بنایی و دکوراسیون

جلوگیری از چکه سقف دستشویی بدون تخریب ✔️ رفع نم سرویس بهداشتی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

در ساختمان هایی که به صورت چند طبقه هستند، معمولا نقشه یکسانی اجرا می شود و اتاق ها و سرویس ساختمان های بالایی و پایینی باهم یکی هستند. این موضوع هم خوب است و باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود و هم از طرفی بد است، چون می تواند باعث مشکلاتی در زندگی ساکنین شود.

یکی از مشکلاتی که این موضوع دارد این است که اگر عایق دستشویی همسایه بالایی به خوبی انجام نشده باشد و این قسمت نشتی داشته باشد، ممکن است باعث چکه سقف دستشویی شما شود و آب بالا به پایین منتقل شود. این مشکل بسیار اذیت کننده است و به همین خاطر باید سریعا جلوی آن گرفته شود تا بتوانید از چکه سقف دستشویی خودتان جلوگیری کنید.

خیلی از افراد فکر می کنند که برای رفع چکه سقف دستشویی نیاز است تخریب انجام شود، اما باید بدانید که این موضوع بدون تخریب هم امکان پذیر است و می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل چکه سقف دستشویی بپردازیم و همچنین می خواهیم بگوییم که چطور می توانید از این مشکل جلوگیری کنید و چه روش هایی برای این موضوع وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید کار رفع نم ساختمان را انجام دهید.

اگر سقف دستشویی شما چکه می کند و یا به دنبال رفع نم و نشتی سقف در بارندگی هستید و می خواهید راه حلی برای این مشکل پیدا کنید و در سریع ترین زمان مشکل خودتان را برطرف کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت جلوگیری از چکه سقف دستشویی

شاید در نگاه اول با خودتان بگویید که چکه سقف دستشویی که مشکل بزرگی نیست و نمی تواند در ساختمان اختلالی ایجاد کند. اما باید بدانید که چکه سقف دستشویی می تواند باعث ایجاد مشکلات خیلی بزرگی شود. مثلا اگر چکه ادامه دار باشد می تواند باعث تخریب سقف و افتادن آن شود و حتی این مشکل می تواند به دیوارها هم نفوذ کند و این قسمت ها را نیز رطوبت زده و خراب کند.

به همین خاطر است که اگر مشاهده کردید سقف دستشویی شما چکه می کند، سریعا باید به همسایه بالایی اطلاع دهید تا در این زمینه اقدامی انجام دهد و مشکل عایق دستشویی خودش را برطرف کند و اگر هم کف دستشویی شما خراب است و به دستشویی همسایه پایین نفوذ کرده، باید سریعا راه حلی برای این موضوع پیدا کنید.

این موضوع را نیز باید بدانید که جدا از مسائلی مانند خراب شدن و… اگر مشکل در دستشویی شما باعث چکه کردن و خرابی سقف دستشویی همسایه پایین شود، این همسایه می تواند از شما شکایت کند و باید هزینه خسارت و تعمیر دستشویی را به صورت کامل بپردازید که این موضوع اصلا برایتان به صرفه نخواهد بود.

به همین خاطر در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت روش حل این مشکل را بگوییم و بتوانید با انجام روش های گفته شده، به سادگی این موضوع را برطرف کنید.

علت چکه سقف دستشویی چیست؟

همه ما می دانیم که مهمترین بخش در حل یک مشکل، این است که عیب یابی را انجام دهیم و با پیدا کردن عیب موجود می توانیم به راحتی مشکل را حل کنیم. در چکه سقف دستشویی هم همین موضوع صادق است و اگر بدانیم دلایل چکه کردن چه هستند و از کجا این اتفاق می افتد، می توانیم به سادگی ریشه مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنیم.

در ادامه می خواهیم چند مورد از مهمترین دلایل چکه سقف دستشویی را به شما بگوییم تا بتوانید آنها را به خاطر بسپارید و در زمان نیاز با بررسی آنها محل چکه را پیدا کرده و آن را با روش هایی که در این مقاله خواهیم گفت، به راحتی از بین ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟
چکه سقف دستشویی و حمام
میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

1- نشتی از توالت طبقه بالا:

اولین دلیل برای چکه سقف توالت این است که آب در طبقه بالایی چکه می کند. اگر به تازگی خودتان یا همسایه بالایی تان اقدام به نصب توالت فرنگی کرده اید و پس از آن مشکل نشتی به وجود آمده است، احتمالا کار نصب توالت فرنگی به خوبی و به صورت اصولی انجام نشده است.

نصب توالت فرنگی روی زمین انجام می شود و اگر پس از نصب به خوبی کار عایق کاری و نشتی گیری روی آن انجام نشود. احتمال اینکه توالت فرنگی آب را به طبقه پایین منتقل کند زیاد است. در این زمان هر باری که شما از توالت خودتان استفاده می کنید، سقف همسایه چکه خواهد کرد.

البته مشکل در بندکشی کف دستشویی هم می تواند باعث این موضوع شود و اگر بندکشی کاشی های کف دستشویی به خوبی انجام نشده باشد و یا بندکشی ها از بین رفته باشند، ممکن است آب از طریق آنها به طبقه پایینی راه پیدا کند و باعث ایجاد چکه سقف دستشویی شود.

نصب نادرست خود کاسه توالت هم می تواند باعث ایجاد این مشکل شود . اگر عایق بندی و نصب به صورت مناسب و توسط افراد حرفه ای انجام نشود. احتمال وجود نشتی زیاد خواهد بود و نیاز به تعمیر مجدد این قسمت خواهید داشت.

پس نیاز است اگر چنین حالتی برایتان وجود دارد، موارد گفته شده را بررسی کنید. تا بتوانید از این موضوع جلوگیری کنید و خسارات شدید به شما وارد نشود.

2- چکه سقف دستشویی از سیفون:

لوله کشی فلش تانک و سیفون معمولا از طریق دیوار و به صورت توکار انجام می شود و معمولا نزدیک سقف است. حالا اگر لوله کشی این سیستم ها دارای مشکلی باشد یا آنها دچار نشتی شوند. احتمال اینکه شاهد چکه سقف دستشویی باشید بسیار زیاد است و این موضوع می تواند باعث شود که نیاز به تعمیر مجدد داشته باشید.

برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید توصیه ما این است که حتما برای نصب فلش تانک یا سیفون از افراد متخصص کمک بگیرید. تا این کار را با دقت و حوصله انجام دهند تا بعدها دچار مشکل نشوید. همچنین برای اینکه در آینده احتمال نشتی کمتر وجود داشته باشد، بهتر است حتما از لوله های با کیفیت و مناسب استفاده کنید. که در داخل دیوار و با وجود فشاری که به آنها وارد می شود، بتوانند به خوبی مقاومت کنند و خراب نشوند.

رعایت این موارد می تواند از وجود نشتی سیفون یا فلش تانک جلوگیری کند و از تخریب مجدد دیوارهای خانه شما را راحت خواهد کرد.

نم و چکه سقف دستشوییعلت چکه کردن سقف دستشویی چیست؟

3- اشکال در عایق بندی کف دستشویی

عایق بندی کف دستشویی یکی از کارهای مهم و اساسی است که در مراحل ساخت ساختمان باید به خوبی انجام شود. تا در آینده ساکنین را دچار مشکل نکند. اگر این موضوع رعایت نشود و به صورت سرسری انجام شود، قطعا کف دستشویی دارای مشکل خواهد بود و آب را به راحتی به طبقات پایینی منتقل خواهد کرد..

اگر چکه سقف دستشویی برای شما یا همسایه پایینی تان اتفاق افتاده است. احتمال دارد که این مشکل به خاطر وجود عایق بندی ضعیف در کف دستشویی باید و برای اینکه این مشکل را حل کنید راه های مختلفی وجود دارد.

اولین راه این است که کلا کف دستشویی را تخریب کرده و مجددا با عایق بندی درست و حرفه ای کار را انجام دهید. خودتان را از شر این عایق بندی ضعیف فعلی راحت کنید. این کار بهترین روش موجود است اما مشکلی که دارد این است که باید کار تخریب را انجام دهید. این موضوع می تواند باعث شود هزینه های بسیار زیادی برایتان ایجاد شود. حتی در این مدت ممکن است نتوانید از سرویس بهداشتی خودتان استفاده کنید.

اما راه دیگری که وجود دارد این است که از عایق های روکار استفاده کنید. مثلا می توانید با بندکشی کاشی های کف با استفاده از مواد عایق، این مشکل را به خوبی حل کنید و از بروز مجدد آن جلوگیری کنید. البته توصیه ما این است که چنین کاری را به یک متخصص بسپارید. تا بتواند این کار را به خوبی برایتان انجام دهد و اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید، به هیچ وجه اقدام به انجام این کار نکنید.

4- چکه سقف دستشویی در اثر ترکیدگی لوله:

یکی دیگر از دلایل مهم برای چکه سقف دستشویی که معمولا در ساختمان های قدیمی تر رایج است، تشخیص ترکیدگی لوله های آب سرد و گرم است. در برخی از ساختمان ها ممکن است این لوله ها از طریق سقف یا دیوار رد شده باشند. اگر این لوله ها دچار ترکیدگی و نشتی شوند، به راحتی می توانند به سقف نفوذ کرده و آن را دچار خرابی شدید کنند.

برای اینکه چنین مشکلی برایتان ایجاد نشود و سریعا از خسارات شدید جلوگیری کنید. توصیه ما این است که در صورت مشاهده علائم ترکیدگی و نشتی، سریعا از یک لوله کش حرفه ای بخواهید که لوله ها را بررسی کند. تا از خسارات زیاد جلوگیری کنید و بتوانید در سریعترین زمان ممکن نشتی موجود را برطرف کنید.

همچنین توصیه ما این است که اگر لوله کشی ساختمان شما خیلی قدیمی است و حس می کنید قابل استفاده نیست.سریعا نسبت به تعویض لوله کشی و نصب لوله های جدید اقدام کنید. این کار هم باعث می شود که خیالتان از بابت نشتی راحت باشد. هم باعث می شود که لوله ها به صورت روکار رد شده و راحت تر بتوانید نشتی و موارد دیگر را در آنها تشخیص دهید.

روش های جلوگیری از چکه سقف دستشویی بدون تخریب

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که چه دلایلی می توانند در ایجاد چکه سقف دستشویی دخیل باشند و این موارد را باهم بررسی کردیم. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که روش های جلوگیری از چکه سقف چه هستند و چطور می توانید این کار را انجام دهید.

باید بگوییم که برای جلوگیری از چکه سقف روش های مختلف و زیادی وجود دارند. هر روز روش های جدیدتری به این موضوع اضافه می شوند. اما در این مقاله می خواهیم چند مورد از مهمترین روش های جلوگیری از این موضوع را به شما بگوییم که کمک می کنند بتوانید به راحتی جلوی نشتی موجود را بگیرید. پس همراه ما باشید.

1- دستگاه رطوبت گیر:

اگر چکه موردنظر نشتی بزرگی نیست و در حد یک رطوبت زدگی است و مثلا از خانه همسایه اتفاق افتاده است، نیازی به تخریب نخواهید داشت و می توانید به سادگی با استفاده از دستگاه رطوبت گیر این مشکل را حل کرده و ترمیم سقف را انجام دهید. برای این کار می توانید از یک متخصص بخواهید که کار ترمیم سقف را برایتان انجام دهد. تا بتوانید سرویس بهداشتی خودتان را به روز اول برگردانید.

2- استفاده از مواد نانو:

مواد نانو موادی هستند که کار را برای ما در خیلی از بخش های مختلف زندگی آسان کرده اند. به همین دلیل می توانیم از آنها برای نیازهای مختلف استفاده کنیم. یکی از خاصیت های مواد نانو این است که می توانند جلوی نشتی و نم را بگیرند. این موضوع باعث شده است که یکی از راه حل های خوب برای جلوگیری از چکه سقف دستشویی باشند.

شما می توانید با تهیه مواد نانو و استفاده از آنها در جاهای موردنظرتان، به راحتی کار ترمیم سقف دستشویی را انجام دهید. البته بازهم توصیه ما این است که اگر خودتان در این زمینه تخصصی ندارید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

3- تعویض لوله کشی:

گاهی اوقات ممکن است که نشتی موجود در سقف دستشویی، به خاطر ترکیدگی لوله و خرابی اتصالات باشد. در این زمان نمی توانید بدون تخریب کار را انجام دهید. نیاز است که سقف را تخریب کرده و لوله ها را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

اما در این زمینه هم اگر نیاز به تعویض لوله کشی داشته باشید. می توانید اتصالات لوله های قبلی را قطع کنید و بدون تخریب آنها لوله جدید را به صورت روکار بکشید. همچنین محل نشتی که خراب شده است را می توانید با روش های گفته شده به راحتی ترمیم کنید.

جهت اطلاع از روش های رفع رطوبت کمد دیواری کلیک کنید.

راه های رفع چکه سقف دستشویی

رفع نم و نشتی سقف سرویس بهداشتی

هوم سرویز خدمات رفع نم و رفع نشتی سقف سرویس بهداشتی را به صورت تخصصی و در سریعترین زمان ممکن ارائه می دهد. هرزمان که این مشکل برایتان پیش آمده است، فقط کافیست با هوم سرویز تماس بگیرید تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن کار خودتان را انجام دهید و این مشکل اذیت کننده را برطرف کنید.

برای استفاده از این خدمات رفع نم ساختمان تهران، رفع نم دیوار کرج، رفع نم توالت شیراز، رفع نم فوری مشهد، رفع نم دیوار گچی اصفهان، رفع نم زدگی دیوار تبریز و قیمت رفع نم دیوار رشت کافیست همین حالا گوشی موبایل خودتان را برداشته و اپلیکیشن هوم سرویز را روی آن نصب کنید. سپس از قسمت خدمات، خدمت موردنظر خودتان را انتخاب کرده و درخواست خودتان را ثبت کنید. سپس در زمانی سریع کارشناسان ما با شما تماس می گیرند و هماهنگی های لازم انجام می شود تا همیاران ما مشکل نشتی را برایتان حل کنند.

البته این درخواست را می توانید در طریق سایت نیز انجام دهید و مشکل خودتان را برطرف کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا