریق اپ هوم سرویز، لحاظ می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آسانسور و بالابر هم ارائه میده؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات آسانسور و بالابر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا