بنایی و دکوراسیون

تخریب دیوار بدون دردسر با هوم سرویز ✔️ خرده کاری بنایی ساختمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟

تخریب دیوار یکی از رایج ترین کارها در موقع بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون است. گاهی با برداشتن یک دیوار مزاحم می توان نور ورودی به ساختمان را افزایش داد و فضایی دوست داشتنی تر را به وجود آورد. ساده ترین راه برای افزایش فضای محیط، خراب کردن دیوارهای اضافی است. امروزه در طراحی داخلی با حذف دیوارها توانسته اند فضایی باز و پر نورتر را در منازل مسکونی ایجاد کنند. در خدمات بنایی تخریب دیوارهای داخلی از کارهای دشوار و حساس است که نیاز به دقت زیادی دارد. تخریب غیر اصولی دیوارها می تواند موجب ریزش سقف و یا آسیب جدی به ساختمان شود. برای اینکه عملیات بنایی و برداشتن دیوارها با موفقیت انجام شود باید اصولی را رعایت کرد. 

تخریب دیوار ساختمان

در یک ساختمان دو نوع دیوار وجود دارد. دسته اول دیوارهای باربر و دسته دوم دیوارهای غیر باربر هستند. دیوار باربر نقش مهمی در ساختمان دارد و می تواند وزن سقف یا طبقات بالایی را به خوبی تحمل کند. وزن سازه از طریق دیوارهای باربر به فونداسیون ساختمان انتقال داده می شود. همه دیوارهای بیرونی بنا و برخی از دیوارهای داخلی، باربر هستند. برداشتن این دیوارها می تواند موجب خسارت جدی به سازه شود. اما دیوارهای غیر باربر در ایستایی سازه نقش چندانی ندارند. این دیوارها اغلب برای جداسازی فضای داخلی و یا راه پله ها و … به کار می روند. بر خلاف دیوارهای باربر این دیوارها را می توان به سادگی تخریب کرد. اگر قصد تخریب دیوارهای باربر را دارید حتما از خدمات بنایی ساختمان تهران تخصصی استفاده کنید. قبل از خراب کردن هر دیواری ابتدا شرایط را بسنجید.

قبل و بعد از بازسازی ساختمان های قدیمی به چه مواردی باید دقت شود؟

تخریب دیوار
میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟
تعمیرات ساختمان و خراب کردن دیوارهای مزاحم
  • تخریب دیوار باربر

خراب کردن این دیوارها بسیار دشوارتر از دیوارهای پارتیشنی است. دیوارهای باربر طبقات پایین تر، وزن بسیار زیادتری را تحمل می کنند. قبل از تخریب این دیوارها باید یک پشتیبان برای انتقال بار ساختمان در نظر گرفت. معمولا از تیر افقی و ستون عمودی برای حمایت استفاده می شود. ستون گذاری و تیر گذاری دو شیوه تخصصی در تخریب است که دارای ظرافت های زیادی است. با توجه به شرایط خاص هر بنا اعم از تعداد طبقات، ابعاد دیوار باربر و مکان آن، شیوه مناسب تخریب انتخاب می شود.

ایده های موثر برای محو کردن ستون وسط خانه

  • تخریب دیوار غیر باربر

در مورد دیوارهای داخلی که در سازه نقش مهمی ندارند شیوه تخریب کاملا متفاوت است. وزن سقف روی این دیوارها نیست و با خراب کردن دیوار هیچ فشاری به ساختمان وارد نمی شود. در شیوه های سنتی با استفاده از ابزارهای دستی نظیر پتک و … می توان یک دیوار غیر باربر را در زمان یکی دو ساعت تخریب کرد. استفاده از پشتیبان و غیره در این دیوارها اصلا کاربردی ندارد. اصولا این دیوارها شبیه به یک پارتیشن آجری هستند که برای فضاسازی در ساختمان های قدیمی ساخته شده اند. این روزها انواع شیشه های دوجداره، پارتیشن های چوبی و پی وی سی به بازار امده که جایگزین مناسبی برای این دیوارهاست. با برداشتن دیوارهای غیر باربر، فضا بزرگتر و روشن تر از قبل دیده می شود. بر خلاف دیوارهای باربر که برای تخریب نیاز به بررسی کارشناسی دارند، تخریب غیر باربرها بسیار ساده تر است. 

ایده های جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک را از دست ندهید

خرده کاری بنایی و تخریب دیوارهاخدمات بنایی ساختمان در تهران

تخریب دیوار و تجهیزات

خراب کردن دیوارهای غیر باربر نظیر پارتیشن های گچی بسیار ساده تر از دیوارهای باربر اصلی است. اما فراموش نکنید که تجهیزات زیادی روی این دیوارها نصب شده است. کابل های برق و سیم کشی های دیوار می توانند دردسر زیادی به وجود آورند. شاید در دیوار مورد نظر لوله های آب سرد و گرم نیز وجود داشته باشد. به طور کلی انتظار سیم کشی و لوله کشی در همه دیوارها وجود دارد. با توجه به نقشه ساختمان می توان مسیر انشعابات لوله ها و سیم های برق را پیدا کرد. در صورت وجود تجهیزات در داخل دیوار، قبل از تخریب دیوار کرج نسبت به ایمن سازی اقدام خواهد شد. قطع کردن آب و برق ساختمان یکی از مهم ترین موارد است که نباید نادیده گرفته شود.

هزینه تخریب دیوارهای داخلی

تقریبا همه دیوارهای داخلی ساختمان از نوع غیر باربر هستند و قابل برداشتن و تخریب می باشند. در ساختمان های قدیمی معمولا دیوارهای داخلی زیادی وجود دارد که فضا را تنگ و تاریک کرده است. با کمی هزینه و خرده کاری بنایی مشهد می توان دیوارهای مزاحم را حذف کرد. پس از برداشتن دیوارهای قدیمی لازم است تا کف سازی و نازک کاری نیز انجام شود. در محل اتصال دیوار به سقف، کف و سایر دیوارها حتما نیاز به خدمات بنایی و گچکاری و … است. از قبل این موارد را نیز در نظر بگیرید. هزینه خرید مصالح و بازسازی به دستمزد اضافه می شود. طول و عرض دیوار، باربر یا غیر باربر بودن، وجود تجهیزات ساختمانی در دیوار و جنس مصالح به کار رفته در دیوار همگی روی قیمت تخریب یک دیوار تاثیر می گذارد. از طرفی هزینه حمل نخاله های به جای مانده از تخریب هم هست.

خدمات بنایی ساختمان ما در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت بر اساس نرخ اتحادیه ارائه می شود.

فراموش نکنید نخاله های ساختمان را نمی توانید در سطل های زباله شهرداری بریزید! لازم است تا توسط ماشین های مخصوص این نخاله ها برای امحا از محل خارج شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟

جدیدترین مدل های کناف کاری سقف پذیرایی را به ما بسپارید.

هزینه تخریب دیوارتخریب دیوار و خرده کاری بنایی

سرویس بنایی ساختمان را به متخصصین ما بسپارید

تعمیرات جزئی ساختمان شامل خرده کاری بنایی، بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی، سیمان کاری، دیوار کشی یا تخریب دیوار، آجرچینی، سفت کاری و نازک کاری و کف سازی است. سرویس بنایی هوم سرویز شامل همه تعمیرات چزئی در ساختمان است. ما آماده خراب کردن هر دیواری هستیم. قبل از تخریب، شرایط محیط توسط مهندسین بررسی شده و بهترین راه برای خراب کردن دیوار پیشنهاد می شود. پس از تخریب، حمل نخاله و عملیات بازسازی و ترمیم طبق خواسته مشتری انجام خواهد شد. اجرت کار شامل هزینه تهیه اجناس نیست و در صورت خرید مصالح توسط همیار حتما فاکتور تحویل داده خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بنایی ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا