نظافت و پذیرایی

کفسابی پارکینگ و سنگسابی انواع سنگ کف با دستگاه

اصول نظافت و شستشوی پارکینگ

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کف سابی هم ارائه میده؟

پارکینگ هر آپارتمانی یکی از بخش‌های پر تردد ساختمان محسوب می‌شود و به دلیل رفت‌وآمدهای فراوان ساکنین و خودروها نیاز به نظافت مرتب و دائمی دارد. کفسابی پارکینگ یکی از روش‌های نظافت و تمیزی این قسمت از محیط ساختمان است که از گذشته تا به امروز به کار گرفته شده است. آشنایی با روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ کمک شایانی به زیبایی و نظافت محیط آپارتمان شما خواهد کرد. البته کفسابی باید توسط متخصصین حرفه‌ای و با دستگاه‌های خاص انجام شود.

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب هر مجتمعی برای زندگی، شکیل و زیبا بودن آن است. در این بین، نظافت منظم محیط ساختمان و استفاده از روش‌‌های مختلف برای تمیزی آن می‌تواند تا حد زیادی به بهبود ظاهر بنا کمک کند. از جمله روش‌هایی که سبب بهبود زیبایی ساختمان خواهد شد، کفسابی است. کفسابی یا سنگسابی که معمولا برای پارکینگ انجام می‌شود، واژه‌ای است که شاید بسیاری از افراد به آن آشنا نباشند. در این روش، پستی و بلندی‌های کف ساختمان اعم از راهروها، پارکینگ‌ها و سایر موارد برطرف خواهد شد. این موضوع می‌تواند علاوه بر نظافت و زیبایی فضای ساختمان، از آسیب رسیدن به لاستیک خودروها و ایجاد صدای دلخراش جلوگیری کند.

اگر می‌خواهید به اهمیت کفسابی پارکینگ پی ببرید و از مزیت‌های این روش نظافتی و هزینه آن آگاه شوید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فهرست مطالب

دلیل اهمیت کفسابی پارکینگ
دلیل اهمیت کفسابی پارکینگ
میدونستی که هوم سرویز، خدمات کف سابی هم ارائه میده؟

چرا کفسابی پارکینگ مهم است؟

آلودگی‌های ایجاد شده از خودرو، مهمترین دلیل برای استفاده از کفسابی در ساختمان‌های تجاری و مسکونی خواهد بود. فرض کنید که در مجتمعی زندگی می‌کنید که رفت‌و‌آمد و تردد در آن بسیار زیاد است. در چنین فضایی اگر یکی از خودرو ها با مشکل نشت روغن مواجه شود، پارکینگ ساختمان به مرور کثیف خواهد شد.

روغن به جامانده از خودرو به مرور زمان با سایر آلودگی‌ها انباشته می‌شود و محیطی زننده و ناخوشایند را ایجاد می‌کند. با وجود این که نظافتچیان نیز ممکن است آن را تمیز کنند، اما این پاکیزگی موقتی بوده و در اکثر مواقع به‌درستی صورت نمی‌پذیرد. در چنین زمانی استفاده از روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ می‌تواند بهترین گزینه برای تمیزی پارکینگ باشد.

روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ کدام است؟

  • امروزه کفسابی پارکینگ به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود. کفسابی معمولا که با دستگاه‌های قدیمی صورت می‌گیرد، معمولا هزینه‌های کمتری در پی دارد و البته کیفیت پایین‌تری نیز به همراه خواهد داشت. در این روش متخصصین با استفاده از ابزارها و دستگاه‌های قدیمی بالا و بلندی‌های کف پارکینگ را تمیز می‌کنند.
  • این در حالی است که کفسابی ایتالیایی بسیار محبوب‌تر است. در این روش که کیفیت بالاتری نسبت به کفسابی معمولی دارد، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید، اما طبیعتا از نتیجه نهایی رضایت بیشتری خواهید داشت. در واقع این روش هزینه بالاتر و طبیعتا کیفیت بیشتری از روش قبلی دارد.

اگر به‌دنبال بهترین نتایج و باکیفیت‌ترین خدمات هستید، پیشنهاد ما این است که از کفسابی ایتالیایی استفاده کنید. پروسه کفسابی ایتالیایی بهترین راهکار برای نظافت پارکینگ است، به طوری که پس از انجام آن، کف ساختمان شما کاملا صاف، شفاف و صیقلی خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کف سابی هم ارائه میده؟

بسیاری از افراد پس از انجام خدمات اعتقاد داشته‌اند که سنگ‌های کف پارکینگ مانند روز اول شده است. بدون اغراق هنگامی که روی سنگ بایستید، گمان می‌کنید که سنگ زیر پای شما همانند شیشه شفاف است و برق می‌زند. بنابراین اگر شما نیز چنین کیفیتی از خدمات را می‌خواهید، باید از کفسابی ایتالیایی استفاده کنید.

کفسابی و نظافت
کفسابی و نظافت

خدمات کفسابی پارکینگ

کفسابی یا سنگسابی ساختمان یکی از الزامات هر ساختمانی است. با استفاده از خدمات کفسابی می‌توانید تمام پستی و بلندی‌های کف ساختمان را حذف کنید و زمینی هموار داشته باشید. همچنین به کمک این خدمات فضای میان سنگ‌ها از بین رفته و شکاف میان آن‌ها پر خواهد شد. این موضوع به کاهش آلودگی منجر خواهد شد.

مهمترین بخش برای کفسابی پارکینگ‌ها هستند که مورد تردد ساکنین قرار می‌گیرند. پروسه کفسابی پارکینگ باید توسط افراد خاصی انجام شود و از دستگاه‌های ویژه‌ای در انجام آن بهره برده شود تا بتواند به زیباتر شدن پارکینگ مجتمع محل سکونت شما کمک کند. شما می توانید از تیم نظافتی هوم سرویز برای کفسابی پارکینگ استفاده کنید تا پارکینگ شما به بهترین شکل ممکن تمیز شود.

نکاتی که در کفسابی پارکینگ باید رعایت شود

با وجود این که کفسابی کم باعث باقی ماندن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها خواهد شد، کفسابی بیش از حد نیز می‌تواند کف پارکینگ را صیقل داده و سطح آن را سرد و لغزنده کند.

در چنین مواقعی کافی است که اندکی زمین خیس باشد تا با پا گذاشتن روی آن بخش ساکنین لیز بخورند. این موضوع می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی به همراه داشته باشد.

صیقل دادن بیش از حد پارکینگ نه‌تنها برای انسان‌ها آسیب رسان است، بلکه می‌تواند به لغزندگی ماشین‌ها نیز منجر شود. برای مثال اگر رمپ‌های ورودی به درستی کفسابی نشده باشند، سطح بسیار صیقلی شده و در زمان ریزش باران و برف، اتومبیل لیز خواهد خورد. برای کاهش این مشکل افراد مجرب از شیارهایی برای ورود و خروج از پارکینگ استفاده می‌کنند.

آگاهی از روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ بسیار اهمیت دارد و از این رو باید این کار تنها به افراد ماهر و متخصص سپرده شود. شما می توانید از تیم هوم سرویز برای نظافت مشاعات ساختمان و بخشهای مختلف آن کمک بگیرید.

دستگاه های پرکاربرد در کفسابی پارکینگ
دستگاه های پرکاربرد در کفسابی پارکینگ

در کفسابی ساختمان از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌شود؟

معمولا برای کفسابی ساختمان از 2 دستگاه متفاوت استفاده می‌شود که هر کدام از این دو دستگاه ویژگی‌های خاص خود را دارند. کفسابی با دستگاه‌های سه فاز و تک فاز با توجه به نوع ساختمان انجام می‌شود. در واقع انتخاب نوع دستگاه به نوع برق ساختمان شما بستگی دارد.

اگر ساختمان شما دارای برق 3 فاز باشد، خدمات کفسابی با دستگاه‌های 3 فاز انجام خواهد شد که کیفیت بیشتری داشته و سرعت بالاتری در مقایسه با دستگاه‌های 1 فاز به همراه خواهد داشت. به همین دلیل دستگاه‌های 3 فاز بهترین کیفیت را به ارمغان خواهند آورد.

انواع روش‌های کفسابی پارکینگ

روش صحیح نظافت و کفسابی ساختمان به 3 دسته مختلف تقسیم بندی می‌شود. تمیز کردن، ساییدن کف و کفسابی متداول که برای افزایش طول عمر سنگ و شفاف کردن و ایجاد درخشندگی آن استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم:

1- تمیز کردن

زمانی که لایه‌ای از آلاینده‌ها در کف پارکینگ مجتمع یا هر بخش دیگر از ساختمان تجمع کرده باشد، قطعا یافتن راهی برای تمیز کردن آن حائز اهمیت است. گاهی این آلاینده‌ها و کثیفی‌ها با هیچ ماده شوینده‌ای پاک نمی شوند و به همین دلیل نیاز به یک فرد متخصص و دستگاه کفساب است تا این کار را انجام دهند. افراد متخصص می‌توانند عملیات کفسابی را با توجه به نوع و جنس سنگ شروع کرده و سنگ را همانند روز اول تحویل ساکنین ساختمان دهند.

2- ساییدن کف

این روش نیاز به مدت زمان بیشتری دارد، چرا که یک لایه از کف ساختمان یا پارکینگ ساییده می‌شود. این روش زمانی موثر خواهد بود که ماده‌هایی روی کف ریخته شده باشد که با هیچ ماده‌ای پاک نشود. مثلا اسید با هیچ ماده‌ای از کف برداشته نمی‌شود و باید با عمل ساییده شدن، آن را از کف جدا کرد. همانطور که مشخص است این فرایند بسیار هزینه بر خواهد بود.

البته نحوه انجام ساب به سنگ مورد استفاده در کف نیز بستگی دارد. به عنوان مثال کفسابی سنگ گرانیتی به دلیل سختی سنگ طولانی تر و دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل نیز هزینه‌های ناشی از آن بیشتر خواهد بود.

3- کفسابی متداول

یکی دیگر از روش‌های کفسابی، نوع متداول آن است که در آن متخصص برای زدودن آلاینده‌ها و ضایعات پارکینگ از دستگاه‌های مخصوص خودش کمک می‌گیرد تا کف پارکینگ را به صورت هوشمندانه و مثل روز اول تمیز کند. چنین روشی کاربردهای زیادی دارد. مثلا اگر خانه‌ای برای مدت زمان زیادی خالی بماند و هیچ فردی در آن سکونت نداشته است، استفاده از کفسابی متداول برای آن خانه بهترین گزینه است.

قیمت کفسابی پارکینگ
قیمت کفسابی پارکینگ

قیمت کفسابی پارکینگ در تهران

در ادامه مقاله، به بررسی تعرفه خدمات کفسابی می‌رسیم. جالب است بدانید که قیمت کفسابی بر اساس فاکتورهای مختلفی ارزیابی خواهد شد. اگر بخواهید از خدمات کفسابی تهران برای پارکینگ استفاده کنید، متراژ آن، نوع و جنس سنگ‌های استفاده شده در کف و روش درخواستی شما می‌تواند در تعیین قیمت تاثیر گذار باشد. مطمئنا هزینه کفسابی پارکینگ از هزینه نظافت مشاعات بیشتر خواهد بود.

همچنین استفاده از دستگاه‌های 3 فاز و تک فاز قیمت نهایی را تغییر می دهند. مثلا در بحث نوع سنگ، برخی از سنگ‌هایی که سختی بیشتری دارند، بدون شک زمان بیشتری برای ارائه خدمات نیاز دارند، به همین دلیل ساده به هزینه‌های بیشتری برای کاهش جرم و آلودگی سطح این سنگ‌ها نیاز است.

مزیت‌های کفسابی پارکینگ و ساختمان

پارکینگ بخش مهمی از محیط ساختمان محسوب می‌شود، بنابراین آشنایی و استفاده از روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ نقش مهمی در حفاظت از محل سکونت شما خواهد داشت.

اگر کفسابی به‌خوبی انجام شود، باعث شفاف شدن، براقی و یکدست شدن کف پارکینگ می شود و نظافت و تمیزی را به محل پارک خودروی شما اهدا کند. بنابراین کفسابی مزیت‌های بیشماری دارد که به نظر می‌رسد برای هر ساختمانی لازم است.

در واقع پس از انجام این خدمات، کف پارکینگ یکدست و شفاف خواهد شد و زیبایی ظاهر ساختمان بیشتر می‌شود. تمامی پستی‌ها و بلندی‌های ساختمان و همچنین شکاف‌های بین سنگ‌ها، پس از عملیات کفسابی از بین رفته و کف پارکینگ مثل روز اول صاف و تمیز خواهد شد. وقتی فاصله بین سنگهای پارکینگ بسته شود، دیگر مکانی برای جمع شدن آلودگی وجود ندارد و پارکینگ مدت زمان بیشتری تمیز می ماند. از سوی دیگر پس از انجام کفسابی برای پارکینگ، با توجه به این که شکاف بین سنگ‌ها پر شده است، مدت زمان کمتری برای تمیز کردن کف نیاز خواهید داشت و کار نظافت ساختمان سریعتر انجام می شود.

چرا که اکنون زمین کمتر کثیف شده و فرایند نظافت سریع‌تر طی خواهد شد. همچنین از دیگر مزیت‌های کفسابی افزایش مقاومت سنگ می‌باشد که حتی با ترددهای زیاد، باز هم سنگ دوام بالایی از خود نشان داده و کمتر لق می‌زند.

اما مزایای به کارگیری روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ به اینجا ختم نمی‌شود. تصور کنید که مدت زمان زیادی از ساخت آپارتمان شما گذشته باشد. در چنین موقعیتی با توجه به فرسوده شدن سنگ‌های کف زمین، باید سنگ‌های آن را تعویض کنید.

همانطور که می‌دانید هزینه‌های تعویض سنگ بسیار سنگین است و می‌تواند چند برابر کفسابی برای شما خرج بردارد. با انجام منظم خدمات کفسابی می‌توانید پروسه فرسودگی و خرابی سنگ‌ها را به تعویق بیندازیذ و شاهد درخشش و زیبایی پارکینگ خود باشید.

شما با انجام منظم کفسابی به زیبایی داخلی آپارتمان خود کمک می کنید. حتی می‌توانید با نوسازی فضای خارجی آن، نمای ساختمان خود را تجدید کنید و ساختمان خود را از حالت فرسودگی و کهنگی بیرون بیاورید.

ساب زنی پارکینگ
ساب زنی پارکینگ

ضرورت کفسابی و ساب زنی پارکینگ

همانطور که گفته شد، پارکینگ خانه شما یکی از پرترددترین نقاط محل زندگی‌تان است. کف پارکینگ با وجود تردد اهالی ساختمان و همچنین خودروهای مختلف، به مرور شفافیت و زیبایی خود را از دست می دهد و به نظافت نیاز دارد. استفاده از خدمات کفسابی کمک می‌کند تا پستی و بلندی‌های کف پارکینگ از بین رفته و کثیفی ها از بین بروند.

همچنین این کار باعث خواهد شد تا رفت و آمد خودروها بدون سر و صدا باشد و آلودگی صوتی کاهش پیدا کند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از خدمات کفسابی ضمن زیبایی بخشیدن به ساختمان خود، به آسایش و رفاه ساکنین مجتمع نیز کمک کنید.

ارائه خدمات کفسابی پارکینگ در هوم سرویز

اگر شما نیز اعتقاد دارید که زیبایی ساختمان بسیار مهم است و می‌تواند از جنبه‌های مختلف روحی و روانی بر زندگی شما تاثیر بگذارد، می‌توانید همین امروز برای انجام این خدمات اقدام کنید. تیم هوم سرویز با برخورداری از برترین متخصصین این حوزه و دستگاه های پیشرفته، آماده است تا پارکینگ ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن نظافت کند تا کف پارکینگ شما حسابی تمیز شود و مانند روز اول بدرخشد. شما به راحتی می توانید از خدمات کفسابی کرج، کفسابی شیراز، کفسابی اصفهان و کفسابی مشهد بهره مند شوید.

برای سفارش خدمات نظافت و کفسابی پارکینگ، روی دکمه های زیر کلیک کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا همکاران ما در هوم سرویز خیلی سریع آماده خدمات رسانی به شما شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کف سابی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا