نظافت و پذیرایی

خدمات خشکشویی موکت در محل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟

آیا هوای موکت ها را دارید؟ با توجه به شیوع کرونا لازم است تا انواع کفپوش ها از جمله فرش و موکت را شستشو دهید. الیاف موکت فضای خوبی برای زندگی میکروب ها، باکتری ها و انواع ویروس های بیماری زاست. نظافت منزل به تنهایی کافی نیست تا زمانی که فرش و موکت زیر پایتان را تمیز نکرده اید هنوز خطر در کمین است. با توجه به اینکه امکان ضد عفونی موکت با اسپری های خانگی نیست لازم است تا از خدمات خشکشویی موکت در محل برای ضدعفونی و از بین بردن آلودگی های موکت استفاده کنید. این سرویس تویسط خدمات قالیشویی  ارائه می شود.

چرا خشکشویی موکت در محل ؟

در بسیاری از ساختمان های اداری از کفپوش های موکتی استفاده شده. این کفپوش ها به صورت یکپارچه در محل نصب شده اند و نمی توان موکت را برای شستشو به قالیشویی در محل سپرد. در برخی خانه ها نیز موکت چسبان برای اتاق ها یا راه پله و راهروها نصب شده است. با توجه به اینکه کندن این کفپوش ها موجب هزینه نصب مجدد می شود، شرکت های خدماتی-نظافتی سرویس های ویژه شستشوی موکت در محل را ارائه می دهند. به این ترتیب موکت در همان محل و با استفاده از روش خشکشویی تمیز می کند. 

تفاوت شستن فرش در خانه با قالیشویی

شستشوی موکت در تهران

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟
خشکشویی موکت در محل

انواع روش های شستشوی موکت

به طور کلی موکت ها را با دو شیوه دستی و صنعتی شستشو می دهند. شیوه دستی یا سنتی در گذشته بیشتر رایج بود. زمانی که منازل حیاط دار بودند و فضای کافی برای شستن فرش و موکت در هر خانه ای وجود داشت. اما این روزها خانه ها آپارتمانی شده و کمتر کسی امکان این کار را دارد. به هر حال هنوز هم می توان موکت را در پارکینگ یا حیاط خلوت و … شستشو داد. در این شیوه سطح زمین باید کاملا صاف و هموار و ترجیحا سرامیک یا سیمان باشد. داشتن یک شیب ملایم در محل مورد نظر موجب می شود که آب اضافی از موکت خارج شود. در شستشوی دستی از شلنگ آب و پودر برای شستن موکت استفاده می شود. در مقایسه با خشکشویی موکت در محل با دستگاه، این کار معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

بهترین قالیشویی در تهران

  • معایب شستشوی فرش و موکت به روش دستی

انواع موکت نمدی، موکت تافتینگ و پرز بلند، موکت تایل و … تولید شده. این موکت ها تکنولوژی ساخت متفاوتی دارند. برای مثال الیاف موکت تافتینگ دارای بافت متفاوت و طول الیاف بلندتر است. روش های سنتی شسشتو با آب فراوان و پودر منجر به آسیب جدی به الیاف موکت می شود. باقی ماندن  پودر در لا به لای الیاف بلند موکت، آن را خشک و زبر نشان می دهد. از طرفی چنانچه موکت کامل خشک نشودف امکان پوسیدگی یا رشد کپک و قارچ در آن وجود دارد که خود منبع آلودگی زیادی است. این روزها استفاده از خدمات خشکشویی موکت در محل جایگزین روش های سنتی شده است.

برای دسترسی به قالیشویی در محل کرج کلیک کنید.

هزینه شستشوی موکت در منزلخدمات شستشوی فرش و موکت در محل

خشکشویی موکت در محل با دستگاه

در شرکت های قالیشویی برای شستشوی موکت از دستگاه های صنعتی و مخصوص استفاده می شود. اما دستگاه های نیمه مکانیزه و کوچکتری وجود دارد که از ان برای شستن موکت در منزل یا محل کار می توان استفاده کرد. شستشوی موکت در محل به یکی از این روش ها انجام می شود:

  • شستشو با دستگاه موکت شویی برسی

این دستگاه دارای مخزن آب تمیز و شوینده است. این مواد با درصد مناسب روی سطح موکت اسپری می شود و برس چرخنده شروع به کار می کند. چرخش برس کاری شبیه به ساییدن موکت با اسفنج را انجام می دهد. پس از تمیز کردن کامل موکت، آب اضافی به داخل دستگاه مکش می شود. به این ترتیب اثری از آلودگی و کثیفی روی موکت باقی نمی ماند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟
  • خشکشویی موکت در محل با دستگاه اسپری مکش

در برخی از ادارات و شرکت ها از موکت رول به صورت سرتاسری استفاده شده است. این کفپوش ها با چسب مخصوص به سطح زمین فیکس شده اند. برای نظافت این کفپوش ها از دستگاه موکت شویی استفاده می شود. طرز کار این دستگاه ها نیز شبیه به دستگاه برسی است. با این تفاوت که هم زمان عمل شستشو و خشک کردن موکت، انجام می شود! در مکان هایی که در دسترس نیستند، اسپری مکش برای نظافت موکت استفاده می شود.

نکات مهم در شستشوی مبلمان خانگی

  • خشکشویی موکت در محل با جاروبرقی صنعتی

این دستگاه در واقع نوعی پولیشر و مکنده صنعتی است. ابتدا با دستگاه پولیشر عملیات شستشو و برس زدن موکت انجام می شود و پس از آن با دستگاه جاروبرقی صنعتی عملیات خشک کردن کفپوش شروع می شود. در مکان های بزرگتر با سطح موکت بیشتر می توان از این دستگاه استفاده کرد. برای شستشوی موکت در منزل از دستگاه های کوچکتری استفاده یم شود و جاروبرقی صنعتی برای مقیاس بزرگتر به کار می رود.

  • خشکشویی موکت در محل با دستگاه بخارشو

این دستگاه با استفاده از بخار آب، سطح موکت را تمیز می کند. ابتدا آب داخل مخزن به بخار تبدیل شده و روی موکت پاشیده می شود. بخار با فشار زیاد وارد الیاف موکت شده و آلودگی ها را در خود حل می کند! سپس آب آلوده با مکش وارد مخزن دستگاه شده و به فاضلاب هدایت می شود.

۷ راه برای خشک کردن فرش مرطوب در منزل

شستشوی موکت در منزلخشکشویی موکت در محل

سرویس قالیشویی و شستشوی

خدمات خشکشویی موکت در محل توسط تیم حرفه ای قالیشویی ارائه می شود. این سرویس هم اکنون در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز سفارش می پذیرد. جهت ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز و یا شماره تلفن درج شده در این مطلب، استفاده کنید. چنانچه موکت خیلی کثبف بوده و نیاز به خدمات لکه بری می باشد، این موضوع را در توضیحات درج کنید. ثبت سفارش شامل پرداخت هزینه حق عضویت و آبونمان نیست. امکان لغو سقارش وجود دارد. ما به مهارت همیاران خود اطمینان داریم، تنها در صورتی که از خدمات ارائه شده رضایت داشتید، هزینه را پرداخت کنید. این سرویس شامل شستشوی فرش، قالی و قالیچه نیز می باشد. شستشوی قالی در محل کارگاه و توسط دستگاه مکانیزه و نیمه مکانیزه انجام می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا