بنایی و دکوراسیون

روش رفع نم و نشتی سقف در بارندگی

راه های خلاص شدن از نشتی سقف!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

در بسیاری از موارد دیده شده است که در زمان بارندگی، سقف با مشکلاتی مثل نشتی و نم روبرو می شود. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. نشتی سقف بسیار خطرناک است و باید در سریع ترین زمان آن را به طور کامل رفع کنید. در غیر این صورت ممکن است خسارت های جدی به ساختمان شما وارد شود. اگر شما به سقف نگاه می کنید و نشانه هایی از نم زرد رنگ را می بینید، این امر به دلیل نشت اندک آب و آهک درون گچ می باشد. اما اگر رنگ نشتی سقف و نم، سیاه باشد، به معنای کپک و قارچ در سقف می باشد. حالا اگر به سقف نگاه می کنید و شاهد چکه کردن آب هستید، باید به سرعت به رفع آن بپردازید؛ زیرا میزان نشتی زیاد است و این موضوع برای ساختمان شما خطرناک است. در این نوشته از هوم سرویز با روش رفع نم و نشتی سقف در بارندگی آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

رفع نم و نشتی سقف
روش رفع نم و نشتی سقف
میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

دلایل ایجاد چکه و نشتی سقف چیست؟

چکه و نشتی سقف در زمان باران و برف ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود.

یکی از مهم ترین دلایل برای ایجاد این مشکل، استفاده از عایق و ایزوگام بی کیفیت است. در زمان انتخاب ایزوگام و عایق رطوبتی باید دقت کافی را داشته باشید و از شرکت های معتبر ایزوگام را خریداری کنید. زیرا بی کیفیت بودن مواد اولیه ایزوگام می تواند منجر به ایجاد چکه و نشتی در سقف شود. برخی از افراد به دلیل ارزان بودن ایزوگام های بی کیفیت آن ها را خریداری می کنند که بعد از ایجاد مشکل باید هزینه بیشتری را صرف تعمیر و تعویض آن کنند.

استفاده از افراد غیرمتخصص و بی تجربه نیز می تواند باعث بروز مشکل و نشتی و چکه در سقف شود. اگر افرادی که قصد ایزوگام کردن سقف خانه شما را دارند، از مهارت کافی برخوردار نباشند، نمی توانند به خوبی این کار را انجام دهند و شما بعد از مدت کوتاهی در زمان باران و برف شاهد چکه و نشتی در سقف خواهید بود. در نتیجه حتما در زمان انتخاب افراد دقت لازم را داشته باشید. شما می توانید از تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز برای ایزوگام سقف خود کمک بگیرید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

چکه و نشتی سقف
چکه و نشتی سقف

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

چکه و نشتی سقف در چه ساختمان هایی اتفاق می افتد؟

چکه و نشتی سقف را می توانید در ساختمان های یک طبقه، یا طبقه آخر ساختمان های چند طبقه مشاهده کنید. در این صورت اگر در سقف خانه نشانه هایی از نم و نشتی را مشاهده کردید، باید بدانید که آب باران و برف، به درز ها و لایه های میانی عایق نفوذ کرده است و خود را به صورت نشتی سقف نشان می دهد.

در برخی از موارد نیز مشاهده شده است که در طبقه های میانی ساختمان، افراد شاهد نشتی سقف و چکه کردن آن می باشند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که لوله های آب و فاضلاب دچار نشتی شده باشند. این مورد بیشتر در سقف های حمام، سرویس بهداشتی و … دیده می شود که ممکن است به مرور زمان به دیگر قسمت های سقف نیز برسد.

برای رفع نشتی سقف و چکه کردن آن در زمان بارندگی باید چه اقداماتی را انجام داد؟

همانطور که بیان کردیم ممکن است سقف برخی از ساختمان ها در زمان بارندگی با نشتی و چکه کردن روبرو شود. سقف برخی از خانه ها به شکل مسطح و معمولی است، اما برخی از سقف ها به صورت شیروانی می باشند. برای رفع نم ساختمان و رفع نشتی سقف در هر کدام از این نمونه ها باید اقدامات مختلفی را انجام داد که در این قسمت برای شما معرفی می کنیم.

رفع نشتی در سقف شیروانی
رفع نشتی در سقف شیروانی

رفع نشتی سقف برای سقف های شیروانی

بسیاری از خانه ها سقف شیروانی دارند که برای ساخت این سقف ها باید از ورق های فلزی یا سفالی استفاده کرد. در زیر این ورقه ها یک لایه عایق رطوبتی قرار داده می شود تا در زمان باران و برف، نشتی در سقف دیده نشود. اما در برخی از موارد ممکن است به دلیل شکستگی، خرابی ورقه ها، کهنگی سقف و همپوشانی کم ورقه ها، چکه و نشتی سقف دیده شود.

برای رفع این مشکلات باید اقدام به تعمیر یا تعویض ورقه های سقف کرد. اگر بعد از معاینه سقف متوجه شدید که نشتی به دلیل کهنگی ورقه ها است باید آن ها را تعویض کنید. اما ممکن است نشتی سقف به دلیل خرابی جزئی در ورقه ها باشد که در این صورت می توانید آن ها را تعمیر کنید و نیازی به تعویض نیست.

رفع نشتی در سقف معمولی
رفع نشتی در سقف معمولی

رفع نشتی سقف برای سقف های مسطح و معمولی

اگر ساختمان شما دارای سقف مسطح و معمولی است و در زمان باران و برف با نشتی سقف و چکه کردن آب روبرو می شوید، باید برای رفع این مشکلات اقدامات زیر را انجام دهید.

1- تشخیص محل نشتی سقف

در ابتدای امر باید محل دقیق نشتی سقف را مشخص کنید؛ زیرا ممکن است آب از قسمت دیگری از سقف نشتی داشته باشد و در قسمت دیگری از سقف خانه خود را نشان دهد. زیرا آب جریان پیدا می کند و بهترین راه را برای نفوذ پیدا می کند. در نتیجه باید عایق رطوبتی سقف را مشاهده کنید و محل خسارت آن را پیدا کنید.

2- رفع مشکلات عایق رطوبتی

بعد از تشخیص محل دقیق مشکل، باید اقدام به ترمیم یا تعمیر محل خسارت دیده کنید. اگر عایقی که در سقف وجود دارد بسیار قدیمی است و احتمال می دهید که مجددا از قسمت دیگری نشتی وارد سقف شود، بهتر است آن را تعویض کنید. اما اگر عایق رطوبتی شما جدید می باشد و تنها قسمتی از آن با مشکل مواجه است، می توانید تنها آن قسمت را ترمیم کنید تا نشتی سقف خانه شما از بین برود.

3- رفع خرابی های سقف از داخل خانه

بعد از اینکه مشکل نفوذ آب را از سقف حل کردید، باید ظاهر سقف را از داخل خانه نیز تعمیر کنید. زیرا در زمان چکه و نشتی سقف، لکه های سیاه رنگ و زرد رنگ روی سقف ایجاد شده است که ظاهر بدی به خانه شما می دهد. برای این کار باید گچ های محل نشتی را بکنید و مجددا گچ کاری انجام دهید. بعد از آن می توانید رنگ آمیزی سقف را نیز انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد روش رفع نم و نشتی سقف در بارندگی صحبت کردیم و گفتیم که این مشکل به چه دلیلی ایجاد می شود و چطور می توانید با ایزوگام سقف و روشهای دیگر از بروز آن جلوگیری کنید. همچنین با هم بررسی کردیم که مراحل رفع نم و نشتی سقف در بارندگی چیست و چطور می توانید این کار را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد روش رفع نم و نشتی سقف در بارندگی اطلاعات مناسبی کسب کنید و بتوانید به بهترین شکل از این مشکل جلوگیری کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر مطالب مهیج و آموزنده در جهت راهکار رفع بوی نم ساختمان مطالعه کنیم. در صورت بروز نم و نشتی در ساختمان خود، شما می توانید رفع نم ساختمان خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند. خدمات رفع نم دیوار مشهد، رفع نم فوری اصفهان، رفع نم ساختمان شیراز، رفع نم ساختمان تهران و رفع نم ساختمان کرج توسط برترین متخصصین با هزینه های مناسب ارائه می شود. جدول زیر، شامل هزینه خدمات رفع نم و نشتی هوم سرویز است که می توانید از آن استفاده کنید تا نشتی سقف خانه شما خیلی سریع برطرف شود:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا