خانگی و ساختمانی

نحوه چسباندن توری پنجره فلزی ✔️ نصب توری پنجره فوری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

برای اینکه سوسک و مگش و پشه به داخل خانه سرازیر نشود روی همه درب و پنجره ها، توری نصب می شود. توری های مدل جدید ظاهری شکیل دارند و به نمای ساختمان آسیب نمی زنند. نصب توری در منزل با نصاب حرفه ای انجام می شود و فریم آماده نصب برای اتصال به قاب پنجره، استفاده می شود. برای مثال در سرویس درب و پنجره یو پی وی سی حتی محل نصب توری ها هم از قبل مشخص می شود و فقط سازه آماده در ریل قرار می گیرد. اما گاهی هیچکدام این توری ها را نمی توانید نصب کنید و ناچارید با توری پارچه ای جلوی ورود حشرات را بگیرید. این توری های پارچه ای را با چند روش ساده می توان وصل کرد. چسباندن توری پنجره قلق دارد. به ظاهر کار راحتی است ولی در حین چسباندن متوجه دشواری کار می شوید. 

چطور توری پنجره را بچسبانیم؟

با وجود انواع توری پنجره مدل جدید، چرا هنوز بعضی ها توری پارچه ای را ترجیح می دهند؟ توری پلیسه ای به حالت آکاردئون در یک طرف جمع می شود و در روزهایی که نیاز ندارید حتی امکان جمع کردن توری هم هست. توری های ثابت و متحرک را نیز می توانید برای پنجره های کوچک و بزرگ انتخاب کنید. شکی نیست که توری های مدل جدید کارایی بهتری دارند اما در برخی موارد نمی توان از این متریال استفاده کرد.

برای مثال افرادی که مستاجر هستند نمی خواهند برای ساختمان خرج کنند. اگر صاحبخانه از قبل پنجره ها را با توری، ایمن سازی نکرده باشد از توری پارچه ای استفاده می شود. این توری ها ارزان قیمت هستند و برای مدتی دوام می آورند. اگر به طور موقت در خانه ای زندگی می کنید با خرید چند متر تور مخصوص پشه، به پنجره ها توری بچسبانید. در ادامه طریقه کار، آموزش داده شده.

قیمت توری پنجره چگونه محاسبه می شود؟

طریقه چسباندن توری
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

آموزش چسباندن توری پنجره

توری های پشه ای ریزتر از توری مرغی هستند. چشمه های این توری به قدری ریز و کوچک است که حتی کوچکترین حشرات نیز از آن رد نمی شوند. جنس این توری ها الیاف پارچه ای است و به صورت متراژ به فروش می رسند. موقع خرید مقداری بیشتر از این توری تهیه کنید تا خیال تان راحت باشد. با توجه به شل بودن پارچه توری، معمولا کار با آن راحت نیست و زیر دست سُر می خورد. با مقداری نشاسته می توانید توری را آهار دهید تا موقع نصب زیر دست حرکت نکند.

مقداری نشاسته ذرت را در آب روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود. پس از خنک شدن مواد را در اسپری ریخته و روی توری بپاشید. بلافاصله پارچه توری حالت سفت تری گرفته و آهاردار می شود.

به این ترتیب قیچی کردن توری ساده تر است. ابتدا یک پنجره را اندازه گیری کنید و کار را شروع کنید تا چم و خم کار دست تان بیاید. برای چسباندن به یک چسب خوب و مناسب نیاز دارید. 

طریقه چسباندن توری با چسب نواری

این نوارها از دو طرف روی سطح می چسبند. اکثرا رنگ این نوارهای چسب دار سفید است اما در یکی دو سایت آنلاین دیدم که چسب های رنگی هم برای فروش گذاشته بودند. به نظرم چون توری پارچه ای معمولا سفید رنگ است، چسب را هم سفید انتخاب کنید. در تصویر زیر نمونه ای از چسب دو طرفه دیده می شود. این وسیله به چسب پرده ای معروف است در یک سمت این نوار آج های زبری وجود دارد و سمت دیگر یک نوار کاغذی کار شده است.

با برداشتن این نوار کاغذی، سمت دیگر هم چسبناک می شود. این قسمت را روی قاب پنجره بچسبانید. طرف زبرتر که دارای برجستگی های خار مانندی است در بالا باشد. مراقب باشید موقع چسباندن نوار، هیچ قسمت پیچ و تاب نداشته باشد. کاملا صاف و مستقیم نوار دو طرفه را روی چارچوب پنجره بچسبانید.

ابعاد پنجره را اندازه گیری کنید. پارچه توری را از هر طرف 5 سانت اضافه تر ببرید. حالا توری را روی نوار با دقت بچسبانید. توری باید کمی آزادتر باشد تا موقع باز و بسته کرده پنجره، جدا نشود. با دست روی قسمت های چسبیده بکشید تا توری خوب فیکس شود. کار چندان دشواری نیست امتحان کنید

خدمات ساخت و نصب توری تراس در مشهد با قیمت عالی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟
چسب نواری توری پنجره

بهترین چسب برای چسباندن توری پنجره

با باز کردن پنجره ها هوای داخل، تهویه می شود. حتی در روزهای زمستان نیز باید حداقل یک ربع پنجره را برای تبادل هوا باز بگذارید. رنگ های استفاده شده در چوب مبلمان و وسایل دکوراسیون از خود گار منتشر می کنند. اما باز کردن پنجره همان و ورود انواع و اقسام حشرات همان. به خصوص وقتی شب های تابستان پنجره را برای خنک شدن هوا، باز می کنید قطعا سوسک ها به هوای نور وارد خانه می شوند. اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید با چند متر توری پارچه ای و یک عدد چسب مایع، به همه پنجره ها توری بچسبانید.

منظور از چسب مایع، این چسبهای همه کاره است که تقریبا هر چیزی را می چسباند. حتما شما هم مثل من یاد چسب رازی افتادید. اگر چسب دیگری در خانه ندارید و فراموش کردید نوارهای چسب دار را بخرید از همین چسب رازی استفاده کنید. کار راه انداز است.

چسباندن توری پنجره با چسب حرارتی

این چسب ها را حتما دیده اید کار با چسب تفنگی یا حرارتی خیلی ساده است. تنها مشکل اینست که باید کمی سریع باشید.دستگاه را به برق بزنید تا چسب داغ بشود. حالا با احتیاط، دور تا دور قاب پنجره را چسب بزنید. با توجه به اینکه چسب زود سرد می شود و دیگر چسبندگی ندارد می توانید به اندازه نیم متر به نیم متر، چسب زده و توری را بچسبانید. بعد سراغ بخش دیگر رفته و دوباره همین کار را تکرار کنید. البته اینطور کار کردن کمی مشکل است و پرده هم زیر دست ثابت نیست. بهتر است از یک فرد دیگر کمک بگیرید. یکی چسب بزند و نفر دوم، پرده را بچسباند.

من این کار را با چسب چوب انجام دادم. البته توری به پنجره چسبید ولی واقعا کثیف کاری زیادی داشت. در ضمن چسب چوب بعد از خشک شدن ناصاف بود و شکل جالبی نداشت.

نصب توری پنجره ای

توری آهنربایی ( مجیک مش)

بر روی درب تراس و بالکن که از آن رفت و آمد می کنید، نصب توری تراس تهران نصب کنید. روزانه بارها این درب باز و بسته و می شود و هر بار چندین مگس و پشه وارد خانه می شوند. توری های متحرک برای درب بالکن و تراس کارایی خوبی دارد ولی برای موقت می توانید از توری های آهنربایی، نصب کنید. این توری ها اصلا در حد و اندازه توری آکاردئونی یا پلیسه ای نیستند. حتی از نظر دوام و استحکام، به پای توری فلزی پنجره نیز نمی رسند. اما تا حدود زیادی کار راه انداز هستند و برای استفاده موقتی به کارتان می آیند.

این توری به صورت آماده و در بسته بندی به فروش می رسد. معمولا توری در بالای درب نصب می شود و از طرفین به چارچوب اتصال دارد. برای سهولت رفت و آمد، وسط توری حالت بازشو دارد و می توان از آن عبور کرد. در سرتاسر طول مجیک مش، آهنربا وجود دارد. بعد از عبور کردن، حتی بدون دخالت دست هم دو طرف پرده و آهنرباها به هم می چسبند. البته آنطور که در تبلیغات از توری آهنربایی تعریف می شود، چندان هم چیز جالبی نیستند ولی ارزان قیمت تر از توری های مدل جدید هستند.

نکات مهم در چسباندن توری پنجره

توری پنجره از ورود حشرات به داخل خانه جلوگیری می کند بنابراین همه پنجره ها را با توری مجهز کنید. پنجره های کوچک حمام و سرویس بهداشتی، درب بالکن و پاسیو، توری پنجره آشپزخانه و … همگی را توری بچسبانید.

در نظافت ماهانه حتما توری ها را نیز تمیز کنید. توری پارچه ای قابل شستشو بوده و می توانید با یک اسفنج بزرگ آن را تمیز کنید. در بقیه موارد موقع جارو کردن، توری را نیز خاک گیری کنید.

 انواع توری را می توان به صورت افقی، عمودی، کشویی و خود جمع شونده نیز تهیه کرد. توری های فلزی، وینیل یا پی وی سی دوام زیادی دارند و توسط نصاب در فریم های قالب بندی شده، نصب می شوند. اما توری های پارچه ای دوامی ندارند. هر از گاهی توری ها را از لحاظ پارگی و سوراخ شدن، بررسی کنید. 

جلوگیری از ورود حشرات

خدمات نصب و تعمیر توری پنجره و تراس

ساخت و نصب انواع توری پنجره ثابت، لولایی، ریلی، پلیسه ای، ثابت و متحرک با بهترین متریال انجام می شود. سفارش نصب و تعمیرات توری پنجره و تعویض توری های فلزی را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز، درخواست دهید. ساخت توری درب بالکن و پاسیو کرج ، با کیفیت عالی و هزینه مناسب را از ما بخواهید. ثبت درخواست در اپ این سامانه رایگان است. قیمت دقیق بعد از اندازه گیری پنجره، مشخص می شود. هزینه ها به ازای هر متر مربع در نظر گرفته می شود. در این سرویس حداقل هزینه، یک متر است. اگر در مورد جنس توری پنجره و یا مدل به مشورت نیاز دارید از خدمات مشاوره تلفنی رایگان هوم سرویز استفاده کنید. خدمات نصب توری پنجره در همه محله ها سفارش می پذیرد. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا