لوله کشی و تاسیسات

تعمیر شوفاژ برقی

رفع مشکلات شوفاژهای برقی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

امروزه در اکثر خانه های جدید استفاده از سیستم شوفاژ و پکیج کاربرد دارد و در تعداد زیادی از خانه ها اقدام نصب پکیج می کنند تا بتوانند گرمای موردنیاز خانه و همچنین آب گرم را تامین کنند. اما گاهی اوقات ممکن است که خانه ها کمی قدیمی تر باشند و بستر مناسب برای نصب رادیاتور شوفاژ و نصب پکیج در آنها وجود نداشته باشد. در این زمان می توان از شوفاژ برقی استفاده کرد. شوفاژ برقی مانند یک بخاری برقی است که می تواند گرمای مناسبی را تولید کرده و در اختیار ساکنین خانه قرار دهد و برق خیلی کمی نیز مصرف می کند و برای خانه هایی که امکان قراردادن شوفاژ در آنها نیست، بسیار مناسب است. شوفاژ برقی هم مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار خرابی و ایراد شود و در این زمان است که به تعمیر شوفاژ برقی نیاز خواهید داشت.

در این مقاله ما می خواهیم به شما اصول تعمیر شوفاژ برقی را بگوییم و با هم بررسی کنیم که رایج ترین مشکلات شوفاژ برقی چه چیزهایی هستند و چطور می توانید به بهترین شکل ممکن شوفاژ برقی خودتان را تعمیر کنید و مشکلات آن را برطرف کنید.

اگر شوفاژ برقی دارد که دچار مشکل شده است و نمی دانید چطور باید تعمیر آن را انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی درباره تعمیر شوفاژ برقی به دست آورید.

فهرست مطالب

دلیل خرابی شوفاژهای برقی
دلیل خرابی شوفاژهای برقی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

چرا شوفاژ برقی خراب می شود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا به تعمیر شوفاژ برقی نیاز دارید و این دستگاه خراب می شود. باید بگوییم که موضوع دلایل مختلفی دارد و می تواند علل زیادی داشته باشد. در ادامه با هم چند مورد از مهمترین دلایلی را بررسی می کنیم که به خاطر آنها نیاز به تعمیر شوفاژ برقی خواهید داشت:

1- عدم استفاده صحیح از شوفاژ برقی:

اولین نکته و مهمترین نکته ای که می تواند باعث ایجاد مشکل و اختلال در کارکرد شوفاژ برقی شما شود، این است که به درستی از آن استفاده نمی کنید. شوفاژ برقی هم مانند تمام وسایل دیگر نیاز به نگهداری و رعایت اصول خاصی دارد؛ حالا اگر از این وسیله به خوبی مراقبت نکنید، قطعا به مشکل خواهید خورد و نمی توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

مثلا خیلی مهم است که شوفاژ برقی خودتان را سرویس کنید تا تمیز شود و عملکرد خوبی داشته باشد. مهم است که مطمئن شوید فن شوفاژ برقی به درستی کار می کند و نیاز به تعمیر شوفاژ برقی ندارید تا هنگام استفاده دستگاه شما دچار مشکل نشود.

2- کیفیت پایین:

دومین عاملی که می تواند باعث شود به تعمیر شوفاژ برقی نیاز پیدا کنید، کیفیت پایین شوفاژی است که خریداری کرده اید. با وجود سود مناسبی که در بازار لوازم خانگی و مخصوصا لوازم گرمایشی وجود دارد، شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و به تولید محصولات مختلف می پردازند، حالا اگر شما به خاطر پرداخت مبلغی کمی پایین تر اقدام به خرید شوفاژ خودتان از یک برند نامعتبر و بی نام و نشان کنید، احتمالا در آینده به مشکل خواهید خورد و مشکلات زیادی برای شوفاژ برقی شما ایجاد خواهد شد.

به همین خاطر توصیه می کنیم که تا حد امکان سعی کنید شوفاژ برقی خودتان را از یک برند مناسب تهیه کنید تا کمتر نیاز به تعمیر شوفاژ برقی داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

عمر مفید شوفاژ
عمر مفید شوفاژ

3- تمام شدن عمر مفید دستگاه:

شوفاژ برقی عمر مفیدی دارد که پس از طی شدن این مدت نمی تواند بازدهی مناسبی داشته باشد و حتی تعمیر آن نیز به صرفه نیست؛ پس اگر شوفاژ شما خیلی خراب می شود و خیلی نیاز به تعمیر شوفاژ برقی دارید، ممکن است که عمر مفید دستگاه شما تمام شده باشد و نتوانید دیگر بازدهی ممکن را از آن دریافت کنید.

در این زمان باید پیشنهاد کنیم که به جای تعمیر شوفاژ برقی بهتر است هزینه خودتان را برای خرید یک شوفاژ برقی جدید و کارآمد کنار بگذارید تا بتوانید بدون دردسر از آن استفاده کنید.

4- نداشتن ظرفیت مناسب:

آخرین دلیلی که باعث می شود زیاد نیاز به تعمیر شوفاژ برقی داشته باشید، این است که شوفاژ برقی شما ظرفیت لازم برای گرم کردن فضای خانه را ندارد. اگر متراژ خانه شما زیاد است و می خواهید تمام آن فضا را با استفاده از یک شوفاژ برقی کوچک گرم کنید، احتمالا فشار زیادی به شوفاژ وارد می شود و این موضوع می تواند باعث شود زود به زود نیاز به تعمیر شوفاژ برقی داشته باشید.

بهتر است برای ظرفیت خانه خودتان با یک متخصص مشورت کنید یا تحقیق کنید تا بهترین ظرفیت ممکن را متناسب با متراژ خانه خودتان انتخاب کنید.

حل مشکلات شوفاژ
روش حل مشکلات شوفاژ

مشکلات رایج در تعمیر شوفاژ برقی

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که چرا ممکن است نیاز به تعمیر شوفاژ برقی داشته باشید، حالا می خواهیم به سراغ بررسی مشکلات رایج شوفاژ برقی برویم و ببینیم که چه مشکلاتی می توانند باعث خرابی این دستگاه کاربردی شوند. پس همچنان با ما همراه باشید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات در ارتباط با تعمیر شوفاژ ایران رادایاتور سری به سایر مطالب ما بزنید.

1- روشن نشدن شوفاژ:

اولین مشکل رایجی که در هنگام تعمیر شوفاژ برقی ممکن است با آن مواجه شوید، این است که شوفاژ به صورت کلی روشن نمی شود. شوفاژ برقی با استفاده از انرژی برق کار می کند و روشن نشدن این دستگاه ممکن است به خاطر وجود مشکل در سیستم برق رسانی دستگاه باشد.

اگر این مشکل برایتان وجود دارد، برای تعمیر شوفاژ برقی خودتان بهتر است ابتدا مطمئن شوید که اتصال برق دستگاه به خوبی برقرار است، برای مطمئن شدن بهتر است دستگاه را به پریز دیگری متصل کنید تا مطمئن شوید که برق مشکلی ندارد. سپس بررسی کنید که سیم دستگاه دچار خوردگی یا قطعی نباشد و به صورت سالم متصل باشد.

پس از این نوبت به این می رسد که برد دستگاه و کلیدهای روشن و خاموش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این قسمت ها دچار مشکلی نیستند و به درستی کار می کنند. اگر در این حالت نتوانستید عیب یابی را انجام دهید، توصیه ما این است که از یک متخصص برای تعمیر شوفاژ کمک بگیرید.

2- تعمیر شوفاژ برقی و پخش نشدن گرمای کافی در خانه:

شوفاژ برقی به این صورت کار می کند که وقتی شما دستگاه را به برق متصل کرده و روشن می کنید، المنت های دستگاه شروع به گرم شدن می کنند و داخل دستگاه با روغن نسوز موجود در این سیستم می شود تا بتواند گرما را در پره های شوفاژ برقی ایجاد کند. سپس گرمای تولید شده با استفاده از فن دستگاه گرما را به اطراف پخش می کند و شما می توانید هوای گرم موردنیاز خود را دریافت کنید.

حالا مشکل پخش نشدن گرما به دو دلیل اتفاق می افتد، یا ممکن است المنت دستگاه مشکل داشته باشد که دستگاه را به خوبی گرم نمی کند که در این حالت اگر به دستگاه دست بزنید مشخص می شود که مانند همیشه گرم است یا خیر. اگر دستگاه به اندازه کافی گرم بود؛ اما گرما در خانه پخش نمی شود، برای تعمیر شوفاژ برقی خودتان باید فن آن را بررسی کنید و ببینید که آیا فن دچار مشکل شده است یا خیر.

فن شوفاژ
تعمیر فن شوفاژ

3- کار نکردن فن شوفاژ:

یکی دیگر از مشکلات رایج تعمیر شوفاژ برقی این است که فن شوفاژ برقی کار نمی کند و به همین خاطر نمی تواند به خوبی گرما را در محیط پخش کند. این مشکل اکثر اوقات به دلیل وجود گرد و غبار و آلودگی در فن است و با تمیز کردن فن می تواند برطرف شود.

برای اینکه با این مشکل روبرو نشوید، توصیه ما این است که حتما هر چند وقت یک بار با استفاده از جاروبرقی، فن شوفاژ خودتان را تمیز کنید و تمامی آلودگی ها را به صورت کامل از بین ببرید تا مشکلی برای کارکرد فن دستگاه ایجاد نشود و بتوانید مدت ها از آن استفاده کنید.

4- نشت روغن از شوفاژ:

همانطور که در قسمت های قبلی توضیح دادیم، کارکرد شوفاژ برقی به این شکل است که روغن نسوز تمام فضای داخلی آن را پر می کند و با گردش در پره های این دستگاه، می تواند گرما را به صورت یکسان در همه جا پخش کند. حالا اگر در بدنه دستگاه مشکلی ایجاد شود و سوراخ وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد نشتی روغن شود و باید سریعا این مشکل را برطرف کنید.

برای تعمیر شوفاژ برقی در این حالت، بهترین راه این است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا بتواند با تعمیر قسمت موردنظر از نشتی روغن جلوگیری کند و مشکل سوفاژ برقی شما برطرف شود.

تعمیر انواع شوفاژ
تعمیر انواع شوفاژ

تعمیر شوفاژ برقی با تعمیرکاران ماهر در کمترین زمان ممکن

اگر در خانه خود از شوفاژ برقی استفاده می کنید و حالا شوفاژ شما دچار مشکل شده است، تعمیر شوفاژتان را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب، شوفاژ شما را عیب یابی و تعمیر کنند. تعمیرکاران هوم سرویز، تجربه و تخصص بالایی در زمینه تعمیر انواع شوفاژ برقی دارند و خیلی سریع مشکل موجود در دستگاه را برطرف می کنند.

تعمیر شوفاژ
تعمیر شوفاژ

جمع بندی

در این مقاله  در مورد تعمیر شوفاژ برقی صحبت کردیم و گفتیم که اصلا چرا شوفاژ برقی خراب می شود و چه اتفاقاتی باعث می شود که شوفاژ به تعمیر آن نیاز داشته باشید. با هم چندین مورد از مهمترین دلایلی که باعث خرابی شوفاژ برقی می شوند را بررسی کردیم.

بعد از آن توضیح دادیم که مشکلات رایج شوفاژ برقی که در زمان تعمیر شوفاژ برقی با آنها مواجه می شوید چه هستند و چطور می توانید هرکدام را برطرف کنید. برای هرکدام از مشکلات موجود نیز بررسی هایی انجام دادیم و گفتیم که چطور می توانید عیب یابی را به بهترین شکل انجام دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با تعمیر شوفاژ برقی آشنا شوید و بتوانید بهترین تصمیم را برای تعمیر شوفاژتان بگیرید. همچنین می توانید از خدمات تعمیر شوفاژ برقی تهران، تعمیر شوفاژ برقی کرج، تعمیرکار شوفاژ برقی شیراز، تعمیرات شوفاژ اصفهان و تبریز بهره مند شوید.

[table id=22 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا