خانگی و ساختمانی

اجرت کابل کشی کولر گازی چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

اگر شما هم این روزها به تازگی اقدام به خرید کولر گازی‌کرده‌اید، یا به واسطه‌ی عواملی مانند اسباب کشی، نیازمند نصب دوباره‌ی کولر گازی خود هستید. حتما یک سوال فکرتان را مشغول کرده است.  اجرت کابل کشی کولر گازی چقدر است؟

کولرها، چیلر‌ها، فن کوئل‌ها و همه‌ی لوازم سرمایشی، راه زیادی دارند تا بتوانید از سرمایش آن‌ها استفاده‌ کنید. خرید کردن، تنها یکی از‌گام‌های آن محسوب می‌شود‌ اصلی‌ترین‌گام، نصب و تعمیرات چیلر و هواساز منزل و محیط کار است.

قطعا شما هم به خوبی می‌دانید که برای این‌که کولرتان به خوبی اتاق را خنک کند، هم در زمانی که کولر را تازه خریده‌اید، هم هر ساله نیازمند به صرف هزینه سرویس کولر گازی هستید. حال با هم نگاهی گذرا به اجرت‌کابل کشی کولر می‌پردازید.

اجرت کابل کشی کولر گازی چقدر است؟

اجرت کابل کشی
اجرت کابل کشی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

کولرهای گازی، برخلاف کولرهای آبی، نیازمند کابل کشی هستند. البته هنگامی که کولر خود را به تازگی خریداری کرده باشید، هزینه‌ نصب کولر گازی تهران و کابل کشی کولر شما، جزوی از خدمات پس از فروش و گارانتی کولر‌محسوب می‌شود‌ در این شرایط، اگر خدمات گارانتی شما فعال شده باشد، نیازی نیست تا هزینه‌ای پرداخت کنید. 

با این حال در مواقعی مانند اسباب کشی، این داستان فرق‌ می‌کند. شما برای جا با جایی و نصب کولر، حتما نیازمند پرداخت مبلغی به نصاب هستید. 

البته دو نکته را در نظر بگیرید: اول این‌که این نرخ‌ها تقریبا ثابت بوده و در همه‌جا یکسان است. ممکن است عواملی باعث نوسان قیمت شود.‌اما تعرفه‌ نصب کولر گازی کرج در همه‌جا تقریبا یکسان است.

نکته‌ی دومی‌که باید به آن توجه‌ کنید این است که هزینه‌ی نصب اسپیلت به طور کلی با اجرت کابل کشی کولرگازی دو مقوله‌ی مجزا هستند. حتی هزینه‌ی نصب کمپرسور و بخش بیرونی کولر گازی با بخش درونی کولر‌گازی با یکدیگر یکسان نیستند. 

بهترین زمان برای سرویس کولرگازی چه موقع است؟

عوامل موثر در اجرت نصب کمپرسور

اجرت کابل کشی
اجرت کابل کشی

عوامل متعددی بر اجرت نصب کولر گازی اصفهان تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال اینکه پنل خارجی کولر در کجا قرار بگیرد، می‌تواند بر نرخ نهایی تاثیر بگذارد. هر چه محل قرارگیری پنل خارجی نزدیک‌تر بوده و در محل راحت‌تری نصب شده باشد، با کاهش قیمت روبرو خواهد شد. 

هرچه محل قرارگیری پنل خارجی سخت‌تر باشد، زمان بیشتری نیاز است تا نصب شود. از طرفی کار بیشتری و سخت‌تری را می‌طلبد. این عوامل باعث بالا رفتن اجرت نهایی خواهد شد.

با این حال اتحادیه نرخ مصوبی را قرار داده است که این نرخ می‌تواند مبنای پایه‌ی قیمت نصب اسپیلت مشهد قرار بگیرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

نه تنها نصب، بلکه‌ ملحقات نصب مانند کابل فرمان و کابل برق، لوله‌های رفت و برگشت، نوار پرایمر و مواردی از این قبیل نیز می‌توانند نرخ نهایی شما را جابجا کنند.

تهیه مواردی که گفته شد و نرخ ایاب و ذهاب نیز بر عهده‌ی مشتری خواهد بود.

عوامل غیر قابل پیش‌بینی

مانند هر مسئله‌ی دیگری بهتر است همیشه جایی برای اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی قائل شوید. مثلا ممکن است به دلیل تغییر محل نصب پنل خارجی، میزان کابل بیشتری ممکن است نیاز باشد.

ممکن است برای نصب پنل خارجی موارد دیگری مانند پایه‌ی آهنی و نگهدارنده‌هایی نیاز باشد که بتوان بر روی آن پنل خارجی را نصب کرد.

شاید نیاز باشد تا گاز کولر شما شارژ شود. یا سیم کشی بیشتری برای برق یونیت خارجی مورد نیاز است.

به هر صورت باید جایی برای ضریب خطای احتمالی در برآورد قیمت منظور کنید .

عوامل موثر بر اجرت کابل کشی کولر‌گازی

اجرت کابل کشی کولر گازی، تحت تاثیر عوامل مختلفی، می‌تواند تغییر کند. نمی‌توان قیمت دقیقی را برای این‌ مورد بیان نمود. عوامل متعددی وجود دارند که می‌تواند باعث نوسانات بسیار زیادی شود. در زیر به بررسی این عوامل می‌پردازیم

کانال‌کشی کولر گازی

کولرهای گازی یا اسپیلت، همان گونه که از نامشان برمی‌آید، از دو بخش جداگانه تشکیل شده‌اند. یک بخش از این کولر گازی در قسمت بیرونی اتاق نصب می‌شود. این بخش همان قسمت کندانسور کولر گازی است. 

بخش دیگری از این‌کوار گازی در اتاق نصب می‌شود‌ این بخش همان قسمتی است که شما آن را می‌بینید.

کابل کشی و کانال‌کشی مخصوص این کولرها است که از دو بخش تشکیل شده است. کانال‌کشی کولرگازی از آن روی انجام می‌شود که بخش کندانسور در حین کار کردن با تولید صدا، ایجاد مزاحمت نکند. کاهش‌ مصرف برق نیز از عوامل دیگری است که منجر به نصب این بخش در بیرون از اتاق انجام می‌شود. البته اگر کانال‌کشی به نحو درستی انجام شود، می‌تواند تاثیر بیشتری بر مصرف برق داشته باشد.

به همین دلیل توصیه می‌شود حتما از افراد متخصص بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کنند. 

قیمت کانال کشی و کانال سازی چگونه محاسبه می شود؟

اجرت کابل کشی توکار

زمانی می‌توانید از کابل کشی توکار ساختمان استفاده نمایید که ساختمان هنوز نیمه‌کاره است. در این مرحله حتما کابل‌های کولر را عایق بندی کرده و در داخل دیوار قرار می‌دهند. سپس تمیزکاری دیوار و نازک کاری آن را انجام می‌دهند.

اجرت کابل کشی توکار از آن جهت می‌تواند نرخ بیشتری داشته باشد که باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی شده و البته کمی از ظرافت بیشتری برخوردار است.

حتما باید دقت کنید که این کابل کشی کولر به دیگر تاسیسات ساختمانی آسیبی وارد نکند.

متراژ لوله، البته به شرط مسی بودن لوله قیمت بالاتر می‌رود، و مهارت نصاب کولر گازی رشت بسیار می‌تواند در تعیین اجرت کابل کشی موثر باشد.

اما به طور کلی کابل توکار از کابل روکار بیشتر هزینه برمی‌دارد. چون در نهایت کابل توکار ظاهری بهتر از کابل‌های روکار به نمای داخلی منزل می‌دهد

تاثیر طول کابل بر اجرت کابل کشی

میزان طولی که برای کابل کشی کولر در نظر می‌گیرید، بسته به ظرفیت کولر‌گازی می‌تواند متفاوت باشد. دامنه‌ی تغییر این لوله از ۵ متر تا ۱۵ متر می‌تواند متغیر باشد. البته دقت کنید که طول کولر نباید از ۵ متر کمتر باشد.

هنگام خرید کولر، اگر به داخل بسته بندی نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که مقداری لوله در داخل بسته بندی کولر قرار داده شده است. این امر به این دلیل انجام می‌شود گه دقت کنید حتی اگر میان کولر و بخش  کندانسور آن فاصله‌ای هم نباشد، اما باز هم حداقل ۵ متر باید کابل استفاده شود. این کار سبب عملکرد بهتر کولر و جلوگیری از خروج روغن از کندانسور می‌شود. اجرت کابل کشی می‌تواند به متراژ لوله‌ و کابل نیز بستگی داشته باشد.

اجرت کابل کشی کولر
اجرت کابل کشی کولر

نقشه‌ی لوله‌کشی

این گزینه، اشاره به این مطلب دارد که کابل کولر از چه مسیری دو پنل را به یکدیگر نصب کند. هر چه مسیر بهتر باشد، عملکرد کولر نیز می‌تواند بهتر باشد.

این مسیر بستگی به نصاب کولر گازی تبریز و کسی دارد که کابل کشی انجام می‌دهد. اگر کابل کشی توکار باشد، در این شرایط به مهندس و طراح ساختمان دارد.

مسیری بهترین‌ گزینه است که به باقی سیم‌کشی ساختمان آسیبی نرساند و بتواند با استفاده لوله‌های مسی، اتلاف انرژی را کمتر و عمر کولر را بیشتر نماید.

اجرت کابل کشی با استفاده از لوله‌ی مسی

از کابل‌ها و لوله‌های مسی به این دلیل استفاده می‌شود که انعطاف بالایی دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا کابل‌ها در پیچ و خم مسیری که باید طی کنند سالم بمانند و مسیر را به درستی طی کنند.

از طرف دیگر، استفاده از کابل‌های مسی باعث می‌شود تا اتلاف انرژی کمتری رخ بدهد و عمر کولر بیشتر شود.

کلام آخر

خرید و نصب کولر در ماه‌های منتهی به فصل تابستان بسیار رونق می‌گیرد. یافتن نصابی که بتواند هم جانب انصاف را رعایت کند، هم به کار خود وارد باشد ممکن است کمی سخت باشد.

به هر صورت نصابی که برای نصب کولر گازی شما می‌آید، موارد متعددی را در نظر می‌گیرد که بسته به آن نرخ نهایی نصب کولر می‌تواند متغیر باشد.

از مکان و سختی نصب یونیت و پنل خارجی تا میزان سیم و کابل می‌تواند در اجرت نصب کولر مختلف باشد. 

برای تعیین اجرت کابل کشی، موارد مانند روکار یا توکار بودن کابل کولر یا مسی بودن یا نبودن کابل می‌تواند بسیار موثر باشد.

از طرفی حداقل ۵ متر باید کابل باشد  که ممکن است تا ۱۵ متر تغییر کند.  افزوده شدن بر میزان کابل در قیمت نهایی موثر است.

و اما…

همانطور که گفتیم یافتن نصابی که هم متخصص باشد هم بتواند با انصاف اجرت کابل کشی را با شما حساب کند، همیشه مقدور نیست‌. این امر در ماه‌های انتهایی فصل بهار که تقاضا برای نصاب زیادتر است همیشه به چشم می‌خورد. همین امر می‌تواند موجب نگرانی خانوارها باشد.

اما نگران نباشید. هوم سرویز در خدمت شماست تا با استفاده از متخصصان مجرب بتواند هر آنچه را که نیاز است با رعایت جانب انصاف برای شما انجام دهد و شما را از نگرانی برهاند.

تنها چند دقیقه وقت بگذارید و به جای گشتن در همه جا، از یکجا بهترین‌ها را انتخاب کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا