رایانه و تکنولوژی

دلیل داغ شدن لپ تاپ چیست و چطور این مشکل را حل کنیم؟

روشهای حل مشکل داغ شدن لپ تاپ را در هوم سرویز بخوانید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

لپ تاپ ها سیستم هایی هستند که می توانیم به راحتی آن ها را با خود حمل کنیم و به جاهای مختلف ببریم. اما گاهی اوقات ممکن است این سیستم ها دچار مشکلاتی شوند که ما را اذیت کنند و نتوانیم به راحتی کار خودمان را با آنها انجام دهیم. یکی از این مشکلات، داغ شدن سیستم لپ تاپ است که به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. در این مقاله می خواهیم در مورد داغ شدن لپ تاپ و راهکارهای تعمیر لپ تاپ صحبت کنیم و بگوییم که دلیل این موضوع چیست و چطور می توانید این مشکل را حل کنید.

اگر لپ تاپ شما داغ می شود و این داغ شدن برایتان مشکل ساز شده است و باعث هنگ کردن سیستم شما می شود، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل این مشکل و راه های حل کردن آن را یاد بگیرید و خودتان را از شر این مشکل اذیت کننده خلاص کنید.

داغ شدن لپ تاپ چه تاثیری روی کارکرد آن دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که داغ شدن لپ تاپ چه تاثیری روی کارکرد آن دارد و چه مشکلاتی را می تواند ایجاد کند.

باید بگوییم که داغ شدن بیش از حد لپ تاپ، باعث می شود که لپ تاپ شما در مرحله اول هنگ کند و نتوانید به هیچ وجه با آن کار کنید. حتی گاهی اوقات داغ کردن به حدی است که باعث خاموش شدن لپ تاپ یا آبی شدن صفحه ویندوز می شود و این موضوع یعنی لپ تاپ درگیری شدیدی دارد و نمی توانید در این حالت با آن کاری انجام دهید.

در مراحل بالاتر ممکن است داغ شدن بیش از حد لپ تاپ باعث ریخته شدن لحیم قطعات آن شود و قطعات لپ تاپ از جای خود تکان بخورند و مشکلات جدی برای آن ایجاد شود.

به همین خاطر مهم است که بدانید دلیل داغ شدن سیستم شما چیست و چطور باید آن را حل کنید تا در سریعترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کنید و از آسیب رسیدن به لپ تاپ خودتان جلوگیری کنید.

لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و گوشی موبایل از جمله وسایلی هستند که به محض بروز مشکل باید آنها را تعمیر کنید تا مشکلی برایشان پیش نیاید. برای تعمیر گوشی در محل، شما می توانید کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا گوشی موبایلتان با هزینه مناسب و در سریعترین زمان ممکن تعمیر شود.

نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی را به کمک ما پیدا کنید.

لپتاپ
گرمای بیش از حد لپ تاپ
میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

گرمای لپ تاپ از کجا می آید؟

لپ تاپ سیستمی است که به کمک سی پی یو و پردازنده گرافیکی، کارهای مختلف را انجام می دهد. اگر یک لپ تاپ باز را دیده باشید، متوجه شده اید که یک لوله مسی روی سی پی یو و پردازنده گرافیکی را پوشانده است و از طریق فن لپ تاپ، هوای خنک را دریافت می کند و باعث خنک شدن سیستم می شود.

معمولا لپ تاپ ها به این صورت هستند که کنار یا زیر آنها، دریچه هایی توری مانند وجود دارند و کار گردش هوا از طریق این دریچه ها انجام می شود.

حالا اگر هوا نتواند به صورت مناسب گردش داشته باشد و هوای خنک به لپ تاپ وارد نشود، ممکن است این موضوع در کارکرد سیستم اختلال ایجاد کند و باعث شود نتوانید با آن کار کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟
کامپیوتر
روش تشخیص گرم شدن بیش از حد لپتاپ

چگونه بفهمیم داغی لپ تاپ غیرطبیعی است؟

لپ تاپ ها معمولا کمی داغ می شوند و این موضوع کاملا طبیعی است، اما در صورتی که نشانه های زیر در لپ تاپ شما وجود داشته باشد، باید بگوییم که این موضوع کمی غیرطبیعی است و بهتر است نگاهی به سیستم خود بیندازید تا مشکلات احتمالی آن را حل کنید:

1- داغ شدن بدنه لپ تاپ :

گاهی اوقات ممکن است در سیستم خنک سازی لپ تاپ مشکل وجود داشته باشد و بدنه سیستم به حدی داغ شود که نتوانید آن را به اندازه چند ثانیه لمس کنید، این موضوع نشان دهنده این است که لپ تاپ شما به صورت غیر عادی داغ می شود.

برای اطلاع از نکات مهم تعویض باتری لپ تاپ کلیک کنید.

2- سرعت زیاد فن لپ تاپ :

ممکن است مشاهده کنید که فن لپ تاپ شما به صورت دائمی در حال چرخش است و سرعت بسیار زیادی دارد و این موضوع باعث می شود که صدای زیادی هم تولید کند.

در چنین حالتی باید بگوییم که احتمالا فن لپ تاپ نمی تواند به اندازه کافی سیستم را خنک کند و همین موضوع باعث داغ شدن سیستم شما می شود.

3- کار نکردن فن لپ تاپ :

اگر لپ تاپ شما خیلی داغ است و حتی هنگام اجرای برنامه های سنگین صدایی از فن آن شنیده نمی شود، ممکن است فن کار نکند و این موضوع می تواند تاثیر زیادی در داغ شدن لپ تاپ داشته باشد.

فن وظیفه خنک کردن محیط داخلی لپ تاپ و گردش هوا را بر عهده دارد و اگر کار نکند، سیستم نمی تواند گردش هوای کافی داشته باشد و در نتیجه بیش از اندازه داغ می شود.

فن لپ تاپ
از کار افتادن فن لپ تاپ

4- بیش از حد گرم شدن و خاموش شدن لپ تاپ:

گاهی اوقات ممکن است حس کنید لپ تاپ شما بیش از حد گرم شده است و به صورت ناگهانی و بدون هیچ هشداری، لپ تاپ خاموش شود. در این حالت سیستم به اندازه ای گرم شده است که نمی تواند کار کند و باید کمی به آن استراحت دهید تا خنک شود و مجددا شروع به کار کند.

اگر لپ تاپ شما این مشکل را دارد و مثلا تنها 1 ساعت می توانید با آن کار کنید و سپس خاموش می شود، احتمالا مشکل داغ شدن را دارد و باید آن را تعمیر کنید.

5- آبی شدن صفحه ویندوز:

موضوع بعدی که ممکن است برایتان پیش بیاید و سیستم لپ تاپ را داغ می کند، آبی شدن صفحه ویندوز یا صفحه مرگ ویندوز است. البته این صفحه به خاطر مشکلات دیگری هم ممکن است ایجاد شود؛ اما دلیل اصلی آن، وجود مشکل در فن لپ تاپ و خنک نشدن لپ تاپ است.

6- کند شدن لپ تاپ:

گاهی اوقات ممکن است بعد از چند دقیقه کار کردن با لپ تاپ، متوجه شوید که به طرز وحشتناکی سرعت لپ تاپ شما کم می شود و نمی تواند به خوبی کارهای مختلف را انجام دهد.

در این حالت هم احتمالا لپ تاپ به دلیل داغ شدن زیاد، نمی تواند عمل های پردازشی را انجام دهد و در این زمینه مشکل دارد، به همین خاطر باید سریعا این مشکل را حل کنید.

7- فریز شدن صفحه نمایش:

گاهی اوقات ممکن است لپ تاپ شما فریز شود و روی صفحه نمایش آن نتوانید هیچ کاری را انجام دهید. در این حالت معمولا حتی نشانگر ماوس هم تکان نمی خورد و نمی شود کاری با آن انجام داد.

باید بگوییم که اگر به این مشکل برخورد کرده اید، احتمالا لپ تاپ مشکل داغ شدن دارد و باید به آن رسیدگی کنید.

مشکل داغ شدن لپ تاپ
حل مشکل داغ شدن لپ تاپ

چگونه از داغ شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

در ادامه دلایل داغ شدن سیستم لپ تاپ و جلوگیری از هرکدام از آنها را به شما می گوییم تا بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید و به بهترین شکل ممکن این مشکل را حل کنید.

1- کارکرد نامناسب فن:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، فن به عنوان سیستم تهویه لپ تاپ عمل می کند و وظیفه گردش هوای سرد و گرم را در لپ تاپ بر عهده دارد.

حالا اگر فن لپ تاپ ضعیف باشد یا دچار مشکل باشد و به خوبی کار نکند، ممکن است لپ تاپ شما داغ کند و نتوانید از آن استفاده کنید.

در این حالت باید بررسی کنید و ببینید که فن لپ تاپ شما مشکل دارد یا خیر. اگر مشکل داشته باشد، می توانید با تعویض فن لپ تاپ این مشکل را حل کنید.

2- گرفتگی سوراخ های سیستم تهویه:

اگر با لپ تاپ خودتان در جاهای مختلف کار کنید، ممکن است لپ تاپ به راحتی گرد و غبار و پرز را به داخل بکشد و این موضوع باعث شود سیستم تهویه گرفته شود.

اگر این مشکل وجود داشته باشد، حتی با کارکرد مناسب فن هم نمی توانید سیستم را به خوبی خنک کنید و این موضوع برایتان مشکل ساز خواهد شد.

برای حل این مشکل باید لپ تاپ را باز کنید و فن و سیستم خنک کننده را به صورت کامل با یک مسواک یا برس تمیز کنید تا مشکل آن حل شود.

3- کار نکردن فن لپ تاپ:

ممکن است گاهی اوقات متوجه شوید که فن لپ تاپ شما کار نمی کند. در این حالت اگر فن لپ تاپ خراب شده باشد و حرارت سیستم را کم نمی کند، باید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اگر هم اخیرا لپ تاپ را به تعمیرگاه داده اید، ممکن است تعمیرکار فراموش کرده باشد که سیم فن را به برد لپ تاپ متصل کند و این موضوع باعث کار نکردن لپ تاپ شود.

در این حالت برای روشن کردن فن لپ تاپ، می توانید آن را باز کرده و سیم فن را به برد دستگاه متصل کنید تا این مشکل حل شود.

در این مقاله در مورد داغ شدن سیستم کامپیوتر و لپ تاپ صحبت کردیم و سعی کردیم مهمترین نکات در این زمینه را به شما بگوییم. در ابتدا گفتیم که داغ شدن لپ تاپ چه تاثیری در کارکرد آن دارد و چقدر می تواند در کار شما اختلال ایجاد کند. در ادامه گفتیم که چطور می توانید متوجه شوید که لپ تاپ شما به صورت غیرطبیعی داغ می شود و نشانه های این موضوع را به صورت کامل بیان کردیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با مشکل داغ شدن در سیستمهای کامپیوتری بیشتر آشنا شوید و این مشکل را با استفاده از روش های گفته شده حل کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه، پیشنهاد می کنیم لپ تاپ خود را به یک تعمیرکار متخصص و حرفه ای نشان دهید.

تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ
تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ شما با هوم سرویز

تعمیر فوری کامپیوتر و لپتاپ

برای تعمیر کامپیوتر تهران، تعمیر لپ تاپ کرج، تعمیر لپ تاپ در محل مشهد , تعمیرات لپ تاپ در منزل تبریز , تعمیر لپ تاپ خاموش اصفهان, تعمیر لپتاپ شیراز و تعمیر لپ تاپ آب خورده رشت را می توانید به متخصصان ما بسپارید تا با هزینه مناسب برایتان انجام دهند و سیستم شما خیلی سریع آماده استفاده شود.

[table id=79 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا