لوله کشی و تاسیسات

اصول حرفه ای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی ✔️ با لیست قیمت جدید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

لوله کشی آب و فاضلاب از مهم تریین عملیات ساخت و ساز است. هیچ ساختمانی بدون داشتن خروجی فاضلاب و آبریزگاه برای حمام، توالت و آشپزخانه، کامل نیست. فاضلاب ساختمان باید از طریق صحیح وارد لوله کشی فاضلاب شهری شود. در بسیاری از مناطق سیستم های فاضلاب و اگو طراحی شده ولی هنوز تا بهره برداری کامل، فاضلاب های شهری به چاه فاضلاب روانه می شوند. سیستم لوله کشی فاضلاب توالت باید طوری طراحی شود که تخلیه به سرعت انجام شود. مکش و رانش هوا در موقع تخلیه نشان دهنده کارامد بودن لوله کشی فاضلاب ساختمان است. در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، کارگاهی و ….. همیشه سیستم لوله کشی آب و فاضلاب نصب شده است.

شبکه لوله کشی فاضلاب توالت

در صورتی که استانداردهای لازم برای لوله کشی های فاضلاب تهران انجام نشود آلودگی های محیطی دردسر ساز می شود. بوی بد در ساختمان می تواند به دلیل ایراد در شبکه فاضلابی باشد به این ترتیب احتمال انتشار میکروب و دیگر عوامل بیماری را به همراه بوی تعفن در محیط بیشتر است. به طور کلی لوله کشی برای دفع فاضلاب از مواردی است که روی سطح بهداشت خانوار و ساکنین در آینده تاثیر می گذارد. شبکه فاضلاب شامل بخش های متفاوتی است از جمله:

  • انشعابات فاضلاب ( لوله قائم و عمودی)
  • نصب توالت فرنگی و ایرانی
  •  لوله های هواکش

لوله کشی فاضلاب ساختمان را به صورت اصولی به متخصصین ما بسپارید.

خدمات لوله کشی فاضلاب توالت در تهران
میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟
  • لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی

سیستم لوله کشی برای فاضلاب توالت کرج دارای استانداردهای تعریف شده ای است. برای اینکه هنگام استفاده از توالت سنتی مشکل پیش نیاید لازم است تا فاصله کاسه توالت از دیوار به اندازه مناسبی باشد. این اندازه با در نظر گرفتن ابعاد توالت و همچنین کاسه توالت قابل پیش بینی است. انواع کاسه توالت ایرانی به طور متوسط 40 سانتیمتر عرض و حدود 60 سانتیمتر طول دارد. کارخانه های مختلف تولید کننده توالت ایرانی، ابعاد متفاوتی را به بازار عرضه کرده اند ولی اساس شبکه لوله کشی فاضلاب برای توالت ایرانی روی همین اندازه در نظر گرفته می شود. فاصله لوله فاضلاب توالت ایرانی از دیوار در موقع لوله کشی مشخص می شود.

در زمان اجرای لوله کشی فاضلاب فاصله ای در حدود 30 تا 35 سانتی متر برای نصب توالت در نظر گرفته می شود. لوله کشی فاضلاب توالت  نباید به فاصله کمتر از 25 سانتیمتر از دیوار نصب شود. در فواصل کمتر از 15 سانتیمتر قطعا نصب سیفون دیواری و گلویی سیفون مشکل ساز می شود. سیستم لوله کشی فاضلاب توالت سنتی نباید خیلی از دیوار فاصله داشته باشد زیرا موجب پرت شدن فضای سرویس بهداشتی می شود. طول مناسب برای سرویس بهداشتی سنتی حداقل 150 سانتیمتر است.

  • لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

برای اینکه مشکل گرفتگی و تخلیه در توالت فرنگی وجود نداشته باشد لازم است تا سیستم لوله کشی برای خروجی فاضلاب به درستی و در موقعیت مناسب اجرا شده باشد. شیب لوله های افقی در سرعت تخلیه و عملکرد موثر سیفون توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد. شیب لوله افقی باید به سمت نقطه اتصال فاصله دارای شیب باشد. اتصالات آب گرم و سرد نیز می بایست به صورت صحیح و استاندارد باشد. روش نصب توالت فرنگی روی ایرانی کمی متفاوت است و نیاز به تغییراتی است. اما اگر به طور اختصاصی شبکه فاضلاب برای توالت فرنگی در نظر گرفته شده باشد حتما این موارد ضروری است:

  • شیر پسوار از کف حداقل به اندازه 45 سانتیمتر فاصله داشته باشد
  • اتصال آب گرم سمت چپ توالت فرنگی شرقی-غربی باشد
  • قطر لوله ها حداقل 3 سانتیمتر( 1.2 اینچ) باشد
  • قطر لوله تخلیه کفشوی حداقل 5 سانتیمتر( 2 اینچ) باشد
  • ارتفاع مجاز نصب سر لوله های فاضلاب دستشویی 40 سانتیمتر است.

آموزش لوله کشی ساختمان و تاسیسات را از دست ندهید..

هزینه لوله کشی فاضلاب توالت

نکات مهم در لوله کشی فاضلاب توالت

اجرای ضعیف لوله کشی فاضلاب ساختمان در نهایت هزینه های تعمیرات را افزایش می دهد. همیشه با شرکت های خوشنام برای خدمات لوله کشی فاضلاب مشهد تماس بگیرید. برخی از لوله کش های غیر حرفه ای قیمت های کمتری اعلام می کنند ولی در عمل نتیجه کار چندان رضایت بخش نیست و در آینده نیاز به تخریب و بازسازی شبکه فاضلاب خواهد شد. یک لوله کش کار بلد استانداردها را رعایت می کند برخی از این موارد عبارتند از:

  • در مسیرهای لوله کشی از اتصالات 45 درجه به جای اتصالات 90 درجه استفاده شود. این مورد برای مسیرهای ورودی فاضلاب صذق نمی کند.
  • برای جلوگیری از پخش بوی نامطبوع در ساختمان حتما سیفون های نصب شده در حالت تراز قرار داشته باشد.
  • لوله ها و اتصالات شکسته و ترک خورده نباید در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده شود.
  • چسب کاری لول های پلیکا در اتصالات لوله کشی فاضلاب به درستی و دقت انجام شود.
  • استفاده از رایزر مشترک برای لوله کشی فاضلاب توالت و حمام ممنوع است. 
  • استفاده از لوله های گالوانیزه در کف و زیر کف سازی سرویس بهداشتی غیر اصولی است.
  • قبل از نصب لوازم توالت حتما تست اولیه انجام شود. پس از نصب نیز انجام آزمایش برای تشخیص عملکرد لوله کشی ضروری است.
  • برای محافظت از شکستگی همه لوله های عبوری از داخل و زیر دیوارها با عایق مناسب، محافظت شود.
  • پس از انجام لوله کشی فاضلاب و برای جلوگیری از ورود مصالح ساختمانی ، سر لوله ها به وسیله درپوش، کرباس و … بسته شود.
  • به هیچوجه لوله های فاضلاب توالت و آب باران به صورت اشتراکی نباشد.

دلایل نشتی لوله پلیکا در ساختمان چیست و برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟

لوله کشی فاضلاب توالت ایرانیلوله کشی فاضلاب توالت

خدمات لوله کشی فاضلاب توالت

سرویس لوله کشی فاضلاب ساختمان همیشه در معرض آسیب و خرابی قرار دارد. اگر بخشی از لوله کشی آسیب ببیند، نم و نشتی به سقف و دیوارهای مجاور نیز سرایت می کند. برای تعمیر و اصلاح سیستم لوله کشی فاضلاب اصفهان، شیراز، مشهد، اجرای لوله کشی فاضلاب تبریز و رشت فرسوده و قدیمی ساختمان با ما تماس بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

سرویس لوله کشی فاضلاب هوم سرویز از کاربردی ترین خدمات درب منزل است که در همه فصول سال درخواست کننده دارد. پس از ثبت درخواست در اپلیکیشن هماهنگی برای اعزام نیروی متخصص به محل انجام می شود. همیار لوله کش پس از بررسی محل و تعیین میزان خرابی، هزینه ها را محاسبه می کند. برای شروع کار رضایت مشتری الزامی است. ما هیچ مبلغ اضافی در پایان کار درخواست نمی کنیم و از قبل همه هزینه ها را به طور شفاف اطلاع رسانی می کنیم. هزینه تخریب در صورت نیاز به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

یک دیدگاه

  1. سلام
    عذر میخام حرف میزنم
    در لوله کشی فاضلاب ، تا جایی که امکان دارد حتما حتما از کارکردن بصورت افقی را کاهش دهیم ، حتی اگر ، رایزر اضافه شود بهتر است تا اینکه زیر سقف ، چون نمشود برای شیب دادن مانور داد ،
    فاضلاب ، شیب خیلی مناسبی را میطلبد،
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا