تعمیر و سرویس خودرو

چگونه می توان روغن سوزی موتور خودرو را رفع کرد؟

علت روغن سوزی خودرو

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس دوره ای خودرو هم ارائه میده؟

روغن سوزی موتور خودرو یک مشکل عمومی است تقریبا اغلب خودروها پس از مدتی به روغن سوزی می افتند. خیلی از راننده ها هم اصلا توجهی به این موضوع ندارند. این مشکل می تواند نشانه مشکلات جدی تری باشد. برای پیدا کردن علت روغن سوزی لازم است تا ماشین را سرویس کنید. در سرویس دوره ای خودرو همه مشکلات احتمالی از جمله مشکلات مربوط به روغن سوزی، عیب یابی و برطرف می شود. اگر برای بردن ماشین به تعمیرگاه، وقت ندارید با ما تماس بگیرید تا بلافاصله مکانیک سیار حرفه ای به محل اعزام شود.

روغن سوزی موتور خودرو چیست؟

در موتور خودرو قطعات متحرکی وجود دارد که برای کارکرد مناسب نیاز به روغن دارند. روغن موتور برای کاهش اصطکاک قطعات متحرک به کار می رود. به طور معمول این روغن همراه با گردش به همه بخش های موتوری برخورد کرده و قطعات روغن کاری می شوند. همین سیستم ساده اساس کار موتورهای خودرو را شکل می دهد. هر عاملی که در رسیدن روغن به قطعات اختلال ایجاد کند، موجب بد کار کردن خودرو می شود. روغن سوزی در واقع ورود مقداری روغن به محفظه احتراق است. این روغن همراه با سوخت و هوا، می سوزد و دود تولید می کند. در حالت عادی به هیچ وجه روغن نباید وارد این محفظه شود.

خدمات تعویض باتری ماشین در محل

روغن سوزی چیست؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس دوره ای خودرو هم ارائه میده؟
روغن سوزی موتور خودرو

چگونه بفهمیم ماشین به روغن سوزی افتاده است؟

برخی از راننده ها متوجه بوی روغن سوزی می شوند. اما راه های واضح تری هم وجود دارد. اگر با این مشکلات روبرو شدید، شک نکنید که موتور خودرو دچار روغن سوزی شده و نیاز به رسیدگی دارد. معمولا هر دو این علامت ها هم زمان در خودرو دیده می شود اما وجود یکی از این موارد نیز کافی است تا به تعمیرگاه مراجعه کنید. برای تماس با مکانیک سیار تهران کلیک کنید.

  • دود آبی از اگزوز نشانه روغن سوزی موتور خودرو

روغن سوزی دارای علائم مشخصی است. یکی از نشانه های رایج روغن سوزی، خارج شدن دود آبی از اگزوز است. وقتی روغن در محفظه احتراق با هوا و سوخت مخلوط می شود در هنگام سوختن دود آبی رنگی از اگزوز ماشین خارج می شود. اغلب راننده ها از روی همین نشانه به مشکل روغن سوزی موتور خودرو پی می برند. حتما می دانید که در حالت عادی دود سفید رنگ از اگزوز خارج می شود. این دود مشکلی ندارد و نشانه کارکرد صحیح موتور خودرو است. اما تغییر رنگ دود خروجی از خودرو همیشه علامت وجود مشکل در کارکرد موتوری است و باید در اولین فرصت بررسی شود.

تعمیرات خودرو در محل کرج با بهترین متخصصین

  • اصلی ترین نشانه روغن سوزی موتور خودرو :کاهش حجم روغن

یکی دیگر از علائم روغن سوزی کاهش غیر عادی روغن موتور است. راننده با بررسی گیج روغن می تواند به پر یا خالی شدن روغن پی ببرد. علامت F و L نشان روی گیج به مفهوم پر و یا پایین بودن روغن است. راننده در هنگام رانندگی شاید دود اگزوز را نبیند ولی قطعا می تواند پیش از حرکت، سطح روغن را تست کند. 

مزایای کارشناسی رنگ خودرو در محل

رفع روغن سوزی موتور خودرو

دلیل روغن سوزی موتور خودرو چیست؟

مهم ترین موضوع در تعمیرات اتومبیل، پیدا کردن مشکل اصلی است. وقتی علت پیدا شود برطرف کردن مشکل کار ساده ای است. اصلی ترین دلایلی که موجب می شود تا موتور به روغن سوزی بیفتد یکی از این موارد است:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس دوره ای خودرو هم ارائه میده؟
  • پایین بودن کیفیت روغن موتور

روغن موتور با تمام قطعات موتوری در ارتباط است. این مایع علاوه بر روان کردن حرکت قطعات، مقدار زیادی از گرمای قطعات موتور را نیز با خود حمل می کند. روغن های بی کیفیت کارایی مناسبی ندارند و در انتقال حرارت به سیستم خنک کننده، ضعیف عمل می کنند. علاوه بر آن روغن های بی کیفیت بیشتر موتور را به روغن سوزی می اندازد. خدمات تعمیرات خودرو در شیراز در کمترین زمان ممکن

  • آیینه ای شدن سطح سیلندر

سیلندر یک استوانه چدنی است که پیستون را درون خود جای داده است. با روشن شدن ماشین پیستون در داخل سیلندر به حرکت در می آید. سیستم رینگ و پیستون دارای آلیاژ های مختلف فلزی است. برای جلوگیری از اصطلاک این قطعات باید سیلندر همواره دارای روغن باشد. خشک بودن هر کدام از این قطعات موجب سخت شدن حرکت پیستون داخل استوانه شده و روغن به محفظه احتراق راه پیدا می کند. این موارد روغن سوزی موتور خودرو را تشدید می کند:

  • خط افتادن ، خراش و پوسیدگی سیلندر
  • مشکلات رینگ و پیستون
  • مشکلات مربوط به گیت و سوپاپ
  • و …….

روغن سوزی موتور خودرو به هر علتی که باشد قابل برطرف شدن است. قبل از اینکه روغن سوزی آسیب جدی تری به اتوموبیل وارد کند نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. اگر حجم ورغن موتور زود به زود کم می شود احتمالا یک مشکل حدی تری وجود دارد. برای استفاده از خدمات خودروی هوم سرویز، روی گشوی اندرویدی خود اپ این سامانه را نصب کنید.

چگونه عمر باتری خودرو را طولانی تر کنیم؟

دلیل روغن سوزی موتورعلت روغن سوزی موتور خودرو چیست؟

خدمات سرویس خودرو در محل

بهترین مکانیک های سطح شهر از همیاران هوم سرویز هستند. برای سرویس دوره ای خودرو با ما تماس بگیرید تا از خدمات یک مکانیک حرفه ای در محل بهره ببرید. ثبت سفارش در اپ این سامانه کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. پس از ثبت نام از طرف تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته می شود و هماهنگی برای اعزام همیار در سرویس درخواستی انجام می شود. نگران هزینه های خدمات خودرو در محل نباشید. همیاران همه خدمات را طبق نرخ مصوب ارائه می دهند. قبل از شروع کار، هزینه نهایی به طور دقیق اعلام می شود. در صورت رضایت شما بلافاصله تعمیرات خودرو انجام می شود. در صورت خرید قطعات یدکی توسط همیار، حتما فاکتور خرید را دریافت کنید. این سرویس شامل گارانتی کیفیت کار است و با نرخ رقابتی انجام می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس دوره ای خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا