برقکاری ساختمان

هزینه تعمیر فن کولر گازی چقدر است؟

علت خرابی فن کولر

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

استفاده از کولر گازی در خانه یا محل کار، بهترین انتخاب برای ایجاد سرمایش در گرمای تابستان باشد. نگهداری و سرویس کولرگازی یک راه ساده برای کاهش هزینه های مصرف انرژی است که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. یک دستگاه معیوب نمی تواند دمای محیط را تا حد مطلوب، خنک نگه دارد. برای مثال وقتی فن کولر گازی دچار ایراد شود، بازدهی دستگاه در حد ایده آل نیست. تعمیرکار پس از پیدا کردن علت خرابی فن نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام می کند. با راهنمایی های این مطلب می توانید دلیل از کار افتادن فن کولر را پیدا کنید. 

فن کولر گازی چه کار می کند؟

وقتی کولرگازی روشن است دمای اتاق خنک می شود. در این پروسه فن با چرخش خود هوای گرم را به داخل کشیده و پس از گرفتن دما، هوای سرد را به محیط وارد می کند. انواع کولرگازی پنجره ای، ایستاده، اسپلیت و …. دارای فن خارجی یا داخلی هستند که خرابی این فن ها روی عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد. وقتی فن از کار می افتد، هوای اتاق چرخش ندارد و جریان باد خنک دچار مشکل می شود. اما سوال اینجاست که چرا فن، خراب می شود و چگونه می توان فن دستگاه را تعمیر کرد؟ 

بهترین زمان سرویس کولر گازی چه موقع است؟

هزینه تعمیر فن کولر گازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

دلیل خرابی فن کولر گازی چیست؟

کولر گازی از دستگاه های پر کاربرد در روزهای گرم تابستان است. کارکرد مداوم دستگاه و روشن بودن در ساعات طولانی به مرور به قطعات داخلی دستگاه، آسیب می زند. فن کولر از اصلی ترین قطعات دستگاه است که هم زمان با روشن کردن کولر گازی شروع به کار می کند. دلایل مختلفی برای خرابی این قطعه وجود دارد که مهم ترین آن را بررسی می کنیم:

  • ایراد در موتور فن دوال شفت

موقع روشن شدن دستگاه، موتور فن شروع به گردش می کند. در این قسمت دو پروانه دیده می شود که روی دوال شفت و بلبرینگ ها سوار شده است. هر گونه ایراد، اشکال و یا تغییر شکل در بلبرینگ یا موتور فن، در کارکرد فن و چرخش آن اختلال ایجاد می کند. با تست شفت می توانید از خرابی آن اطمینان پیدا کنید. اگر با قطعات داخلی دستگاه آشنا هستید، شفت موتور را تکان داده و شل یا سفت بودن آن را بررسی کنید. در صورت ایراد اساسی باید فن موتور توسط سرویسکار کولر گازی تهران لازم است تا فن موتور تعویض شود.

  • ایراد خازن علت خرابی فن کولر گازی

خازن توسط پایه الکتریکی به کمپرسور متصل است و سوختن فن موجب اختلال در عملکرد کمپرسور و موتور فن می شود. برای بررسی سالم بودن خازن از یک مولتی متر استفاده کنید. این وسیله، وصل بودن جریان برق خازن را نشان می دهد. در صورت قطع بودن مدار، احتمال خرابی و سوختن خازن زیاد است. با تعویض این قطعه فن به درستی کار خواهد کرد.

  • خرابی بورد رله علت کار نکردن فن

تشخیص از کار افتادن فن بسیار ساده است هر وقت باد کولر گازی دچار مشکل شد، فن ایراد پیدا کرده است. یکی از دلایل خراب شدن فن، ایراد در بورد رله است. این قطعه تامین ولتاژ موتور فن را بر عهده دارد. چنانچه ولتاژ کامل به فن نرسد، کارایی فن کولر گازی مختل می شود. قبل از هر اقدامی در راستای سرویس کولر اسپلیت شیراز نسبت به سالم بودن بورد رله اطمینان حاصل کنید.

دلیل کار نکردن فن کولر گازی

  • سوختن موتور دمنده و خرابی فن کولر گازی

موتور دمنده یکی از قطعات اصلی کولرگازی است. خراب شدن و یا سوختن این قطعه منجر به از کار افتادن فن دستگاه می شود. برای بررسی سالم بودن موتور دمنده، پس از روشن کردن دستگاه به تیغه فن توجه کنید. آیا تیغه پروانه به خوبی می چرخد؟ در صورت معیوب بودن مواور دمندهف تیغه قادر به چرخش نیست. در این صورت راه حل نهایی تعویض موتور دمنده است. قبل از تعویض این قطعه حتما از برقراری جریان برق اطمینان پیدا کنید.

  • اشکال در کارکرد فن کولر گازی و خرابی ترموستات

ترموستات در بسیاری از دستگاه ها از جمله کولر گازی و اسپلیت نیز وجود دارد. ترموستات کولرگازی با بررسی هوای محیط، کلید برق و کمپرسور را قطع و وصل می کند. برای بررسی صحت کارکرد ترموستات کافیست سیستم تهویه هوا را روی سرد تنظیم کرده و دستگاه را روشن کنید. در این حالت می توان برق ورودی را با مولتی متر اندازه گیری کرد. در صورت نبودن برق، ترموستات باید تعویض شود. عوض کردن قطعات داخلی و سرویس کولرگازی کرج کاری نیست که بدون تجربه بتوانید آن را انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

هزینه شارژ گاز کولر گازی چقدر است؟

  •  سوییچ چند وضعیتی علت از کار افتادن فن کولر گازی

وقتی فن کار نمی کند ابتدا سوییچ چند وضعیتی را بررسی کنید. این قطعه تنظیم تغییر جریان برق، هوادهی فن و سرعت چرخش آن را بر عهده دارد. در صورتی که سوییچ چند وضعیتی نتواند برق را به فن انتقال دهد، نیروی لازم برای تامین ولتاژ برق فن وجود نداشته و فن کولر به خوبی کار نمی کند. تست سوییچ چند وضعیتی از اولین مواردی است که در موقع خراب شدن فن کولر، انجام می شود.

  •  ترمیستور دلیل خرابی فن کولر گازی

ترمیستور  وسیله ای متصل به بورد است که دمای محیط را اندازه گیری می کند. هر گونه ایراد در این قطعه منجر به بد کار کردن دستگاه و همچنین از کار افتادن فن می شود. تعمیرکار کولر گازی با استفاده از مولتی متر، هر گونه اختلال در ترمیستور را تشخیص می دهد. برای تعمیر کولر گازی و تعویض قطعات با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. باز کردن دستگاه توسط افراد غیر متخصص منجر به خسارات بیشتر به کولرگازی می شود.

تعویض فن کولر گازیتعمیر فن کولر گازی

خدمات نصب و تعمیر کولر گازی

نصب و راه اندازی کولر گازی و اسپلیت و تعمیرات دستگاه اگر خارج از دوره گارانتی را به ما بسپارید. هزینه سرویس کولر گازی مشهد طبق نرخ مصوب دریافت می شود. پس از ثبت سفارش، هماهنگی برای بازدید و عیب یابی دستگاه انجام شده و هزینه نهایی به مشتری اطلاع داده می شود. دستمزد سرویسکار شامل خرید قطعات یدکی نیست. در صورت تهیه این لوازم توسط همیار، حتما فاکتور خرید را دریافت کنید. ما به مهارت و تخصص همیاران هوم سرویز اطمینان داریم. به همین جهت همه سفارش های ثبت شده در اپ این سامانه شامل گارانتی و تضمین کیفیت خدمات است. پس از انجام کار و در صورت رضایت، هزینه ها را پرداخت کنید. با یکبار امتحان مشتری دائمی ما خواهید شد. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا