لوله کشی و تاسیسات

تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور

عیب یابی شوفاژ ایران رادیاتور

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

برند ایران رادیاتور یکی از بهترین برندهای ایران در زمینه تولید وسایل گرمایشی و سرمایشی است که خیلی از افراد این برند را به خوبی میشناسند. محصولات ایران رادیاتور تنوع زیادی دارند و یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت، شوفاژ ایران رادیاتور است. شوفاژ ایران رادیاتور به خاطر آلیاژ و نوع ساختی که دارد، می تواند به خوبی در شرایط مختلف مقاومت داشته باشد و گرمایش خانه را به بهترین شکل انجام می دهد. مانند هر برند دیگری تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور نیز ممکن است به خاطر موارد مختلفی مانند رسوب زدگی، استفاده نادرست و… دچار مشکل شود و نیاز به سرویسکار شوفاژ ایران رادیاتور داشته باشید.

در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور صحبت کنیم و بگوییم که مشکلات رایج این شوفاژ چیست و چطور می توانید آنها را برطرف کنید. همچنین با هم به بررسی و حل برخی از ایرادات موجود اشاره می کنیم تا بتوانید به بهترین شکل از شوفاژ خودتان نگهداری کنید.

اگر از شوفاژ ایران رادیاتور استفاده می کنید و دوست دارید نگهداری و تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور را به خوبی یاد بگیرید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا این اطلاعات فوق العاده را از دست ندهید.

فهرست مطالب

مشکلات شوفاژ
تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

نکاتی که برای تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور باید بدانید!

در تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور، شما باید نکاتی را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید یا آن را به دیگران بسپارید. اولین و مهمترین کاری که در تعمیر باید انجام دهید، این است که عیب یابی شوفاژ ایران رادیاتور را به خوبی انجام دهید.

عیب یابی درست باعث می شود که بدانید دقیقا کجای شوفاژ مشکل دارد و چطور باید آن را تعمیر کنید و به همین خاطر در ادامه نکاتی را می گوییم که برای عیب یابی بسیار موثر هستند.

۱- کدهای خطای شوفاژ ایران رادیاتور :

اولین توصیه ای که می کنیم این است که حتما سعی کنید با کدهای خطای شوفاژ ایران رادیاتور آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید عیب یابی شوفاژ را به بهترین شکل انجام دهید. معمولا مشکلات موجود در قطعات داخلی شوفاژ با استفاده از کدهای خطا نمایش داده می شود و شما با دانستن این کدها می توانید خیلی از مشکلات را به راحتی رفع کنید. مثلا اگر بدانید کد مربوط به مشکل گرفتگی دودکش چیست، خیلی راحت می توانید این مشکل را خودتان حل کنید و نیاز به تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور نخواهید داشت.

۲- رسوب گیری شوفاژ دیواری ایران رادیاتور :

یکی از مشکلاتی که باعث می شود اختلالات زیادی در شوفاژ ایجاد شود، مشکل رسوب زدگی قطعات داخلی شوفاژ است. این مشکل مخصوصا در شهرهایی زیاد به وجود می آید که آب آن شهرها دارای املاح زیادی است و شوفاژ را سریعا رسوب زده می کند.

در این حالت برای تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور توصیه ما این است که هر چند ماه یکبار اقدام به رسوب گیری شوفاژ ایران رادیاتور خود کنید و سریعا این مشکل را برطرف کنید، چون وجود رسوب در شوفاژ می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند کم شدن فشار آب، گرم نشدن آن و… شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

۳- هواگیری شوفاژ ایران رادیاتور :

یکی از مزیت های بزرگ شوفاژ های ایران رادیاتور این است که سیستم هواگیری خودکار دارند و نیازی نیست که به روش های سنتی هواگیری را انجام دهید. زمانی که فشار آب مشکل دارد یا شوفاژ نمی تواند به خوبی آب را گرم کند، به احتمال زیاد نیاز به هواگیری دارد.

در این زمان برای تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور خودتان باید شیر آب ورودی را ببندید و برای اینکه هواگیری را انجام دهید، پیچ مخصوص هواگیری را باز کنید و پس از اینکه چند قطره آب از آن خارج شد، شیر را ببندید. با همین کارها، هواگیری شوفاژ شما به همین راحتی انجام شده است.

سر و صدای زیاد شوفاژ
حل مشکل سر و صدای زیاد شوفاژ

۴- صدای زیاد شوفاژ ایران رادیاتور :

برخی از مشکلات مانند رسوب گرفتن مبدل حرارتی و مدار، هوا گرفتن مدار گرمایش دستگاه، خرابی پمپ آب، عدم تنظیم شیر برقی گاز یا مشکل در سنسور حرارتی می تواند باعث ایجاد صدای زیاد در شوفاژ ایران رادیاتور شود. برای اینکه این مشکل را حل کنید و تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور را انجام دهید. توصیه می کنیم از یک سرویسکار شوفاژ کمک بگیرید تا قسمت های مختلف شوفاژ را بررسی کند و یک سرویس کامل روی شوفاژ انجام دهد.

۵- انفجاری روشن شدن شوفاژ دیواری ایران رادیاتور:

گاهی اوقات ممکن است به خاطر وجود اشکال در دودکش، مشعل، سیستم برق رسانی یا مشکل در سنسور روشن شدن مشعل شوفاژ، شاهد این باشید که شوفاژ به صورت انفجاری روشن می شود و هنگام روشن شدن، صدای شدیدی را از خود تولید می کند.

تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور در این حالت به این صورت است که باید تمامی بخش های گفته شده را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعات معیوب را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. این موضوع خطرناک نیست و نمی تواند باعث انفجار شوفاژ شود؛ اما در هر صورت نیاز است که سریعا به آن رسیدگی کنید و این مشکل را رفع کنید.

۶- گرم نشدن رادیاتور شوفاژ :

گرم نشدن رادیاتورها در فصل های سرد سال و مخصوصا در زمستان، می تواند بسیار اذیت کننده باشد و باعث شود که هوای سردی را تحمل کنیم. معمولا گرم نشدن رادیاتورها مشکلی است که نیاز به بررسی چند قطعه دارد و این کار باید توسط یک متخصص انجام شود و خودتان نمی توانید به خوبی انجامش دهید.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم ابتدا چک کنید که شیرهای ورودی و خروجی رادیاتور باز باشد و گردش آب به خوبی انجام شود. چون گاهی اوقات ممکن است ما در فصل های گرم سال شیر ورودی و خروجی شوفاژ را ببندیم و در فصل سرد یادمان برود که آنها را باز کنیم.

بخش دیگری که باید بررسی کنید، این است که چک کنید شیرهای ورودی و خروجی رسوب زده نباشند و بسته نشده باشند، چون این موضوع هم می تواند جلوی گردش آب در شوفاژ و رادیاتورها را بگیرد و باعث شود که آنها به خوبی گرم نشوند.

همچنین شیر سه راهی را هم بررسی کنید که مشکلی نداشته باشد و رسوب نداشته باشد.

اگر این موارد را بررسی کردید و شوفاژ ایران رادیاتور شما تعمیر نشد، توصیه می کنیم که ترموستات شوفاژ را بررسی کنید. چون ممکن است ترموستات شوفاژ خراب باشد و نتواند دمای آب را به خوبی تشخیص دهد و این موضوع باعث می شود که شوفاژ روشن نشود و شروع به گرم کردن آب نکند.

تعمیر ترموستات شوفاژ
تعمیر ترموستات شوفاژ

۷- شوفاژ آب را بیش از حد داغ می کند:

معمولا شوفاژ ها به این صورت هستند که شما می توانید دمای آب گرم و دمای رادیاتورها را به صورت جداگانه تعیین کنید و شوفاژ هم همان دما را به عنوان معیار در نظر می گیرد و آب را به همان اندازه گرم می کند. اما گاهی اوقات ممکن است که حس کنید آب بیش از حد گرم می شود یا رادیاتورها خیلی داغ می شوند. در این زمان است که نیاز به تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور خواهید داشت.

در زمان مواجه شدن با این مشکل، توصیه می کنیم که حتما ترموستات شوفاژ خودتان را بررسی کنید، چون ثابت نگه داشتن دمای آب وظیفه ترموستات است. اگر آب زیادی گرم است یا زیادی سرد است، معمولا مشکل از ترموستات است و با تعویض این قطعه، می توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید. البته اگر با تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور آشنایی ندارید، بهتر است کار تعویض ترموستات شوفاژ را به یک فرد متخصص واگذار کنید.

۸- کارکرد نادرست شوفاژ ایران رادیاتور:

تمامی قطعات الکتریکی شوفاژ ایران رادیاتور، روی یک برد سوار هستند و این برد مانند مغز شوفاژ عمل می کند و دستورات مختلف را به بخش های شوفاژ صادر می کند، حالا زمان هایی پیش می آید که شما به دلیل مشکلات مختلف، تمامی قطعات را چک کنید و متوجه شوید که مشکلی ندارند، در این زمان است که هنگام تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور باید برد شوفاژ را بررسی کنید.

برد شوفاژ قطعه ای الکتریکی است که باید به صورت کامل بررسی شود و ممکن است که برخی از قطعات آن مشکلاتی داشته باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. این کار باید توسط یک متخصص در تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور انجام شود و اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه برد شوفاژ را دستکاری نکنید.

تعمیر شوفاژ با سرویسکار شوفاژ ماهر

اگر در خانه خود از شوفاژ ایران رادیاتور استفاده می کنید و حالا شوفاژ شما دچار مشکل شده است، تعمیر شوفاژتان را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب، شوفاژ شما را عیب یابی و تعمیر کنند. تعمیرکاران هوم سرویز، تجربه و تخصص بالایی در زمینه تعمیر انواع شوفاژ دارند و خیلی سریع مشکل موجود در شوفاژ را برطرف می کنند. در کنار این خدمات می توانید از مطالب آموزنده ما در خصوص تعمیر پکیج دئوترم نیز بهره ببرید.

برای سفارش خدمات موردنظر خود، کافی است اقدام به ثبت درخواست خود کنید تا همکاران ما سریعا با شما تماس بگیرند و روند خدمت رسانی آغاز شود.

اصول نگهداری از شوفاژ
اصول نگهداری از شوفاژ

نحوه نگهداری از شوفاژ ایران رادیاتور

برای اینکه بتوانید از شوفاژ خودتان به بهترین شکل نگهداری کنید و نیازی به تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور نداشته باشید، در ادامه نکاتی را می گوییم که رعایت آنها باعث می شود کمتر نیاز به انجام تعمیرات داشته باشید. درصورتی که مایلید بودجه تعمیر موتورخانه بر چه اساسی تعیین می شود سایر مطالب ما را مطالعه کنید.

1- سرویس شوفاژ ایران رادیاتور به موقع:

شوفاژ هم مانند هر وسیله گرمایشی دیگری چون با آب سر و کار دارد و ممکن است مشکلاتی مانند سوراخ شدن، رسوب زدگی و… برایش ایجاد شود، باید به موقع سرویس شود تا دچار مشکلات جدی نشوید.

2- استفاده درست :

یکی از نکات مهم در مراقبت از شوفاژ این است که استفاده درستی از آن داشته باشید. مثلا اگر فشار آب خانه کم است باید سعی کنید که این مشکل را برطرف کنید تا به شوفاژ فشار وارد نشود و هر چند وقت یکبار سعی کنید دودکش شوفاژ را تمیز کنید تا اکسیژن کافی به آن برسد و بتواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

3- نصب در مکان مناسب:

مکان مناسب برای نصب رادیاتور اهمیت زیادی دارد و اگر آن را در مکان خوبی نصب نکنید، قطعا به مشکل خواهید خورد و شوفاژ نمی تواند بازدهی کافی را داشته باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم که این نکته را رعایت کنید و شوفاژ خودتان را در مکان مناسبی نصب کنید.

شوفاژ ایران رادیاتور
تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور

جمع بندی

در این مقاله در مورد تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله، کار عیب یابی و تعمیر شوفاژ را انجام دهید یا این کار را به سرویسکار شوفاژ بسپارید. همچنین اگر ایراد در شوفاژ به دلیل وجود مشکل در لوله کشی گاز است، می توانید از تیم هوم سرویز برای لوله کشی گاز خانه خود کمک بگیرید.

در این نوشته، با هم نکاتی را بررسی کردیم که رعایت آنها باعث می شود بتوانید بهتر از شوفاژ خودتان نگهداری کنید و اگر نیاز به تعمیرات شوفاژ تهران، تعمیر رادیاتور پکیج کرج، سرویس شوفاژ شیراز ، سرویسکار شوفاژ اصفهان و تبریز دارید همکاران ما در کمترین زمان ممکن در کنارتان قرار خواهند گرفت. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با تعمیر شوفاژ ایران رادیاتور آشنا شوید و بتوانید این کار را در زمان نیاز انجام دهید.

[table id=22 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا