خانگی و ساختمانی

کانال سازی کولر _ هزینه کانال سازی چقدر می شود؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کانال کشی و نصب دریچه هم ارائه میده؟

در این مطلب از سیر تا پیاز کانال سازی کولر را با هم پی می گیریم. از انواع کانال کولر گرفته تا هزینه کانال سازی کولر همگی به صورت جزئی در این مطلب آورده شده. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش کار کانال سازی کولر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اگر هم اطلاعات خوبی در این زمینه دارید و به دنبال یک کانال ساز حرفه ای تهران و کاربلد هستید همین حالا روی لینک ثبت درخواست کلیک کنید. همکاران ما این امکان را فراهم کرده تا با بهترین شرکت های کانال سازی کولر و تهویه مطبوع در ارتباط باشید. قبل از سفارش هم می توانید تصاویر پروژه های اجرا شده قبلی را مشاهده کنید.

کانال سازی چیست؟

در اغلب ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی، اداری و … حتما نمونه هایی از کانال ها اجرا شده اند. کانال سازی حرفه ای پر کاربرد است که با ساخت انواع کانال از متریال مختلف سرد کار دارد. از کانال برای گردش هوا در ساختمان استفاده می شود. کانال ها وظیفه انتقال هوا از یک منبع به قسمت های دیگر ساختمان را دارند. برای بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع و دستگاه های برودتی و حرارتی از کانال مخصوص استفاده می شود.

نصاب کولر آبی روی پشت بام نیز از طریق همین کانال های کوچک و بزرگ، هوای مطبوع را به داخل ساختمان انتقال می دهد. باد خنکی که از دریچه های کولر اتاق، صورت را نوازش می کند از طریق یک کانال وارد اتاق می شود. صنعت ساخت کانال و کانال سازی کولر از کاربردی ترین صنایع در ساختمان سازی است.

این حرفه نیاز به دقت زیادی دارد هر گونه اشتباه در طراحی و اجرای کانال کولر روی کیفیت باد کولر تاثیر می گذارد. در هنگان ساخت بنا عملیات نصب کانال نیز انجام می شود اما در ساختمان های قدیمی نیز امکان بازسازی و اجرای دوباره کانال کولر وجود دارد. در واقع کانال سازی منجر به یک دست کردن هوا و رطوبت داخل ساختمان می شود و موارد استفاده فراوانی دارد.

هزینه سرویس کولر گازی در منزل چقدر است؟

کانال سازی کولر ارزان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کانال کشی و نصب دریچه هم ارائه میده؟

مزایای کانال سازی کولر در ساختمان

صنعت کانال سازی در کرج موجباتی را فراهم می کند که حس رضایتمندی از امکانات ساختمان، بیشتر شود. این صنعت با افزایش سطح رفاه ساکنین در ارتباط است. در ساختمان هایی که فاقد کولر بوده و یا کانال کشی کولر مناسبی ندارد، به سختی می توان تابستان های گرم و خشک را تحمل کرد. برخی از مزایای کانال سازی عبارتند از:

انتقال حجم بالایی از هوا : کانال های کولر دارای فضای زیادی هستند و قادرند در سریع ترین زمان، حجم بالای هوای خنک را از منبع به نقطه ای دیگر انتقال دهند.

جلوگیری از اتلاف انرژی: دستگاه های کولر آبی با نیروی آب و برق کار می کنند. با پمپاژ آب روی پوشال ها، هوای خنک به داخل ساختمان وارد می شود. این پروسه به ظاهر ساده، بدون کانال های مناسب بازدهی خوبی نخواهد داشت. صنعت کانال سازی کولر از صنایع کاربردی در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی است زیرا امکان بهره گیری کامل از دستگاه های خنک کننده را فراهم کرده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کانال کشی و نصب دریچه هم ارائه میده؟

قابلیت برنامه ریزی و مستقل بودن: کانال کشی ساختمان مشهد با توجه به نیازهای عملی صورت می گیرد. برای هر اتاق دریچه مجزایی تعبیه می شود. با روشن کردن کولر، هوای خنک از تمامی دریچه ها به صورت یکنواخت پخش می شود. امکان بستن هر دریچه در صورت عدم استفاده نیز وجود دارد.

نتیجه اینکه کانال سازی با افزایش سطح رفاه ساکنین و کاهش هزینه های مصرف انرژی در ارتباط است. کانال ها کاربرد گسترده ای در صنایع برودتی و حرارتی و دستگاه های تهویه دارند.

مراحل ساخت کانالهای فلزی

لوازم کانال سازی کولر

لوازم مورد استفاده در کانال سازی کولر در افزایش کیفیت اجرای کانال کولر تاثیر دارد. به طور کلی طراحی، ساخت و اجرای کانال کولر یک حرفه تخصصی است و نیاز به بررسی های دقیق دارد. ابزارهای مورد استفاده در این حرفه نیز با توجه به متریال اولیه و نوع پروژه تفاوت هایی دارند. اصلی ترین ابزار و وسیله در کانال سازی کولر ورق کانال کشی است. استفاده از ورق های گالولنیزه و آلومینیومی بیش از موارد دیگر رایج است که در کانال سازی فلزی به کار می رود. برای ساخت کانال های غیر فلزی از پلاستیک، پارچه و … نیز استفاده می شود که کاربردی در کانال کشی کولر ندارد.

از دیگر ابزارهای مورد استفاده در کانال سازی کولر می توان به دریچه کولر، نبشی، عایق الوستمری و انواع درزگیر، پیچ و مهره و نخ نسوز و …. اشاره کرد. ابزارهای برش مخصوص نیز در کانال سازی سنتی استفاده فراوانی دارد ولی این روزها انواع کانال پیش ساخته و عایق نیز تولید شده است.

انواع کانال بر اساس شکل ظاهری

اشکال مختلفی در ساخت کانال کولر مورد استفاده است. هر یک از این اشکال برای راه اندازی انواعی از سیستم های انتقال هوا مناسب هستند. با توجه به شرایط محیط و فضای مورد نظر لازم است تا مدل های کانال کولر با بهترین کارایی نصب و اجرا شود. کانال های استفاده شده در کانال سازی از لحاظ شکل به دو گروه تقسیم می شوند:

  • کانال های چهارگوش
  • کانال های گرد

کانال چهارگوش

الف-کانال های چهار گوش در کانال سازی کولر

در کانال سازی کولر به شیوه سنتی از ورق های آلومینیومی و کانال های چهارگوش استفاده می شد. این کانال ها را می توان در اغلب ساختمان های مسکونی دید. ورق های فلزی به صورت چهارگوش در ابعاد مختلف به هم پرچ می شوند و شکل نهایی کانال کولر کاملا دارای گوشه است. ضلع های چهارگوش می تواند کمتر یا بیشتر باشد در این مورد فضای مورد نظر تعیین کننده است. برخی از مزایای کانال سازی چهارگوش کولر اینها هستند:

  • عدم نیاز به تجهیزات زیاد و پیشرفته
  • طراحی ساده و آسان
  • سرعت اجرای بالا و سریع تر
  • قیمت پایین و مقرون به صرفه تر

در کناز این مزایا برخی معایب نیز در این نوع کانال ها دیده می شود. برای مثال کانال های چهارگوش فضای زیادی اشغال می کنند و در موقع روشن بودن کولر، صدا را انتقال می دهند. وزن کانال های تولید شده به این شیوه، سنگین است که می تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند. برای رفع این مشکلات می توان از کانال هایی با اشکال گرد استفاده کرد.

ب-کانال های گرد در کانال سازی کولر

این نوع کانال ها به نسبت جدیدتر هستند و در ساختمان های جدیدتر اجرا شده اند. شکل ظاهری کانال و همچنین متریال ساخت آن با نمونه های سنتی و قدیمی متفاوت است. با حذف مشکلات رایج در کانال های چهارگوش، کانال های گرد وارد صنایع کانال سازی شده اند که مزایای زیادی نیز دارند از جمله این موارد:

  • از نظر شکل ظاهری شکیل تر هستند
  • وزن کمتری از کانال های چهارگوش دارند.
  • آلودگی صوتی نداشته و صدای مزاحم ایجاد نمی کنند
  • سرعت انتقال هوا در کانال های گرد بالاتر است
  • راندمان بالاتری دارند
  • افت فشار ایجاد نمی کنند
  • سرعت اجرای بالاتری دارند
  • ضد زنگ بوده و طول عمر بالاتری دارند

کانال کشی کولر

انواع کانال ها بر اساس جنس

جنس مواد به کار رفته در کانال سازی متفاوت است. از این متریال در ساخت انواع کانل استفاده می شود. تنوع بالایی از کانال با جنس متفاوت وجود دارد. همه این مواد اولیه مناسب کانال سازی کولر نیستند برخی از این متریال برای کانال های تهویه هوا، هواکش های رستوران، مراکز تجاری و …. به کار می روند. اصلی ترین کانال ها در کانال سازی اینها هستند:

  • کانال های فلزی
  • کانال های غیر فلزی
  • کانال های گالوانیزه
  • کانال های قابل انعطاف پذیر
  • کانال های جوشی
  • کانال های پلاستیکی
  • کانال های پارچه ای
  • کانال های فلکسیبل
  • کانال های پیش عایق

عوامل موثر در هزینه کانال سازی کولر

برخی موارد روی قیمت ساخت کانال و همچنین هزینه های نصب تاثیر می گذارند. در هر پروژه کانال سازی با توجه به موقعیت و سفارش مشتری، قیمت نهایی متفاوت است. برخی از موارد مهم در تعیین قیمت ها عبارتند از:

  • نوع ورق به کار رفته در کانال سازی کولر
  • ضخامت ورق استفاده شده در ساخت کانال
  • نوع اتصالات در نصب و اجرای کانال کشی کولر
  • ازتفاع و شرایط خاص محل نصب کانال کولر
  • متراژ کانال و دستمزد ها

راهکارهای بهینه از کولر آبی و صرفه جویی در هزینه ها چیست؟

ساخت کانال های پیش ساخته عایق

خدمات کانال کشی کولر و نصب دریچه

نصب کانال کولر ، عایق کاری کانال کولر، نصب دریچه و دمپر برای منازل و ساختمان های اداری، تجاری و … در شهرهای تهران، کرج ، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و رشت پذیرفته می شود. طراحی و اجرای انواع کانال کولر توکار و کانال های روکار کولر با توجه به موقعیت ساختمان قابل انجام است. قیمت نصب کانال کولر اصفهان برای هر متر مربع با توجه به تعداد دریچه ها و متریال ساخت، محاسبه می شود. با ثبت درخواست در اپ هوم سرویز می توانید از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنید. اعزام سریع نیروی متخصص به محل، استفاده از مواد اولیه و ورق های با کیفیت، اجرای سریع و کم هزینه است. 

هماهنگی برای اندازه گیری و اجرای پروژه پس از ثبت درخواست انجام می شود. هزینه خرید مصالح به صورت جدا محاسبه می شود و تابع نوسان بازار است. جهت احترام به حقوق مشتری، همه سفارش های نصب و اجرای کانال کولر به صورت گارانتی نصب و تضمین کیفی ارائه می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کانال کشی و نصب دریچه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا