لوله کشی و تاسیسات

تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان

راه حل مشکلات آبگرمکن سوزان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

برند سوزان یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در تولید وسایل گرمایشی و مخصوصا آبگرمکن و پکیج است و خیلی از خانه ها از آبگرمکن های سوزان برای تامین آب گرم موردنیاز خودشان استفاده می کنند. همانطور که تمامی آبگرمکن ها ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شوند، آبگرمکن سوزان نیز ممکن است دچار مشکلاتی شود و در این زمان نیاز به تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان خواهید داشت.

در تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان مهمترین موضوعی که وجود دارد عیب یابی آبگرمکن است و با عیب یابی درست می توان به راحتی مشکلات موجود در آبگرمکن را رفع کرده و آبگرمکن را مانند روز اول تعمیر کرد. به همین خاطر است که باید بتوانید عیب یابی آبگرمکن دیواری سوزان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و با مشکلات رایج آن آشنا باشید تا تعمیر را به خوبی انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید کار تعمیر آبگرمکن خودتان را انجام دهید و برای عیب یابی درست آن به چه مواردی نیاز خواهید داشت. به شما مشکلات رایج آبگرمکن دیواری سوزان را خواهیم گفت و می گوییم که برای تعمیر پکیج و آب گرم کن هرکدام از مشکلات چه کارهایی را باید انجام دهید.

اگر از آبگرمکن دیواری سوزان استفاده می کنید و دوست دارید بدانید تعمیرکار آبگرمکن دیواری سوزان چگونه این دستگاه را عیب یابی و تعمیر می کند، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آبگرمکن سوزان
آبگرمکن سوزان
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

بهترین روش برای تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان چیست؟

آبگرمکن وسیله ای است که می تواند آب گرم موردنیاز ما را تامین کند و اگر این وسیله خراب باشد، بسیاری از بخش های خانه دچار اختلال خواهد شد. مثلا دیگر نمی توانید از حمام استفاده کنید یا ممکن است نتوانید به راحتی کار شستشوی ظروف را انجام دهید و مشکلات بسیار دیگری نیز ممکن است ایجاد شود. به همین خاطر مهم است که در زمان خرابی، سریعا نسبت به تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان خودتان اقدام کنید.

برای تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان روش های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین روش ها استفاده از خدمات تعمیر در محل است. اینکه بخواهید آبگرمکن را از محلش جابجا کنید و خودتان به تعمیرگاه ببرید کار بسیار سختی است و می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد، به همین خاطر توصیه ما این است که از خدمات تعمیر آبگرمکن در منزل استفاده کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

مشکلات رایج آبگرمکن دیواری سوزان
مشکلات رایج آبگرمکن دیواری سوزان

مشکلات رایج در تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان چه هستند؟

برای اینکه بتوانید کار تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان را انجام دهید، باید بدانید که مشکلات رایج این نوع آبگرمکن چیست و چطور باید آنها را برطرف کنید. به همین خاطر در ادامه می خواهیم چند مورد از مشکلات رایج آبگرمکن دیواری سوزان را با هم بررسی کنیم تا هم با آنها آشنا شوید و هم بتوانید راه حل این مشکلات را پیدا کنید و در صورت نیاز خودتان آنها را حل کنید.

۱- تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان و تنظیم نشدن آب :

آبگرمکن ها به این صورت کار می کنند که دارای یک سنسور حرارتی هستند و این سنسور می تواند با روشن شدن آبگرمکن، آب را در یک دمای خاص تنظیم کند و کمک می کند که شما بتوانید درجه حرارتی یکنواخت را تجربه کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

حالا اگر سنسور آبگرمکن دچار خرابی شده باشد و نتواند به خوبی حرارت آب را تشخیص دهد، احتمالا مشکلاتی مانند گرم نشدن آب آبگرمکن سوزان، سرد و گرم شدن زیاد آب و تنظیم نشدن آن را تجربه خواهید کرد.

در چنین حالتی احتمالا نمی توانید مدت زیادی از آب گرم استفاده کنید و مدام نیاز به تنظیم آب سرد و گرم خواهید داشت که این موضوع بسیار آزاردهنده است و لذت حمام کردن را برای شما از بین می برد.

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید، باید سنسور تنظیم دمای آبگرمکن را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارد و اگر سنسور ترک برداشته است یا به خوبی کار نمی کند، نیاز است که سریعا آن را تعویض کنید تا دیگر این مشکل وجود نداشته باشد و بتوانید به راحتی از آبگرمکن خودتان استفاده کنید.

خاموش شدن آبگرمکن
حل مشکل خاموش شدن آبگرمکن

۲- خاموش شدن آبگرمکن دیواری سوزان:

یکی از مشکلاتی که در تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان بسیار رایج است، خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن است. واقعا سخت است که در حمام باشید و آبگرمکن به صورت ناگهانی خاموش شود و شما نتوانید از آب گرم استفاده کنید. به همین خاطر است که باید سریعا این مشکل را حل کنید تا دیگر چنین مشکلی برایتان ایجاد نشود و بتوانید با خیال راحت از حمام خود لذت ببرید.

دلایل مختلفی ممکن است برای خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن سوزان وجود داشته باشد که در ادامه با هم مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد:

۱– افت فشار ورودی آب: گاهی اوقات ممکن است به خاطر خراب بودن لوله کشی ساختمان یا کم بودن فشار آن ساختمان، آب با فشار مناسب به آبگرمکن وارد نشود و همین موضوع باعث شود که به صورت ناگهانی آبگرمکن خاموش شود.

در چنین حالتی نیاز است که سریعا فشار آب را بررسی کنید و در صورت نیاز برای تعویض لوله کشی ساختمان یا افزایش فشار آب اقدام کنید تا دیگر چنین مشکلی ایجاد نشود.

۲- افت فشار گاز ورودی: در فصل های سرد سال معمولا به خاطر اینکه از گاز زیاد استفاده می شود، معمولا شاهد کاهش فشار گاز هستیم و این موضوع می تواند یکی از دلایل مهم خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن دیواری سوزان باشد.

در هنگام تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان برای حل این مشکل، توصیه می کنیم که ابتدا از همسایه ها و دوستان خودتان در مورد فشار گاز بپرسید و مطمئن شوید که مشکل از فشار گاز منطقه است یا خیر. اگر فشار گاز منطقه مشکلی نداشت، حتما اتصالات گاز و شیر گاز را بررسی کنید تا مشکل و نشتی در آنها وجود نداشته باشد و گازرسانی به آبگرمکن، به خوبی انجام شود.

۳– خرابی واشر دیافراگم آبگرمکن: واشر دیافراگم آبگرمکن، قطعه ای است که قیمت بسیار ارزانی دارد و شاید به نظرتان بی اهمیت باشد، اما جالب است بدانید که همین قطعه کوچک می تواند آبگرمکن شما را از کار بیندازد و باعث خاموش شدن ناگهانی آن شود!

برای اینکه بتوانید در این حالت تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان را انجام دهید و مشکل را حل کنید، باید واشر دیافراگم آبگرمکن را تعویض کنید تا مشکلی نداشته باشد و به خوبی کار خودش را انجام دهد.

۴- ایراد و اشکال در ترموکوپل: ترموکوپل، قطعه ای در کنار مشعل آبگرمکن است که در روشن ماندن آبگرمکن نقش اساسی دارد. حالا اگر این قطعه دارای مشکل باشد یا به خوبی توسط مشعل گرم نشود، می تواند باعث خاموش شدن آبگرمکن شود.

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که ابتدا ترموکوپل را تمیز کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، بهتر است که اقدام به تعویض ترموکوپل کنید.

۵- نامناسب بودن محل نصب شمعک: شمعک آبگرمکن جای مخصوص خود را دارد و اگر در هنگام تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان یا سرویس آن حواستان نباشد و این قطعه در جای نامناسبی قرار بگیرد و بالاتر از مشعل باشد، احتمال اینکه باعث خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن شود زیاد است.

توصیه می کنیم که بررسی کنید و مطمئن شوید شمعک به درستی در جای خود قرار گرفته است و بالاتر یا پایین تر از حد معمول نیست.

۶– مشکلات مشعل آبگرمکن سوزان: مشعل آبگرمکن نیز می تواند نقش مهمی در خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن داشته باشد. گرفتگی سوراخ های مشعل می تواند باعث این اختلال شود. توصیه می کنیم که برای تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان در این حالت، حتما مشعل را تمیز و سوراخ های آن را به صورت کامل باز کنید تا مشکل حل شود.

مشکل صدای آبگرمکن دیواری
مشکل صدای آبگرمکن دیواری

۳- مشکلات صدای آبگرمکن دیواری سوزان :

گاهی اوقات ممکن است در هنگام استفاده از آبگرمکن دیواری سوزان، متوجه شوید که به محض باز کردن شیر آب گرم، آبگرمکن صدای بسیار زیاد و غیرمعمولی از خود تولید می کند و این موضوع ممکن است باعث نگرانی شما شود.

این صدا می تواند به خاطر مشکلات داخلی آبگرمکن یا رسوب زدگی مبدل و لوله های آب باشد که در این حالت ممکن است با کاهش فشار آب هم مواجه شوید و نیاز به رسوب گیری آبگرمکن دیواری سوزان خواهید داشت.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که آبگرمکن را بررسی کنید یا از یک متخصص بخواهید این کار را برایتان انجام دهد و مشکلات احتمالی آبگرمکن را برطرف کند تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

۴- رنگ گرفتن آب داغ خروجی از دستگاه:

گاهی اوقات ممکن است این مشکل برایتان پیش آمده باشد که آب گرم را باز کنید و متوجه شوید که رنگ آب شفاف نیست و به رنگ زرد یا قهوه ای نزدیک است و حتی طعم آب نیز متفاوت است. این مشکل می تواند حتی برای سلامتی شما مضر باشد و بهتر است که سریعا در جهت رفع آن اقدام کنید.

برای تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان و حل مشکل رنگی شدن آب، نیاز است که لوله های مسی آبگرمکن را بررسی کنید و اگر خراب شده اند و نیاز به تعویض دارند، حتما آنها را تعویض کنید تا این مشکل حل شود و دیگر آب رنگی نشود.

اگر به دنبال راهکاری برای تعمیر سوراخ آبگرمکن خود هستید مطلب راهکارهای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده را مطالعه کنید.

معمولا رنگی شدن آب در آبگرمکن های قدیمی رایج است و آبگرمکن های جدید این مشکل را ندارند، مگر اینکه لوله کشی خانه مشکل داشته باشد و دچار زنگ زدگی شده باشد. در صورت نیاز می توانید از سایر مطالب ما در ارتباط با تعمیر آبگرمکن دیواری ایران شرق نیز بهره مند شوید.

تعمیر انواع آبگرمکن با هوم سرویز
تعمیر انواع آبگرمکن با هوم سرویز

تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان را به تعمیرکاران ماهر بسپارید

اگر می خواهید هر گونه ایراد و مشکل آبگرمکن خیلی سریع برطرف شود، این کار را به تعمیرکاران حرفه ای و متخصص ما بسپارید. تعمیرکاران آبگرمکن ما، سالها سابقه کار تعمیر و سرویس انواع آبگرمکن دیواری از جمله آبگرمکن های سوزان و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان را دارند و می توانند هرگونه مشکل در آبگرمکن شما را خیلی سریع و با هزینه مناسب حل کنند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید مشکلات موجود در این آبگرمکن را برطرف کنید و به تعمیر آن بپردازید.

همچنین با هم مشکلات رایج آبگرمکن سوزان را بررسی کردیم و گفتیم که هر کدام از مشکلات را به چه صورتی می توانید برطرف کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با تعمیر آبگرمکن دیواری سوزان آشنا شده باشید و در زمان وجود مشکل در آبگرمکن بتوانید به راحتی عیب یابی آن را انجام دهید و مشکلات خود را برطرف کنید. شما می توانید کارهای تخصصی مانند تعمیر و سرویس پکیج یا تعمیر آبگرمکن دیواری تهران، تعمیرکار آبگرمکن کرج، سرویسکار آبگرمکن شیراز، تعمیرات آبگرمکن دیواری تبریز و رشت خود را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

[table id=23 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا