برقکاری ساختمان

تعمیر و ست کردن ریموت درب‌ پارکینگ

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت ریموت خودرو هم ارائه میده؟

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که نه تنها درب پارکینگ شما ریموت کنترل دارد، بلکه در خانه یا محل کار خود نیز از کرکره و درب‌های دیگری استفاده می‌کنید که ریموت دارند، آیا هرگز به ذهنتان رسیده است که همه‌ی ریموت‌ها را با هم ست کنید و از یک ریموت مشترک استفاده کنید؟ اگر فکر می‌کنید چنین کاری امکان‌پذیر نیست با ما همراه شوید.

امروزه اکثر کسانی که خودرو دارند، درب پارکینگشان نیز برقی است.این درب‌ها نیز با ریموت کار می‌کند. شاید برای شما نیز جالب باشد اگر بدانید می‌توانید برای ساخت ریموت خودرو نیز از ریموت درب پارکینگ استفاده کنید. اما چگونه؟

اگر هنوز درب پارکینگ شما برقی نیست، و تصمیم به این کار دارید، می‌توانید از نصاب درب پارکینگ خود بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. اما اگر درب پارکینگ شما برقی است، امکان دارد دچار مشکل شود. زمانی که برای نصب و تعمیر درب پارکینگ اقدام کردید نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

با این حال اگر عجله دارید بهتر است با ما همراه باشید تا بتوانید خودتان این کار را انجام دهید.

همه چیز درباره کنترل‌های از راه دور

ریموت‌ ها وسیله‌ای هستند که فرمانی را به مرکز کنترل ابلاغ می‌کنند. این فرمان‌‌ها سیگنال‌هایی هستند که به سیگنال‌های ماکروویو شباهت دارند. پس از رسیدن سیگنال‌ها به دستگاه گیرنده، رمزگشایی از این سیگنال‌ها آغاز می‌شود. رسیور‌ها سیگنال را رمز گشایی می‌کنند و آن را به دستگاه مرکزی انتقال می‌دهند. با دریافت فرمان توسط مرکز کنترل، فرمان انجام می‌شود.

اولین ویژگی برای بازگشایی این رمزها این است که فرکانس هر دو دستگاه، هم ریموت و هم رسیور باید یکسان باشد. چنانچه طول موج این دو دستگاه با یکدیگر یکسان نباشد، قابلیت ست کردن ریموت با رسیور را ندارند. برای این کار حتما باید اول فرکانس رسیور را دریافت کنید و بر اساس آن ریموت را تهیه کنید.

ایرادات شایع دوربین مداربسته و روش تعمیر دوربین مداربسته

انواع ریموت

ریموت
ریموت
میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت ریموت خودرو هم ارائه میده؟

ریموت ها انواع مختلفی دارند که در هنگام تهیه باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه برای رسیور خود را تهیه نمایید. ریموتها

برای اینکه بتوانند توسط دستگاه گیرنده شناسایی شوند، باید یکی از این سه نوع باشند، در غیر تین صورت نمی‌توانید از این ریموت برای دستگاه خود استفاده نمایید:

  •  کد فیکس
  •  کد لرنینگ
  •  هاپینگ

ست کردن ریموت به چه معناست؟

علم و تکنولوژی با پیشرفت همه جانبه‌ی خود تلاش می‌کنند تا زندگی را برای همه‌ی انسان‌ها راحت‌تر کنند. یکی از این جنبه‌ها استفاده از درب‌های برقی است. این درب‌ها با دستگاهی به نام ریموت باز و بسته می‌شوند. استفاده از این درب‌ها نه تنها باز و بسته کردن را سهل و آسان کرده است، بلکه امنیت را نیز برای مکان مورد نظر تامین می‌کند.

تصور استفاده از چندین دستگاه برای درب‌های مختلف نیز می‌تواند کمی خنده‌دار به نظر برسد. اما اگر شما هم در دسته کلید خود چندین ریموت داشته باشید، قطعا خوشحال می‌شوید اگر بدانید که می‌توانید از یک ریموت تنها برای همه‌ی درب‌ها استفاده کنید. اما شاید بیشتر خوشحال شوید اگر بدانید که ست کردن ریموت برای درب‌های مختلف، امنیت آن‌ها را نیز از بین نمی‌برد. بلکه شما هر درب را جداگانه برای ریموت تعریف می‌کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت ریموت خودرو هم ارائه میده؟

از طرفی ممکن است بخواهید برای یک درب از چندین ریموت استفاده کنید.‌ گاه ممکن است ریموت اولیه‌ی دستگاه خراب شده باشد و شما نیاز به ریموت جدیدی را داشته باشید. در این مواقع نیز باید ریموت کنترلی را تهیه و با درب پارکینگ ست کنید. تعمیر درب پارکینگ در تهران

درب پارکینگ
درب پارکینگ

ست کردن ریموت جدید درب پارکینگ

در بسیاری از مواقع، درب‌های پارکینگ و جک‌های برقی تنها قابلیت استفاده از ریموت خود را در اختیارتان می‌گذارند. این بدان معناست که نمی‌توانید از ریموت‌های جدید برای درب پارکینگ خود استفاده کنید. اما این بدان معنا نیست که با خراب شدن ریموت باید درب خود را تعویض کنید.

نصاب‌ها و تعمیرکار درب پارکینگ کرج همیشه راه حلی را برای شما به همراه دارند. آن‌ها رسیور دیگری را روی جعبه‌ی رسیور اصلی نصب می‌کنند که می‌توان ریموت جدید را با آن ست کرد. اما اگر خودتان بخواهید ریموت جدیدی را با درب پارکینگ ست کنید چه باید کرد؟

  1. به دستگاه قبلی خود نگاه کنید. ر شما چند دکمه دارد؟ چهار دکمه؟ پس این نشان می‌دهد که رسیور دیگری روی دستگاه گیرنده شما نصب است و می‌توانید از رسیور جدید استفاده کنید.
  2. خودتان دست به کار شوید و جعبه کنترل اصلی را بررسی کنید. اگر قطعه‌ی مربعی یا مستطیلی شکلی درون جعبه بود، نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که قبلا رسیور بر روی این جعبه نصب شده است و شما می‌توانید از ریموت‌های جدید البته بلوتوثی استفاده کنید.

نحوه‌ی ست کردن ریموت درب پارکینگ

این کار را می‌توانید به دو روش کلی انجام دهید:

  • تنظیم ریموت‌ها از طریق کلید لرن بر روی رسیور
  • ست کردن از طریق کلیدها دیپ سوئیچ.
  • خام کردن ریموت

با این‌حال قبل از هرچیز باید فرکانس کنترل غیر اصل و رسیور با یکدیگر هماهنگ باشند. در غیر اینصورت نمی‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ست کنید.

فرکانس رسیور را از کجا بیابیم؟

برای این‌کار به یک فرکانس یاب نیاز دارید. کافی است تا ریموت خود را بر روی فرکانس یاب قرار دهید. پس از آن باید یکی از دکمه‌های ریموت را فشار دهید تا فرکانس یاب میزان فرکانس را به شما نشان دهد.

اما اگر فرکانس یاب در دسترس ندارید، کافی است تا ریموت را باز کنید. در داخل آن عدد کریستال را بخوانید. این همان فرکانس مورد نظر شما است. اکنون باید ریموتی را تهیه کنید که طول فرکانس مشابهی را داشته باشد.

برخی از فرکانس‌های موجود در بازار که کاربرد بیشتری نسبت به سایر فرکانس‌ها دارند ۴۳۳MHz, 315MHz, 868 MHz  هستند. 

 کلید لرن بر روی رسیور

برای این کار کافی است تا ابتدا درب برد دستگاه گیرنده را باز کنید. می‌توانید در این مرحله دکمه learn یا code را مشاهده کنید. اکنون زمان آن رسیده است که این دکمه را ۲ ثانیه نگه دارید. زمانی که چراغ روی برد روشن شد باید به سراغ ریموت بروید.

اکنون باید حدود ۲ ثانیه نیز کلید روی کنترل را فشار دهید. اگر چراغ روی برد نیز دوباره چشمک بزند نشان می‌دهد که به درستی ست شده است.

ست کردن از طریق کلیدها دیپ سوئیچ ریموت

برای این کار باید ابتدا باید ریموت را باز کنیم. بر روی برد ۸ کلید وجود دارد. شما می‌توانید این کلید‌ها را به سه صورت راست، وسط و چپ تنظیم نمایید. تنظیم این کلیدها بر عهده‌ی خود شما است. حال باید همین شکل را بر روی رسیور نیز اعمال کنید. این نحوه تنظیم مانند کد می‌تواند عمل کند. تنظیم هر دو به یک صورت باعث ست کردن این دو با یکدیگر می‌شود.

خام کردن ریموت

ابتدا باید کنترل بلوتوثی خود را خام کنید. برای این کار لازم است تا دو دکمه‌ A و B را با یکدیگر همزمان فشار دهید. این کار تا زمانی انجام می‌شود که چراغ دستگاه به صورت چشمک زن تغییر کند.

اکنون دکمه‌ی A را رها کنید. تنها دکمه‌ی B را فشار دهید. حال سه بار پشت سر هم دکمه‌ی A را فشار دهید. چراغ بالا به شما چشمک زد؟ دستگاه شما خام شد.

سپس دو کنترل اصل و غیر اصل را روبروی هم قرار داده و دکمه‌های مشابه آن‌ها را همزمان فشار می‌دهیم تا چراغ چشم‌زن ابتدا کند و سپس سریع چشمک بزند.  این کار را برای تمام دکمه‌ها انجام می‌دهیم تا ریموت بلوتوثی کاملا ست شود.

اگر با این کار چراغ چشمک نزد یعنی آنتن این ریموت‌ها در پشت آن‌ها قرار دارد. باید در این نوع ریموت‌ها پشت آن‌ها را به یکدیگر بچسبانید. برای خبر کردن تعمیرکار درب اتوماتیک شیراز از ما کمک بگیرید.

پاک کردن ریموت‌ از حافظه رسیور

ست کردن ریموت
ست کردن ریموت

گاه نیاز است تا شما یک ریموت را حذف کنید. این کار مثلا با اثاث‌کشی یکی از همسایه‌ها پیش می‌آید

برای این‌کار باید دوباره به سراغ رسیور بروید و دکمه learn یا code را فشار دهید. این بار باید ۱۰ ثانیه این دکمه را فشار دهید. با این کار همه‌ی ریموت‌ها پاک می‌شوند. برای هر کنترل از راه دور جدید باید دوباره همه‌ی  راه‌های گفته شده را انجام دهید.

گوشی موبایل؛ فناوری جدید

امروزه فرستنده‌هایی به بازار آمده است که می‌توانید آن‌ها را کنار درب پارکینگ نصب کنید. نرم افزار متصل به این دستگاه را نیز می‌توانید بر روی سیستم عامل اندروید یا ios نصب کنید. با این کار حتی از راه دور می‌توانید درب پارکینگ را باز یا بسته کنید. یا میهمانی را به سادگی به فرستنده معرفی کنید یا از روی گیرنده پاک کنید. این فناوری جدید متاسفانه هنوز وارد بازار ایران نشده است.

کلام آخر

درب‌های برقی و کرکره‌های برقی امروزه در هر کجایی نصب می‌شوند. این درب‌ها امنیت شما را بیش از انواع سنتی آن‌ها برای شما تامین می‌کنند. از طرفی باعث می‌شوند که باز و بسته کردن این درب‌ها علی‌الخصوص برای پارکینگ، بسیار آسان باشد.

دیگر نیاز نیست تا شما از ماشین پیاده شوید و درب را باز کنید. با فشار دادن تنها یک دکمه می‌توانید درب را باز کنید. ماشین را داخل ببرید و دوباره با فشار دادن دکمه درب را ببندید.

اما گاه پیش می‌آید که شما چندین درب برقی را باز و بسته می‌کنید. استفاده از چندین ریموت نه تنها سخت است بلکه ممکن است فراموش کنید کدام ریموت مربوط به کدام درب است.

گاه نیز پیش می‌آید که ریموت قبلی خراب شده است. یا حتی ممکن است لازم باشد تا ریموت جدیدی را به ریموت‌های قبلی بیافزایید.

همه‌ی این موارد، یعنی یک ریموت جدید را با درب پارکینگ یا درب برقی مغازه یا هر جای دیگری ست کنید. برای این کار سه روش وجود دارد که ما به تفصیل درباره پ‌ی هر کدام صحبت کردیم‌.

اگر خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید، کافی است با یک نصاب تماس بگیرید تا نصاب به کمک شما بیاید‌. تکنولوژی امروزه جذاب‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت ریموت خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا