بنایی و دکوراسیون

نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

 طبق قوانین روانشناسی، فضای اطراف ما تاثیر زیادی روی خلق‌و‌خو و روحیات ما دارد؛ به‌ همین دلیل غالبا توصیه می‌شود در فضای منزل خود از دکوراسیون و وسایلی استفاده کنید که بتوانید تاثیر مثبت آن را به‌ صورت روزانه دریافت کنید. در اکثر موارد، دخترها به وسایل اطراف خود توجه زیادی نشان می‌دهند و اکثرا تمایل دارند که دکور اتاقشان را جذاب،‌ فانتزی و منحصر به ‌فرد بچینند. معمولا دخترها برای چیدمان اتاق خود تصورات ذهنی زیادی دارند که این تصورات براساس علایق و فانتزی‌های ذهنیشان تشکیل می‌شود. در این‌ صورت می‌توانند از این تصورات خود استفاده کرده و اتاقی شیک و فانتزی داشته باشند. اتاق های زیبا و جذاب باعث پرورش خلاقیت بچه ها می شود و در رشد ذهنی و روانی آنها تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید سلیقه و ظرافت به خرج دهید.

در این نوشته با نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی آشنا خواهید شد و می توانید از این نکات برای دکوراسیون زیبای اتاق خواب دخترتان کمک بگیرید تا فضایی زیبا و جذاب را برای او فراهم کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
نکات مهم برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را در هوم سرویز بخوانید!
میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

توجه به هماهنگی وسایل در اتاق خواب دخترانه

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی، توصیه می‌شود که در ابتدا یک سبک مشخصی را در نظر داشته باشید تا بتوانید تمامی وسیله‌ها را دقیقا مطابق با آن سبک و به ‌صورت هماهنگ با یکدیگر خریداری کنید. از طرفی، رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیز بسیار اهمیت دارد که غالبا در اتاق خواب دخترها از رنگ‌های پرانرژی مانند صورتی، یاسی، زرد و… استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای رنگ‌آمیزی دیوارها و در کنار آن برای خرید وسایل اتاق خواب، این رنگ‌ها را مدنظر داشته باشید.

برای آشنایی با تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی کلیک کنید.

دکوارسیون اتاق خواب دخترانه
در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به سلیقه فرزندتان توجه کنید!

توجه به سلیقه شخصی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

نکته مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی باید به آن توجه داشته باشید، رده سنی فرزندتان است. بدیهی است که سلیقه یک دختر 7 ساله نسبت ‌به سلیقه یک دختر 14 ساله کاملا متفاوت است و به ‌همین دلیل غالبا توصیه می‌شود با توجه به سن دختر، وسایلی را برای اتاق خوابش خریداری کنید که دقیقا مطابق با سلیقه و روحیاتش باشد.

در اغلب موارد، برای دخترخانم‌ها نظم و ترتیب بسیار اهمیت دارد و به خاطر این موضوع، شما می‌توانید اتاق را در قسمت‌های مختلف تقسیم بندی کرده و هر قسمت را برای یک کاربرد در نظر بگیرید. با این روش، علاوه ‌بر ایجاد یک نظم و ترتیب بهتر، چیدمان اتاق کاربردی‌تر نیز خواهد شد.

در این مقاله، کلیه نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی معرفی شده‌اند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
برای دخترها استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های شاد و فانتزی بسیار اهمیت دارد!

ویژگی‌ های اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی

اغلب ویژگی‌هایی که دخترها در چیدمان اتاق خوابشان به آن‌ها اهمیت می‌دهند، در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

·         ست کردن کلیه وسایل اتاق خواب برای دخترها بسیار اهمیت دارد و به‌همین دلیل غالبا توصیه می‌شود وسایلی مانند سرویس خواب، کمد، فرش و حتی پرده متناسب بایکدیگر و در هماهنگی کامل استفاده شوند.

·         برای دخترها استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های شاد و فانتزی بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود که نشاط و هیجان او افزایش پیدا کند. از طرفی، غالبا در اتاق خواب دخترها از نقش‌هایی استفاده می‌شود که متناسب با روحیات، علایق و سلیقه‌های او باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

·         استفاده از ایده‌های کابردی و  جذاب برای طراحی و نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیز از دیگر ویژگی‌های مهم محسوب می‌شود.

·         برای پنجره‌های اتاق دخترها توصیه می‌شود که اندازه طولی مناسب پرده اتاق خواب با میزان نور کافی در نظر گرفته شود.

·         همچنین می‌توان از گل و گلدان‌های جذاب و رنگی نیز برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کرد.

·         برای دخترهایی که بیشتر از 6 سال سن دارند، غالبا ایجاد یک فضای مناسب برای مطالعه بسیار اهمیت دارد و برای این کار، شما باید بخشی از دکوراسیون اتاق خواب دختر خود را به میز مطالعه و صندلی اختصاص دهید. علاوه‌ بر آن، می‌توانید در آن قسمت از اتاق که میز مطالعه قرار داده اید، یک کتابخانه ساده و کوچک دیواری نصب کنید تا دختر شما بتواند کتاب و مدادهای خود را در آن قسمت قرار دهد.

یکی از موضوعات مهم در دکوراسیون و زیبا کردن اتاق، انتخاب کاغذ دیواری مناسب و جذاب است. انتخاب کاغذ دیواری اتاق باید دقت و ظرافت به خرج دهید و کاغذ دیواری مناسب را انتخاب کنید. برای نصب کاغذ دیواری اتاق کودک نیز می توانید از تیم هوم سرویز برای این کار کمک بگیرید.

برای آشنایی با روش ساخت سرویس خواب نوزاد کاملا بر اساس سلیقه خودتان کلیک کنید.

اتاق خواب دخترانه
در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، یک رنگ به خصوص را در نظر گرفته و ترکیب ‌بندی دکوراسیون اتاق را براساس آن رنگ انجام دهید

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و فانتزی

رعایت یک ‌سری نکات و استفاده از برخی ترفندها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بسیار اهمیت دارد که این نکات و ترفندها را براساس قسمت‌های مختلف یک اتاق می‌توان در موارد زیر تقسیم‌بندی کرد:

1.       دیوارها و کف اتاق

غالبا اولین ویژگی‌ که شما باید برای اتاق خواب در نظر داشته باشید، رنگ ‌بندی و سبک کلی اتاق است و همانطور که در بالاتر اشاره شد، شما باید یک رنگ به خصوص را در نظر گرفته و ترکیب ‌بندی دکوراسیون اتاق را براساس آن رنگ انجام دهید. در این‌ صورت توجه داشته باشید که پالت رنگی انتخابی شما باید زیبا، هیجان‌انگیز و منحصر به ‌فرد بوده و دختر شما به آن علاقه داشته باشد.

پس از انتخاب رنگ ‌بندی اتاق خواب، شما باید برای دیوارها یک رنگ‌آمیزی جذاب انتخاب کنید و در انتخاب رنگ باید به موارد مختلفی دقت کنید. به ‌عنوان مثال، رنگ‌های روشن گرچه بسیار زیبا و جذاب هستند؛ اما پس از مدتی کدر شده یا خسته‌کننده می‌شوند. همچنین، شما می‌توانید از رنگ هایی مانند آبی استفاده کنید که علاوه ‌بر زیبایی، حس آرامش را به فضای اتاق اضافه کند.

برای جلوگیری از یکنواخت بودن رنگ دیوار، می‌توانید پوستر یا قاب عکس مورد علاقه دختر خود را به دیوار آویزان کنید. اما توجه داشته باشید که نباید دیوار را بیش از اندازه شلوغ کنید. همچنین شما می‌توانید برای شخصی‌سازی فضای دیوار اتاق خواب، عکس‌های خود فرزندتان یا دوستان و خانواده‌اش را به دیوار آویزان کنید. برای اینکه فضا را هیجان انگیزتر کنید، می‌توانید از چراغ‌های رشته‌ای در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید.

از طرفی، شما می‌توانید روی دیوارها از قفسه‌ها و شلف‌های مختلف استفاده کنید تا فضای کاربردی‌تری برای عکس‌ها، کتاب‌ها یا حتی وسایل تزئینی داشته باشید.

برای کف اتاق نیز می‌توانید از قالیچه‌های نرم یا فرش‌های کوچک با طرح‌ها و نقش‌های دخترانه و جذاب استفاده کنید.

2.      چیدمان تخت

مهم‌ترین قسمت اتاق خواب، فضای خواب آن است که شما باید به طراحی آن بسیار توجه کنید. در واقع انتخاب رنگ و سبک مناسب برای تخت خواب بسیار اهمیت دارد. به‌ عنوان مثال توصیه می‌شود در صورتی ‌که در دیوارها از رنگ‌های روشن استفاده کرده‌اید، برای چیدمان تخت خود یک رنگ  تیره‌تر در نظر گرفته و از بالش و پتوهای رنگی در کنار آن استفاده کنید.

شما می‌توانید در تخت خواب‌های دخترانه از بالش‌های متنوع با اشکال و اندازه‌های مختلف استفاده کنید که رنگ آن‌ها با دکوراسیون اتاق نیز مطابقت داشته باشند. همچنین می‌توانید از سایبان برای تخت استفاده کنید. در صورتی ‌که می‌خواهید در هنگام خواب آرامش را تجربه کنید می‌توانید فضای تخت را از فضای کل اتاق جدا کرده یا با استفاده از یک پارچه یک سایبان برای تخت خود درست کنید.

برای اتاق خواب‌های دخترانه می‌توانید در کنار تخت خواب از قفسه استفاده کنید یا تخت خواب‌هایی را خریداری کنید که دارای کشوهای نگهداری هستند؛ زیرا اغلب دختران وسایل ریز و درشت زیادی مثل کش مو، گیره سر، زیورآلات و… دارند که باید در فضای اتاق خود آن‌ها را جای دهند.

3.      مدل پرده اتاق خواب دخترانه

پرده یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی است که تاثیر بسیار زیادی روی جذابیت کلی فضا دارد. تقریبا اکثر دخترها به زیبایی ظاهر فضا بسیار اهمیت می‌دهند و به همین دلیل برای انتخاب وسایل قسمت‌های مختلف اتاق خواب خود، حساسیت زیادی به خرج می دهند. پرده نیز یکی از وسایل مهم اتاق خواب است که باید به آن توجه شود.

امروزه، در بازار، انواع پرده‌های اتاق خواب دخترانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که انتخاب آن‌ها کاملا به سلیقه و روحیات خود دخترخانم‌ها بستگی خواهد داشت. البته توصیه می‌شود، در انتخاب پرده اتاق خواب دخترانه، علاوه ‌بر زیبایی و جذابیت ظاهری پرده، کاربردی بودن آن را نیز در نظر بگیرد و به موقعیت قرارگیری پرده در اتاق خواب نیز، هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید. در واقع، در صورتی‌ که اتاق خواب نورگیر است بهتر است از پرده‌هایی استفاده کنید که ضخیم هستند یا رنگ تیره‌تری دارند. از طرفی، استفاده از پرده‌هایی با رنگ‌های روشن و شاد نیز باعث می‌شود که یک حس نشاط و هیجان در فضای اتاق خواب ایجاد شود. استفاده از پرده‌های کرکره‌ای و پرده‌های زبرا که در طرح‌های دخترانه نیز موجود هستند، برای اتاق خواب دخترانه انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. در نهایت، توجه داشته باشید که برای انتخاب رنگ پرده نیز باید در ابتدا علایق فرزند خود را مدنظر قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
طراحی و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را به هوم سرویز بسپارید و زیباترین اتاقها را تحویل بگیرید

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را به ما بسپارید

اتاق خواب یک فضای کاملا شخصی است و به ‌همین دلیل، باید متناسب با شخصیت و روحیات فرد باشد. غالبا تمام دخترخانم‌ها در طراحی دکوراسیون اتاق خوابشان حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و می‌خواهند طراحی و تزئین دکوراسیون اتاقشان با نهایت دقت و با ‌توجه کامل به جزئیات انجام شود. شما می توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب تهران، طراحی دکوراسیون داخلی کرج، دکوراسیون منزل مشهد، دکوراسیون داخلی منزل شیراز، طراحی و دکوراسیون داخلی اصفهان، طراحی دکور تبریز و طراحی داخلی منزل رشت را از متخصصان تیم هوم سرویز کمک بگیرید تا این کار را به زیباترین شکل ممکن برای شما انجام بدهند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا