بنایی و دکوراسیون

استفاده از کابینت های هایگلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

 کابینت یکی از بخش های مهم در هر خانه ای است و می توان گفت که یکی از بخش های پر هزینه هم محسوب می شود؛ به همین خاطر خیلی مهم است که بدانیم چه کابینتی را انتخاب کنیم و جنس کابینت انتخابی ما، چه مزایا و معایبی دارد. کابینت هایگلاس یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت است که توسط افراد خیلی زیادی انتخاب می شود. این نوع کابینت، مزایا و معایبی دارد که مهم است آنها را بدانید تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. اگر دوست دارید اطلاعات خودتان را در مورد هزینه ساخت کابینت های گلاس افزایش دهید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید و با هزینه معقول، بهترین نوع کابینت هایگلاس را برای آشپزخانه خودتان انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همرا شوید.

کابینت هایگلاس
کابینت هایگلاس
میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

کابینت هایگلاس چیست؟

در گذشته استفاده از کابینت های چوبی و فلزی بسیار رایج بود و فقط از این دو نوع متریال در ساخت کابینت استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، متریال MDF کم کم جایگزین روش های قبلی شد.

MDF از خرده های چوب به صورت فشرده ساخته می شود و روی آن روکش های مختلفی قرار می گیرد. یکی از این روکش ها، روکش پلکسی گلاس یا همان هایگلاس است. کابینت هایگلاس یک روکش تمام پلاستیکی است که مانند شیشه به نظر می رسد، اما مقاومت آن چندین برابر شیشه است و این موضوع باعث می شود که هم بتوانید زیبایی شیشه را داشته باشید و هم مقاومت بسیار بالای MDF.

کابینت هایگلاس
انواع مدلهای کابینت هایگلاس

انواع هایگلاس کدامند؟

ساخت کابینت هایگلاس، به دو صورت شفاف و مات طراحی و تولید می شود که شما می توانید براساس مکان قرار گیری آنها، هرکدام را استفاده کنید.

معمولا از کابینت های گلاس شفاف برای کابینت های بالایی استفاده می شود تا به خاطر شفافیت و بازتاب نوری که دارند، بتوانند فضای آشپزخانه را پرنور تر و دلباز تر کنند؛ برای کابینت های پایینی که روی سطح زمین قرار می گیرند هم از کابینت هایگلاس مات استفاده می شود. چون این کابینت ها نیاز زیادی به شفاف بودن و بازتاب نور ندارند.

مزایا و معایب کابینت هایگلاس چیست؟

هرنوع متریالی که در ساخت کابینت استفاده می شود، مزایا و معایب خودش را دارد و این شما هستید که باید براساس دکور منزل، بودجه ای که در نظر گرفته اید، فضای آشپزخانه و… تصمیم بگیرید چه نوع متریالی برایتان مناسب تر است و مزیت های بیشتری دارد.

در ادامه می خواهیم در مورد مزایا و معایب کابینت هایگلاس صحبت کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که این کابینت ها برای منزل شما مناسب هستند یا خیر.

برای آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک سایر مطالب ما را نیز مطالعه کنید.

مزایای نصب کابینت های گلاس
مزایای نصب کابینت هایگلاس

مزایای کابینت های گلاس چیست؟

1- شفافیت و انعکاس نور:

اولین و مهمترین مزیت کابینت های گلاس است است که سطح آن صاف و شفاف است و مانند شیشه می تواند نور را بازتاب دهد. این موضوع باعث می شود که آشپزخانه شما از حالت تاریک بودن و ماتی بیرون بیاید و زیبایی بیشتری پیدا کند. همچنین سطح صاف و شفاف این نوع کابینت کمک می کند چربی های روی آن را تشخیص دهید و به راحتی بتوانید آن را پاک کنید تا آشپزخانه کثیف نشود.

2- تنوع رنگ بالا:

دومین مزیت کابینت های گلاس، این است که تنوع رنگی آن بسیار بالا است و شما می توانید براساس دکوراسیون منزل خودتان، رنگ های مختلفی را انتخاب کنید. البته توصیه می کنیم سعی کنید از رنگ های همیشه سبز استفاده کنید تا کابینت های شما مدت طولانی زیبایی خود را حفظ کند. چون اگر شما از رنگ هایی استفاده کنید که به صورت مقطعی پرطرفدار است، ممکن است آن رنگ محبوبیت خود را از دست بدهد و مثلا یک سال بعد، کابینت های شما رنگی دمده داشته باشند. رنگ های همیشه سبز مانند سفید، مشکی، طوسی و… می توانند انتخاب بهتری برای خرید کابینت های گلاس باشند.

کابینت شیک
کابینت های زیبا از جنس هایگلاس

3- مقرون به صرفه بودن:

کابینت های گلاس نسبت به زیبایی و متریال قدرتمندی که دارد، بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر کابینت است. این نوع کابینت هم زیبایی بسیار زیادی دارد و هم مدل ها و رنگ های متنوع، اما نسبت به کابینت های چوبی و فلزی، هم می تواند ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد، و هم قیمت آن به صرفه تر است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

4- امکان تغییر درب و لولاها:

هر خانه ای ممکن است نیاز به تغییر دکوراسیون داشته باشد و رنگ های آن تغییر کند، در این زمان شما نیاز به تعویض کل کابینت های خودتان نخواهید داشت؛ بلکه به راحتی می توانید درب کابینت ها را تعویض کنید و آنها را با رنگ دلخواه خودتان یا طرحی که می خواهید، جایگزین کنید. همچنین لولاها و یراق آلات این نوع کابینت، در صورت خرابی به راحتی قابل تعویض است و دردسری با این موضوع نخواهید داشت.

5- نظافت آسان:

کابینت های گلاس به خاطر سطح صافی که دارد، به راحتی قابل نظافت است و با کشیدن یک دستمال و پاک کننده چند منظوره، می توانید آن را تمیز کنید. این موضوع باعث می شود که دردسری در نظافت این نوع کابینت نداشته باشید. البته تمیز کردن سطح کابینت های گلاس موج دار، ممکن است کمی سخت تر باشد که این موضوع را هم باید در نظر بگیرید.

6- طرح ساده و موج دار:

کابینت هایگلاس، به دو صورت ساده و موج دار تولید می شود که می توانید براساس سلیقه و نیاز خودتان، هرکدام از آنها را خریداری کنید. البته ترکیب این دو نوع طرح هم می تواند جذابیت زیادی به خانه شما ببخشد. مثلا می توانید از طراحی کابینت های گلاس خودتان بخواهید که در این زمینه به شما کمک کند و با ساخت طرح های ترکیبی، یک کابینت زیبا و چشم نواز را برایتان ایجاد کند.

7- مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرما:

کابینت های گلاس به نسبت متریال های دیگر، مقاومت بسیار بیشتری در برابر رطوبت و گرما دارد و اگر در شهرهای مرطوب یا بسیار گرم از آن استفاده می کنید، باید بگوییم که مشکلی با آن نخواهید داشت و می توانید با خیال راحت، سال ها از کابینت خودتان استفاده کنید. کابینت های چوبی و ام دی اف معمولی، در برابر رطوبت خیلی سریع واکنش نشان می دهند و دچار پوسیدگی و خرابی خواهند شد؛ اما سطح پلاستیکی کابینت های گلاس، اجازه نمی دهد رطوبت به سادگی در آن نفوذ کند و این موضوع مقاومت آن را افزایش داده است.

تا به اینجا در مورد مزایای کابینت های گلاس صحبت کردیم، حالا می خواهیم در مورد معایب آن صحبت کنیم تا خودتان تصمیم بگیرید که این متریال برایتان مناسب است یا خیر.

ساخت کابینت آشپزخانه
معایب کابینت هایگلاس

معایب کابینت هایگلاس چیست؟

از جمله معایب این مدل کابینت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- خط و خش پذیری بالا کابینت هایگلاس:

همانطور که تا به اینجا توضیح دادیم، کابینت های گلاس سطحی پلاستیکی و شفاف دارد، این سطح در عین زیبایی و جذابیت، این ایراد را دارد که اگر با یک وسیله تیز روی آن کشیده شود، به راحتی خط و خش روی آن می افتد و این یکی از معایب های گلاس است. به همین خاطر باید از این کابینت ها به خوبی نگهداری کنید تا دچار خط و خش نشود.

2- لکه پذیری بالا در کابینت هایگلاس :

سطح صاف و صیقلی این نوع کابینت، بسیار جذاب است؛ اما به راحتی لکه و مخصوصا اثر انگشت را جذب می کند. به همین خاطر ممکن است زود به زود نیاز به نظافت سطح کابینت ها داشته باشید و آنها را تمیز کنید تا لکه های اثر انگشت روی آن باقی نماند.

برای مطالعه روش های نگهداری از کابینت آشپزخانه سفید کلیک کنید.

3- ضد آب نبودن کابینت هایگلاس :

قبل تر گفتیم که مقاومت کابینت های گلاس نسبت به متریال های دیگر، در برابر رطوبت بیشتر است. اما اگر بخواهید با شیلنگ آب این کابینت ها را بشویید، ممکن است روکش آن ها دچار آسیب شود و مقاومت خود را در برابر آب و رطوبت از دست بدهد. به همین خاطر نمی توانید امیدی به شستن کابینت ها با آب داشته باشید و باید به تمیز کردن با دستمال بسنده کنید.

کابینت
ضد آب نبودن کابینت های گلاس

4- لبه های تیز:

لبه های کابینت های گلاس معمولا تیز است و این موضوع باعث می شود که نیاز به خرید محافظ برای این لبه های تیز داشته باشید.

چون در غیر اینصورت، ممکن است خودتان در هنگام رفت و آمد در آشپزخانه آسیب ببینید یا اگر کودکی بازیگوش دارید، ممکن است با این تیزی ها به خودش آسیب برساند. پس به این نکته هم باید توجه کافی داشته باشید.

5- نیاز به آب بندی درست:

کابینت هی گلاس برای نصب در محل هایی که با آب سرو کار دارند، مانند سینک ظرفشویی، نیاز به آب بندی درست  دارد. یعنی باید از طراح کابینت های گلاس خودتان بخواهید که در این بخش ها، بعد از برش کابینت را با چسب آکواریوم و چسب های مناسب دیگر، آب بندی کند تا از نفوذ آب در آن جلوگیری شود. این موضوع کمک می کند که عمر کابینت های شما افزایش پیدا کند و دچار پوسیدگی نشوند. برای تعمیر دستگیره کابینت هم می توانید این کار را به تیم ما بسپارید تا ایرادات کابینت های شما خیلی سریع برطرف شوند.

در این مقاله در مورد ساخت کابینت هایگلاس صحبت کردیم و گفتیم که این نوع کابینت از چه جنسی ساخته شده است و چه مزایا و معایبی دارد. هر جنس کابینتی مزایا و معایب خودش را دارد و باید براساس محل زندگی، شرایط و فضای آشپزخانه و بودجه خودتان مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد راحت تر تصمیم بگیرید که کابینت هایگلاس برایتان مناسب است یا خیر.

مدل آشپزخانه
ساخت کابینت آشپزخانه شما با هوم سرویز

ساخت کابینت آشپزخانه شما با متخصصین ما با مناسب ترین هزینه

برای ساخت کابینت آشپزخانه تهران، کابینت سازی کرج، کابینت سازی مشهد، کابینت ساز ماهر شیراز، قیمت کابینت آشپزخانه تبریز و رشت خود می توانید از خدمات تیم ما استفاده کنید و این کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا کابینت های آشپزخانه شما به زیبایی و ظرافت ساخته شوند و از نصب آنها رضایت کامل را داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا