تعمیر و سرویس خودرو

روش تشخیص زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض روغن و فیلترها هم ارائه میده؟

روغن ماشین مایعی است که می تواند عمر قطعات موتوری را افزایش دهد. روغن موتور و روغن گیربکس اتوماتیک باید از بهترین مارک روغن موتور انتخاب شود تا قابلیت روان سازی بیشتری داشته باشد. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک موجب می شود تا فشار از روی چرخ دنده ها برداشته شود و استهلاک کمتری در خودرو به وجود بیاید. با قیمت سرسام آور خودرو و تعویض لوازم یدکی، بهتر است از روش های کم هزینه تر نظیر روغن واسکازین و تعویض روغن ترمز، عملکرد قطعات را بهبود داد. زمان تعویض روغن موتور و روغن گیربکس که رسید حتما باید آن را تعویض کرد. روغن کاری قطعات موتوری می بایست با فاصله زمانی منظم انجام شود. وظیفه اصلی انواع روغن ها کاهش سایش و استهلاک بین دو قطعه است.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض روغن و فیلترها هم ارائه میده؟

چرا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ضروری است؟

به خصوص در خودروهایی که گیربکس اتومات دارند لازم است تا روغن کاری با دقت انجام شود. با عوض کردن به موقع روغن گیربکس عمر مفید قطعات خودرو به طرز چشمگیری افزایش می یابد. علت این امر کاهش استهلاک بین قطعات با روان کردن گیربکس است. در این صورت سر و صدا هم کمتر شده و دما و خنک کنندگی گیربکس هم کاهش پیدا می کند. حتی اگر بهترین روغن واسکازین را هم استفاده کنید باز هم این روغن پس از مدتی باید با روغن تازه جایگزین شود. روغن هایی که مدت ها عوض نشده اند دیگر خاصیت روغنی و روان سازی کافی ندارند و مثل یک مایه معمولی یا آب خاصیتی در کارکرد روان قطعات ندارند. در واقع روغن گیربکس کهنه، قدرت روغنی خود را از دست می دهد.

مکانیک سیار پراید و خدمات تعمیرات خودرو سیار

روغن واسکازین یا روغن گیربکس کدام بهتر است؟

در واقع این ها هر دو به یک نوع روغن اشاره دارند. واسکازین همان روغن گیربکس است گاهی به آن روغن جعبه دهده هم می گویند. زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک که رسید بدون در نظر گرفتن هزینه تعویض روغن موتور در تهران باید نسبت به عوض کردن روغن گیربکس اقدام شود. طرز کار گیربکس عملکرد آن به این شکل است که قطعات داخلی پیوسته با هم در ارتباط هستند در واقع سیستم داخلی گیربکس ها هیدرولیک است. در صورت آسیب به قطعات، هزینه تعمیرات خیلی بیشتر است. برای اینکه خسارات زیادی در خودرو رخ ندهد لازم است تا از یک روان کننده روغنی برای سهولت کارکرد استفاده شود.

خدمات تعویض روغن در محل شیراز

تعوض روغن گیربکس اتوماتیکهزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

بهترین مارک روغن موتور و روغن واسکازین کدام است؟

برای تعویض روغن پراید یا 206، پژو و … معمولا روغن گیربکس شرکتی استفاده می شود. در بازار هم انواع روغن موتور وجود دارد. اگر در این زمینه اطلاعی ندارید از تعمیرکار خودرو در این مورد راهنمایی بخواهید. هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با توجه به نوع خودرو و مبلغی که هزینه می کنید امکان تهیه روغن موتور الف، بهترین روغن موتور برای tu5، بهترین روغن موتور برای 206 تیپ 5 و …. وجود دارد. علاوه بر برند روغن موتور زمان تعویض آن نیز اهمیت دارد. در واقع زمان تعویض روغن گیربکس کرج به اندازه کیفیت خود روغن اهمیت دارد.

 زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را از کجا بدانیم؟

اصطکاک قطعات موجب استهلاک و همچنین تولید گرما می شود. علاوه بر استهلاک، گرما هم عامل مخرب محسوب می شود. هر چه قطعات گرم تر شود اجزای داخلی گیربکس بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. بررسی داخل گیربکس از نظر پر بودن رغن الزامی است. چنانچه روغن گیربکس کم شود مشکلات زیادی ایجاد می شود که کمترین آن آسیب به قطعات داخل گیربکس است. زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در خودروهای مختلف با توجه به کاربرد آن متفاوت است. برای همین لازم است تا مرتب سطح روغن واسکازین بررسی شود. هر وقت سطح روغن کمتر از میزان لازم بود و به اصطلاح روغن پر نبود می توانید مقداری روغن به آن اضافه کنید. اما گاهی این روش جوابگو نیست و حتما باید روغن گیربکس تعویض شود.

خدمات تعمیر ماشین در محل 

تعوض روغن گیربکس اتوماتیک و روغن موتورتعویض روغن گیربکس اتوماتیک در تهران
  • زمان تعویض روغن گیربکس از روی دفترچه راهنما

کیلومتر کارکرد روغن موتور بهران پیشتاز و روغن گیربکس روی بدنه قوطی نوشته شده است. از دفترچه راهنمای خودرو برای تعیین زمان تعویض روغن واسکازین استفاده کنید. در دفترچه راهنما همیشه هشدار لازم در مورد میزان کارکرد روغن گیربکس داده شده و می توان از روی آن برنامه ریزی منظم برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تبریز را انجام داد. به طر معمول بعد از بیست و پنج هزار کیلومتر لازم است تا روغن گیربکس یا همان روغن جعبه دنده تعویض شود. البته با چک کردن کیفیت روغن هم می توان زمان تعویض روغن گیربکس را تشخیص داد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض روغن و فیلترها هم ارائه میده؟
  •  زمان مناسب تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با تست کردن

وقتی روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده و یا آلوده شده باشد دیگر افزودن مقدار بیشتری روغن، چاره ساز نیست. روغن مصرفی پس از مدتی کیفیت خود را از دست می دهد و دیگر خاصیت چرب بودن و روان سازی را ندارد. در نتیجه این روغن قدرت کاهش اصطکاک را نداشته و قطعات داخلی گیربکس با سر و صدا کار می کنند. این صدا ناشی از خشک بودن و افت کیفیت روغن واسکازین است. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هنگامی که روغن کیفیت لازم را ندارد ضروری است. همه عملکرد روغن موتور بستگی به کیفیت و قدرت روان کنندگی آن دارد. هرگز برای صرفه جویی و یا کاهش هزینه ها زمان عوض کردن روغن گیربکس را به تعویق نیندازید. این امر هزینه های بیشتری را به همراه دارد که اصلا خوشایند نیست.

  • تست دستی کیفیت روغن موتور

یک راه ساده برای تشخیص کیفیت روغن گیربکس وجود دارد که حرفه ای ها از آن استفاده می کنند. برای برسی کیفیت روغن جعبه دنده ابتدا ماشین را روشن کنید و چند دقیقه منتظر بمانید. شاخص سنجش سطح روغن را بیرون آورده و با دستمال پاک کنید. اکنون شاخص روغن را در جای خود قرار داده و دوباره آن را بیرون بیاورید. خط شاخص نشان می دهد که روغن گیربکس کم شده یا به اندازه کافی می باشد. اگر روغن کم شده باشد می توان با افزودن روغن اضافه آن را پر کرد ولی لازم است تا ابتدا کیفیت روغن را با دست بررسی کنید. دست خود را به روغن بزنید و به ان نگاه کنید. زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هنگامی است که رنگ روغن تیره و قهوه ای باشد. روغن سالم و با کیفیت به رنگ قرمز و روشن است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض روغن و فیلترها هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا