برقکاری ساختمان

لوستر سنگین روی سقف گچی√ هزینه نصب لوستر سنگین

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

طراحی دکوراسیون داخلی، هر روز بیشتر دستخوش تغییرات می‌شود. چراغ‌های ساده جای خود را به لوسترهای پر زرق و برق می‌دهند. همانطور که سقف‌های ساده، جای خود را به پانل‌های گچی و سقف‌های کاذب می‌دهند. به طور هم زمان نصب لوستر سنگین و پانل‌های گچی می‌تواند بسیار خطرناک باشد اگر نکات لازم را در نظر نگیرید.

نصب لوستر سقفی جزو آن دسته از کارهایی است که باید همه‌ی جوانب آن را در نظر بگیرید. سروکار داشتن با سیم‌های برق و نصب لوستر پر از نکات ریزی است که باید حتما یا در نظر داشتن آن‌ها کار را پیش ببرید.

اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. نصب و تعویض کلید و پریز نیز پابه‌پای نصب چراغ می‌تواند هم حساس باشد، هم نیازمند دقت و توجه به نکاتی که گفته می‌شود.

بنابراین بهتر است با ما همراه باشید تا بتوانید لوسترهای سنگین خود را بر پانل‌های گچی نصب کنید.

سقف گچی چیست؟

سقف گچی یا پانل‌های گچی، یکی از انواع سقف‌های کاذب است. سقف‌های کاذب در اصطلاح به سقف‌هایی گفته می‌شوند که با کمی فاصله و پایین‌تر از سقف‌های اصلی تعبیه می‌شوند. این سقف‌ها از آن جهت اضافه می‌شوند که تاسیسات نصب شده بر روی سقف اصلی و ایرادات آن، دیده نشوند. آنچه شما در نهایت می‌بینید سقفی بدون ایراد و یکدست است. سقف‌های کاذب به شما امکان نورپردازی و ایجاد طرح‌های مناسب با دکوراسیون داخلی بر روی سقف را نیز می‌دهند. این سقف‌ها می‌توانند از شما در برابر زلزله نیز محافظت نمایند.

سقف کاذب گچی به آن دسته از سقف‌های کاذب اطلاق می‌شود که روکشی از گچ دارد. این ورق‌ها گاه برای بالاتر بردن مقاومت گچ از پی وی سی یا آلومینیوم ساخته شده و با گچ روکش می‌شوند‌‌.‌ پس از آن این پانل‌های آماده بر روی سقف تعبیه می‌شوند.

این سقف‌ها به سقف‌های کناف نیز معروفند. وجه تسمیه‌ی آن شرکت کناف است که اولین بار آن را تولید و روانه‌ی بازار کرده است.

همانطور که گفتیم سقف‌های گچی متشکل از تخته‌‌های بزرگ فلزی است که با گچ روکش شده‌اند‌. این امر باعث می‌شود تا کار تمیز کاری سقف به سرعت پیش رود.

برای این‌که بتوانید لوسترهای سنگین را بر روی این سقف‌ها سوار کنید، باید حتما نکاتی را در نظر بگیرید.

قیمت برقکاری ساختمان به چه مواردی وابسته است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

نصب لوستر

<yoastmark class=

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

لوستر‌ها به دو نوع سقفی و آویز در بازار وجود دارند. برای نصب لوستر‌ تهران باید یک نکته‌ی اصلی را مدنظر قرار داد: لوستر کجا باید وصل شود.

در هنگام سقف گچی بر روی سقف اصلی، سازندگان ساختمان در کنار هر سیم‌کشی و شعله‌ی برقی، قلاب و زنجیری را متصل می‌نمایند. این قلاب و زنجیر از سقف گچی آویزان است. به وسیله‌ی این موارد ما می‌توانیم محل نصب را بررسی نماییم. از طرفی کار نصاب لوستر سنگین کرج بسیار آسان خواهد بود.

اما اگر سازنده این موارد را رعایت نکرده باشد، کار با دشواری روبرو خواهد شد. نه تنها باید محل نصب قلاب و زنجیر و شعله‌ی برقی را مشخص کنید، بلکه نصب قلاب و زنجیر نیز کمی مشکل ساز خواهد بود. در ابن صورت باید ابتدا به لوستری که می‌خواهیم نصب کنید توجه کنید. اگر لوستر شما وزن کمی داشته باشد، با یک قلاب پروانه دار می‌توانید اقدام به نصب لوستر کنید.

نصب لوستر سنگین آویز بر سقف گچی

این لوسترها بر روی سقف‌ها به واسطه‌ی قلاب و زنجیر آویزان می‌شوند. اگر قلاب و زنجیر از سقف آویزان باشد، کار اصلی شما تمام شده محسوب می‌شود.  فقط حتما دقت کنید که زنجیر بتواند وزن لوستر شما را تحمل کند.

اگر قلاب و زنجیر مناسب وزن لوستر نباشد، چاره‌ای ندارید جز اینکه زنجیر را تعویض نمایید. برای این‌کار لازم است تا حتما زنجیر را به سقف اصلی متصل نمایید. اگر زنجیر به سقف کاذب نصب شود، وزن لوستر را تحمل نخواهد کرد.

برای نصب لوستر سنگین مشهد به سقف باید از زنجیر محکم استفاده کنید. برای این‌کار باید حتما بخشی از سقف که زیر لوستر است را خراب کنید تا بتوانید به سقف اصلی دسترسی داشته باشید.

اما اگر سقف دارای زنجیر نباشد و لوستر سنگین نباشد، کار خیلی سختی را پیش رو نداریم.همانطور که در بخش قبلی نیز ذکر کردیم در این حالت تنها کافی است که از قلاب‌های پروانه دار استفاده کنید. این قلاب‌ها را به خود سقف گچی نیز می‌توانید متصل نمایید.

نصب لوستر سنگین سقفی بر روی سقف گچی

لوسترهای سقفی انواع مختلفی دارند. لوسترهای ال ای دی، اس ام دی و لوستر ریسه‌ای از  انواع لوسترهای سقفی محسوب می‌شوند. این لوسترها برخلاف لوستر  سنگین آویز از یک نقطه به سقف منصل نمی‌شوند. این لوسترها برای اینکه تعادل در نصب را حفظ کنند از چند نقطه باید به سقف متصل شوند.

برای نصب لوستر سقفی تبریز بر روی سقف گچی، قطعا رولپلاک‌ها گزینه‌ی مناسبی نیست. پانل‌های گچی با اندکی فاصله به سقف اصلی متصل شده‌اند، در نتیجه فضای خالی میان ان‌ها گزینه‌ی رولپلاک را منتفی می‌کند. فاصله‌ی میان سقف اصلی و سقف گچی رولپلاک را به خوبی نگه نمی‌دارد. با ورود کمترین فشار رولپلاک از میان سقف گچی رها می‌شود و در نتیجه لوستر کنده می‌شود.

گزینه‌ی منتسب برای نصب لوستر سنگین سقفی اصفهان استفاده داز پیچ‌های پروانه‌ای است. این پیچ‌ها بسته شده و داخل سقف گچی می‌روند. سپس در فاصله‌ی بین دو سقف باز می‌شوند. این باز شدن باعث می‌شود تا بر روی پانل گچی سوار شده و محکم لوستر سنگین را به سقف نگه دارد.

نصب لوستر خیلی سنگین سقفی بر روی سقف گچی

<yoastmark class=

اگر لوستر شما بیش از حد سنگین باشد، حتی پیچ‌های پروانه پ‌ای هم نمی‌توانند لوستر سنگین شما را بر روی سقف نگه‌دارند. سنگینی لوستر باعث می‌شود تا بخشی از سقف گچی به همراه پیچ‌ها کنده شوند.

در اینگونه موارد بهتر است ابتدا از یک قلاب و زنجیر کمک بگیرید.‌ به وسیله‌ی این موارد باید لوستر به سقف اصلی وصل شود. اتصال با این موارد باعث می‌شود وزن اصلی لوستر مهار شود. سپس می‌توانید از پیچ‌های پروانه‌ای کمک بگیرید و تعادل لوستر را روی سقف ایجاد کنید.

نصب لوستر سقفی با طول و عرض زیاد

برای نصب این لوسترها روی سقف گچی باید ابتدا زنجیر را از درون لوستر عبور دهید. اکنون وقت آن است که حداکثر دو میلگرد را در راستای طول و عرض لوستر قرار دهید. تعداد میلگر و جای قرار گرفتن بهوتناسب طول و عرض لوستر بستگی دارد.

این‌میلگردها باید به زنجیر متصل شوند. این کار باعث می‌شود تا وزن لوسز روی میلگرد پخش شود و به یک نقطه فشار نیاید. پس از اتصال باید به کمک پیچ پروانه‌ای تعادل را برقرار نمایید.

نصب لوستر سنگین روی سقف گچی

البته این امکان وجود دارد که سقف شما از پانل گچی استفاده نشده باشد. این سقف گچی می‌تواند سقف اصلی شما باشد. اکنون برای نصب لوستر سنگین بر روی سقف گچی اصلی چه باید کرد؟

در این حالت باید از رول بولت‌هایی استفاده کنید که در اندازه‌های مختلف در روی سقف تعبیه شده‌اند. هرچه لوستر شما سنگین‌تر باشد باید از رول بولت‌های بزرگ‌تری استفاده کنید.

برای این‌که رول بولت‌ها را نصب کنید ابتدا باید با دریل سقف را در حدی سوراخ کنید که رول بولت‌ها با یک فشار  وارد سقف شوند. سپس باید به حدی قسمت چنگک رول بولت را بچرخانید تا پره‌های داخل سقف باز شود. این کار باعث استحکام و بالارفتن مقاومت رول بولت در برابر وزن لوستر می‌شود.

اکنون زمان آن رسیده است که لوستر را به چنگک وصل کنید و سیم‌های برق را به لوستر متصل کنید. بیشترین وزنی که این رور بولت‌ها تحمل می‌کنند، ۱۵ کیلوگرم است.

جدیدترین روش سیم کشی ساختمان چگونه است؟

نصب لوستر سنگین

<yoastmark class=

بهترین‌ گزینه برای نصب لوستر سنگین این است که از یک نصاب با تجربه کمک بگیرید. نه تنها این نصاب‌ها انواع لوازم مورد نیاز را برای نصب با خود همراه دارند، بلکه برای ونصب لوسترها به سیم‌های برق نیز آموزش دیده‌اند. شاید شما نیز تصور کنید که خودتان از پس همه‌ی کارها به سادگی برمی‌آیید، اما رعایت پروتکل‌های ایمنی یکی از اصول اساسی برای نصب است.

کلام آخر

روشنایی منزل یکی از مواردی است که فقط جنبه‌ی کاربردی ندارد. بلکه می‌تواند بخشی از زیبایی دکوراسیون منزلتان را برعهده داشته باشد. لوسترها انواع مختلفی دارند که می‌توانید آن‌ها را با انواع لوازم خانه‌ی خود هماهنگ کنید. تنوع لوسترها به حدی است که می‌توانید از لوسترهای یک شاخه تا چندین شاخه که در بازار موجود است انتخاب نمایید.

لوسترها می‌توانند بسته به متریالی که از آن ساخته می‌شوند، وزن‌های مختلفی داشته باشند. برخی از این لوسترها وزن خاصی ندارند. اما برخی از لوسترها هستند که بیش از ۱۰ کیلوگرم وزن دارند.

برای نصب این لوستر سنگین بر روی انواع سقف‌ها باید نکات متعددی را مورد نظر قرار دهید. سقف‌های گچی به دو صورت موجود هستند. در یک نوع از این سقف‌ها بر روی سقف اصلی لایه‌ای از گچ کشیده می‌شود. در  نوع دیگر بر روی ورقی فلزی لایه‌ای گچ کشیده می‌شود و به عنوان سقف کاذب با فاصله از سقف اصلی تعبیه می‌شود.

برای هر کدام از انواع لوستر سنگین آویز یا سقفی روش خاصی وجود دارد که به آن طریق می‌توانید لوسترهای خود را نصب کنید. از طرفی دیگر می‌توانید از کسانی کمک بگیرید که شغل اصلی آن‌ها نصب لوستر است. این افراد نه تنها ابزار مناسبی برای نصب لوستر از قبیل دریل یا پیچ‌های پروانه‌ای دارند، بلکه می‌توانند در صورت نیاز میلگرد یا زنجیرهای مخصوص لوستر را بر روی سقف نصب کنند.

با این حال بهتر است حتما با متخصصان این زمینه مشورت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا