نظافت و پذیرایی

✔️ قیمت شستشوی تشک خوشخواب در منزل + ترفندهای خانگی

چگونه تشک خوشخواب را تمیز کنیم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

خوابیدن روی یک تشک بد بو که پر از لکه های عرق است اصلا خوشایند نیست. تشک خوشخواب هم مثل ملحفه ها و روبالشی ها نیاز به شستشو دارد. نحوه شستن و تمیز کردن این تشک ها کمی متفاوت است. شرکت های ارائه دهنده خدمات خشکشویی مبل کارهای مربوط به شستشوی خوشخواب را هم به عهده دارند. اگر تشک پر از لکه های چربی و ادرار و …باشد چاره ای جز شستن کامل آن نیست ولی در مورد یکی دو لکه کوچک خودتان هم می توانید آن را تمیز کنید. 

شستشوی تشک خوشخواب در خانه

برای اینکه تشک تخت کمتر کثیف شود از محافظ استفاده کنید. محافظ تشک یک روکش زیپ دار از پارچه ضخیم و مرغوب است. نمونه ای متنوع از این روکش در بازار به قیمت های متفاوت به فروش می رسد ولی حتما یک مدل با کیفیت تر را تهیه کنید. این محافظ ها مانع کثیف شدن زود هنگام تشک می شوند. برای تمیز کردن تشک تخت لازم است تا محافظ زیپ دار را در آورید و با ماشین لباسشویی شستشو دهید. ملحفه ها، روبالشی و کوسن ها را نیز به طور هفتگی بشویید. حالا نوبت به تشک تخت است در این مورد چه ایده ای دارید؟ قطعا نمی توانید تشک تخت با این ابعاد را در ماشین لباسشویی جای دهید. هدف از شستن تشک از بین بردن بوی بد یا لکه های کوچک و بزرگ است و این کار راه ساده ای دارد.

خدمات شستن مبل در خانه چگونه انجام می شوند؟

شستن تشک تخت
میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

مراحل شستشوی تشک خوشخواب

تشک تخت از مواردی است که معمولا در نظافت و گردگیری هفتگی از قلم می افتد! آیا می دانستید که تشک ها هم نیاز به جارو کشیدن دارند؟ گرد و خاک، پوست های مرده بدن و خیلی موارد می تواند روی تشک جاخوش کند. ار سری بزرگ جاروبرقی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. سپس همه گوشه ها و درزها را با سری نازک تر جاروبرقی به خوبی تمیز کنید. همین کار ساده حداقل چند سال عمر تشک را بیشتر می کند. یادتان باشد موجودات بسیار ریزی از بقایای انسانی تشک ها تغذیه می کنند. برای جلوگیری از رشد و تکثیر این موجودات حتما تشک را جارو بزنید. 

نکته شاید موقع در آوردن محافظ پارچه ای تشک، متوجه ساس در زیر و گوشه های پنهان تشک بشوید. در این صورت سریع با خدمات سمپاشی تماس بگیرید. ساس رختخوابی شب ها از مخفیگاه بیرون می آید و شاید قبلا متوجه ان نشده باشید.

تمیز کردن لکه تشک خوشخواب

با توجه به نوع لکه می توانید در مورد پاک کردنش تصمیم بگیرید اما یک نکته مهم تر وجود دارد. به طور کلی دو نوع تشک فومی و فنردار در بازار موجود است. تشک های فومی را می توان با کمی آب تمیز کرد ولی نباید به طور کامل خیس شوند. در مورد تشک تخت با فنر فلزی، کمی محتاط تر باشید احتمال زنگ زدن فنر فلزی در اثر رطوبت وجود دارد. بنابراین تنها مجازید رویه تشک را شستشو دهید و نباید آب و رطوبت به داخل تشک نفوذ کند. از اسپری های لکه برای پاک کردن لکه خون، استفراغ، عرق، ادرار و … استفاده کنید.

در ضمن موقع نظافت تشک تخت حتما پنجره را باز بگذارید تا هوا در گردش باشد. اگر امکان دارد روزها پرده اتاق خواب را کنار بزنید تا نور خورشید روی تشک بتابد. به این ترتیب بسیاری از میکروارگانیزم ها و موجودات ریز درون تشک از بین می روند. یک تشک تمیز و پاکیزه سال های بیشتری عمر می کند.

از بین بردن بوی بد تشک خوشخواب

شستشوی تشک خوشخواب

از بین بردن بوی بد تشک خوشخواب

اگر مدت ها تشک را تمیز نکرده باشید احتما موقع خوابیدن بوی بد تشک تخت آزارتان می دهد! با یک ترفند ساده می توانید این بوی بد عرق یا کهنگی را از بین ببرید. پس از اینکه ملحفه ها و محافظ را در آوردید از جوش شیرین به طور مستقیم روی تشک استفاده کنید. جوش شیرین یک راهکار عالی برای از بین بردن بوی بد تشک تخت است. مقدار زیادی از این ماده را تهیه کرده و با دست و دلبازی روی همه قسمت های تشک بپاشید. حالا به سراغ کارهایتان بروید و بعد از یکی دو ساعت جوش شیرین ها را تمیز کنید. با جاروبرقی می توانید همه پودرها را به سادگی بردارید. به همین سادگی خواهید دید که دیگر اثری از بوی بد تشک نیست. در صورت تمایل از یک اسانس خوشبو کننده روی تشک استفاده کنید.

شستشوی تشک خوشخواب با بخارشوی

دستگاه بخارشوی خانگی نیز می تواند تا حدودی تشک را تمیز کند. داغی بخار هر موجود ذره بینی را از بین می برد و خیال تان بابت عوامل بیماری زا راحت می شود. البته در مورد لکه ها، بخار چندان تاثیری ندارد. می توانید از کمی سرکه سفید برای تمیز کردن لکه های تازه ایجاد شده، کمک بگیرید. نکته مهم در مورد استفاده از بخارف نحوه خشک شدن تشک است. به طور کلی انواع تشک خوشخواب برای شستشو با آب ساخته نشده اند. باقیماندن رطوبت درون تشک موجب آسیب جدی می شود و خیلی زود تشک کیفیت خود را از دست می دهد. دستگاه های شستشوی مبلمان خانگی برای شستن تشک تخت مناسب تر هستند. 

فوت و فن پاک کردن لکه های مبل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟
نحوه شستشوی تشک خوشخواب در منزل

شستشوی تشک خوشخواب

خدمات خشکشویی مبلمان

هوم سرویز سرویس شستشوی تشک خوشخواب را ارائه می دهد. تیم خشکشویی مبلمان این سرویس را بر عهده دارد. یک دستگاه کوچک برای این کار استفاده می شود که شبیه به جاروبرقی با مکش کار می کند. آب و شوینده توسط سری دستگاه روی تشک پاشش می شود و متصدی با نازل مخصوص همه قسمت های تشک را تمیز می کند. در نهایت آب و آلودگی به داخل دستگاه مکش شده و به مجرای فاضلاب سرازیر می شود. ثبت سفارش مبل شویی در منزل تهران، شستشوی مبل در منزل کرج، خشکشویی مبل در منزل شیراز، شستن مبل در منزل اصفهان، هزینه مبل شویی مشهد، هزینه شستشوی مبل در منزل​ تبریز و قیمت مبل شویی در منزل رشت این سامانه رایگان است. پس از ثبت سفارش همیار تکنیسین به محل اعزام می شود و عملیات نظافت تشک را با دستگاه مخصوص انجام می شود. این سرویس در همه ایام سال بدون تعطیلی ارائه می شود. به دلیل ترافیک کاری، برای سفارش در روز مورد نظر از قبل هماهنگ کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا