برقکاری ساختمان

سیم کشی برق ساختمان هوشمند ✔️ هزینه سیم کشی هوشمند ساختمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هوشمند سازی ساختمان هم ارائه میده؟

سیستم برق رسانی به ساختمان در مقایسه با چند سال پیش تغییر چندانی نداشته است. برق اصلی از کابل برق به ورودی ساختمان و کنتور رسیده و از آنجا به داخل ساختمان منتقل می شود.اما سیم کشی برق ساختمان دچار تغییرات زیادی شده است. رعایت استانداردهای سیم کشی و لوله کشی برق در همه موارد الزامی است حتی سیم کشی برق ساختمان هوشمند نیز در بسیاری از بناهای تازه ساز اعمال می شود. لوازم برقی هوشمند در اغلب خانه ها راه پیدا کرده اند. سیستم های اطفا حریق، آلارم های امنیتی، سنسورهای روشنایی و … همگی در خانه های هوشمند از قبل طراحی می شوند. سیم کشی برق از سرویس های تخصصی است که توسط تیم حرفه ای برق ساختمان اجرا می شود.

برق ساختمان هوشمند

پیشرفت تکنولوژی در همه عرصه های زندگی تحول ایجاد کرده است. تاثیر تکنولوژی های جدید را می توان در خانه ها هم دید. در اغلب ساختمان های مسکونی انواع لوازم برقی هوشمند جای وسایل برقی قدیمی را گرفته اند. برای استفاده از این لوازم لازم است تا سیم کشی برق ساختمان به صورت درست و اصولی کار شده باشد. در گذشته سیم کشی ساختمان به پیچیدگی امروز نبود. لوله کشی برق، کابل کشی و سیم کشی پایه سرویس های برق رسانی به ساختمان بودند هنوز هم کم و بیش ماجرا به همین صورت است ولی نحوه اجرای کار و طریقه نصب سیستم های هوشمند بسیار متفاوت از سیم کشی برق سنتی است. 

در ارتباط با روش جدید سیم کشی ساختمان چه می دانید؟

سیم کشی برق خانه هوشمند
میدونستی که هوم سرویز، خدمات هوشمند سازی ساختمان هم ارائه میده؟
تعمیرات سیم کشی ساختمان و رفع اتصالات برق

مقایسه برق ساختمان هوشمند با سنتی

سیم کشی سنتی طبق نقشه برق ساختمان انجام می شود در این سیستم کلیدها در مسیر قرار می گیرند و کنترل هر مصرف کننده برقی از طریق همین کلیدها انجام می شود. در واقع برای خاموش و روشن کردن منبع تغذیه برق ساختمان می توان کلید مربوط به همان قسمت را روشن یا خاموش کرد. فیوزهای برق در هر واحد جداگانه نصب می شود و همه لوازم برقی به سیستم سیم کشی برق ساختمان متصل هستند. اما در سیم کشی خانه هوشمند نیازی به نصب کلید برای هر مصرف کننده برق نیست. در این سیستم تابلو برق هوشمند جای تابلو برق ساختمان را گرفته است و ماژول های خروجی همگی از همین طریق تغذیه و کنترل خواهند شد.

ارتفاع استانداره نصب کلید و پریز چقدر است؟

  • سیم کشی برق ساختمان هوشمند طبق نقشه اتوکد

در این سیستم مسیر سیم ها به کلید و پریز متصل نیستند و به داخل تابلوی برق با به ماژول های مربوطه اتصال دارند. همه اتصالات در تابلوی برق اصلی انجام شده و کنترل اصلی در این قسمت طراحی شده است. یکی از اصلی ترین تفاوت های سیم کشی خانه هوشمند با سیم کشی ساختمان سنتی اینست که در شیوه جدید سیم های مصرفی به طرز معناداری کمتر می شوند. در واقع حدود 25 تا 30 درصد از مسیر سیم کشی سنتی در خانه هوشمند به طور کلی حذف خواهد شد. حذف سیم های برق موجب کاهش هزینه های کابل کشی و لوله گذاری برق شده و زمان اجرای کار را کاهش می دهد. قبل از شروع سیم کشی همه موارد روی نقشه اتوکد پیاده می شود و اجرای سیم کشی طبق آن انجام می شود. 

نحوه سیم کشی برق ساختمان هوشمندسیم کشی برق ساختمان و هوشمند سازی شبکه برق
  • کنترلینگ و برقراری ارتباط

یکی دیگر از تفاوت های برق ساختمان هوشمند و سیم کشی های سنتی در برقراری ارتباط بین تابلو و قطعات مصرفی است. در سیستم هوشمند کابل CAT5 کار شده و به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق قدرت استفاده شده است. در ورودی ساختمان و داخل دیوار تابلوی مخصوص برق کار گذاشته می شود که وظیفه مدیریت برق رسانی به همه واحدهای مصرفی را بر عهده دارد. سیستم اعلام سرقت، سنسور اعلام حریق، هشدار نشت گاز، کنترل شیر برقی گاز، توزیه برق روشنایی و پریزها، همگی به مانیتورهای لمسی و سیستم های هوشمند و قفل برقی مجهز بوده و تحت کنترل قرار دارند.

ساختمان هوشمند بدون سیم کشی!

حتی تصور یک ساختمان بدون سیم کشی برق هم دشوار است. در ساختمان های ساخته شده و در حال استفاده نیز می توان سیستم سیم کشی سنتی را به هوشمند سازی ساختمان تبدیل کرد. در این مورد پس از عیب یابی و تعمیرات برق ساختمان لازم است تا اقدامات اصلاحی انجام شود. برای سیستم های روشنایی و ذیگر مصرف کننده های برق ساختمان می توان از وایرلس بیشترین بهره برداری را داشت. البته به شرط فراهم بودن دیتای لازم برای وایرلس هنوز هم سیم کشی های منبع تغذیه وجود دارد ولی دستورات و داده های ارتباطی بین دستگاه های برقی از طریق وایرلس منتقل می شود. عملکرد بهینه این دستگاه ها ارتباط مستقیم با نحوه سیم کشی ساختمان دارد. برخی از امکانات سیم کشی هوشمند عبارتند از:

  • کنترل اتومات سیستم روشنایی ساختمان
  • سیستم های هوشمند گرمایشی و سرمایشی در ساختمان
  • مانیتورینگ دوربین های حفاظتی 
  • کنترل سیستم های اعلام حریق
  • مدیریت سیستم های امنیتی و قفل های امنیتی
  • کنترل سیستم های صوتی و تصویری هوشمند
  • کنترل لوازم برقی پر مصرف در آشپزخانه و صرفه جویی انرژی

هزینه سیم کشی برق خانه هوشمندسیم کشی برق ساختمان هوشمند

خدمات سیم کشی برق ساختمان

برق کشی ساختمان مسکونی،عیب یابی و تعمیرات سیم کشی اداری، تجاری و کارگاهی از خدمات فنی ما است که توسط تیم متخصص برق ساختمان انجام می شود. تعیین قیمت این سرویس پس از بازدید از پروزه و مشاوره و توافق با مشتری انجام می شود. در صورتی که بخواهید، همیار همه لوازم و مصالح مورد نیاز سیم کشی برق ساختمان را تهیه کرده و به همراه فاکتور ارائه می دهد.

سیم کشی اعلام حریق، سیم کشی برق ساختمان هوشمند و …. پذیرفته می شود. کلیه خدمات سیم کشی ساختمان تهران، سیم کشی برق توکار کرج، سیم کشی جدید ساختمان شیراز، قیمت سیم کشی ساختمان اصفهان، کابل کشی مشهد، لوله کشی برق تبریز و سیم کش ساختمان رشت همچنین عیب یابی و تعمیرات سیم کشی برق توسط متخصصین هوم سرویز ارائه می شود. برای اعزام همیار در روز و ساعت مورد نظر از قبل، سفارش خود را ثبت کنید. جهت ثبت سفارش می توانید از طریق اپلیکیشن این سامانه اقدام کنید. برای رضایت شما این سرویس به صورت کامل تضمین شده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هوشمند سازی ساختمان هم ارائه میده؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات هوشمند سازی ساختمان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا