برقکاری ساختمان

نصب لوستر دیواری ✅ آموزش گام به گام تصویری ✅

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

لوسترها از هر طرح و جنسی که باشند به خانه نور و صفا می دهند. بدون انواع لوستر سقفی و دیواری دکوراسیون داخلی تکمیل نمی شود. شیک ترین مبلمان، بوفه های بزرگ، فرش های نفیس وقتی زیر نور مناسب هستند، بهتر دیده می شوند. حتی تصور یک لامپ بزرگ که به سیم وصل شده هم وحشتناک است. معمولا وقتی به خانه جدید نقل مکان می کنید نصب لوستر اولین کاری است که انجام می شود. نصب لوستر دیواری و سقفی قلق دارد. همینطور بدون ملاحظه نمی توانید لوستر را نصب کنید. برای اینکه بعد از مدتی لوستر سقوط نکند می بایست طریقه نصب لوستر به سقف یا دیوار را بلد باشید.

نحوه نصب لوستر دیواری

آیا تا کنون لوستر را به سقف وصل کرده اید؟ اگر تجربه نصب کردن لوستر را داشته باشید می توانید همه نوع لوستر دیواری و سقفی را نصب کنید. از نظر اصولی روش نصب لوستر در تهران تفاوتی با لوسترهای قدیمی ندارد.  شکل ظاهری یا تعداد لامپ و شعله ها موقع نصب مشکل ایجاد نمی کند. تنها موضوع مهم در مورد لوسترهای سنگین تر است که نیاز به محکم کاری بیشتری دارند. نصب ضعیف خطر افتادن لوستر را افزایش می دهد. با توجه به وزن لوستر باید از ابزار مناسب برای نصب استفاده شود. درست مثل نصب کردن تابلوی نقاشی یا ساعت دیواری کار انجام می شود. برای مثال یک تابلوی کوچک را می توانید با یک میخ ریز به دیوار نصب کنید اما برای تابلوهای بزرگ، آینه های دیواری قدی و …. همیشه از پیچ و رولپلاک استفاده می شود.

روش نصب لوستر سنگین روی سقف گچی

محل نصب لوستر دیواری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

آموزش نصب لوستر دیواری

در مطالب قبلی شیوه های نصب لوستر در سقف کاذب کرج شرح داده شد. سقف کاذب تحمل وزن لوسترهای سنگین را ندارد و لازم است تا یک زنجیر به تیر آهن سقف متصل شود. البته در مورد لوسترهای دیوارکوب موضوع فرق دارد. وزن لوستر روی کل دیوار تقسیم می شود و فشار روی یک نقطه نیست. در واقع نیروی جاذبه به اندازه لوسترهای سقفی مشکل ایجاد نمی کند اما این به معنای نادیده گرفتن اصول فنی نیست. قبل از نصب لوستر و چراغ های روشنایی حتما برق را از کنتور قطع کنید. در اغلب ساختمان ها کنتور برق در داخل خانه نصب شده و فیوزهای جداگانه ای برای کلیدها و پریزها در آن وجود دارد. به این ترتیب می توانید فقط برق همان قسمت را قطع کنید و نیازی به قطع کامل برق ساختمان نیست. پس از قطع برق به وسیله فازمتر از قطعی مدار مطمئن شوید.

نکته: شوک الکتریکی برق خطرات جانی به همراه دارد پس کمی احتیاط لازم است.

محل نصب لوستر دیواری

نصب لوستر دیواری اصفهان برای نصب روی دیوار ساخته شده اند و قابلیت نصب روی سقف را ندارند. معمولا کلید روشنایی های دیواری از قبل در ساختمان کار گذاشته شده و در همان حوالی رشته سیم های برق را نیز می توانید ببینید. بهتر است لوستر را دقیقا در محلی که در نظر گرفته شده، نصب کنید. افزودن سیم برق به منظور جا به جایی محل نصب لوستر اصلا توصیه نمی شود. این کار به لحاظ ظاهری و ایمنی اصلا ایده خوبی نیست. اگر از قبل روی دیوار قلاب مخصوص نصب لوستر کار گذاشته شده باشد، کار نصب راحت تر است. این قلاب نشان می دهد که دقیقا لوستر باید کجا نصب شود. در صورت نبودن قلاب لوستر می بایست خودتان عملیات پیچ و رولپلاک را انجام دهید.

نصب لوستر روی سقف یونولیتی

روش نصب لوستر دیواری

سوراخ کردن دیوار برای نصب لوستر

با استفاده از درل می توانید محل نصب لوستر را سوراخ کنید. تنها نکته مهم در مورد جنس دیوار است. دیوارهای گچی راحت تر از دیوارهای بتونی سوراخ می شوند. از یک چارپایه مناسب استفاده کنید انجام این کار به تنهایی کمی دشوار است شما نیاز به یک کمک دارید. وقتی بالای چارپایه هستید دوست تان می تواند ابزار لازم را در اختیارتان قرار دهد. معمولا پیچ و رولپلاک برای نگهداشتن انواع لوستر دیواری کفایت می کند. دقت داشته باشید اما موضوع مهم تر نحوه وصل کردن سیم های برق لوستر است.

متصل کردن سیم های برق لوستر دیواری

اگر در زمینه سیم کشی برق ساختمان تجربه ای ندارید در نصب لوستر دچار مشکل می شوید. معمولا رشته سیم های فاز و نول با رنگ های متفاوت مشخص شده است. اتصال سیم ها از طریق ترمینال برق انجام می شود. برای کلیدهای یک پل و دوپل طریقه نصب لوستر کمی تفاوت دارد. کلید دوپل به ترمینال سه تایی و کلید تک پل به ترمینال دوتایی نیاز دارد. به این ترتیب در کلیدهای دو پل 3 رشته سیم از دیوار خارج شده که یک سیم بدون برق( نول) است و 2 رشته سیم دیگر دارای برق( فاز) می باشد. سیم های فاز و نول با رنگ قرمز(فاز) و آبی (نول)مشخص شده اند. اگر سیم های خارج شده از بالای لوستر دیواری 3 تا بود، پس لوستر به کلید دو پل وصل می شود. سیم تکی را به نول و سیم های جفتی را به فاز وصل کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

اگر در لوستر 3 سیم ولی در دیوار 2 رشته سیم وجود داشت می توانید کار نصب را به این ترتیب انجام دهید. ابتدا سیم جفتی لوستر را به یکدیگر متصل کنید تا تبدیل به یک سیم فاز بشود. بقیه مراحل کار ساده است. سیم فاز لوستر به فاز دیوار، سیم نول لوستر به نول دیوار متصل می شود. نصاب لوستر سنگین شیراز 

طریقه نصب لوستر دیواری

سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر

نصب لوستر در سقف تبریز و دیوار سرویسی کاربردی از هوم سرویز است که تقاضای زیادی برای آن ثبت می شود. این سرویس شامل نصب لوسترهای قدیمی در منزل جدید و انواع لوسترهای تازه خریداری شده است. سفارش خود را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید و یا برای راهنمایی و هماهنگی با شماره تلفن درج شده در همین مطلب تماس بگیرید. هزینه سرویس بر اساس تعداد لوسترها و چراغ های روشنایی محاسبه می شود. در صورت نیاز به سوراخکاری سقف برای نصب زنجیر، پس از مشورت با مشتری کار انجام خواهد شد. اگر به دنبال کاری حرفه ای و تمیز هستید از حرفه های هوم سرویز کمک بگیرید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا