خانگی و ساختمانی

دوخت کاور مبل در منزل ارزان و شیک

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت پیراهن مبل هم ارائه میده؟

با استفاده از کاور مبل می توانید طول عمر مبلمان را افزایش دهید. این کاورهای پارچه ای، پلاستیک، چرمی و … مثل یک پیراهن و روپوش رویه مبل ها را از آلودگی و صدمات احتمالی، در امان نگه می دارند. البته گاهی قیمت دوخت پیراهن مبل  خیلی بیشتر از بودجه ای است که در نظر گرفته اید. در این صورت راه ساده تر اینست که خودتان آستین ها را بالا بزنید و دوخت کاور مبل را انجام دهید. اگر دستی در خیاطی و دوخت و دوز داشته باشید که کار خیلی راحت تر، پیش می رود. البته جای نگرانی نیست چون حتی اگر در زمینه کار با نخ و سوزن تبحر هم نداشته باشید، از روی این آموزش می توانید خودتان یک دست کاور جمع و جور و ساده، تهیه کنید. 

دوخت کاور مبل در منزل

اگر نگران کثیف شدن مبل ها هستید و شستشوی مبل در منزل برای شما سخت است و یا رنگ و روی مبل ها دیگر، جلوه قبل را ندارد، چاره تعویض مبلمان نیست. این روزها هزینه های خرید یک دست مبل جدید، سر به فلک کشیده است. در مورد مبل هایی که اسکلت خوبی دارند بهترین کار اینست که دستی به سر و روی مبل و کاناپه بکشید و به اصطلاح آن را نونوار کنید. قیمت رنگ کاری مبل در مقایسه با خرید مبلمان چندان زیاد نیست. با این ترفند همه خط و خش و ایرادات دسته و پایه و … هم برطرف می شود. البته اگر مبل ها مشکل چندانی ندارند برای تغییر دکوراسیون می توانید تنها پیراهن مبل ها را نو کنید.

در صورتی که بودجه کافی موجود باشد به نظرم یک دست کاور مبل زیبا و مدل جدید سفارش بدهید تا دکوراسیون شیک تری داشته باشید. انواع کاور میل ژله ای، پارچه ای، چرمی، پلاستیکی و … توسط خیاط های حرفه ای دوخته می شود. با کلیک روی دکمه ثبت درخواست در بالای صفحه می توانید کاورهای جدیدتان را سفارش دهید.

شاید هم دوست داشته باشید در این روزها کمی صرفه جویی کنید و خودتان کاورهای جدید را بدوزید. آیا تجربه ای در این مورد دارید؟ قبلا برای مبل ها از این پیراهن های رنگارنگ و چین دار دوخته اید؟ در این مطلب برای افرادی که تجربه کمتری دارند و برای اولین بار دست به نخ و سوزن می برند، آموزش ساده ای در نظر گرفته شده است.

دوخت کاور مبل تهران را به متخصصین ما بسپارید

هزینه دوخت کاور مبل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت پیراهن مبل هم ارائه میده؟

آموزش دوخت کاور مبل

آماده اید تا با هم یک پیراهن مبل زیبا و خوش رنگ و رو بدوزیم؟ دوخت کاور پارچه ای ساده تر از انواع چرمی و ژله ای و … است بنابراین برای بار اول، روکش پارچه ای بدوزید.انتخاب پارچه مناسب، مهم ترین بخش کار است. گاهی با همه زحمتی که می کشید نتیجه راضی کننده نیست زیرا پارچه کاور مبلمان با سایر المان های دکوراسیون داخلی هماهنگی ندارد. طرح و رنگ پارچه را طوری انتخاب کنید تا در فضا تغییر ایجاد شود ولی مراقب هارمونی رنگ ها باشید. موضوع مهم دیگر، انتخاب جنس پارچه است. معمولا فروشگاه هایی که اختصاصی پارچه پرده ای را عرضه می کنند پارچه های مناسبی دارند. اگر اطلاعی در این مورد ندارید از فروشنده کمک بگیرید.

موقع خرید پارچه کمی دست و دل باز باشید و اجناس مرغوب تر را انتخاب کنید. دوخت کاور مبل با پارچه بسیار نازک یا نامرغوب، همه زحمات تان را هدر می دهد. در نظر بگیرید که این کاورها قرار است از پارچه رویه مبلمان محافظت کند پس باید از جنس نسبتا ضخیم و با کیفیت بهتری انتخاب شود. پارچه هایی که رنگ می دهند برای این کار مناسب نیستند.

انتخاب کاور مبل متناسب با دکوراسیون داخلی خانه

  • آبکشی پارچه روکش مبلمان

حتما قبل از دوخت کاور مبل، پارچه خریداری شده را آبکشی کنید. همیشه احتمال آب رفتن پارچه وجود دارد. پس از خشک شدن پارچه، لازم است تا آن را اتو کنید. دوخت کاور مبل با پارچه چروک، کار ساده ای نیست. احتمال خطا در اندازه گیری هم وجود دارد. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت پیراهن مبل هم ارائه میده؟

دوخت انواع کاور مبل ژله ای کرج

دوخت کاور مبل

آموزش گام به گام دوخت کاور مبل راحتی

آموزش دوخت کاور مبل سلطنتی و آموزش دوخت کاور مبل دسته چوبی بر همین پایه است اما در این مطلب آموزش ها برای مبل راحتی در نظر گرفته شده است. برای شروع لازم است تا دور تا دور مبلمان را اندازه گیری کنید. برای تک به تک مبل های تکی و کاناپه همین کار را انجام دهید. اندازه گیری ها شامل طول و عرض پشتی مبل، طول و عرض دسته، بلندی کاور در لبه مبلمان تا پایه ها است. لبه کاور را می توانید چین دار یا ساده انتخاب کنید. در تصویر بالا، از چین استفاده شده است. برای وخت چین به یک مستطیل با عرض، اندازه نشیمن تا زمین و طول 2 یا 3 برابر عرض مبل نیاز دارید. این پارچه مستطیل شکل است. برای بقیه قسمت ها باید الگو رسم کنید.

اگر مبتدی هستید، پارچه را مستقیم برش نزنید. ابتدا اندازه های گرفته شده را روی کاغذ پیاده کنید. این الگوی کار است.

حالا پارچه روکش مبل را روی زمین یا میز کار پهن کنید. پارچه صاف و بدون چین خوردگی باشد.

سپس الگو را روی پارچه اداخته با سنجاق ته گرد، الگوی کاغذی را به پارچه متصل کنید.

موقع برش با قیچی، در هر طرف کار به اندازه 3 تا 5 سانتیمتر، جای دوخت در نظر بگیرید.

در نهایت پارچه های برش خورده را درست در محل صحیح روی مبل ها قرار دهید. هر دو قسمت برش مجاور را با کوک به هم وصل کنید. بعد از اتصال همه قسمت ها می توانید کار را برای دوخت با چرخ خیاطی آماده کنید. درست از روی محل کوک شروع به دوختن کنید. برای زیبایی کار می توانید روی محل دوخت را با نوار یا قیطان بپوشانید.

برای افراد مبتدی یک آموزش ساده تر در نظر گرفته شده که در ادامه به آن می پردازیم.

دوخت کاور مبل

برای اطلاع از قیمت دوخت پرده کلیک کنید

روکش مبل بدون خیاطی

آموزش پیراهن کاناپه بدون دوختن!

دوختن یک روکش ظریف و زیبا برای مبل ها نیاز به تجربه و دقت دارد. برخی از خانم های جوان در این زمینه کمی مشکل دارند. شاید کار با چرخ خیاطی را بلد نباشید یا در قسمت نواردوزی و قیطان های دور کار مشکل داشته باشد. دوخت کش دور کاور و چین های پایه مبلمان هم برای افراد مبتدی کمی دشوار است. در این آموزش، کاور مبل بدون دوخت در نظر گرفته شده. برای تهیه این روکش نیازی به هیچ الگویی نیست. اندازه گیری دقیق هم لازم ندارید. دور تا دور مبلمان را اندازه گیری کنید و پارچه ای با طول و عرض مناسب را خریداری کنید تا اینجا نصف راه را رفته اید.

حالا پارچه روکش را روی کاناپه پهن کنید. درست مثل شکل بالا، قسمت پشت کاناپه، دسته ها و همه درزها را جمع کنید. از یک شانه کمک بگیرید و پارچه را به پشت کاناپه هدایت کنید. دقت داشته باشید که در تصویر نمونه هیچ دوختی استفاده نشده و تنها یک پارچه ( بدون برش) به عنوان کاور استفاده شده است. قسمت هایی که با فلش نشان داده شده را با یک وسیله( شبیه به شانه به داخل فشار بدهید تا پیراهن مبل، ثابت بماند. کار دشواری نیست ولی باید کمی حوصله داشته باشید و همه گوشه ها را دقیق، در درز ها فیکس کنید. اگر این کار به درستی انجام نشود موقع نشستن و بلند شدن از روی مبل، روکش هم همراه تان حرکت می کند و دست و پا گیر می شود.

روکش مبل ژله ای مشهد

دوخت کاور ژله ای مبل

دوخت روکش مبل پلاستیکی

اگر برای اولین بار قصد دوخت کاور مبل را دارید، بهتر است روکش های پارچه ای را انتخاب کنید. همانطور که متوجه شدید کار دوخت کاور مبل، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. انواع روکش مبل ژله ای و پلاستیکی دارای طراحی شفاف و زیباتری هستند اما شاید موقع دوختن، کارتان کمی سخت تر باشد. دوستان حرفه ای که خیاطی فول هستند در مورد دوخت روکش پلاستیکی مشکل چندانی ندارند ولی برای افراد دیگر، این کار قدری دشوارتر است. پلاستیک موقع دوخت خیلی زودتر پاره می شود و جای سوزن هم باقی می ماند. روش کار با این متریال متفاوت است و نیاز به تجربه دارد.

اگر با این آموزش نتوانستید کاور مبل پارچه ای بدوزید پس اصلا سراغ این ژله ای ها نروید. یک موضوع مهم دیگر اینکه برای بار اول انتظار نداشته باشید کاور شیک و زیبایی بدوزید. احتمالا کارتان به همان تمیزی، کاورهای آماده مبلمان نیست ولی در عوض هنر دست خودتان است. برای کسانی که وقت یا حوصله این کارها را ندارند هم یک راهکار بسیار ساده وجود دارد. سفارش دوخت کاور مبلمان را از لیست خدمات هوم سرویز انتخاب کنید( بالای صفحه هم لینکش هست) و روی قسمت مربوط به ثبت درخواست کلیک کنید به همین سادگی!

خدمات دوخت انواع کاور مبل

هوم سرویز برای رفاه شما، خدمات دوخت روکش مبل تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و دوخت کاور مبل رشت را ارائه داده است. با صرف مبلغ کمی می توانید کاور مبل حرفه ای دریافت کنید. کاورهای دوخته شده همگی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. یک مهلت تست هم برای بررسی پیراهن مبل و ایرادات احتمالی در نظر گرفته شده. برای ثبت درخواست از اپلیکیشن هوم سرویز یا دکمه بالای صفحه استفاده کنید. دوخت انواع کاور مبل ژله ای، چرمی، پلاستیکی و … در تخصص ماست. بعد از تحویل کاور مبلمان و بررسی، در صورتی که متوجه ایرادی در دوخت یا اندازه کاور مبل شدید، بلافاصله اطلاع دهید. اگر در مورد انتخاب پارچه و یا مدل و طرح پیراهن مبل نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید و یا در خصوص شوینده مناسب مبل پارچه ای نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت پیراهن مبل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا