خانگی و ساختمانی

روش خلاص شدن از شر پشه در منزل ✔️ مبارزه با پشه های ریز خانگی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

پشه و مگس منتظرند تا گرما از راه برسد و پنجره ها را باز کنید. انگار تما سال را پشت پنجره ها برای چنین روزهایی کشیک می کشند. وقتی گرما امان مان را می برد و به هوای اندکی هوای خنک، پنجره ها را باز می کنیم جشن حشرات هم شروع می شود. ساده ترین راه برای جلوگیری از ورود حشرات، نصب توری پنجره است. این توری ها جلوی سوسک و مگس و حشرات موذی را می گرند اما یک نوع پشه خیلی ریز هست که از کوچکترین روزنه ها هم رد می شود. برای خلاص شدن از شر پشه های ریز می توانید از اسپری های حشره کش بازاری استفاده کنید یا اینکه از راهکارهای ساده و بی خطرتری استفاده کنید. طرفداران محیط زیست و سلامت با ما همراه شوند تا شر این پشه های مزاحم را کم کنیم.

خلاص شدن از شر پشه با نصب توری پنجره

توری پنجره ای در انواع مختلفی تولید شده است. این توری ها بر روی پنجره های ساده و دوجداره قابل نصب هستند. توری های قدیمی فلزی و آلومینیومی بودند اما این روزها انواع توری با متریال متفاوت برای جلوگیری از ورود حشرات استفاده می شود. با وجود این توری ها دیگر نیازی به سمپاشی خانه نیست. نکته مهم در انتخاب توری مناسب است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که با گرم شدن هوا، سر و کله پشه های ریز هم پیدا می شود از توری با چشمه های خیلی ریز استفاده کنید.

چشمه های توری همیشه به یک اندازه نیستند مثلا توری مرغی دارای چشمه ای چند سانتی متری است ولی توری پشه ای چشمه های بسیار کوچک تری دارد. با نصب توری پنجره جلوی ورود پشه و مگس و سوسک و … گرفته می شود. اگر هنوز توری نصب نکرده اید تا فرصت باقیست دست به کار شوید. تنها چند کلیک تا سفارش نصب توری درب و پنجره فاصله دارید.

توری گابیون یا توری سنگی چیست؟

نصب توری پنجره ای در خانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

خلاص شدن از شر پشه با سیر

در افسانه های قدیمی آمده که سیر دراکولا را هم فراری می دهد. این پشه های ریز و خونخوار دست کمی از دراکولا ندارند. برای فراری دادن پشه ها از خانه می توانید روی بوی بد سیر حساب کنید. چند حبه سیر خام را خورد کنید و آن را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید. حالا آب را در یک قوطی اسپری ریخته و با آن به گوشه و کنار خانه، اسپری کنید. روی خاک گلدان ها، گوشه پارکینگ، حمام و سرویس بهداشتی، در آشپزخانه و اتاق خواب و هر جایی که این پشه های ریز رفت و آمد دارند، اسپری آب و سیر بپاشید. 

البته بوی سیر خانه و زندگی تان را بر می دارد ولی احتمالا خودتان دیگر بوی سیر را حس نمی کنید چون بویش به اصطلاح بینی تان را پر کرده است. خدا به داد کسی برسد که وارد این خانه می شود. اگرچه این بوی شدید، همه پشه ها را فراری می دهد اما شاید بهتر باشد راه های خوشبوتری را امتحان کنید.

ساخت توری درب تراس را به متخصصین ما بسپارید.

خلاص شدن از شر پشه ها با سیر

خلاص شدن از شر پشه های ریز با یک ترفند عجیب

احتمالا در مورد این راهکار چیزی نشنیده باشید. به تازگی این مطلب را از لا به لای یک مقاله خارجی پیدا کردم. آنور آبی ها عجیب علاقه به راه های غیر شیمیایی دارند. در واقع راهکارهایی که به محیط زیست آسیب نمی رساند در همین ایران خودمان هم کم طرفدار نیست. خب طریقه کار به این ترتیب است که به چند لیمو و میخک نیاز دارید. لیموها را از وسط دو نیم کنید و چند عدد تخم میخک را در لیمو (مثل شکل) قرار دهید.

بوی لیمو و میخک انگار خاصیت فراری دادن حشرات و به خصوص پشه های ریز را دارد. درست مثل تصویر زی، میخک ها را داخل لیمو قرار دهید. در مقایسه با بوی سیر، این ترفند به نظر حداقل خوشبوتر باشد. یکبار امتحان کنید و نتیجه را در کامنت ها برای ما هم بنویسید تا بماند به یادگار برای سایرین.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

آیا تابه حال از توری آهنربایی استفاده کرده اید؟

نحوه از بین بردن حشرات موذی

خلاص شدن از شر پشه با سرکه سیب

در یک ظرف تا نیمه سرکه سیب پر کنید روی ظف باز باشد. بوی سرکه سیب به شدت پشه و مگس های ریز را به خود جذب می کند. با قرار دادن یک توری روی سرکه سیب، نوعی تله موثر برای کشتن این حشرات را درست کرده اید. برای مثال در یک کاسه تا نیمه سرکه سیب بریزید و رویش را یک آبکش بگذارید. پشه های ریز به هوای بوی سرکه وارد ظرف می شوند و به علت اینکه خنگ هستند همانجا باقی می مانند. شاید بوار نکنید ولی به همین سادگی کلی پشه ریز به دام می اندازید که خیلی زود هم کشته می شوند. البته سرکه هم کمی بو در اتاق پخش می کند ولی از نیش حشرات که بهتر است حداقل از شر پشه های رز خلاص می شوید و از شر نیش پشه هم در امان می مانید.

  • پشه های ریز با شیرینی به دام می افتند

احتمالا همه حشرات عاشق طعم شیرین باشند اما در مورد پشه و مگس این قضیه ثابت شده. اگر پنجره ها باز مانده اند و یک عالمه پشه ریز وارد خانه شده به جای استفاده از پیف پاف و تار و مار و … یک تله شیرین درست کنید. مقداری شکر را در آب بجوشایند تا غلیظ شود. این شربت چسبناک می تواند پشه ها را به دام بکشد. نوارهای پارچه ای باریکی را آماده کنید و آن را در شربت غلیط فرو ببرید. حالا این نوارها را در تراس و بالکن آویزان کنید تا همه حشرت را جذب کند. در گوشه ای از آشپزخانه هم می توانید از این نوارها آویزان کنید تا پشه های ریز داخل خانه را به کام خود بکشد.

خودم این راه را امتحان نمی کنم چون خطر جذب مورچه ها را هم دارد. چند وقتی است خانه با هجوم مورچه ها روبرو شده پس فعلا آب شربت مممنوع است. مثل اینکه در همه محله های تهران نوعی مورچه خیلی ریز سر و کله اش پیدا شده. شاید لازم باشد خانه سمپاشی بشود.

بهترین راهکار از بین بردن سوسک ریز را از دست ندهید.

فراری دادن پشه ها از خانه

خلاص شدن از شر پشه در اتاق تاریک

اگر پشه های زیادی در خانه جمع شده اند و قصد بیرون رفتن را هم ندارند می توانید آنها را با این روش، بیرون کنید. جریان از این قرار است که همه حشرات عاشق نور هستند پشه های ریز هم همینطورند. لامپ های برق اتاق را خاموش کنید و پرده ها را هم بکشید تا اتاق حسابی تاریک شود. حالا یکی از پنجره ها را باز بگذارید. همه پشه ها به سمت نور بیرون از اتاق حرکت می کنند و بدون دردسر خانه را ترک می کنند. حالا می توانید پنجره را بسته و پرده ها را کنار بزنید. این مسالمت آمیزترین کار برای دفع پشه های مزاحم است که پشه ها با پای خودشان از خانه خارج بشوند. به این ترتیب نیازی به شکتن پشه ها هم نیست.

ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر پشه های ریز

پشه، مگس و سار حشرات عاشق زباله ها و باقیمانده غذا هستند. همیشه غذاهای مانده را جمع کنید و سطل زباله را هم هر شب خالی کنید. به این ترتیب حشرات کمتری در خانه رفت و آمد می کنند. پشه های ریز هم دور زباله ها می چرخند ولی غذایشان خون انسان است. پشه ها و دیگر حشرات در زباله ها، غذاهای مانده و باقیمانده میوه های فاسد، تخم می گذارند و به سرعت زیاد می شوند.

این پشه های ریز بد جور نیش می زنند و بهتر است یک راهی برای دور ماندن پشه ها از خانه پیدا کنید. استفاده از حشره کش ها برای از بین بردن حشرات می تواند مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد. با راهکارهای خانگی حداقل سلامت خود را به خطر نینداخته اید. از بین راه های ذکر شده ایده نصب توری درب و پنجره از همه کارسازتر بود. با نصب کردن توری روی پنجره ها، در محل ورود حشرات یک مانع بزرگ قرار داده اید. هزینه ای که برای چسباندن توری پنجره می پردازید یکبار است ولی تا سال های سال خیال تان از پشه و مگس و سوسک راحت می شود. من که با ایده نصب توری پشه ای موافقم شما کدامیک از این راه ها را موثرتر می دانید؟

مگس سفید چیست؟ بهترین راه مبارزه با مگس سفید را بیاموزید.

خدمات نصب و تعمیر توری پنجره

نصب توری پنجره ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر پشه و مگس و سایر حشرات است. اگر هنوز روی پنجره ها توری نصب نکرده اید همین حالا درخواست خود را به رایگان در اپ هوم سرویز ثبت کنید. پس از ثبت سفارش هماهنگی برای اعزام نصاب توری و اندازه گیری درب و پنجره انجام می شود. در خانه بنشینید و آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. این سرویس نصب توری تهران، نصاب توری کرج، ساخت توری اصفهان، قیمت نصب توری شیراز، هزینه نصب توری تبریز و رشت سفارش می پذیرد. قیمت ها در جدول اطلاع رسانی شده است. قیمت ها و کیفیت خدمات هوم سرویز دو عامل اصلی در جلب رضایت مشتری است. سفارش خود را به رایگان ثبت کنید و اگر از کیفیت کار راضی نبودید هیچ پولی نپردازید!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا