لوله کشی و تاسیسات

تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده | ثبت سفارش و مشاوره تلفنی رایگان

روش حل مشکلات آبگرمکنهای ایستاده

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

آبگرمکن ایستاده یکی از انواع آبگرمکن است که در خانه های زیادی مورداستفاده قرار می گیرد و به خاطر داشتن ظرفیت بالا در تولید آب گرم و فشار مناسبی که ایجاد می کند، طرفداران بسیار زیادی دارد. اما مشکلی که آبگرمکن ایستاده دارد این است که ممکن است سوراخ شود و اینجا است که شما به تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده نیاز خوهید داشت.

آبگرمکن ایستاده، مخزنی دارد که آب را در آن نگهداری می کند و این مخزن باعث می شود که آبگرمکن همیشه فشار مناسبی داشته باشد و بتواند ظرفیت مناسبی از آب گرم را تولید کند. اما همانطور که گفتیم گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف مانند خوردگی مخزن یا زنگ زدگی آن، شاهد این باشید که مخزن آبگرمکن ایستاده شما سوراخ شده است.

در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده صحبت کنیم و بگوییم که چه چیزهایی باعث سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده می شوند و چطور می توانید مشکل سوراخ بودن مخزن را به راحتی برطرف کنید و آبگرمکن خودتان را به روز اول برگردانید.

اگر از آبگرمکن ایستاده استفاده می کنید و نیاز به تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش این کار را یاد بگیرید. همچنین در صورت داشتن سوالاتی در ارتباط با تعمیر آبگرمکن ایستاده ایران شرق سری به سایر مطالب ما بزنید.

فهرست مطالب

دلیل سوراخ شدن آبگرمکن دیواری
دلیل سوراخ شدن آبگرمکن دیواری چیست؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

چرا آبگرمکن ایستاده سوراخ می شود؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا چرا آبگرمکن ایستاده سوراخ می شود و دلیل این موضوع چیست؟ باید بگوییم که دلایل مختلفی برای سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده وجود دارد که در ادامه چند مورد از مهمترین این دلایل را با هم بررسی می کنیم تا بتوانید با آنها آشنا شوید در صورتی که با مشکل علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری مواجهید سری به این مقاله بزنید.

1- زنگ زدگی

بدنه آبگرمکن ایستاده و مخزن آن از جنس آهن است و اگر این وسیله را در محیطی مرطوب قرار دهید یا آن را جایی بگذارید که سقف ندارد و باران و آب به آن می خورد، به راحتی دچار زنگ زدگی خواهد شد و این موضوع باعث نازک شدن بدنه و در نهایت سوراخ شدن مخزن می شود.

به همین خاطر در مناطق شمالی زیاد شاهد این هستیم که آبگرمکن ایستاده سوراخ می شود و این موضوع معمولا به خاطر زنگ زدگی است.

2- جنس نامرغوب

گاهی اوقات ممکن است که افراد، آبگرمکن ایستاده خودشان را از برندهای نامعتبر خریداری کرده باشند. در این حالت به احتمال زیاد جنس آلیاژ استفاده شده در ساخت مخزن و بدنه آبگرمکن مرغوب نیست و این موضوع باعث می شود که آبگرمکن به سادگی دچار مشکلاتی مانند سوراخ شدن شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم که در هنگام خرید آبگرمکن ایستاده حتما به مرغوب بودن و برند آن توجه کنید و سعی کنید که این وسیله را از یک برند معتبر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از گارانتی آن بهره مند شوید و مشکلات آبگرمکن را برطرف کنید.

3- قدیمی بودن

آهن آلیاژی است که حتی اگر در معرض زنگ زدگی و… نباشد، ممکن است پس از چند سال دچار خوردگی و پوسیدگی شود و این موضوع باعث می شود که آسیب پذیری آهن زیاد شود. یکی از دلایل سوراخ شدن آبگرمکن ایستاده قدیمی بودن آن است و اگر از یک آبگرمکن قدیمی استفاده می کنید که زیاد سوراخ می شود، توصیه می کنیم که حتما مخزن آن را تعویض کنید و یک مخزن جدید در آبگرمکن خودتان قرار دهید تا این مشکل برای مدت طولانی برطرف شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

4- حرارت زیاد

مخزن آبگرمکن ایستاده در معرض حرارت شدید است و این موضوع باعث می شود که به راحتی دچار مشکلاتی مانند ترک خوردگی و سوراخ شدن شود. به همین خاطر نیاز است که هرچندوقت یکبار آبگرمکن ایستاده خودتان را سرویس کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و نیازی نباشد که به خدمات تعمیر آبگرمکن نیاز داشته باشید.

هر زمان آبگرمکن منزل شما دچار مشکل شد، عیب یابی و تعمیر آبگرمکن خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع مشکل آبگرمکن شما را حل کنند.

تعمیر ابگرمکن
عیب یابی و تعمیر ابگرمکن

تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده

تا به اینجا دلایلی را بررسی کردیم که باعث سوراخ شدن آبگرمکن ایستاده می شوند، حالا می خواهیم به سراغ این برویم که ببینیم تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده چگونه انجام می شود و با استفاده از چه روش هایی می توانید این مشکل را سریعا برطرف کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

1- جوشکاری آبگرمکن ایستاده :

اولین و مناسب ترین روشی که می توانید برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده از آن استفاده کنید، جوشکاری است. این روش معمولا در آبگرمکن هایی استفاده می شود که محل نشتی در آنها کوچک باشد، البته می توان با اضافه کردن ورق به قسمت سوراخ شده و جوش دادن آن این مشکل را حل کرد؛ اما باید بدانید که روش های دیگری هم برای این موضوع وجود دارد.

برای اینکه بتوانید جوشکاری آبگرمکن ایستاده را به خوبی انجام دهید، ابتدا توصیه می کنیم که حتما از یک جوشکار حرفه ای یا یک تعمیرکار آبگرمکن کمک بگیرید تا اینکار را برایتان انجام دهد. در مرحله بعدی نیاز است که محل سوراخ شده به صورت کامل با سنباده صاف شود و تمیز شود تا جوشکاری به بهترین شکل روی آن انجام شود.

پس از سنباده زدن محل سوراخ، نیاز است که با استفاده از دستگاه جوش جوشکاری را انجام دهید و وقتی که مطمئن شدید به بهترین شکل جوش زده شده است، می توانید محل جوشکاری را نیز صاف کنید تا یکدست و زیبا شود.

این روش می تواند باعث شود که سوراخ موردنظر به بهترین شکل بسته شود و دیگر نیازی به روش های دیگر نخواهید داشت.

2- چسب برای سوراخ مخزن آبگرمکن ایستاده:

یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده استفاده کنید، استفاده از چسب برای سوراخ مخزن است. چسب های مخصوصی برای نشتی گیری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید و سوراخ آبگرمکن را تعمیر کنید. البته ایراد این روش این است که ممکن است چسب موردنظر مرغوبیت مناسبی نداشته باشد و در اثر حرارت زیاد یا فشار آبی که در مخزن وجود دارد، پس از مدتی مجددا جدا شود و نیاز باشد که این کار را یک بار دیگر انجام دهید.

اگر می خواهید از این روش استفاده کنید نیاز است که با استفاده از یک دستمال به خوبی محل سوراخ را خشک کنید و سپس چسب را به اندازه کافی روی سوراخ بزنید تا به خوبی سوراخ را مسدود کند. پس از این کار نیاز است به اندازه کافی صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود و سپس می توانید از آبگرمکن خودتان استفاده کنید.

استفاده از خمیر اپوکسی برای تعمیر آبگرمکن ایستاده
استفاده از خمیر اپوکسی برای تعمیر آبگرمکن ایستاده

3- استفاده از خمیر آپوکسی برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده:

روش دیگری که یکی از جدیدترین روش ها برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده به شمار می رود، استفاده از خمیر آپوکسی است. این خمیر می تواند به خوبی جلوی سوراخ های آبگرمکن ایستاده را مسدود کند و مقاومت بسیار مناسبی هم در برابر گرما و فشار آب دارد.

برای استفاده از این روش نیاز است که ابتدا محل سوراخ را سنباده بزنید تا کاملا صاف شود و سپس با استفاده از یک دستمال این قسمت را خشک و تمیز کنید. پس از آن خمیر آپوکسی را ورز دهید تا کاملا آماده شود و بعد از آماده شدن خمیر، آن را به خوبی روی سوراخ و اطراف آن بمالید تا بتواند این قسمت را به صورت کامل پوشش دهد.

پس از اینکه کار خود را تمام کردید نیاز است حداقل یک ساعت صبر کنید. پس از این مدت خمیر کاملا محکم شده و می توانید از آبگرمکن خودتان استفاده کنید.

4- استفاده از پیچ و ورق گالوانیزه برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده :

گاهی اوقات ممکن است محل سوراخ و پوسیدگی مخزن آبگرمکن ایستاده شما زیاد باشد و در این زمان برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده نیاز است از پیچ و ورق گالوانیزه استفاده کنید.

در این روش شما می توانید اطراف محل سوراخ را با دریل سوراخ کنید تا بتوانید ورق گالوانیزه را روی منبع پیچ کنید، سپس قسمت موردنظر را سنباده بزنید و به خوبی خشک کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند. برای اینکه چسبندگی بهتر اتفاق بیفتد، توصیه می کنیم که ورق گالوانیزه و روی مخزن را با چسب مخصوص بپوشانید تا به هم بچسبند، سپس پیچ ها را ببندید و به خوبی محکم کنید. پس از این که نیاز است که دور ورق و اطراف پیچ ها را نیز چسب بزنید تا کاملا بسته شود و آب نتواند از آنها به بیرون نشت کند. این کار باعث بسته شدن کامل سوراخ خواهد شد.

5- تعویض منبع آبگرمکن ایستاده:

گاهی اوقات ممکن است که مخزن آبگرمکن شما پوسیده شده باشد و عمر خود را کرده باشد؛ در این زمان بهترین روش برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده این است که مخزن آبگرمکن را تعویض کنید.

تعویض مخزن کمک می کند که بتواند از شر سوراخ شدن های مدام جلوگیری کنید و به بهترین شکل آبگرمکن خودتان را تعمیر کنید.

با تعویض مخزن آبگرمکن ایستاده و تعویض منبع انبساط پکیج، شما از بروز مشکل در بدنه این وسایل پیشگیری خواهید کرد و عمر مفید آنها را افزایش خواهید داد. خدمات تعمیر وسایل گرمایشی، به صورت کامل توسط تیم هوم سرویز انجام می شود.

تعمیر آبگرمکن ایستاده
نکات مهم برای تعمیر آبگرمکن ایستاده

تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده در کمترین زمان

اگر در خانه خود از آبگرمکن ایستاده استفاده می کنید و در حال حاضر آبگرمکن شما دچار مشکل شده است، تعمیر آبگرمکن خود را به تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه ما بسپارید. تیم هوم سرویز، سالها سابقه تجربه تعمیر آبگرمکن مشهد، سرویس آبگرمکن شیراز، تعمیر آبگرمکن دیواری اصفهان، تعمیرکار آبگرمکن تهران، سرویسکار آبگرمکن رشت و تبریز را دارند و می توانند آبگرمکن ایستاده شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده صحبت کردیم و گفتیم که چه چیزهایی باعث سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده می شوند و چطور می توانید از آنها جلوگیری کنید.

در ادامه بررسی کردیم که تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده با چه روش هایی ممکن است و با هم 5 روش عالی برای رفع این مشکل را بررسی کردیم و هر کدام را به صورت کامل توضیح دادیم تا بتوانید به بهترین شکل از آنها استفاده کنید و مشکل آبگرمکن خودتان را برطرف کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده آشنا شوید و در صورت مواجه شدن با این مشکل بتوانید آن را به راحتی حل کنید. هر زمان که خواستید، می توانید کارهای فنی مانند تعویض مخزن آبگرمکن ایستاده و تعمیر انواع آبگرمکن دیواری سوزان، تعمیر آبگرمکن بوتان و … را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویس بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب، وسیله شما را تعمیر کنند و به شما تحویل دهند.

[table id=23 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا