خانگی و ساختمانی

نصب و تعمیر دزدگیر منزل و آنچه باید بدانید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دزدگیر منزل و شرکت ها هم ارائه میده؟

نصب دزدگیر منزل یا سیستم اعلام سرقت از سیستم‌های امنیتی محسوب می‌شود که غالبا در منازل و سایر مکانها برای اطلاع‌رسانی ورود غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که دزدگیر فعال باشد، با استفاده از سنسورهای مختلف، حرکت محیط رصد شده و ورود غیرمجاز تشخیص داده می‌شود. در صورت ورود بدون اجازه و مشکوک، دزدگیر منزل فعال می شود و به صورت آلارم صوتی یا حتی تماس تلفنی به افراد مستقر در آن مکان اعلام خواهد شد تا اقدام کنند. سیستم‌های اعلام سرقت یا همان دزدگیرها بسیار مطمئن هستند و افراد می‌تواند به‌ سادگی از آن‌ها در منزل خود استفاده کنند. اگر شما هم به فکر امنیت بیشتر فضای زندگی خود هستید و می خواهید آرامش و امنیت بیشتری را به محیط زندگی خود بیاورید، نصب دزدگیر منزل را به شما پیشنهاد می کنیم.

اجزای تشکیل‌دهنده دزدگیرها

اغلب دزدگیرها از اجزای زیر تشکیل می‌شوند:

1.      پنل مرکزی

مهم‌ترین قسمت دزدگیر است و در واقع مغز فرمان‌دهنده آن محسوب می‌شود. تمامی تجهیزات تشخیص‌دهنده و تجهیزاتی که هشدار را اعلام می‌کنند روی پنل مرکزی نصب می‌شوند و علاوه‌بر آن، فرمان تماس تلفنی نیز توسط همین پنل صادر می‌شود.

2.      چشم‌های الکترونیک یا چشمی‌ ها

این ابزار در محیط تحت شعاع دید خود، حرکت را تشخیص می‌دهند و در صورت مشاهده هرگونه حرکت غیرمجاز، فرمان وجود خطر را به پنل مرکزی اعلام می‌کنند. برای این کار این چشم‌ها دارای PIR هستند که اشعه‌هایی را شامل می‌شوند که باعث مشخص شدن حضور افراد غیرمجاز در محیط است. چشمی‌های دزدگیرها دو مدل سیمی و بی‌سیم دارند که تفاوت آن‌ها در میزان حساسیت و میزان بردشان است.

دزدگیر منزل
اجزای مختلف دزدگیر منزل
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دزدگیر منزل و شرکت ها هم ارائه میده؟

3.      مگنت‌ها

برخی دزدگیرها به مگنت‌ها نیز مجهز هستند. این ابزار نیز در دو نوع بی‌سیم و سیمی موجود است و در بین در و پنجره‌ها نصب می‌شود. زمانی که در و پنجره‌ها باز می‌شوند، این مگنت‌ها عمل کرده و به پنل مرکزی فرمان خطر را ارسال می‌کنند.

4.      سنسور شوک

این سنسور روی شیشه‌های اماکن نصب می‌شود و می‌تواند لرزش و شکست شیشه را تشخیص داده و در همان زمان نیز فعال می‌شود. در این‌ صورت به پنل مرکزی، فرمان خطر را اعلام می‌کند. سنسورهای شوک نیز در دو نوع تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای موجود هستند.

5.      پدال

این ابزار نیز برای هشدار وجود خطر به پنل مرکزی ساخته شده است و به‌ صورت دستی فعال می‌شود. پدال‌ها بیشتر در طلافروشی‌ها و بانک‌ها کاربرد دارند.

6.      تلفن‌ کننده

تلفن‌کننده‌ها در دو نوع خط ثابت و سیم‌کارتی موجود هستند که وظیفه آن‌ها، اعلام هشدار به صاحبان منزل یا اماکن است. این قابلیت در دزدگیر منزل ، هنگام ورود افراد و اعلام هشدار، با صاحبان منزل تماس تلفنی برقرار می‌کند. قسمت تلفن کننده می‌تواند در کنار پنل مرکزی نصب شود.

7.      اسپیکرها

این ابزار زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که فرد بخواهد اعلام هشدار به‌ صورت صوتی باشد. اسپیکرها تقریبا همانند بلندگوهای قدیمی هستند و غالبا صدای بلندی را در هنگام تشخیص خطر تولید می‌کنند.

8.      ریموت کنترل

این ابزار نیز برای فعال کردن و غیرفعال کردن سیستم اعلام سرقت یا همان دزدگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای آشنایی با روش های محافظت از ساختمان از سرقت کلیک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دزدگیر منزل و شرکت ها هم ارائه میده؟
دزدگیر منزل
امنیت بیشتر با نصب دزدگیر هوشمند در منزل

نصب دزدگیر منزل

برای نصب پنل مرکزی دزدگیر شما باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

1.      پنل مرکزی باید در مکانی قرار بگیرد که گرم و مرطوب نباشد.

2.      در مکان نصب پنل مرکزی باید امکان اتصال آن به برق و یا پریز برق وجود داشته باشد.

3.      همچنین مکان نصب پنل مرکزی باید به‌ سادگی در دسترس باشد که بتوان تنظیمات لازم را روی آن انجام داد.

4.      پنل مرکزی باید نسبت به سنسورها و هشداردهنده‌ها در نزدیک‌ترین حالت ممکن و در مرکزی‌ترین مکان قرار بگیرد.

5.      در مکان نصب پنل مرکزی باید امکان ورود کابل‌های ورودی و خروجی سنسورها و آژیرها وجود داشته باشد.

6.      پنل مرکزی دزدگیر باید در مکانی نصب شود که ریموت کنترل آن حتی از پشت در ورودی نیز عمل کند و برد کافی داشته باشد.

7.      برای نصب پنل‌های سیم‌کارتی نیز مکان نصب دزدگیر باید آنتن کافی داشته باشد تا در صورت هشدار، تماس برقرار شود.

نصب دزدگیر منزل
نکات مهم برای نصب چشمی دزدگیر منزل

نکات مهم برای نصب چشمی دزدگیر

برای نصب چشمی یا همان چشم الکترونیک دزدگیر نیز بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

1.      چشمی‌های دزدگیر نیز باید در مکانی نصب شوند که آن مکان گرم و مرطوب نباشد.

2.      مکان کابل‌کشی چشمی‌ها باید کاملا مشخص باشد و حتی امکان کابل‌گذاری تا پنل مرکزی باید فراهم شود.

3.      کابل‌های مورد استفاده باید جنس و قطر استاندارد و مناسبی داشته باشند.

4.      کابل‌کشی چشمی‌ها باید به‌ صورتی انجام شود که امکان قطع شدن آن‌ها به حداقل برسد.

5.      همچنین در صورتی که چشم الکترونیک بی‌سیم باشد، فاصله‌ها و حجم سیگنال باید به اندازه کافی باشد.

6.      چشمی‌ها و کابل‌های آن نیز باید به راحتی در دسترس قرار بگیرند. از طرفی، نباید به‌ صورت مستقیم روبه‌روی نور یا حرارت باشند.

7.      همچنین چشمی‌ها نباید روبروی درها و پنجره‌های خروجی نصب شوند؛ زیرا هرگونه حرکت پشت پنجره یا درهای شیشه‌ای می‌تواند باعث تحریک این چشم‌ها شود.

8.      هرگونه حرکت جسم‌های متحرک مانند پنکه، نباید در زاویه دید چشم الکترونیک قرار بگیرد.

9.      نسبت به نوع چشمی‌ها، ارتقاع مناسب برای مکان نصب آن‌ها باید در نظر گرفته شود.

10.  مکان نصب چشم الکترونیک باید کاملا ثابت و بدون نوسان باشد.

برحسب کاربرد، چشمی‌های دزدگیر می‌توانند در تکنولوژی‌های مختلف و بنا به زاویه‌های پوششی متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین براساس نیازهای امنیتی مکان و طراحی و ساخت آن، ممکن است نیاز به استفاده از چشمی‌های سیمی یا بی‌سیم باشد. در واقع، مکان پوششی چشم الکترونیک دزدگیر باید کاملا مناسب باشد و تمامی ورودی‌های موجود برای تشخیص ورودهای غیرمجاز را پوشش دهد.

نصب دزدگیر منزل و نصب حفاظ های مختلف از جمله حفاظ شاخ گوزنی از بهترین روشها برای جلوگیری از ورود افراد و سرقت محسوب می شود که می توانید با استفاده از آنها، امنیت خانه خود را بیشتر کنید.

دزدگیر منزل
عیب یابی و تعمیر دزدگیر منزل در هوم سرویز

عیب‌ یابی و تعمیر دزدگیر منزل

دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی ممکن است با مشکلات و عیوب مختلفی روبرو شوند که غالبا اکثر این مشکلات بدون نیاز به تعمیرکار یا متخصص قابل حل است. اما بدیهی است که مانند سایر ابزار، بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای تعمیر دزدگیر منزل خود با یک فرد باتجربه مشورت کنید و سپس برای حل مشکل دزدگیر خود اقدام کنید.  

 اما چگونه می‌توان وجود مشکل و عیب را در سیستم دزدگیر بررسی و شناسایی کرد؟

·         میزان صدای آژیر خطر را بررسی کنید. در صورتی‌ که صدای آژیر خطر دزدگیرها کم شده باشد، یعنی باتری یا منبع انرژی دزدگیر ضعیف شده است. علاوه‌ بر آن، ممکن است ایجاد برخی مشکلات در بلندگوی دزدگیر نیز روی میزان صدای آن تاثیرگذار باشد.

·         اطلاع‌رسانی به‌ موقع آژیر خطر را بررسی کنید. در صورتی‌ که ارتباط بین سنسورهای دزدگیر و آژیرهای آن، به‌ درستی صورت نگرفته باشد، غالبا آژیر خطر نمی‌تواند به موقع هشدار را اعلام کند. همچنین در صورتی‌ که ارتباط میان سیستم مرکزی و آژیرها نیز به درستی انجام نشده باشد، این مشکل به وجود می‌آید و دزدگیر منزل نمی تواند به موقع هشدار را اعلام کند.

·         عملکرد صحیح ریموت‌ها را بررسی کنید. در صورتی‌ که باتری ریموت کنترل دزدگیر تمام شده باشد، علمکرد ریموت‌ها با مشکل مواجه می‌شود. البته کار نکردن ریموت ممکن است دلایل تخصصی دیگری نیز داشته باشد که غالبا به نوع منبع انرژی ریموت‌ها بستگی دارد.

·         عملکرد صحیح سنسورها را بررسی کنید. خراب شدن سنسورها یا کم بودن تعدادشان می‌تواند باعث کاهش دقت دزدگیر شود.

دزدگیر منزل
نصب دزدگیر منزل با هوم سرویز

تعمیر دزدگیر منزل

پس از عیب‌یابی دزدگیر خود می‌توانید به‌ سادگی آن را تعمیر کنید. در واقع، ساده‌ترین و رایج‌ترین راه‌حل‌های تعمیر مشکلات شایع دزدگیرها عبارت هستند از:

  • مطمئن شوید که اتصال کابل‌های دزدگیر به‌ درستی انجام شده است. اتصال کابل‌ها را به درستی انجام دهید و حتی قطعات و اجزای فرسوده را با قطعات نو جایگزین کنید.
  • سیم‌کشی‌های دزدگیر را بررسی کنید. سیم‌ها واسطه جابه‌جا شدن اطلاعات در سیستم دزدگیر هستند و در صورتی‌ که فرسوده یا قدیمی شده باشند، عملکرد دزدگیر شما را با اختلال مواجه می‌کنند. به‌ همین دلیل بهتر است آن‌ها را به‌ صورت دقیق بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید.
  • پنل مرکزی سیستم دزدگیر خود را مجددا تنظیم کنید. در واقع، شما باید وجود مشکل در پنل مرکزی سیستم دزدگیر را بررسی کنید و در صورت نیاز با توجه به دفترچه راهنما و با مشورت یک فرد متخصص، تنظیمات آن را اصلاح کنید.
  • تعداد حسگرها و سنسورها نیز باید به اندازه کافی باشد و در غیر ای ن‌صورت، سیستم دزدگیر به‌ سادگی نمی‌تواند موارد خطر را شناسایی کرده و گزارش دهد. گرچه در برخی موارد ممکن است تعداد سنسورها و حسگرها به اندازه کافی باشد؛ اما ممکن است قطعات آن‌ها سالم نبوده و عملکرد مناسبی نداشته باشند. این موارد نیز باید به دقت بررسی و اصلاح شوند.
  • همچنین توجه داشته باشید که ممکن است مشکل از ریموت کتزل سیستم دزدگیر شما باشد. در این شرایط نیز شما باید از سالم بودن باتری ریموت کنترل مطمئن شوید و یا اطمینان پیدا کنید که قطعات داخلی ریموت کنترل سیستم شما دچار مشکل نشده است.

نصب دزدگیر منزل شما توسط تیم هوم سرویز

از آنجایی که محیط زندگی شما باید امن و آرام بماند و هیچ خطری شما و آرامشتان را تهدید نکند، با نصب دزدگیر منزل می توانید جلوی ورود افراد به حریم خصوصی خود را بگیرید و از جان و دارایی خود و خانواده خود به خوبی محافظت کنید. برای نصب دزدگیر ساختمان تهران، نصب دزدگیر مغازه کرج، نصب دزدگیر منازل مشهد، دزدگیر منزل شیراز ، دزدگیر اماکن سیم کارتی اصفهان و نصب سیستم اعلام سرقت رشت هم می توانید از خدمات هوم سرویز استفاده کنید تا این کار را با کیفیت عالی برای شما انجام دهند و امنیت منزل شما را چندین برابر بیشتر کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دزدگیر منزل و شرکت ها هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا