نظافت و پذیرایی

هزینه نظافت راه پله و مشاعات چقدر است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

 در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی، یکی از کارهای مهمی که باید انجام شود، نظافت راه پله و مشاعات آپارتمان است. همیشه مدیران ساختمان سعی می کنند به دنبال کسانی باشند که هزینه نظافت راه پله و مشاعات را کمتر دریافت کنند و کار خود را بهتر انجام بدهند؛ به همین خاطر دوست دارند بدانند که قیمت ها دقیقا به چه صورت است و به چه چیزهایی بستگی دارد. در این مقاله می خواهیم بگوییم که هزینه نظافت راه پله و مشاعات ساختمان چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد، تا بتوانید برای انتخاب نظافتچی ساختمان، بهترین گزینه ها را با مناسب ترین قیمت ها انتخاب کنید. اگر مدیر ساختمان هستید یا می خواهید برای ساختمان خودتان یک نفر را برای نظافت راه پله و مشاعات استخدام کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم این کار آشنا شوید.

نظافت راه پله و مشاعات
نظافت راه پله و مشاعات
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

نظافت راه پله ارزان

از قدیم گفته اند هیچ ارزانی بی حکمت نیست. در نظافت راه پله ممکن است با قیمت های کم و زیاد متفاوتی روبرو شوید و این موضوع باعث شود که فکر کنید بعضی از افراد قیمت را بیخود بالا می برند؛ اما این موضوع چیزی است که با تجربه می توانید آن را به راحتی درک کنید. مثلا کسی که قیمت پایینی از شما دریافت می کند، قطعا کارها را با دقت کمتری انجام می دهد و به جزئیات توجه ای نمی کند، این کار باعث می شود که ساختمان زودتر نیاز به نظافت مجدد داشته باشد و آن فرد مجددا از شما هزینه نظافت دریافت کند.

اما اگر هزینه کمی بالاتر بپردازید و شخصی را استخدام کنید که به جزئیات توجه بیشتری دارد و با دقت کار نظافت را انجام می دهد، قطعا ساختمان دیر به دیر نیاز به نظافت خواهد داشت و این موضوع باعث می شود در وقت و هزینه های نظافت ساختمان صرفه جویی کنید. جهت اطلاع از چک لیست موارد مهم در نظافت شرکت کلیک کنید.

البته این را هم باید بگوییم که همیشه گران بودن به معنای خوب بودن نیست، باید به دنبال یک شرکت نظافت ساختمان معتبر باشید تا هم قیمت های منصفانه ای داشته باشد و هم کیفیت کارش قابل قبول باشد. 

هزینه نظافت راه پله
هزینه نظافت راه پله

هزینه نظافت راه پله و مشاعات ، به چه چیزهایی بستگی دارد؟

باید بگوییم که هزینه نظافت راه پله و مشاعات نرخ ثابتی ندارد و نمی توانیم یک جدول قیمت بدهیم و بگوییم که براساس آن هزینه ها را پرداخت کنید.

چون قیمت نظافت راه پله در شرق تهران با قیمت نظافت راه پله در مرکز تهران متفاوت است و این موضوع به عواملی بستگی دارد که در ادامه در مورد هرکدام از آنها به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

پس بهتر است این عوامل را ببینید و با آنها آشنا باشید تا راحت تر بتوانید هزینه نظافت ساختمان خودتان را تخمین بزنید.

1- هزینه نظافت راه پله و تعداد طبقات ساختمان :

اولین عاملی که در تعیین قیمت نظافت راه پله و فضای مشاع نقش دارد، تعداد طبقات ساختمان است. معمولا شرکت های خدمات نظافت راه پله یک نرخ ثابت برای مثلا ساختمانی 4 طبقه در نظر می گیرند و آن را به عنوان نرخ پایه حساب می کنند. سپس در ازای هر طبقه اضافه، مبلغی را به نرخ اصلی اضافه می کنند و به این صورت می توانند به راحتی هزینه نظافت را تعیین کنند.

مثلا فرض کنید شما یک ساختمان 6 طبقه دارید؛ اگر نرخ ثابت برای یک ساختمان 4 طبقه با پارکینگ 150 هزار تومان باشد و بابت هر طبقه بیشتر 10 هزار تومان اضافه شود، هزینه نظافت راه پله و مشاعات ساختمان شما، حدودا 170 هزار تومان خواهد بود.

2- تعداد واحدهای هر طبقه :

دومین عامل موثر در تعیین قیمت نظافت راه پله و فضای مشاع ساختمان، تعداد واحدهای موجود در هر طبقه است.

معمولا شرکت ها در همان قیمت پایه ای که درباره اش صحبت کردیم، یک تعداد پیشفرض برای واحدهای هر طبقه در نظر می گیرند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

مثلا می گویند یک ساختمان 4 طبقه که در هر طبقه، 2 واحد قرار داشته باشد. سپس به ازای هر واحد بیشتر، مبلغی را به عنوان هزینه اضافه در نظر می گیرند؛ به این صورت هزینه نظافت ساختمان به راحتی تعیین خواهد شد.

مثلا ساختمانی 4 طبقه را در نظر بگیرید که در هر طبقه 4 واحد دارد، اگر هزینه نظافت پایه برای یک ساختمان 4 طبقه با 2 واحد در هر طبقه، 150 هزار تومان باشد و به ازای هر واحد اضافه 10 هزار تومان اضافه شود، هزینه نظافت این ساختمان با 8 واحد اضافی، 230 هزار تومان خواهد بود.

3- پارکینگ ساختمان:

وجود پارکینگ در ساختمان و اندازه آن هم عامل دیگری است که در تعیین هزینه نظافت راه پله و مشاعات تاثیر دارد.

اگر ساختمان شما دارای پارکینگ نباشد، قطعا هزینه کمتری بابت نظافت پرداخت خواهید کرد و اگر هم پارکینگ وجود داشته باشد و سایز آن از حد استاندارد بیشتر باشد، هزینه کمی بیشتر خواهد شد.

در ساختمان هایی که پارکینگ طبقاتی دارند هم بابت هر طبقه پارکینگ مبلغی اضافه در نظر گرفته می شود تا هزینه منصفانه تر شود.

4- حیاط ساختمان:

معمولا آپارتمان های مرکز شهر دارای حیاط نیستند و به همین خاطر هزینه نظافت آنها کمتر است، اما اکثر آپارتمان های موجود در بالای شهر دارای حیاط هستند و این موضوع در افزایش هزینه نظافت راه پله و فضای مشاع نقش دارد.

اگر ساختمان شما حیاط داشته باشد و نیاز به نظافت آن داشته باشید، باید هزینه اضافی برای نظافت حیاط ساختمان در نظر گرفته شود تا نظافت برای شخصی که این کار را انجام می دهد، به صرفه تر باشد.

روش صحیح نظافت و کفسابی ساختمان پارکینگ کدام است؟

5- نظافت پشت بام:

پشت بام معمولا به عنوان یک طبقه جداگانه در نظر گرفته می شود و نظافت آن هم به اندازه یک طبقه زمان بر است. به همین خاطر معمولا شرکت خدماتی نظافت آپارتمان در کنار هزینه پایه، مبلغی را به عنوان هزینه اضافی برای نظافت پشت بام در نظر می گیرد. اما اگر نیازی به نظافت پشت بام ساختمان نداشته باشید، این مبلغ اضافه نخواهد شد.

نظافت ساختمان
نظافت و گردگیری ساختمان

6- گردگیری دیوارها:

ممکن است هر چند ماه یکبار، دیوارهای ساختمان شما نیاز به گردگیری و نظافت داشته باشند و معمولا همیشه به این کار نیاز نخواهید داشت.

در این حالت هم به ازای هر طبقه گردگیری دیوارها، مبلغی به عنوان هزینه اضافه در نظر گرفته می شود و شما می توانید با پرداخت آن مبلغ دیوارهای ساختمان را به صورت کامل گردگیری کنید.

7- ضد عفونی کردن ساختمان:

برخی از ساختمان ها به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی، درخواست می کنند که بعد از نظافت کل ساختمان، ضدعفونی کردن هم انجام شود و تمامی بخش های ساختمان ضد عفونی شود. این کار باید توسط شخص نظافت کننده انجام شود که برای آن هزینه ای جداگانه در نظر گرفته می شود و معمولا این هزینه به ازای هر طبقه محاسبه خواهد شد. با پرداخت این مبلغ می توانید به راحتی درخواست دهید که کل ساختمان شما ضدعفونی شود تا خیالتان از بابت میکروب ها و ویروس ها راحت باشد.

8- خدمتکار مرد یا زن:

معمولا هزینه خدمتکار مرد در شرکت های خدمات نظافت آپارتمان کمی بیشتر از هزینه خدمتکار زن است. به همین خاطر این عامل هم در تعیین قیمت نهایی نظافت راه پله و فضای مشاع نقش دارد و می تواند این هزینه را کم یا زیاد کند.

البته نمی توان گفت که کیفیت کار این افراد باهم تفاوت دارد، چون ممکن است یک خدمتکار زن گاهی اوقات خیلی بهتر از خدمتکار مرد کار را انجام بدهد یا بالعکس؛ اما باید براساس ساختمان خودتان و سختی نظافت آن، خدمتکار موردنظر را انتخاب کنید تا بتواند از پس آن کار بر بیاید. معمولا شرکت های نظافتی به این صورت هستند که اگر در یک ساعت اول شما از کار خدمتکار رضایت نداشته باشید، می توانند خدمتکار جدیدی برایتان ارسال کنند تا جایگزین قبلی شود؛ پس اگر مثلا یک خدمتکار نتواند از پس نظافت آپارتمان شما بر بیاید، می توانید از این امکان هم استفاده کنید تا خدمتکار تغییر کند.

نظافت راه پله
نظافت راه پله با هوم سرویز

9- نظافت آسانسور:

آسانسور بخش دیگری در ساختمان است که ممکن است نیاز به نظافت داشته باشد. معمولا آسانسور ها به خاطر اینکه زیاد مورداستفاده قرار می گیرند، زود به زود کثیف می شوند و نیاز به نظافت دارند.

به همین خاطر است که شرکت های خدمات نظافت، مبلغی را به عنوان مبلغ اضافه برای نظافت آسانسور در نظر می گیرند و براساس تعداد هر آسانسور، این مبلغ اضافه خواهد شد.

10- نظافت نرده ها و کلید و پریزها:

نظافت نرده های راه پله ساختمان، معمولا کاری است که می تواند بسیار وقت گیر باشد و نیاز به دقت و جزئیات بیشتری دارد.

به همین خاطر معمولا می توانید با شرکت خدمات نظافت ساختمان خودتان صحبت کنید تا این بخش را به صورت توافقی و با یک هزینه مناسب برایتان نظافت کنند.

برخی از شرکت ها هم به این صورت فعالیت می کنند که برای نرده های راه پله به ازای هر طبقه، مبلغی را در نظر می گیرند که با پرداخت آن می توانید نرده های راه پله را هم نظافت کنید.

نصب انواع سنسور و تایمر مشاعات را به ما بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار برای شما انجام شود.

در این مقاله در ارتباط با نظافت راه پله و مشاعات صحبت کردیم و گفتیم که چه عواملی می توانند در این موضوع موثر باشند. در ادامه 10 عامل را گفتیم که در تعیین هزینه نظافت راه پله و فضای مشاع نقش دارند و می توانند به هزینه اضافه کنند. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد با روش تعیین هزینه نظافت راه پله و مشاعات آشنا شوید و بتوانید راحت تر برای پیدا کردن یک شرکت نظافتی خوب تصمیم بگیرید.

آموزش نظافت راه پله چوبی ساختمان کلیک کنید.

نظافت
نظافت راه پله و مشاعات ساختمان با هوم سرویز

هزینه راه پله و مشاعات ساختمان 

اگر قصد نظافت ساختمان خود را دارید و می خواهید این کار را به افراد حرفه ای و تمیز بسپارید، می توانید از خدمات نظافت ساختمان تهران، نظافتچی ساختمان کرج، نظافت راه پله مشهد، قیمت نظافت راه پله شیراز، قیمت نظافت ساختمان اصفهان، نظافت پارکینگ تبریز استفاده کنید تا این کار به بهترین شکل ممکن برای شما انجام شود و از نظافت راه پله و مشاعات ساختمان خود رضایت کامل را داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا