لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی پرطرفدار بین خانم ها است و کار آنها را برای شستن ظروف بسیار راحت تر می کند. شرکت سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و مخصوصا ماشین ظرفشویی است و در این زمینه مشتریان بسیار زیادی دارد. ماشین ظرفشویی سامسونگ ممکن است دچار ایراداتی شود و ارورهایی را روی صفحه آن مشاهده کنید که در این زمان، باید عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را بلد باشید تا بتوانید تشخیص دهید مشکل دقیقا از کجاست و چطور باید این مشکل را برطرف کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ صحبت کنیم و بگوییم که ارورهای این دستگاه هرکدام نشانگر چه چیزی هستند و چطور باید آنها را برطرف کنید. اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما دچار مشکل شده است و ارورهای مکرری را در آن مشاهده می کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعات مهم این مقاله را از دست ندهید.

چطور وقتی ماشین ظرفشویی سامسونگ ارور می دهد، دلیلش را بفهمیم؟

خیلی از افراد با عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنایی ندارند و نمی دانند چطور باید بفهمند که هرکدام از ارورهای این دستگاه نشان دهنده چیست و اصلا چرا ارور می دهد؟ ماشین ظرفشویی سامسونگ و تمامی محصولات الکترونیکی دیگر، ممکن است دچار مشکلاتی شوند که شما از آنها آگاهی نداشته باشید، به همین خاطر کدهای خطایی برای این دستگاه ها تعریف شده است تا به محض وجود مشکل، این کدها را نمایش دهد و شما متوجه شوید که دستگاه دچار مشکل است. در این زمان یا خودتان می توانید متوجه شوید کد خطا مربوط به چیست یا می توانید از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک بگیرید تا این کار را برایتان انجام دهد.

جهت اطلاع از علت طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی کلیک کنید.

در ادامه می خواهیم چند مورد از مهمترین ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ را به شما معرفی کنیم تا با آنها آشنا شوید و بتوانید در زمان مشاهده این خطاها، عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را خودتان انجام دهید.

ماشین ظرفشویی
عیب یابی ماشین ظرفشویی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

کد خطاها و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ و عیب یابی آنها

در ادامه مهمترین کدهای خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ را باهم بررسی می کنیم و در مورد این صحبت می کنیم که چطور می توانید این خطاها را برطرف کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- کد خطای LC:

اولین کد خطایی که ممکن است در ماشین ظرفشویی سامسونگ نمایش داده شود، کد خطای LC است. این کد خطا در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی، نشان دهنده وجود نشتی آب است. البته این کد مشخص نمی کند که دقیقا کجای دستگاه نشتی دارد. به همین خاطر عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ را خودتان باید انجام دهید. بهتر است ابتدا ورودی آب دستگاه را بررسی کنید و اگر در این قسمت نشتی مشاهده کردید، حتما نسبت به تعویض شیر ورودی دستگاه اقدام کنید تا مشکل آن برطرف شود.

2- کدهای خطای سری F:

معمولا کدهای خطایی که مربوط به سری F هستند، از F1 تا F9 نمایش داده می شوند و معنی آنها وجود مشکل در برد اصلی دستگاه یا موتور ماشین ظرفشویی سامسونگ است. اولین راه حلی که برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد، این است که ریست ماشین ظرفشویی سامسونگ را امتحان کنید تا این مشکل حل شود. اگر بعد از ریست کردن این ارور همچنان پابرجا بود، باید از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک بگیرید تا این مشکل را عیب یابی و آن را برطرف کند.

نحوه ریست ماشین ظرفشویی سامسونگ

ممکن است ندانید چطور دستگاه خودتان را ریست کنید، در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

1.     دستگاه را به صورت کامل خاموش کنید

2.     سیم دستگاه را از پریز برق جدا کنید

3.     شیر آب را به صورت کامل قطع کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

4.     تا 20 دقیقه بگذارید دستگاه به همین حالت بماند

با انجام این کارها، دستگاه شما ریست می شود و پس از مدت زمان گفته شده، کافی است شیر آب را باز کنید و دستگاه را به برق متصل کرده و روشن کنید.

3- ارور 4C:

این ارور معمولا به دلیل نارسایی آب نشان داده می شود و برای حل این مشکل، کافی است اطمینان حاصل کنید که آب ورودی به دستگاه بدون مشکل است. برای این کار کافیست ابتدا شیر آب دستگاه را چک کنید و سپس به سراغ بررسی فیلتر دستگاه بروید تا مطمئن شوید مشکلی در این بخش ها وجود ندارد. در زمستان این مشکل می تواند به خاطر یخ زدگی آب باشد و باید به آن توجه کنید تا سریعا برطرف شود.

ارور 4C
ارور 4C در ماشین ظرفشویی

4- ارور E4:

این خطا معمولا به این دلیل نمایش داده می شود که مشکلی در آب گرم دستگاه وجود داشته باشد. در زمان نمایش این خطا، باید ابتدا لوله های دستگاه را بررسی کنید تا ببینید دمای دستگاه کاهش پیدا کرده است یا خیر و در صورتی که آب به اندازه کافی گرم نباشد، بهتر است از یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک بگیرید.

5- ارور E2:

این ارور هم مشابه ارور 4C است و نشان دهنده این است که آب ورودی به دستگاه نارسایی دارد و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند. برای حل این مشکل هم می توانید لوله دستگاه و گرفتگی آب را بررسی کنید تا مشکل را برطرف کنید.

6- ارور E1:

این ارور معمولا به دلیل اختلاف فشار نامناسب رخ می دهد. وقتی پمپ دستگاه کار می کند و لوله دچار گرفتگی شده است، ممکن است این ارور را مشاهده کنید و باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

ارور PE
ارور PE در ماشین ظرفشویی

7- ارور PE:

این خطا معمولا مربوط به سیم کشی دستگاه است و در زمان مشاهده آن، باید تمام سیم کشی های دستگاه را به صورت کامل چک کنید تا مطمئن شوید که مشکلی در آنها وجود نداشته باشد. چون وجود اتصالی در سیم کشی می تواند باعث سوختن و از کار افتادن کل دستگاه شود.

در صورتی که مشکلی در سیم کشی دستگاه مشاهده نکردید، ممکن است مشکل از بشقاب دستگاه، موتور توزیع کننده جریان و یا میکروسوییچ باشد که برای رفع این مشکلات بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

8- ارور BE2:

این ارور معمولا به این دلیل نشان داده می شود که دکمه دستگاه درون پنل گیر کرده است و می تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. برای رفع این مشکل سعی کنید دکمه را بیرون بیاورید و اگر نشد، باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا پنل دکمه دستگاه را تعویض کند.

9- ارور 9E:

این ارور معمولا مربوط به پایین بودن سطح آب در دستگاه است، برای رفع این مشکل باید ابتدا مخزن دستگاه را تخلیه کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که دستگاه به صورت کامل تراز شده است و کج قرار ندارد. در صورتی که دستگاه تراز بود و این مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

10- ارور SE یا 5E:

این ارورها معمولا به دلیل وجود مشکل در پمپ تخلیه یا گرفتگی لوله تخلیه دستگاه نشان داده می شوند. وقتی پمپ دچار مشکل باشد، می تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند و سرعت تخلیه آب را کاهش دهد. برای حل این مشکل بهتر است پمپ تخلیه و لوله تخلیه دستگاه را بررسی کنید و مشکل آنها را برطرف کنید.

11- ارور 4E:

این ارور معمولا زمانی نمایش داده می شود که دستگاه حداقل 6 دقیقه کار کرده باشد و آب کافی به آن نرسیده باشد، برای حل این مشکل باید شیر ورودی دستگاه، قطع کن و لوله های دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارند و در صورت وجود مشکل، آنها را تعویض کنید.

12- ارور 4E1:

این ارور زمانی نمایش داده می شود که دمای آب ورودی به دستگاه، بیشتر از 80 درجه سانتیگراد باشد و این دما می تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. برای حل این مشکل کافیست دمای آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید و اگر مشاهده کردید که دما به اندازه نبود، ممکن است ترموستات دستگاه دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی
دلیل چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی چیست؟

دلیل چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد با ان روبرو می شوند و نیاز است در عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ با آن آشنا باشید، چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی است. در ادامه می خواهیم کمی شما را با این موارد آشنا کنیم:

·         چراغ های Delicate و Quick: به دلیل باز بودن درب ماشین چشمک می زنند و ممکن است به خاطر گیر کردن چیزی در درب و یا خراب شدن سوییچ درب باشد.

·         چراغ های Heavy, Delicate و Quick: در صورتی که این چراغ ها روشن باشند اما چراغ normal خاموش باشد، احتمالا سنسور دمای دستگاه شما دچار مشکل شده است.

·         چراغ Heavy: این چراغ به این دلیل روشن می شود که دستگاه دچار نشتی آب شده است. اگر شیلنگ آب دستگاه گره خورده باشد یا دچار گرفتگی باشد، این مشکل را مشاهده خواهید کرد.

در این مقاله در مورد عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ صحبت کردیم و گفتیم که هرکدام از ارورهایی که روی این دستگاه نمایش داده می شوند نشان دهنده چه چیزی هستند. در ادامه گفتیم هرکدام از این مشکلات را چطور می توانید برطرف کنید و همچنین در مورد چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی سامسونگ هم صحبت کردیم. شما می توانید از خدمات نصب هود آشپزخانه استفاده کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی
تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ با هوم سرویز

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

توصیه می کنیم با توجه به نکات گفته شده، سعی کنید مشکلات کوچک را خودتان حل کنید اما زمانی که نیاز به تعویض قطعات و یا بررسی تخصصی دستگاه وجود دارد، حتما از یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ تهران، تعمیرکار ماشین ظرفشویی کرج، تعمیر ظرفشویی اصفهان, تعمیرات ماشین ظرفشویی شیراز و سرویسکار ماشین ظرفشویی تبریز و هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی مشهد کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل برایتان انجام دهد. شما می توانید تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا