بنایی و دکوراسیون

دکوراسیون داخلی منزل مدرن در سال 2023 چه ویژگی‌هایی دارد؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

اغلب افراد برای بهبود روحیه‌شان، دست به تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود و ایجاد تنوع در آن می‌زنند. هر ساله، طراحان دکوراسیون داخلی، ایده ‌ها و روش ‌هایی را به‌عنوان ترند آن سال مشخص می‌کنند. این ترند غالبا برای موضوعات مختلفی برگزیده و انتخاب می‌شود؛ موضوعاتی مانند رنگ طراحی دکوراسیون داخلی منزل، دکور و حتی مبلمان مورد استفاده در تغییر دکوراسیون جابه‌جا می شوند. ترندهای سال به شیوه ‌ای انتخاب می‌شوند که افراد با سلیقه‌ های مختلف بتوانند آن‌ها را انتخاب کنند. به‌عنوان مثال، برخی افراد برای دکوراسیون داخلی منزل خود رنگ‌های روشن و برخی رنگ‌های تیره‌تر را ترجیح می‌دهند. به‌ همین دلیل طراحان برای انتخاب ترند رنگ، طیف متنوعی از رنگ‌های روشن و تیره را معرفی می‌کنند.  علاوه ‌بر رنگ، هر سال سبک ‌هایی از طراحی دکوراسیون داخلی منزل به‌عنوان ترند سال انتخاب می‌شوند که هرکدام از آن‌ها عناصر ویژه خود را دارند؛ برخی از آن‌ها مدرن هستند و برخی سنتی محسوب می ‌شوند. در این مقاله، ویژگی‌های مهم دکوراسیون داخلی منزل مدرن در سال 2023 معرفی شده‌اند.  

دکوراسیون داخلی منزل مدرن در سال 2023

ترند رنگ دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023، رنگ ارغوانی تیره انتخاب شده است و می‌ توان این طیف را با رنگ‌های ملایم‌ تر یا حتی رنگ‌های متضاد ترکیب کرد. برای سال 2023، ترند دکوراسیون سال در تولید مبلمان، تخت ‌های گرم و نرم و راحت است. این تخت‌ها، تاجِ تخت و پاتختی پارچه‌ای دارند و به‌ گونه‌ای طراحی می‌شوند که فرد بتواند با لذت، تمام خستگی خود را رفع کند.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

در نظر گرفتن بافت‌های شیک، تصاویر و نقاشی‌های روی اشیاء نیز در سال 2023، اهمیت دارد. طراحان مد، در حال تلاش برای ایجاد عناصر مدرن در فضای داخلی هستند و امروزه این عناصر به ‌صورت اشکال متنوع و نقاشی‌ها، هم در خود اشیاء و هم در طرح روی وسایل نشان داده می شود.

یکی از ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل در سال 2023، استفاده از مواد طبیعی است. در این ‌مورد نیز طراحان تلاش می‌کنند تا ترکیبی ماهرانه و خلاقانه از انواع بافت‌ها را بیابند. به‌عنوان مثال،  برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن، می ‌توان چوب را با کوارتزیت یا سنگ مرمر ترکیب کرد یا سنگ و سرامیک و فلز را در کنار هم استفاده کرد.

اسفاده از فلزات با اشکال هندسی در طراحی داخلی منزل مدرن

سبک امسال، غالبا استفاده از اشکال دایره ‌ای است. مبلمانی که اشکال نرم و گرد دارند ترند امسال محسوب می‌شوند و غالبا با استفاده از این سبک فضای داخلی منزل راحت ‌تر و ظریف ‌تر به ‌نظر می‌رسد. استفاده از فلزات از دیگر ترندهای امسال است. در واقع، طلا، برنج و برنز سیاه شده عناصری منحصر به‌ فرد محسوب می‌ شوند که به شکل اشیاء و عناصر هنری مدرن می‌توان در تزئین فضای داخلی از آن‌ها استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

امروزه اغلب مردم تمایل دارند المان‌هایی را خریداری کنند که به صورت سفارشی و مخصوص  طراحی شده است. در واقع، افراد به پیشینه، معنا و ارزش یک شیء خاص در کنار زیبایی ظاهری آن اهمیت می‌ دهند و غالبا از آن‌ها در دکوراسیون فضای داخلی منزل خود استفاده می‌کنند.

جزئیات کوچک نیز برای افراد جذاب است و امسال، توجه طراحان تنها روی یک شیء خاص متمرکز نمی‌شود؛ بلکه به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه خواهد شد. توجه به جزئیات فضا را جذاب ‌تر کرده و شخصیتی منحصر به ‌فرد به آن می ‌بخشد.

سبک نئوآرت دکو به‌ عنوان یکی از ترندهای سال 2023 محسوب می ‌شود. این سبک مدرن بودن، لوکس بودن، براقی و درخشندگی را به ‌وضوح نمایان خواهد کرد. علاوه ‌بر آن، اقلام دکوری قدیمی و مبلمان‌های آنتیک نیز، از ترندهای اصلی امسال محسوب می‌شوند و تقریبا اغلب مردم به استفاده از اشیاء جالب و با شخصیت که دارای پیشینه خاصی هستند، توجه نشان می‌دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

رنگ مبلمان و دکوراسیون در طراحی فضای داخلی منزل در سال 2023

امسال ترکیب یک رنگ با سفید بسیار رایج شده است. در دکوراسیون داخلی خانه هر رنگی اگر با رنگ‌ های متضاد یا خنثی مانند سفید احاطه شود، بیشتر دیده خواهد شد. طراحان مدرن، امسال غالبا به ‌دنبال وسایل شفاف هستند و عناصر متضاد نیز می ‌توانند دیوارها، قطعات منحصر به ‌فرد، وسایل تزئینی یا حتی مبلمان باشند. در این‌ صورت هر قسمت از فضای داخلی به یک شیء هنری تبدیل خواهد شد که در مجموع باید یک ترکیب هماهنگ را تشکیل دهند.

علاوه ‌بر آن، امسال بیشتر رنگ‌ های مد روز و ایده ‌های طراحی دکوراسیون داخلی، از ترندهای اصلی قرن اخیر در دهه‌های 1950 تا 1960 گرفته شده است. در نتیجه، رنگ‌های امسال دکوراسیون، غالبا در طیف ‌های رنگی تیره و اشباع شده قرمز و همچنین در طیف زرد روشن، نارنجی، قهوه ‌ای و سبز محسوب می‌شوند.

از طرفی، رنگ‌های زمینی و رنگ‌هایی که از طبیعت گرفته شده ‌اند نیز در دکوراسیون داخلی سال 2023 ترند شده است. این رنگ‌ها نیز طیف‌های رنگی قهوه‌ای، بژ، طوسی و آبی را شامل می‌شوند. در فضای چیده شده با این رنگهای طبیعی، خیلی راحت حس آرامش و دور شدن از هیاهوی بیرون به انسان منتقل می شود.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

دکوراسیون شیک و لوکس در سال 2023

امسال طراحان به سلیقه افرادی که لوکس بودن را ترجیح می‌دهند نیز توجه کرده‌اند! برای چیدمان لوکس یک خانه، استفاده از طیف‌های رنگی غنی و اشرافی مانند سیاه و قرمز ارغوانی ترکیب با بنفش یا عناصری فلزی و کریستالی در فضای داخلی ترند شده است. در واقع، شما با چیدن صحیح این اشیاء در کنار یکدیگر، می‌توانید فضایی لوکس و بی نظیر را خلق کنید که باعث جلب توجه بیننده می شود و در کنار آن خودتان نیز از فضا لذت ببرید.

از دیگر ترندهای رنگی امسال، استفاده از رنگ‌های روشن است. در نتیجه می‌توان گفت مینیمالیست بودن طراحی داخلی از دیگر ترندهای امسال است که فضاهایی باز و بزرگ و با حداکثر نور و حداقل دکور ایجاد می ‌کند. هدف اصلی این دکوراسیون راحت بودن افراد است. به‌ همین دلیل همه عناصری که در دکوراسیون ‌های مینیمالیست به ‌کار می‌روند مختصر بوده و در آن‌ها تضاد وجود ندارد.

در مد امسال، از رنگهای سنتی و ساده در مبلمان استفاده می شود و در کنار آن نقش های هندسی به کار می رود که هماهنگی بالایی با هم دارند.

نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه را بخوانید و بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

سبک‌های دکوراسیون فضای داخلی منزل مدرن در سال 2023

علاوه‌بر رنگ دکوراسیون، توجه ‌به سبک و ترند اصلی طراحی داخلی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در این‌ صورت، می‌توان گفت سبک‌ های زیر از سبک‌ های ترند امسال محسوب می‌ شوند:

  1. سبک‌ High-Tech یا های‌ تک

شاخصه اصلی این سبک، وجود مقدار زیادی نور، فرم‌ های مبهم، طیف رنگ و دکورهای آرام و ساده و همچنین وفور فلز، پلاستیک و شیشه است. در فضاهای داخلی‌ اصلی چیده شده به سبک های‌ تک، از مبلمان‌ های چند کاربری و تعداد زیادی لوازم خانگی استفاده می شود. سبک های تک در واقع، انعکاسی از پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن و چیدمان منزل با کمک فناوری است.

  1. سبک اسکاندیناویایی

شاخصه اصلی این سبک، استفاده از طیف رنگ ‌های سرد مانند خاکستری، آبی و سفید به همراه کمی تضاد در اشیاء جزئی‌تر است. فرد باید برای استفاده از این سبک، فضا را با این طیف‌های رنگی و این اشیاء پر کند. برای ایجاد یک فضای اسکاندیناویایی، استفاده از مبلمان‌هایی که با چوب طبیعی ساخته شده ‌اند و استفاده از المان‌های سنگی، شومینه یا حتی فرش‌هایی به شکل پوست حیوانات می‌تواند موثر باشد.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

  1. سبک لافت

از دیگر ترندهای سبک دکوراسیون فضای داخلی منزل در سال 2023، سبک لافت است که مظهر عناصر کارخانه‌ای محسوب می‌شود. در این سبک، جزئیات درشت دست ‌نخورده در فضای داخلی، سادگی و مینیمالیسم بیشتر از هرچیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. رنگ‌های این سبک نیز در ترند سال 2021، باید تا حد امکان طبیعی و خنثی باشند. علاوه ‌بر آن، استفاده از جزئیاتی مانند پنجره‌های بزرگ، چراغ نورافکن، مبلمان چوبی ساده، تزئینات بدون نظم روی دیوار و حتی استفاده از کفپوش‌های چوبی یا سنگی نیز اهمیت دارد.

اگر مایلید از قیمت سنگ کاری ساختمان با خبر شوید کلیک کنید.

چه چیزی از گچبری ساده و شیک و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل می دانید؟

  1. سبک‌ های سازگار با محیط‌ زیست

امروزه، مردم تلاش می‌کنند تا بیشتر به طبیعت نزدیک شوند؛ زیرا طبیعت جایی‌ است که در آن استرس و تنش دنیای مدرن وجود ندارد. سبک‌های سازگار با محیط‌ زیست این گونه هستند و از هر چیز مصنوعی و غیرطبیعی دور شده‌اند. در طراحی داخلی توجه‌ به عملکرد فضا ارزشمند است و یکی از ترندهای امسال، استفاده از مواد چوبی طبیعی، طیف رنگ‌های طبیعی و حتی فراوانی گیاهان طبیعی است.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

  1. سبک‌ های ترکیبی

شما در طراحی فضای داخلی منزل خود می‌توانید چندین سبک دکوراسیون را به‌صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده کنید. علاوه ‌بر آن، انحراف از سبک انتخابی و ترکیب کردن ایده‌های خود نیز می‌تواند جالب و تاثیرگذار باشد. سبک ‌هایی مانند سبک ‌های تلفیقی، لافت و مینیمالیسم، بوهو و وینتج، پرووانس و کانتری، با یکدیگر در هماهنگی قرار دارند.  در کنار آن‌ها ایده‌ ها و ترکیبات زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید در طراحی فضای داخلی منزل خود از آن‌ها استفاده کنید. در کنار آن، باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که فضای داخلی منزل باید آرام، راحت و برای استراحت لذت ‌بخش باشد. تا فرد بتواند تمام خستگی خود را بیرون کرده و از فضای منزل خود همواره لذت ببرد.

دکوراسیون داخلی مدرن و شیک منزل را به متخصصین ما بسپارید

همان گونه که در ابتدای مقاله گفته شد، تغییر دکوراسیون روی روحیه افراد تاثیر مستقیم دارد. زیرا اکثر افراد بیشترین زمان خود را در خانه سپری می‌ کنند. در نتیجه، برای استفاده از یک طراحی جدید و به‌ روز در فضای داخلی منزل خود، می‌توانید از خدمات هوم سرویز برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل تهران، طراحی دکوراسیون داخلی کرج، دکوراسیون منزل اصفهان، دکوراسیون داخلی منزل شیراز، شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی مشهد، طراحی داخلی منزل تبریز و  طراحی داخلی ویلا رشت از دانش و تجربه متخصصین ما کمک بگیرید و خانه ای زیبا و رویایی داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا