بنایی و دکوراسیون

رایج ترین مشکلات کمد ریلی و روش حل آنها

روش حل مشکلات کمد ریلی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

کمد ریلی یکی از انواع کمدهایی است که در خانه استفاده های بسیار زیادی دارد و در سبک دکوراسیون داخلی مدرن توانسته جایگاه خاصی پیدا کند. این نوع کمد در عین زیبایی که دارد، می تواند فضای مناسبی را برای استفاده های مختلف فراهم کند و کمک کند خانه ای منظم و زیبا داشته باشیم. ساخت کمد ریلی در کنار مزیت های مختلفی که دارد، ممکن است دچار مشکلاتی شود که گاهی اوقات این مشکلات می توانند بسیار اذیت کننده باشند و اگر بدانید راه حل این مشکلات چیست، می توانید به راحتی آنها را برطرف کرده و یا از یک تعمیرکار کمد دیواری برای این موضوع کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات کمد ریلی خودتان را برطرف کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد مشکلات کمد ریلی صحبت کنیم و بگوییم که این مشکلات هر کدام چه هستند و به چه دلیلی اتفاق می افتند و چطور می توانید آنها را برطرف کنید تا به بهترین شکل ممکن از کمد ریلی خودتان استفاده کنید.

اگر از کمد ریلی استفاده می کنید و کمد شما مشکلاتی دارد که شما را کلافه کرده است و نمی توانید آنها را برطرف کنید، توصیه ما این است که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مشکلات کمد ریلی آشنا شوید و راه حل آنها را پیدا کنید. ,,

فهرست مطالب

مزایای کمد ریلی چیست؟

در ابتدا می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که مزایای کمد ریلی چیست و چرا این نوع کمد توانست در مدت زمانی کوتاه به این سرعت محبوبیت زیادی پیدا کند. باید بدانید که کمد ریلی مدت زیادی نیست که وارد بازار شده است و این کمد برای ایجاد تنوع در کمدهای لولایی قدیمی به بازار عرضه شد و توانست در مدتی کم بسیار محبوب شود.

در ادامه می خواهیم در مورد نکاتی صحبت کنیم که باعث محبوبیت شدید این نوع کمد شدند و باعث شدند در حال حاضر خانه های زیادی از این سبک استفاده کنند. پس با ما همراه باشید.

1- زیبایی ظاهری:

اولین پارامتر مهمی که باعث شد کمدهای دیواری ریلی جایگزین کمدهای لولایی شوند، زیبایی ظاهری آنها بود. در سبک دکوراسیون داخلی جدید معمولا کمدها به صورت ریلی هستند چون هم ظاهر ساده تر و جذاب تری دارند و هم می توانند با انواع دکوراسیون هماهنگ شوند. البته همچنان در خانه هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک دارند، می توانید استفاده از کمدهای لولایی را ببینید.

2- آسیب پذیری کمتر:

کمدهایی که دارای درب لولایی هستند معمولا آسیب پذیری بیشتری دارند. در کمدهای لولایی معمولا درب باز می شود و به همین خاطر پس از مدتی لولا خراب شده و حتی ممکن است به خاطر ضربه بسته شدن درب دچار مشکل شود. قفل این درب ها نیز در صورت باز و بسته کردن زیاد به راحتی دچار مشکل شده و نیاز به تعویض خواهد داشت.

اما در درب کمد ریلی این مشکل وجود ندارد و درب روی یک محور خاص حرکت می کند و آسیب پذیری آن کمتر خواهد بود. همچنین قفلی وجود ندارد که خراب شود و این موضوع از مزیت های دیگر کمد ریلی است.

3- قابلیت نصب در هر جایی از خانه:

معمولا برای نصب کمد دیواری لولایی باید فضای کافی برای نصب و باز و بسته شدن درب های کمد وجود داشته باشد در غیر این صورت نصب کمد ممکن نخواهد بود؛ اما مزیت مهم کمد ریلی این است که آن را می توانید حتی در کوچکترین فضاها نصب کنید و چون درب های کمد نیازی به فضا برای باز و بسته شدن ندارند، به راحتی قابل استفاده هستند و همین موضوع دلیل دیگری برای استفاده از آنها است.

تا به اینجا در مورد مزیت های کمد ریلی گفتیم و دلایل برتری و محبوبیت آن نسبت به کمد دیواری لولایی را بررسی کردیم. حالا می خواهیم به سراغ این برویم که با هم مشکلات رایج کمد دیواری ریلی را بررسی کنیم و راه حل هرکدام از مشکلات را به شما بگوییم. پس همچنان همراه ما باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

مشکلات کمد ریلی
مشکلات کمد ریلی
میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

رایج ترین مشکلات کمد ریلی و روش حل آنها

اگر کمد دیواری داشته باشید، معمولا یکی از این مسائل را تجربه خواهید کرد:

1- مشکل تنظیم نبودن ریل های کمد دیواری:

یکی از مشکلات رایجی که در کمدهای ریلی وجود دارد، تنظیم نبودن ریل ها است و این مشکل باعث می شود که درب کمد هنگام باز کردن گیر داشته باشد. برای حل این مشکل بهترین روش این است که از یک فرد حرفه ای و متخصص برای تعمیر کمد ریلی درخواست کنید تا ریل ها را برایتان تنظیم کند تا در محل مناسبی قرار داشته باشند و هنگام باز و بسته کردن، درب کمد از جایش کنده نشود.

2- رگلاژ درب کمد مشکل رایج کمد ریلی:

رگلاژ درب کمد ریلی یکی از مهمترین بخش های نصب آن است و اگر این کار به خوبی و توسط یک فرد متخصص انجام نشود، ممکن است درب کمد کج باشد و به خوبی بسته نشود.

برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید بهترین روش این است که از یک متخصص برای تنظیم درب ها کمک بگیرید؛ اما اگر این امکان را ندارید، می توانید با استفاده از یک پیچ گوشتی پیچ های درب ها را تنظیم کنید و آنها را کم و زیاد کنید تا درب هم صاف و مناسب باشد و به خوبی بسته شود و هم باز و بسته شدن آن به صورت روان و بدون گیر کردن انجام شود.

رگلاژ درب کمد
رگلاژ درب کمد

3- باز شدن خود به خود درب کمد ریلی:

مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که درب کمد ریلی گاهی اوقات خود به خود باز می شود. این مشکل معمولا به خاطر این است که کمد در جای خود به درستی تنظیم نشده است و اصطلاحا تراز نیست. برای حل این مشکل توصیه می کنیم از یک تراز استفاده کنید و کمد را در حالتی قرار دهید که کاملا صاف باشد.

اگر یک قسمت آن تراز نیست و پایه کمد قابل تنظیم است، می توانید تنظیم کمد را انجام دهید. اگر امکان تنظیم وجود ندارد بهترین حالت این است که از یک تکه مقوا برای تنظیم پایه های کمد استفاده کنید. البته این مشکل برای کمدهای توکار کمتر اتفاق می افتند و این کمدها باید در هنگام نصب به خوبی تراز شوند تا چنین مشکلی در آنها به وجود نیاید.

4- مشکل سخت باز شدن درب کمد ریلی:

مشکل رایج دیگری که در کمد ریلی وجود دارد و ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد، سخت بسته شدن یا سخت باز شدن درب کمد است. در این حالت ممکن است درب کمد محکم باز و بسته شود و معمولا این مشکل به خاطر دو موضوع می تواند اتفاق بیفتد.

موضوع اول این است که درب به خوبی رگلاژ نشده است و به همین خاطر کج باز و بسته می شود و این موضوع باعث می شود که به سختی بتوانید آن را باز و بسته کنید. در این حالت معمولا کمد کمی گیر هم دارد و در حالت بسته به خوبی فیکس نمی شود.

موضوع دوم این است که ممکن است ریل های کمد خشک شده باشند و نیاز به روغن کاری داشته باشند. ریل های کمد ریلی به صورت فلزی هستند و هر چند وقت یک بار نیاز است که آنها را روغن کاری کنید تا مشکلی در باز و بسته کردن کمد وجود نداشته باشد. عدم انجام این کار باعث می شود که شما پس از مدتی به راحتی نتوانید درب کمد را باز و بسته کنید.

مشکلات درب کمد ریلی
مشکلات درب کمد ریلی

5- کثیف شدن ریل ها:

کثیف شدن ریل های کمد دیواری ریلی مشکلی است که می تواند باعث ایجاد اختلال در کارکرد کمد شود. این قسمت ها مخصوصا ریل پایین فضای مناسبی جهت جمع شدن گرد و غبار و آلودگی هستند و هر چند وقت یک بار باید به تمیز کردن آنها بپردازید و بهتر است این کار را با استفاده از جاروبرقی انجام دهید.

تمیز نکردن این قسمت باعث می شود که پس از مدتی درب کمد گیر پیدا کند و به خوبی روی ریل حرکت نکند. به همین خاطر باید سعی کنید که این مشکل را جدی بگیرید و هر چند وقت یکبار حتما تمیزکاری ریل ها را انجام دهید.

6- استفاده از یراق آلات بی کیفیت:

یکی از مشکلاتی که ممکن است در استفاده از کمد دیواری ریلی با آن مواجه شوید، این است که پس از مدتی یراق آلات کمد خراب شوند یا از جای خود کنده شوند. این موضوع معمولا مرتبط با کیفیت این یراق آلات و نوع اتصالات آنها است. برخی از شرکت ها یا سازندگان کمد دیواری برای اینکه هزینه های خودشان را کاهش دهند، از یراق آلاتی با کیفیت پایین تر استفاده می کنند که قیمت کمی هم دارند و این موضوع باعث می شود که خیلی سریع نیاز به تعویض آنها داشته باشید که این موضوع واقعا اذیت کننده است.

برای جلوگیری از این مشکل ابتدا توصیه می کنیم که با ملایمت با کمد خودتان برخورد کنید تا دچار خرابی و شکستگی نشود. موضوع بعدی این است که سعی کنید از سازنده کمد بخواهید برایتان از یراق آلات با کیفیت استفاده کند و این موضوع کمک می کند که بتوانید عمر مفید کمد خودتان را افزایش دهید.

تعمیر انواع کمد
تعمیر انواع کمد

تعمیر انواع کمد دیواری و کمد ریلی با متخصصان هوم سرویز

اگر قصد تعمیر انواع کمد ریلی و کمد دیواری را دارید و می خواهید این کار توسط افراد حرفه ای و باتجربه انجام شود، کار را به نجاران حرفه ای و مطمئن هوم سرویز بسپارید. برای سفارش تعمیر کمد دیواری و کمد ریلی، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

[one_half][box type=”custom” bg=”#e4f2ff” radius=”10″ border=”#e4f2ff”]

تعمیر انواع کمد با هوم‌سرویز

ساخت و تعمیر کمد با قیمت مناسب

ثبت درخواست

[/box][/one_half][one_half_last][box type=”custom” bg=”#D6FFE2″ radius=”10″ border=”#D6FFE2″]

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

[/box][/one_half_last]

سوالات رایج درباره کمد ریلی
سوالات رایج درباره کمد ریلی

سوالات رایج درباره تعمیر کمد ریلی

کمد دیواری ریلی بهتر است یا کمد لولایی؟

استفاده از کمد ریلی ، راحت تر از کمدهای لولایی است و برای فضاهای کوچک و کم جا نیز بسیار مناسب است. اگر می خواهید کمد اتاق، فضای زیادی از اتاق را نگیرد، کمد دیواری ریلی را انتخاب کنید.

رنگ کمد ریلی روشن باشد یا تیره؟

انتخاب رنگ کمد ریلی به سلیقه شما و دکوراسیون خانه بستگی دارد. اگر می خواهید اتاق شما بزرگتر به نظر برسد، رنگهای روشن مانند سفید، کرم و شیری را برای ساخت کمد ریلی خود انتخاب کنید.

چرا درب کمد ریلی خراب می شود؟

اگر درب کمد ریلی شما از ریل خارج شده است و از این موضوع ناراضی هستید، از نجارهای باتجربه هوم سرویز برای تعمیر کمد خود کمک بگیرید؛ زیرا این مشکل به دلیل تراز نبودن درب های کمد، خراب شدن ریل ها و کیفیت پایین ساخت کمد ریلی است که باید سریعتر تعمیر شود.

چرا کمد ریلی صدا می دهد؟

اگر از کمد صداهایی می شنوید، این موضوع می تواند به دلیل شل شدن لولاها، تنظیم نبودن درب و طبقه های کمد باشد. برای حل این مشکل بهتر است از نجاران مطمئن و حرفه ای هوم سرویز کمک بگیرید تا مشکلات کمد شما را حل کنند.

سایز کمد ریلی چقدر باشد بهتر است؟

اندازه کمد ریلی به متراژ اتاق شما بستگی دارد. برای سفارش ساخت کمد ریلی برای لباس، بهتر است بخشی از کمد را برای لباسهای مجلسی بلند در نظر بگیرید، طبقاتی را برای لباسهای کوتاه تر در نظر بگیرید و بخشی را به کیف و کفش ها اختصاص دهید. قبل از هر کاری، بهتر است با نجار و سازنده کمد مشورت کنید و از او بخواهید که برای انواع لباسها و وسایل شما، طبقه مخصوصی را در نظر بگیرد.

سفارش ساخت کمد ریلی
سفارش ساخت کمد ریلی

جمع بندی

در این مقاله در مورد رایج ترین مشکلات کمد ریلی و روش حل آنها صحبت کردیم. همچنین در صورتی که با سایر مشکلات نظیر نظم دهنده کمد دیواری درگیرید سری به هوم سرویز بزنید ما بهترین ایده ها را برایتان داریم.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما دید بهتری نسبت به مشکلات کمد ریلی بدهد و بتوانید راحت تر این مشکلات را برطرف کنید یا در خرید کمد دیواری ریلی دقت بیشتری انجام دهید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. همچنین می توانید از سایر مطالب مفید ما در ارتباط با روش صحیح نظافت و کفسابی پارکینگ نیز بهره مند شوید. همچنین از شما دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با هوم سرویز یه سری به اینستاگرام هوم سرویز بزنید. شما می توانید ساخت و تعمیر کمد دیواری مشهد، تعمیرات کابینت تهران، تعمیرات کمد تبریز، رشت ، ساخت کابینت و تعمیر درب چوبی را به تیم هوم سرویز بسپارید تا با استفاده از بهترین مواد اولیه، کار ساخت وسایل شما را انجام دهند و با هزینه مناسب، سفارش شما را تحویل دهند.

در جدول زیر، هزینه ساخت انواع کمد و کابینت را مشاهده خواهید کرد:

[table id=18 /]

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا