بنایی و دکوراسیون

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک با غلطک

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

رنگ پلاستیک یکی از انواع رنگ های ساختمان است و نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، به خاطر مزیت هایی که این نوع رنگ دارد، بسیار رایج شده است. شما برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به راحتی می توانید با یک غلطک این کار را انجام دهید تا رنگ دلخواه خودتان را داشته باشید و بتوانید خانه تان را به شکل جدیدی رنگ آمیزی کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک صحبت کنیم و بگوییم که چطور با استفاده از غلطک می توانید این کار را خودتان انجام دهید و برای انجام آن چه مراحلی را باید طی کنید.

اگر از رنگ فعلی خانه خودتان خسته شده اید و می خواهید خودتان کار نقاشی ساختمان با غلطک و رنگ پلاستیک را انجام دهید و در این زمینه قیمت نقاشی ساختمان اطلاعات کمی دارید، این مقاله قطعا می تواند بهترین مرجع برای این کار باشد و با عملی کردن گام های آن، می توانید به راحتی نسبت به رنگ آمیزی خانه خودتان اقدام کنید.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

مزایای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک چیست؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا بین این همه نوع رنگ موجود، بهتر است نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک انجام شود؟ در ادامه می خواهیم با چند نمونه از این دلایل آشنا شویم. برای انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان کلیک کنید.

1- قیمت مناسب:

اولین نکته مهم این است که نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک هزینه بسیار کمی دارد و می توانید با هزینه ای پایین رنگ دلخواه خودتان را خریداری کنید و آن را برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک استفاده کنید. این موضوع باعث شده است که رنگ پلاستیک طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و افراد زیادی از آن برای نقاشی ساختمان استفاده کنند.

انواع رنگ های ساختمانی جدید در نقاشی ساختمان کدامند؟

2- خشک شدن سریع:

اگر بخواهید خانه ای را رنگ کنید که در آن زندگی می کنید، قطعا نمی توانید برای چند روز منتظر بمانید تا رنگ به صورت کامل خشک شود و بعد از خانه استفاده کنید. رنگ پلاستیک زمان خیلی کمی را برای خشک شدن کامل نیاز دارد و بعد از چند ساعت خشک می شود و می توانید از اتاق خودتان استفاده کنید. این موضوع هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت رنگ پلاستیک است.

3- بی بو بودن:

اگر از رنگ های روغنی یا انواع دیگر رنگ استفاده کرده باشید، قطعا می دانید که این رنگ ها بوی بدی دارند و در صورتی که از آنها استفاده کنید، شاید تا یکی دو روز نتوانید در خانه حضور داشته باشید و این بوی آزاردهنده را تحمل کنید. اما نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک هیچ بویی ایجاد نمی کند و شما می توانید به راحتی از آن برای نقاشی دیوارهای خانه خودتان استفاده کنید و هیچ بویی اذیتتان نمی کند.

مزایای نقاشی با رنگ پلاستیک
مزایای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

4- قابلیت شستشو :

اگر از رنگ های پلاستیک استاندارد و درجه 1 برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک استفاده کنید، می توانید دیوارها را به راحتی تمیز کنید. رنگ پلاستیک درجه یک قابلیت شستشو دارد و به راحتی لکه ها و گرد و غبار را می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب، از روی دیوار پاک کنید و مشکلی برای رنگ ایجاد نخواهد شد. این موضوع هم دلیل دیگری برای استفاده از رنگ پلاستیک است که باعث می شود این نوع رنگ محبوبیت زیادی داشته باشد.

5- رنگ آمیزی راحت:

به جرات می توانیم بگوییم که نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، بسیار راحت تر از سایر رنگ ها است و می توانید به راحتی این رنگ را با آب ترکیب کنید و با استفاده از یک غلطک، روی دیوار بزنید تا رنگ دلخواه خودتان را ایجاد کنید. دقیقا به خاطر همین موضوع است که اکثر افراد ترجیح می دهند از رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان خودشان استفاده کنند.

6- ترکیب با آب:

همانطور که احتمالا می دانید، رنگ پلاستیک با آب حل می شود و آماده می شود تا روی دیوار بنشیند، همین موضوع دلیل خشک شدن سریع آن است و باعث می شود که این نوع رنگ بو و دردسر کمتری داشته باشد.

اما اگر از رنگ روغن استفاده کرده باشید، می دانید که باید از تینر به عنوان حلال استفاده کنید و این موضوع باعث می شود که هم بوی زیادی ایجاد شود و هم چسبندگی بسیار بالای این نوع رنگ ممکن است لباس ها و جاهایی که روی آنها ریخته می شود را کاملا نابود کند.

نقاشی دیوار
مراحل نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

مراحل نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

تا به اینجا مزایای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک را گفتیم و حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که چطور گام به گام می توانید با استفاده از غلطک، دیوارهای خانه خودتان را رنگ آمیزی کنید. شما می توانید با عملی کردن تک تک مراحلی که می گوییم، یک رنگ آمیزی حرفه ای و بی نقص را برای خانه خودتان انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

1- لکه گیری دیوار:

اولین نکته مهم در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، این است که دیوار را کاملا لکه گیری کنید تا آماده شود. اگر مدت زیادی است که دیوار شما رنگ نشده، احتمالا لکه ها، فرورفتگی ها و خط و خش های زیادی دارد که باید آنها را از بین ببرید تا بتوانید رنگ جدید را روی آن قرار دهید. برای این کار می توانید از بتونه های آماده و یک کاردک استفاده کنید تا لکه گیری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. پس از اینکه لکه گیری را انجام دادید، چند ساعت باید صبر کنید تا بتونه ها کاملا خشک شوند و بعد به سراغ مرحله بعدی بروید.

2- سنباده زنی:

وقتی شما با استفاده از بتونه لکه گیری دیوار را انجام دهید، احتمالا ناهمواری هایی در سطح دیوار ایجاد می شوند که نیاز است آنها را صاف کنید. برای اینکار می توانید از سنباده استفاده کنید و اگر هم دستگاه سنباده زنی داشته باشید کارتان بسیار آسان تر خواهد بود. وقتی بتونه ها کاملا خشک شدند، سنباده یا دستگاه سنباده را بردارید و روی تمام قسمت های دیوار به صورت عمودی و افقی بزنید تا دیوار کاملا یکدست و صاف شود.

دقت کنید که در یک قسمت زیاد سنباده زنی را تکرار نکنید، چون ممکن آن آن قسمت خاص بیشتر تراشیده شود و با قسمت های دیگر یکدست نباشد.

سنباده زنی دیوار برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، می تواند گرد و خاک زیادی ایجاد کند، به همین خاطر بهتر است بعد از اتمام این کار، حتما با استفاده از جاروبرقی یا یک دستمال خشک، تمام قسمت های دیوار را گردگیری کنید تا گرد و خاک روی دیوار باقی نماند و هنگام نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک برایتان مشکل ایجاد نکند.

ابزارهای رنگ زدن
وسایل موردنیاز برای نقاشی ساختمان

3- چسب زدن قسمت های مهم:

برخی از قسمت های خانه ممکن است نیاز به رنگ نداشته باشند و نخواهید آنها را رنگی کنید. این قسمت ها که شامل قرنیزها، درب اتاق، کمد، پنجره و… می شوند را به صورت کامل با استفاده از چسب بپوشانید تا رنگی نشوند و زیبایی خود را از دست ندهند؛ البته رنگ پلاستیک اگر به سطحی بچسبد با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی پاک می شود، اما پیشگیری از این کار بسیار راحت تر است و می تواند در زمان شما صرفه جویی کند.

همچنین کلید و پریزهای روی دیوار را بهتر است از جای خودشان جدا کنید و یک کاغذ در جای آنها فرو کنید تا این قسمت ها به خوبی رنگ آمیزی شود. اگر هم نمی خواهید آنها را از جای خودشان جدا کنید، می توانید با استفاده از چسب سطحشان را بپوشانید.

4- زدن پرایمر رنگی:

وقتی شما روی دیوار بتونه کاری می کنید، نباید مستقیما روی بتونه را رنگ آمیزی کنید. به این دلیل که ممکن است بتونه روی رنگ خودش را نشان دهد و نیاز باشد چندین لایه رنگ بزنید که این موضوع هم باعث استفاده بیشتر از رنگ می شود و هم زحمت زیادی برایتان ایجاد می کند. به همین خاطر بهتر است قبل از نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، روی سطح دیوار را با استفاده از پرایمر بپوشانید تا بعد از رنگ آمیزی مشکلی ایجاد نشود. پرایمر مانند یک لایه محافظ رنگ عمل می کند و اگر بتونه بخواهد خودش را نشان دهد، در سطح پرایمر مشخص خواهد شد و به رنگ نمی رسد و این موضوع زیبایی رنگ آمیزی شما را بیشتر خواهد کرد.

5- رنگ آمیزی دیوار با غلطک:

حالا با انجام دادن مراحل قبلی، دیوار شما کاملا آماده است و می توانید با استفاده از غلطک دیوار را رنگ آمیزی کنید. کافی است رنگ را با میزان آب موردنیاز خودتان ترکیب کنید و آن را به خوبی بهم بزنید تا با آب مخلوط شود. سپس با استفاده از غلطک رنگ را به دیوار بزنید تا به خوبی بچسبد و جذب دیوار شود.

البته دقت کنید که رنگی که ساخته اید، نباید خیلی رقیق باشد، چون در این صورت ممکن است به دیوار نچسبد و نتوانید برای رنگ آمیزی با غلطک از آن استفاده کنید. همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که نیاز است گوشه های دیوار را که غلطک نمی تواند آنها را رنگ کند، با استفاده از قلمو نقاشی رنگ کنید تا به خوبی یکدست شوند.

پس از انجام این کار چند ساعت صبر کنید تا رنگ خشک شود و خودش را نشان دهد، سپس اگر نیاز بود می توانید یک یا دو لایه دیگر هم رنگ بزنید تا به زیبایی دیوار چند برابر شود.

رنگ دیوار
رنگ زیبای دیوار

یکی از مزایای نقاشی ساختمان با استفاده از رنگ پلاستیک این است که می توانید کاغذ دیواری را روی رنگ پلاستیک دیوار نصب کنید. شما می توانید نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک را به تیم حرفه ای ما بسپارید.

 در این مقاله درباره نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از این نوع رنگ، به بهترین شکل ممکن خانه خودتان را نقاشی کنید. همچنین در مورد مزایای استفاده از رنگ پلاستیک صحبت کردیم و گفتیم که استفاده از این نوع رنگ، چه مزیت هایی را برایتان به دنبال خواهد داشت.

در بخش بعدی هم به صورت گام به گام و عملی در مورد نحوه نقاشی ساختمان با این رنگها صحبت کردیم و گفتیم چه نکاتی را باید رعایت کنید تا نقاشی به بهترین شکل ممکن انجام شود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشید که نقاشی ساختمان با غلطک و رنگ پلاستیک را به خوبی یاد گرفته باشید.

رنگ زدن دیوار
نقاشی ساختمان شما با هوم سرویز

نقاشی ساختمان شما با متخصصین ما

اگر تصمیم گرفته اید که دیوارهای خانه خود را رنگ بزنید، نقاشی ساختمان تهران، نقاش ساختمان کرج, نقاشی منزل شیراز, لیست قیمت نقاشی ساختمان اصفهان, هزینه نقاشی ساختمان مشهد, قیمت نقاشی ساختمان با مصالح تبریز و نقاشی منزل مسکونی رشت خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا دیوارهای ساختمان شما به زیباترین و بهترین شکل ممکن رنگ زده شوند و از نقاشی خانه یا محل کارتان رضایت کامل را داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا