خانگی و ساختمانی

سرویس فن کوئل ✔️ هواگیری فن کوئل زمینی و سقفی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

آخرین بار که فن کویل را سرویس کرده اید را به خاطر دارید؟ بسیاری از افراد در مورد سرویس فن کوئل اطلاعی ندارند و گمان می کنند این وسیله تا زمانی که خراب نشده نیاز به هیچ مراقبتی ندارد.فن کویل هم مثل اسپیلت و کولر گازی تعمیر فن کوئل هزینه زیادی دارد قبل از اینکه دستگاه از کار بیفتد با انجام سرویس دوره ای، ایراد و اشکال احتمالی آن را برطرف کنید. این کار هزینه چندانی ندارد ولی طول عمر و بازدهی دستگاه را افزایش می دهید. 

سرویس فن کوئل

فن کویل دستگاهی برای تهویه هوای داخل ساختمان است که در زمستان و تابستان مورد استفاده فراوانی دارد. جهت تامین سرما یا گرمای ساختمان از فن کویل های سقفی یا زمینی استفاده می شود. پمپ دستگاه آب سرد یا گرم را به فن کویل رسانده و کویل هوای مناسب توسط کانال ها به فضا وارد می شود. این دستگاه قابلیت کنترل مستقل برای هر یک از اتاق ها را دارد و از پرکاربردترین لوازم گرمایشی-سرمایشی در منازل و ساختمان های اداری است. نصب و تعمیرات فن کوئل و همچنین سرویس دوره ای آن از سرویس های تخصصی هوم سرویز در تهران است. برای هماهنگی با بهترین سرویسکار فن کویل در تهران و قیمت گیری راه های تماس در همین مطلب اطلاع رسانی شده است.

بهترین روش برای از بین بردن شوره کولر آبی چگونه است؟

هزینه سرویس فن کوئل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

سرویس فن کوئل سقفی

فن کویل های سقفی در انواع روکار و توکار نصب می شوند. اگر در موقع ساخت بنا لوله کشی های لازم برای نصب فن کویل انجام نشود می توان از کانال کشی های روکار را نصب کرد. این کانال وظیفه انتقال هوای گرم یا سرد را بر عهده دارند. آیا فن کوئل صدای زیادی دارد؟ آیا لوله های رفت و برگشت در زمستان سرد هستند؟ سرویس فن کوئل سقفی تهران به دلیل دور از دسترس بودن کمی دشوار تر از فن های زمینی است ولی مهم تر اینکه سرویس دستگاه نیاز به تخصص دارد بنابراین اگر تجربه ای در این زمینه ندارید هرگز به سراغ تعمیر با سرویس فن کویل نروید. 

سرویس فن کوئل زمینی

 انواع دستگاه فن کویل نیاز به هواگیری دارند. اختلاف فشار هوا موجب هوا گرفتگی لوله ها شده و دستگاه بازدهی مطلوب را ارائه نمی دهد. این دستگاه دارای سیستم دوگانه است و برای تامین هوای گرم و یا سرد استفاده می شود. بنابراین تقریبا در اغلب روزهای سال فن کویل روشن است. استفاده مداوم از این دستگاه به مرور موجب آسیب به قطعات اصلی دستگاه شده و هزینه تعمیرات فن کویل کرج زیادی را ایجاد می کند. با سرویس دوره ای می توان هرگونه فرسایش و ایراد قطعات اصلی را رصد کرد. قبل از اینکه یک مشکل کوچک به یک فاجعه تبدیل شود می بایست جلوی آن را گرفت. 

مشکلات رایج در انواع فن کوئل خانگی

وقتی در زمستان فن کویل باد سرد تولید می کند حتما یک مشکل جدی در کارکرد دستگاه وجود دارد. قبل از تعمیر همیشه عیب یابی انجام شده و پس از پیدا کردن مشکل، بهترین راه حل پیشنهاد می شود. برای مثال اگر باد گرم تولید نمی شود اول از همه مولد تولید گرما بررسی می شود اگر پکیج یا موتورخانه روشن باشد نباید سیستم گرمایشی دچار مشکل شود. لوله های ورودی هر واحد نیز نیاز به بررسی دارند بسته بودن ورودی لوله های خروجی آبگرم نیز منجر به سرد شدن فن کوئل می شود. اگر تعمیر فن کوئل آپارتمانی شیراز کارایی مناسبی ندارد مشکل در یکی از این موارد است:

  •  سیستم مولد گرما دچار مشکل شده است
  • لوله ها و سیستم انتقال گرما به فن کوئل ایراد پیدا کرده اند
  • هوای داخل کوئل حبس شده و قادر به چرخش نسیت
  • رسوبات این اشکال را ایجاد کرده اند. کوئل نیاز به رسوب گیری دارد 
  •  فن دمش مناسب و کارایی مطلوب ندارد

دلیل کار نکردن فن کولر گازی چیست؟

سرویس فن کوئلسرویس فن کوئل

سرویس فن کوئل شامل چه مواردی است؟

در سرویس دوره ای همه قسمت های دستگاه بررسی می شود. تکنیسین طبق تجارب قبلی می داند کدام قسمت ها در معرض آسیب بیشتری هستند. شاید تصور کنید نیازی به سرویس کامل نیست ولی سهل انگاری در این مورد می تواند خسارات سنگینی را به دستگاه وارد کند. در نظر داشته باشید که تنها افراد متخصص صلاحیت سرویس موتورخانه و فن کوئل را دارند. بنابر این برای کاهش هزینه ها از افراد بی تجربه کمک نگیرید. سرویس کامل فن کوئل شامل این موارد است:

هواگیری در سرویس فن کوئل

 هواگیری به دو صورت دستی یا با پیچ انجام می شود. شیوه کار مهم نیست ولی حتما می بایست در هر دوره سرویس، هواگیری نیز انجام شود تا منافذ برای عبور هوا آزاد باشند.

شستشوی سیکل آب

در آب لوله کشی املاح زیادی وجود دارد که به مرور رسوبت ایجاد می کند. رسوب زدایی و شستشوی کامل سیکل آب الزامی است. در صورت نیاز به تشخیص تعمیرکار فن کوئل مشهد می توان اسیدشویی را انجام داد. اسیدشویی نیاز به دقت زیادی دارد و توسط افراد حرفه ای قابل انجام است. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

شستن فیلترها

برای وزش هوای تمیز ، فیلترها باید عملکرد خوبی داشته باشند. اگر چه امکان تعویض فیلتر هم وجود دارد ولی می توان فیلترها را شستشو داد تا کارایی آن بهتر شود. در صورت آسیب جدی به فیلترها چاره ای جز تعویض وجود ندارد.

سرویس فن کوئل : فن ها

این دستگاه از دو بخش فن و کویل تشکیل شده است. هر کدام از این قسمت ها نیاز به بررسی دارند.

کنترل سیم کشی داخلی فن کوئل

هنوز قسمت های زیادی باقی مانده که نیاز به بررسی دارد. برد، سنسور، شیر برقی و به خصوص سیم کشی ها می بایست به دقت بازدید شوند.

عیب یابی و سرویس فن کوئلسرویس فن کوئل در محل

خدمات نصب و تعمیر فن کویل

نصب و تعمیر فن کوئل اصفهان در خارج از دوره گارانتی بر عهده همیاران هوم سرویز است. برای سرویس فن کوئل با ما تماس بگیرید. این سرویس در شهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به صورت دائمی ارائه می شود. برای سفارش های مربوط به روزهای تعطیل لازم است تا از قبل هماهنگی انجام شود. امکان ثبت سفارش در بازه زمانی مورد نظر وجود دارد. ثبت سفارش در این سامانه کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت حق عضویت و غیره نیست. هزینه نهایی پس از عیب یابی اعلام می شود. تنها در صورت رضایت مشتری پروسه تعمیرات فن کوئل در محل انجام می شود. در صورت نیاز به تهیه لوازم و قطعات یدکی می توانید با همیار مشورت کنید. چنانچه همیار لوازم را تهیه کند حتما فاکتور خرید قطعات به مشتری ارایه می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر فن کویل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا