نظافت و پذیرایی

8 اشتباه رایج در تمیز کردن مبل چرمی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

مراقبت از مبلمان چرمی کار دشواری نیست اما برخی اشتباهات می تواند صدمات غیر قابل جبرانی را به چرم های با ارزش وارد کند. چرم ها  باید از گرما و حرارت دور نگه داشته شوند. تمیز کردن مبل چرمی هم راه و رسمی دارد. ترفندهای شستشو و خشکشویی مبلمان در این مورد با مبل های پارچه ای و … تفاوت دارد. بسیاری از روش های مرسوم برای نظافت مبل ها را نمی توان در مورد چرم های ظریف به کار برد. پس از خواندن این مطلب برای ما بنویسید که کدامیک از این اشتباهات را ناخواسته انجام داده اید؟ آیا شیوه صحیح نظافت مبلمان تمام چرم را بلد هستید؟

این کارها را برای تمیز کردن مبل چرمی انجام ندهید

روش های شستشوی مبلمان بستگی با توجه به جنس رویه مبل به کار گرفته می شود. انواع چرم طبیعی و مصنوعی در ساخت مبلمان استفاده می شود. نگهداری و همچنین نظافت این مبل ها با همه لوازمی که تاکنون داشتید، فرق دارد. با توجه به قیمت بالای مبلمان چرمی، بهتر است از شرکت نظافتی برای تمیز کردن چرم کمک بگیرید. اگر قصد دارید خودتان مبل ها را تمیز کنید طبق دفترچه راهنما پیش بروید. اولین و بدترین اشتباه بی توجهی به دستورالعمل های راهنمای چرم است.

خدمات خشکشویی موکت در محل

1-نادیده گرفتن دستورالعمل های سازنده مبلمان

موقع خرید مبلمان چرمی معمولا بک دفترچه راهنما نیز به خریدار داده می شود. این دفترچه حاوی اطلاعات گارانتی و دستورالعمل مراقبت از چرم رویه مبلمان است. برخی از مبل ها هم دارای برچسب راهنما هستند که در قسمت پشتی مبلمان نصب شده است. تولید کنندگان مبلمان چرمی همیشه توصیه هایی را در برچسب ها درج می کنند که اغلب افراد آن را نادیده می گیرند.

قیمت شستشوی مبل در تهران

هزینه تمیز کردن مبل چرمی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟
طریقه صحیح تمیز کردن مبل چرمی 

2-استفاده از شوینده های خانگی برای تمیز کردن مبل چرم

آیا فکر می کنید محصولات تمیز کننده ای که برای سایر قسمت های خانه استفاده می کنید، برای شستشوی مبل در محل کرج چرمی هم خوب است؟ هر ماده پاک کننده ای برای لوازم خاصی مناسب است. تمیز کننده های کاشی و سرامیک، مایع ظرفشویی، شامپو فرش و … برای شستن مبل چرمی ساخته نشده اند. در مورد استفاده از پولیش چوب برای درخشندگی چرم نیز به کلی ممنوع است. 

3- تمیز کردن مبل چرمی با آب

آب تمیز کننده موثری برای مبلمان چرمی نیست. چرم آب را به خود جذب می کند و در مقابل آب و رطوبت بسیار آسیب پذیر است. اگر می خواهید گرد و خاک مبلمان را تمیز کنید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید نیازی به شستشوی مبل با آب فراو.ان نیست. جهتا حفظ کیفیت چرم بهتر است حتی الامکان از آب استفاده نکنید و در صورت خیس شدن مبلمان، به سرعت آن را خشک کنید.

مبلشویی مشهد با مناسب ترین هزینه

4- عدم تست محصولات تمیز کننده روی چرم

در مورد شستشوی مبل پارچه ای نیز وضع به همین صورت است ابتدا مقداری از ماده شوینده را روی بخش کوچکی از پشت یا زیر مبلمالن امتحان کنید و در صورت عدم آسیب به رویه مبل، شوینده را روی دیگر قسمت ها نیز به کار بگیرید. در مورد چرم یا هر ماده دیگری نیز اوضاع به همین شکل است. هرگز مواد شوینده را مستقیم و بدون تست کردن روی مبلمان چرمی استفاده نکنید زیرا امکان آسیب به رویه چرمی وجود دارد. تعویض رویه مبل هزینه بر است.

5- تمیز نکردن مبلمان چرمی!

وقتی ظرف غذا یا نوشابه یا … روی مبل ها بر می گردد بلافاصله باید مبلمان را تمیز کنید در غیر این صورت لکه های ماندگاری روی چرم به وجود می آید. پاک کردن لکه ها از روی چرم کار ساده ای نیست. با استفاده از یک پارچه تمیز، باقی مانده مواد غذایی و … را از روی مبل ها بردارید و محل را به سرعت تمیز کنید. دقت کنید چرم را نسابید بلکه با ضربه زدن همه آلودگی ها را پاک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

طریقه شستن مبل سلطنتی با شامپو فرش

سرویس خشکشویی مبلمان هزینه تمیز کردن مبل چرمی در تهران

6-خشک کردن مبلمان چرمی با استفاده از گرما

مایعات می توانند صدمات جدی به مبلمان چرمی وارد کنند اما بدتر از آن گرما و حرارت است! استفاده از گرمای سشوار، بخاری یا شومینه برای خشک کردن چرم اصلا توصیه نمی شود. گرما خیلی سریع چرم را خشک می کند و باعث ترک خوردگی آن می شود. در صورت خیس شدن رویه مبل، با باز کردن پنجره ها و تهویه هوا اجازه دهید چرم به طور طبیعی خشک شود.

شستشوی مبل در خانه اصفهان با بهترین تجهیزات

7-تمیز کردن مبل چرمی بدون گردگیری

در نظافت منزل همه سطوح گردگیری و غبار روبی می شود ولی شاید فراموش کنید گرد و خاک روی مبل ها را پاک کنید. اگر چه به نظر نمی رسد ولی گرد و غبار موجب خسارت زیادی به رویه مبلمان چرمی می شود و عمر چرم را کاهش می دهد. با استفاده از اتصالات برس نرم جاروبرقی می توانید گرد و خاک روی مبلمان را تمیز کنید.

8- بدترین اشتباه در تمیز کردن مبل چرمی

شستشوی مبلمان در منزل کاری نیست که به تنهایی از عهده اش برآیید. در مورد مبل های چرمی موضوع حساس تر هم می شود. بدترین اشتباه اینست که از افراد متخصص کمک نگیرید. اگر روی مبل ها لک شده یا رنگ چرم تغییر کرده برای نظافت نیاز به کمک حرفه ای دارید. آیا می دانستید حتی امکان تعمیر و ترمیم رویه مبل چرمی هم وجود دارد؟ شرکت های خدماتی برای شستشوی مبل با دستگاه و خشکشویی تعرفه های مشخصی دارند. 

تمیز کردن مبل چرمی در منزلتمیز کردن مبل چرمی

خدمات خشکشویی مبلمان

مبلمان چرمی از لوازم گرانقیمت و با ارزش با ظرافت های خاص است. برای شستشوی چرم حتما از شرکت های خدماتی کمک بگیرید. هر گونه بی احتیاطی می تواند منجر به لک شدن یا آسیب دیدن رویه چرم بشود. هوم سرویز خدمات ویژه ای را برای خشکشویی مبل و شستشوی مبل های چرمی ارائه می دهد. در هر کجا که زندگی می کنید کارهای خدماتی و نظافتی را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید. سفارشات خود را از طریق اپلیکیشن این سامانه به رایگلن ثبت کنید تا پس از هماهنگی، همیار متخصص برای شستن مبلمان درب منزل مراجعه کند. شستشوی انواع مبلمان پارچه ای، مخمل و …. با کمترین هزینه و طبق نرخ تعرفه انجام می شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا