بنایی و دکوراسیون

ایده های جالب برای ساخت روف گاردن در ساختمان شما

ایده های جالب برای ساخت روف گاردن پشت بام

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

ایجاد فضای سرسبز و اجرای روف گاردن یکی از ایده هایی است که می تواند زیبایی بسیار زیادی به پشت بام خانه شما ببخشد و آنجا را تبدیل به مکانی آرامش بخش و دلنشین کند. بسیاری از افراد دوست دارند که پشت بام خانه خودشان را روف گاردن کنند و از پشت بام خود استفاده های بیشتری داشته باشند، اما فکر می کنند که هزینه ساخت روف گاردن بسیار بالا است و نمی توان به راحتی این کار را انجام داد.

ما در این مقاله می خواهیم به شما ایده هایی بدهیم که کمک می کنند به راحتی بتوانید روف گاردن را برای خانه خودتان بسازید و با کمترین هزینه و با کمی خلاقیت، روف گاردن زیبایی در خانه خودتان داشته باشید.

فهرست مطالب

اگر به طراحی روف گاردن روی پشت بام خانه خودتان علاقه‌مند هستید، اما ایده ای برای این کار ندارید یا نمی دانید که چطور می توانید روف گاردن پشت بام را ایجاد کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما ایده های جذابی را بدهیم که کمک می کنند روف گاردن زیبا و جذابی برای خانه خود بسازید.

روف گاردن پشت بام چه مزیت هایی دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که داشتن روف گاردن چه مزیت هایی دارد و چرا باید برای درست کردن آن روی پشت بام وقت بگذارید و هزینه کنید. باید بگوییم که داشتن روف گاردن می تواند مزیت های مختلفی داشته باشد که در ادامه چند مورد از مهمترین آنها را با هم بررسی می کنیم:

1- داشتن محیطی دنج در ساختمان:

یکی از مهمترین مزیت های داشتن روف گاردن پشت بام این است که شما محیطی دنج و آرامش بخش دارید که می توانید در آنجا به استراحت، گفتگو و انجام کارهای خودتان بپردازید. مثلا می توانید در این مکان به مطالعه کتاب، استراحت و ریلکس کردن و حتی انجام کارهای کامپیوتری خودتان بپردازید.

همچنین اگر بلاگر هستید و لوکیشن برایتان اهمیت زیادی دارد، می توانید چنین لوکیشن زیبایی را برای خودتان ایجاد کنید و از فیلمبرداری در آنجا لذت ببرید.

روف گاردن
روف گاردن
میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

2- کاهش دمای طبقات بالا:

روف گاردن اگر به صورت درست و اصولی اجرا شود، می تواند از تابش مستقیم نور خورشید به سقف ساختمان جلوگیری کند و این موضوع کمک می کند که دمای طبقات بالاتر کمتر گرم شود و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. در نتیجه روف گاردن کمک می کند تا خانه ای خنک تر داشته باشید.

اگر از طبقات بالاتر ساختمان هستید و با موضوع گرم شدن خانه در روزهای تابستان مشکل دارید، می توانید از روف گاردن استفاده کنید تا این مشکل را حل کنید و بتوانید از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری کنید.

3- محیط مناسب برای دورهمی ها:

اگر فردی هستید که دوست دارید دورهمی های خودتان را در مکانی مناسب برگزار کنید، می توانید از روف گاردن استفاده کنید تا یک فضای مناسب برای دورهمی های خودتان داشته باشید.

روف گاردن می تواند هم فضایی مناسب برای دورهمی ها و پذیرایی از مهمانان باشد و هم کمک می کند که مهمانان شما از فضای خانه لذت بسیار بیشتری ببرند.

دورهمی در روف گاردن
دورهمی در روف گاردن

4- استفاده مناسب از آب باران:

خیلی از ساختمان ها این مشکل را دارند که وقتی آب باران زیادی جمع می شود، ممکن است آب به داخل طبقات نفوذ کند و برای ساکنان مشکل ایجاد کند. در صورت داشتن روف گاردن پشت بام، این مشکل وجود نخواهد داشت و آب باران توسط گیاهان موجود در روف گاردن مصرف می شود و دیگر مشکلی از بابت این موضوع ایجاد نخواهد شد.

5- کمک به کاهش آلودگی:

یکی از مزیت های مهم روف گاردن این است که به افزایش اکسیژن و کاهش آلودگی کمک بسیار زیادی می کند. روف گاردن باعث می شود که فضای سبز کوچکی در خانه شما ایجاد شود و این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی محیط داشته باشد و کمک کند که هوای تمیزتری را تنفس کنید.

6- افزایش ارزش ملک:

یکی دیگر از موضوعات مهمی که روف گاردن می تواند در آن تاثیرگذار باشد، افزایش ارزش ملک است. یعنی اگر دو ساختمان با شرایط یکسان و امکانات برابر را در نظر بگیریم که قیمت یکسانی دارند، اگر یکی از ساختمان ها روف گاردن داشته باشد، قیمتش بسیار بیشتر از ساختمان بدون روف گاردن می شود؛ در نتیجه وجود روف گاردن به افزایش ارزش ملک کمک زیادی خواهد کرد.

ایده های جالب برای ساخت روف گاردن
ایده های جالب برای ساخت روف گاردن

ایده های جالب برای ساخت روف گاردن در ساختمان شما

تا به اینجا درباره مزیت های داشتن روف گاردن صحبت کردیم. حالا می خواهیم در مورد ایده های جالب برای ساخت روف گاردن در ساختمان شما صحبت کنیم و توضیح دهیم که چطور می توانید در پشت بام خانه خودتان یک روف گاردن زیبا و جالب ایجاد کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- استفاده از چمن در طراحی روف گاردن :

چمن می تواند زیبایی بسیار زیادی به روف گاردن شما ببخشد و باعث شود که این فضا بسیار دلنشین تر شود. بسیاری از افراد از چمن مصنوعی برای کف روف گاردن استفاده می کنند، اما ما توصیه می کنیم که برای داشتن یک روف گاردن واقعی و طبیعی، از چمن واقعی استفاده کنید و آن را با سنگ های بزرگ ترکیب کنید تا بتوانید طراحی فوق العاده و زیبایی را در پشت بام ساختمان اجرا کنید. همچنین برای داشتن ایده هایی برای معرفی گیاهان مناسب دیوار سبز کلیک کنید.

البته اگر بودجه شما محدود است و نمی توانید این کار را انجام دهید، برای شروع همان چمن مصنوعی انتخاب مناسبی است.

ساخت روف گاردن
ساخت روف گاردن

2- قراردادن میز و صندلی برای نشستن:

همانطور که قبل تر اشاره کردیم خیلی خوب است که در روف گاردن خودتان یک میز و صندلی برای نشستن قرار دهید تا بتوانید در آنجا بنشینید و آرام بگیرید. می توانید از میز و صندلی های آنتیک موجود در بازار استفاده کنید تا هزینه کمی برایتان داشته باشد و بتوانید با کمترین هزینه، این قسمت را مجهز به میز و صندلی کنید.

3- استفاده از گل های همیشه سبز:

برای پوشش سبز روف گاردن، از گل های همیشه سبز استفاده کنید تا در فصل های مختلف سبز و شاداب بمانند. برخی از افراد از گل های فصلی استفاده می کنند که این گل ها در هر فصل خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند و این موضوع می تواند برایتان هزینه های زیادی به دنبال داشته باشد. اگر می خواهید هزینه نگهداری روف گاردن برایتان کم شود، توصیه می کنیم که حتما از گل های همیشه سبز استفاده کنید که در فصل های مختلف سال شادابی و سرسبزی خودشان را از دست ندهند.

انتخاب گل برای روف گاردن و باغچه اهمیت زیادی دارد و شما می توانید محوطه سازی و طراحی باغچه و فضای سبز ساختمان خود را به تیم ما بسپارید تا زیباترین گل و گیاهان را برای باغچه شما انتخاب کنند.

انتخاب گل برای روف گاردن
انتخاب گل برای روف گاردن

4- نورهای مخفی:

اگر به استفاده از روف گاردن خودتان در شب علاقه دارید، می توانید با استفاده از نوارهای اس ام دی که بسیار کم مصرف هستند، نورهای مخفی را در روی زمین یا زیر گلدان ها کار کنید. این کار باعث می شود که روف گاردن شما هم بسیار زیباتر و چشم نوازتر شود و هم کمک می کند که بتوانید با هزینه نورپردازی کم ، منظره ای بسیار زیبا را خلق کنید.

5- قراردادن باربیکیو:

بعید است که روف گاردن زیبایی داشته باشید و دلتان نخواهد که با دوستان یا خانواده خود به آنجا بروید و برای خودتان یک کباب خوشمزه درست کنید. به همین خاطر توصیه می کنیم که بخشی از روف گاردن خودتان را به قراردادن باربیکیو اختصاص دهید تا بتوانید در زمان های مناسب، از آنجا استفاده کنید و مهمانی های فوق العاده ای را برای خودتان ترتیب دهید.

استفاده از باربیکیو می تواند روف گاردن را به محیطی فوق العاده برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی شما تبدیل کند و کاری کند که دیگران عاشق خانه شما شوند!

6- استفاده از دیوار سبز:

اگر دیوارهای پشت بام خانه شما زیاد هستند، می توانید از دیوار سبز استفاده کنید تا روف گاردن شما بسیار زیباتر و دلنشین تر شود. برای ساخت دیوار سبز می توانید از تکنیک های مهندسی ساز استفاده کنید که برایتان هزینه بر خواهد بود. اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید این کار بهترین روش ممکن است؛ اما اگر بودجه کمی دارید، توصیه می کنیم که از گل های کوچک و زیبایی که همیشه سبز هستند، برای ساخت دیوار سبز در روف گاردن خودتان استفاده کنید.

دیوار سبز در روف گاردن
وجود حوضچه و گیاهان همیشه سبز در روف گاردن

7- ساخت حوضچه یا استخر:

یکی دیگر از کارهای جالب برای ساخت روف گاردن که کمک می کند تا روف گاردنی زیبا و لاکچری داشته باشید، این است که در آن قسمت یک حوضچه یا استخر قرار دهید تا محیط را زیباتر و جذاب تر کند و احساس خوبی را به شما منتقل کند.

با داشتن یک حوضچه یا استخر شما می توانید در کنار محیط سرسبزی که در روف گاردن خودتان دارید، یک استخر کوچک هم داشته باشید و در آنجا به آب بازی و شنا بپردازید و حسابی لذت ببرید.

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره ایده های جالب برای ساخت روف گاردن در ساختمان شما صحبت کردیم و گفتیم که داشتن روف گاردن پشت بام چه مزیت هایی برای ساختمان شما خواهد داشت. همچنین در ادامه گفتیم که چه ایده هایی برای ساخت روف گاردن وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها یک روف گاردن زیبا و چشم نواز برای خودتان ایجاد کنید.

اگر می خواهید خیلی سریع صاحب روف گاردن شوید، می توانید طراحی و اجرای روف گاردن خانه خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید. متخصصان طراحی روف گاردن با توجه به نقشه ساختمان و بودجه شما، زیباترین مدل روف گاردن پشت بام را برایتان پیاده سازی می کنند. همچنین از خدمات ما در جهت اجرای روف گاردن تهران، طراحی روف گاردن کرج، ساخت روف گاردن شیراز، قیمت روف گاردن اصفهان، هزینه اجرای روف گاردن تبریز و طراحی روف گاردن ویلا رشت بهره مند شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا