بنایی و دکوراسیون

طراحی جذاب برای سنگ کاری دیوار حیاط منزل شما

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سنگ کاری ساختمان هم ارائه میده؟

اگر منزل شما دارای حیاط است، احتمالا دوست دارید کاری کنید که حیاط را تبدیل به جایی دلنشین تر و زیباتر کنید تا بتوانید از حضور در آنجا لذت ببرید. طراحی جذاب برای سنگ کاری دیوار حیاط منزل می تواند تاثیر زیادی در زیباتر شدن و دلنشین تر شدن حیاط شما داشته باشد و آنجا را به مکانی آرامش بخش برایتان تبدیل کند.

در این مقاله می خواهیم در مورد طراحی جذاب برای سنگ کاری دیوار حیاط منازل شما صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید ایده هایی خلاقانه برای حیاط منزل خودتان اجرا کنید تا خانه ای زیبا و دلچسب داشته باشید. اگر دوست دارید سنگ کاری دیوار حیاط منزل خودتان را شیک و مدرن کنید و ایده های جالبی را در آنجا پیاده سازی کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

چرا طراحی دیوار حیاط خانه مهم است؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا طراحی دیوار حیاط اهمیت دارد و سنگ کاری دیوار حیاط چه تاثیری می تواند در زیبایی آن داشته باشد؟

معمولا فضای حیاط خانه ها مخصوصا در شهرهای بزرگ، قسمت کف محدودی دارد و کوچک است، به همین خاطر در کنار فضاسازی حیاط منزل، باید روی دیوارهای آن هم کار کرد تا این دو در کنار هم بتوانند حیاط را به فضایی دلنشین و جذاب تبدیل کنند. مثلا اگر حیاط خانه تا کوچک است، می توانید فضاسازی کف آن را کمتر کنید و به جای آن بیشتر روی دیوار وقت بگذارید و با ایده های خلاقانه طراحی دیوار حیاط، کاری کنید که حیاط خانه تان بزرگتر به نظر برسد.

در ادامه می خواهیم تکنیک هایی را به شما نشان دهیم که کمک می کنند بتوانید سنگ کاری دیوار حیاط و طراحی دیوار حیاط خودتان را بهتر انجام دهید و ایده های خلاقانه ای را روی آن پیاده سازی کنید. هرکدام از این ایده ها با سلایق مختلف همخوانی دارند، به همین خاطر می توانید متناسب با سلیقه خودتان، یک یا چند مورد از آنها را انتخاب و روی دیوار حیاط خودتان پیاده سازی کنید.

سنگ کاری دیوار حیاط
جذابیت سنگ کاری دیوار حیاط
میدونستی که هوم سرویز، خدمات سنگ کاری ساختمان هم ارائه میده؟

طراحی جذاب برای سنگ کاری دیوار حیاط منازل شما

1- نمای ترمووود:

ترمووود یک نمای چوبی است که از آن در بخش های مختلف ساختمان می توان استفاده کرد؛ همچنین استفاده از ترموود در حیاط خانه می تواند جذابیت بسیار بالایی به آن ببخشد و محیط خانه شما را به طبیعت نزدیک تر کند.

به همین خاطر می توانید با استفاده از ترموود و کمی خلاقیت، طرح های زیبا و جذابی را در حیاط خانه تان پیاده سازی کنید و آنجا را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنید. همچنین ترکیب این ایده با دیوار سبز می تواند زیبایی دیوار حیاط خانه را چند برابر کند.

سنگ کاری دیوار حیاط
با سنگ کاری دیوار، خانه خود را زیباتر کنید

2- سنگ تراورتن:

استفاده از سنگ تراورتن در سنگ کاری دیوار حیاط، کاری است که از مدت ها پیش انجام می شود و بسیار رایج است؛ البته در این نوع طراحی خلاقیت بسیار کم است و معمولا به همان روش همیشگی سنگ کاری انجام می شود.

اما شما می توانید این روش را کمی خلاقانه تر و با ترکیب روش های دیگر انجام دهید تا بتوانید به یک ترکیب بسیار زیبا برسید و حیاط خانه تان را دلچسب تر کنید. همچنین سعی کنید از سنگ هایی در سنگ کاری دیوار حیاط استفاده کنید که رنگی روشن و روحیه بخش داشته باشند؛ چون استفاده زیاد از رنگ های تیره می تواند در روحیه شما تاثیر منفی بگذارد.

3- سنگ آنتیک:

سنگ آنتیک به خاطر ظاهر ناهماهنگ و موزونی که دارد، می تواند زیبایی بسیار زیادی را به دیوار حیاط شما ببخشد.

استفاده از سنگ آنتیک در سنگ کاری دیوار حیاط کار سختی نیست و فقط به کمی خلاقیت نیاز دارد تا حیاط خانه تان را تبدیل به یک شاهکار خلاقانه کند.

توصیه می کنیم اگر میخواهید از سنگ آنتیک در طراحی حیاط منزل خودتان استفاده کنید، حتما آن را با دیوار سبز یا درختچه های کوچک ترکیب کنید تا به یک طراحی بی نظیر برسید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سنگ کاری ساختمان هم ارائه میده؟
سنگ کاری ساختمان
ترکیب نورپردازی و درختچه های زیبا به همراه سنگ کاری دیوار ساختمان

4- درختچه های کوچک:

اگر حیاط منزل شما کوچک است و می خواهید یک فضاسازی زیبا و جمع و جور انجام دهید، توصیه می کنیم از درختچه های کوچک در طراحی حیاط منزل خودتان استفاده کنید.

در این روش شما می توانید درختچه های کوچک جمع و جور را در کنار دیوار بکارید و روی آنها نورپردازی انجام دهید تا به فضای زیبا تبدیل شود.

این فضا می تواند هم سرسبزی را برایتان به همراه داشته باشد و هم می تواند در شب زیبایی زیادی را به حیاط منزل شما ببخشد. در کنار این ایده می توانید از سنگ های آنتیک هم استفاده کنید که یک طراحی شیک و مدرن به دست بیاورید.

5- دیوار سبز:

دیوار سبز یکی از جدیدترین مدل ها در ساخت دیوار است و می توانید از آن در طراحی حیاط خانه خودتان استفاده کنید.

در این روش شما می توانید چندین ایده را باهم ترکیب کنید تا بتوانید به یک طراحی زیبا برسید.

مثلا می توانید از دیوار سبز در کنار سنگ های آنتیک یا ترمووود استفاده کنید تا شیک تر و آرامش بخش تر شود. همچنین می توانید از مدل های مختلف دیوار سبز استفاده کنید که تنوع بیشتری در طراحی دیوار حیاط منزل شما وجود داشته باشد.

سنگ کاری دیوار خانه
سنگ کاری دیوار، یک ایده جذاب برای زیبایی خانه شما

6- رنگ کاری:

یکی از ایده های بسیار ساده و در عین حال زیبا که می توانید برای طراحی دیوار حیاط منزل خودتان از آن استفاده کنید، رنگ کاری است.

در این روش شما می توانید یک رنگ ساده مانند سفید یا طوسی را انتخاب کنید و تمام دیوار حیاط خودتان را یک رنگ کنید تا به مکانی زیبا تبدیل شود.

در کنار این کار می توانید از درختچه های کوچک و یا دیوار سبز استفاده کنید تا زیبایی بیشتری را به دیوار حیاط منزل خودتان ببخشید.

رنگ کاری روشی است که هم می تواند ساده و کم هزینه باشد و هم می تواند زیبایی حیاط خانه تان را چند برابر کند.

البته به این نکته توجه کنید که از رنگ های مناسب استفاده کنید تا حیاط خانه تان دلبازتر و بزرگتر نشان داده شود، چون در صورت استفاده از رنگ های نادرست، ممکن است حیاط خانه تان به مکانی تنگ و کوچک تبدیل شود.

7- سبک کلاسیک:

طراحی دیوار به سبک کلاسیک، هنوز هم رایج است و طرفداران خاص خود را دارد. اگر به سبک های کلاسیک علاقمند هستید و می خواهید دیوار حیاط خانه تان را با معماری خانه تان هماهنگ کنید، استفاده از طراحی کلاسیک دیوار حیاط می تواند برایتان جذاب باشد.

در این روش می توانید از متریال های مختلف مانند سنگ یا الگوهای پیش ساخته استفاده کنید تا دیوار خانه تان را به سبک کلاسیک طراحی کنید.

این سبک بسیار زیبا و چشم نواز است و در کنار آن می توانید از دیوار سبز و یا ساخت فضای سبز در حیاط استفاده کنید تا ترکیب این دو طراحی باهم، حیاط خانه تان را زیباتر کند. شما می توانید محوطه سازی حیاط کوچک خانه خود را به ما بسپارید تا حیاطی زیبا و فوق العاده در خانه خود داشته باشید که از نشستن در آن لذت ببرید. همچنین خدمات کاشی کاری و سرامیک کاری ما بهره مند شوید.

8- سیمان:

یکی دیگر از ایده های سنگ کاری دیوار حیاط منزل، این است که از سیمان در طراحی آن استفاده کنید.

در این روش شما می توانید از سیمان سفید در طراحی دیوار خانه استفاده کنید و آن را با سنگ های آنتیک یا روش های دیگر ترکیب کنید تا بتوانید به یک طراحی حرفه ای و خلاقانه برسید.

استفاده از سیمان در دیوار حیاط، روشی است که از گذشته مرسوم بوده است و می تواند حیاط خانه تان را بسیار زیبا کند و خوبی آن این است که هم هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارد و هم در صورت کثیف شدن دیوار، می توانید به راحتی روی آن را نقاشی و رنگ کاری کنید تا دوباره تمیز و زیبا شود.

 توری گابیون یا توری سنگی چیست؟

سنگ کاری دیوار منزل
نمای جذاب دیوار سنگ کاری شده

9- نورپردازی:

استفاده از نورپردازی در طراحی دیوار حیاط منزل، می تواند زیبایی آن را چند برابر کند. برای پیاده سازی این روش می توانید از لامپ های اس ام دی استفاده کنید که مصرف بسیار کمی دارند اما در عین حال می توانند نور بسیار قوی داشته باشند.

همچنین می توانید از رنگ های متناسب با دیوار خودتان استفاده کنید تا این روش به دیوار شما زیبایی بیشتری ببخشد.

خوبی نورپردازی این است که تقریبا با تمام ایده های دیگر قابل ترکیب است و می توانید آن را با روش های مختلف دیگر اجرا کنید تا بتوانید به یک ترکیب جذاب دست پیدا کنید.

از چه متریالی در سنگ کاری دیوار حیاط منزل استفاده کنیم؟

تا به اینجا طراحی ها و متریال های مختلفی را به شما معرفی کردیم و گفتیم که می توانید آنها را باهم ترکیب کنید تا به روش های خلاقانه تری برسید؛ اما نکته ای که خیلی مهم است و باید به آن توجه کنید تا طراحی دیوار حیاط منزل شما زیباتر شود، این است که سعی کنید نهایتا از سه نوع متریال استفاده کنید و طراحی شلوغی انجام ندهید.

از گذشته تا به امروز همیشه طراحی های شلوغ فقط به صورت مقطعی طرفدار داشته اند و بعد به یک طراحی خسته کننده تبدیل شده اند، اما طراحی های ساده تر و خلوت تر، همیشه طرفداران خود را داشته اند و زیبایی خود را حفظ کرده اند. به همین خاطر توصیه می کنیم از طراحی های ساده ولی چشم نواز استفاده کنید تا یک طراحی همیشه سبز و ماندگار داشته باشید.

سنگ کاری دیوار حیاط
متریال های لازم برای سنگ کاری دیوار ساختمان

در این مقاله در مورد ایده های سنگ کاری دیوار حیاط منزل صحبت کردیم و گفتیم که برای طراحی دیوار حیاط منزل از چه روش ها و تکنیک هایی می توانید استفاده کنید. سپس گفتیم که در طراحی از چند متریال و چه نوع طراحی استفاده کنید تا بتوانید طراحی زیباتر و جمع و جورتری داشته باشید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد با ترکیب ایده های گفته شده بتوانید طراحی دیوار حیاط منزل خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و سنگ کاری دیوار حیاط منزل خود را خلاقانه تر کنید.

برای آشنایی با مراحل کفسابی پارکینگ و سنگسابی ساختمان کلیک کنید.

سنگ کاری ساختمان شما را به متخصصین ما بسپارید

اگر به سنگ کاری ساختمان تهران، سنگ کار کرج، سنگ کاری ستون مشهد، هزینه سنگ کاری ساختمان شیراز، قیمت دستمزد سنگ کاری ساختمان اصفهان، دستمزد سنگ کاری ساختمان تبریز، سنگ کاری داخل ساختمان رشت  نیاز دارید و می خواهید دیوار خانه خود را به بهترین شکل ممکن سنگ کاری کنید، می توانید این کار را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا سنگ کاری ساختمان شما را به زیبایی انجام دهند و خانه شما را زیبا و جذاب کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سنگ کاری ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا