لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

کولر گازی یک وسیله الکتریکی است و برد کولر گازی یکی از مهمترین قطعاتی است که کولر با کمک آن می تواند به خوبی کار کند و هوای خنکی را برای ما فراهم کند. گاهی اوقات ممکن است درگیر خرابی برد کولر گازی شویم و این موضوع باعث شود در کارکرد کولر گازی ما اختلال ایجاد شود. در چنین زمانی باید تشخیص بدهیم که مشکل از برد است یا چیز دیگری مشکل دارد و پس از تشخیص، باید از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهیم که این مشکل را برای ما برطرف کند. در این مقاله می خواهیم در درباره علائم خرابی برد کولر گازی صحبت کنیم و بگوییم از چه روش هایی می توانید تشخیص دهید برد کولر گازی خراب شده است و چگونه می توانید برای تعمیر برد کولر گازی اقدام کنید. اگر حس می کنید کولر گازی شما اخیرا مشکلاتی پیدا کرده و می خواهید مطمئن شوید مشکل از برد آن است، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برد کولر گازی چیست؟

قبل از اینکه به سراغ علائم خرابی برد کولر گازی برویم، بهتر است بگوییم که این قطعه چیست که انقدر اهمیت دارد و چرا مهم است که خرابی آن را سریعا برطرف کنید.

برد کولر گازی مانند مغز این دستگاه است و تمامی دستورات توسط این قطعه انجام می شود. اگر برد به خوبی کار نکند یا مشکل داشته باشد، در روشن و خاموش شدن دستگاه، کارکردن کمپرسور، کنترل فن و بسیاری بخش های دیگر اختلال ایجاد می شود و نمی توانید هوای خنکی را از کولر دریافت کنید. در ادامه به برخی از مهمترین علائم خرابی برد کولر گازی می پردازیم تا راحت تر بتوانید این موضوع را تشخیص دهید و برای تعمیر برد کولر گازی اقدام کنید. برای اطلاع از تفاوت میان کولر گازی جنرال و کولر گازی اجنرال سایر مطالب ما را نیز مطالعه کنید.

 

کولر و هواساز
علائم خرابی کولر گازی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

علائم خرابی و تعمیر برد کولر گازی چیست؟

1- روشن نشدن کولر گازی:

یکی از مهمترین علائم برای اینکه بتوانید تشخیص دهید برد کولر گازی شما دارای مشکل است، روشن نشدن کولر گازی است. البته روشن نشدن کولر می تواند به موارد دیگری مانند مشکل در کابل برق و… هم باشد، اما عمدتا این موضوع به خاطر خرابی برد اصلی کولر گازی به وجود می آید.

برای اینکه این مشکل را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل از برد اصلی است، توصیه می کنیم حتما ابتدا سیم های برق متصل به کولر را با احتیاط بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از آنها نیست. همچنین یکبار به صورت دستی اقدام به روشن کردن کولر کنید و از ریموت استفاده نکنید. اگر هیچکدام از سیم های برق مشکلی نداشتند و به صورت دستی هم نتوانستید کولر را روشن کنید، در این صورت می توانید مطمئن باشید که مشکل از برد اصلی کولر گازی است.

علائم خرابی کمپرسور کولر گازی
علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

2- تعمیر برد کولر گازی و کار نکردن کمپرسور کولر گازی:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، برد اصلی کولر گازی وظیفه ارسال دستور به بخش های مختلف کولر را دارد و اگر این قطعه به خوبی کار نکند، نمی تواند دستورات را به بخش های مختلف ارسال کند. یکی دیگر از نشانه های خرابی برد کولر گازی، کار نکردن کمپرسور کولر است. ممکن است شما کمپرسور کولر را روشن کنید و بخواهید از آن استفاده کنید، اما این امکان عمل نکند و نتوانید هوای خنک را از کولر دریافت کنید.

البته در این حالت ممکن است مشکل از خود کمپرسور هم باشد و لزوما چنین حالتی نشان دهنده مشکل در برد اصلی نیست، اما اگر کمپرسور مشکلی نداشته باشد و قبلا هم به مشکلی نخورده است، این موضوع می تواند نشان دهنده عدم توانایی برد اصلی در ارسال دستورات به بخش های مختلف باشد و بهتر است در این حالت، از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید برد اصلی کولر گازی شما را بررسی کند و ایراد کولر را پیدا کند.

3- تعمیر برد کولر گازی و کاهش قدرت خنک کنندگی:

گاهی اوقات ممکن است قدرت کولر گازی شما کم شود و نتواند مانند گذشته فضای خانه را خنک کند. این مشکل در حالت عادی می تواند به خاطر سرویس نشدن کولر باشد، اما اگر سرویس کولر گازی را به صورت مرتب انجام داده اید و در این زمینه مطمئن هستید، احتمال دارد مشکل از برد اصلی کولر باشد و به خاطر این مشکل، قدرت خنک کنندگی کولر گازی شما کاهش پیدا کرده باشد.

در این حالت توصیه می کنیم از یک سرویس کار کولر گازی بخواهید کولر شما را به صورت کامل بررسی کند و مشکل آن را پیدا کرده و در سریع ترین زمان ممکن برطرف کند. چون گاهی اوقات ممکن است این مشکل به یک سرویس کوچک نیاز داشته باشد تا حل شود، اما عدم رسیدگی به آن می تواند در کارکرد قطعات دیگر کولر هم اختلال ایجاد کند و هزینه های زیادی را برایتان ایجاد کند. پس هرچه سریعتر برای تعمیر برد کولر گازی اقدام کنید و سرویس کولر گازی خود را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

ارور خرابی برد
ارور خرابی برد

4- تعمیر برد کولر گازی و نمایش ارور خرابی برد:

بعضی اوقات کولرهای گازی، ارورهایی را در رابطه با مشکل و خرابی در برد روی صفحه نمایش خودشان نشان می دهند. این موضوع هم می تواند یکی دیگر از علائم خرابی برد کولر گازی باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

البته گاهی اوقات این ارورها با خاموش و روشن شدن کولر به صورت کامل از بین می روند، اما اگر به صورت ثابت وجود دارند و از بین نمی روند، توصیه می کنیم حتما بررسی کولر خودتان را به یک تعمیرکار کولر گازی حرفه ای بسپارید تا این مشکل را بررسی و آن را به صورت کامل برطرف کند.

5- خاموش شدن ناگهانی:

یکی دیگر از علائم خرابی برد اصلی کولر گازی، خاموش شدن ناگهانی آن است. اگر کولر گازی شما به صورت ناگهانی خاموش می شود و این مشکل از ضعیف بودن برق و… نیست، نیاز است که سریعا آن را بررسی کنید.

نکات مهم در نگهداری کولر گازی را بخوانید.

وقتی برد اصلی دارای مشکل باشد، ممکن است خود به خود کاری کند که شما به او نگفته اید و خاموش شدن ناگهانی هم یکی از این مشکلات است. توصیه می کنیم در صورت مشاهده این مشکل سریعا از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

6- خاموش نشدن با ریموت کنترل:

گاهی اوقات ممکن است با این مشکل مواجه شوید که کولر شما دستوراتی که با استفاده از ریموت کنترل می دهید را اجرا نکند یا برای اجرا نیاز باشد چندبار دستور را تکرار کنید.

البته این موضوع می تواند از نشانه های خرابی ریموت کولر هم باشد و باید آن را بررسی کنید، اما اگر از سلامت ریموت کنترل مطمئن هستید و می دانید که مشکلی ندارد، ممکن است برد اصلی کولر گازی شما با مشکل مواجه شده باشد. در این حالت توصیه می کنیم به صورت دستی کولر را خاموش کرده و آن را به یک تعمیرکار کولر گازی نشان دهید.

تعمیرکار کولر گازی
خاموش نشدن کولر گازی با ریموت نشانه چیست؟

7- برق داشتن بدنه دستگاه:

کولر گازی یک دستگاه الکتریکی است و وجود اختلال در کارکرد آن، می تواند بسیار خطرناک باشد و مشکلات زیادی را ایجاد کند. یکی از علائم خطرناک خرابی برد کولر گازی، برق داشتن بدنه کولر است. گاهی اوقات ممکن است وقتی به بدنه کولر دست می زنید، دچار برق گرفتگی کوچکی شوید که این حالت برای بزرگسالان خیلی مهم نیست اما می تواند کودکان را اذیت کند.

اگر حس می کنید چند وقتی است که بدنه کولر شما برق دارد و نمی توانید به راحتی آن را لمس کنید، توصیه می کنیم کودکان را از آن دور نگه دارید و حتما از یک شخص متخصص بخواهید این موضوع را بررسی کند تا در صورت نیاز تعمیر برد کولر گازی را برایتان انجام دهد.

8- ایجاد سرمای بیش از حد:

یکی دیگر از علائم خرابی برد کولر گازی، این است که کولر بیش از حد سرما ایجاد کند. یعنی زمانی که شما کولر را روی درجه خاصی تنظیم می کنید، سرمای آن بسیار بیشتر است و این موضوع ممکن است باعث شود حتی فضای خانه بسیار سرد شود. این حالت ممکن است به خاطر خرابی سنسور دمای کولر هم باشد؛ اما توصیه می کنیم در صورت وجود این مشکل، حتما آن را با یک متخصص در میان بگذارید و بخواهید که کولر شما را بررسی کند.

9- خنک نکردن فن و کمپرسور:

گاهی اوقات ممکن است کولر شما مشکلی در زمینه کارکرد فن و کمپرسور نداشته باشد و این قطعات به خوبی کار خود را انجام دهند، اما بازهم نتوانید هوای خنکی را از کولر دریافت کنید.

این مشکل هم می تواند یکی دیگر از نشانه های خرابی برد کولر گازی باشد و در صورت مشاهده این مشکل، باید سریعا آن را بررسی کنید تا درگیر مشکلات بزرگتری نشوید.

در این مقاله در مورد علائم خرابی برد کولر گازی صحبت کردیم و گفتیم که چه چیزهایی نشانه خراب بودن این قطعه مهم در کولر گازی هستند. در ادامه گفتیم که برد کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد و 9 نشانه گفتیم که بتوانید تشخیص دهید برد کولر شما خراب است یا خیر.

تعمیر کولر گازی با هوم سرویز
تعمیر کولر گازی شما با هوم سرویز

تعمیر کولر آبی و کولر گازی

توصیه می کنیم در صورت مشاهده هر مشکلی در مورد کولر گازی خودتان، سریعا آن مشکل را به یک تعمیرکار کولر گازی بگویید تا در سریعترین زمان ممکن حل شود. خیلی از افراد مشکلات کوچک کولر گازی را جدی نمی گیرند و آنها را بررسی نمی کنند و این موضوع باعث می شود که مشکلات کوچک همانطور باقی بمانند و بزرگتر شوند و قطعات دیگر کولر هم آسیب ببینند. مثلا خرابی در برد کولر گازی، می تواند به قطعات کوچک تر و حتی فن و کمپرسور دستگاه هم آسیب برساند، به همین خاطر مهم است که سریعا این مشکل را بررسی کنید و آن را به یک تعمیرکار کولر گازی بسپارید تا تعمیر برد کولر گازی را انجام دهد.

شما می توانید تعمیر موتور کولر آبی  و تعمیر کولر گازی تهران، تعمیرکار کولر گازی کرج، هزینه تعمیر کولر گازی مشهد، تعمیر اسپلیت شیراز، تعمیر کولر گازی رشت و تعمیر کولرگازی اسپیلت اصفهان را به تیم حرفه ای ما بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و هوایی خنک و مطبوع در خانه شما ایجاد شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا