تعمیر و سرویس خودرو

کارشناسی رنگ خودرو را پشت گوش نیاندازید…

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کارشناسی خودرو هم ارائه میده؟

 

 کارشناسی رنگ خودرو یکی از خدمات مهمی است که برای خرید خودروی دست دوم به شما کمک زیادی می کند و باعث می شود بتوانید تشخیص دهید خودروی موردنظر چه مشکلاتی دارد و قیمت واقعی آن را بپردازید و ضرر نکنید. خیلی از اوقات به خاطر نوسان بالای قیمت ها در بازار خودرو، خرید یک خودروی صفر به صرفه نیست و بهتر است سراغ خرید خودروی دست دوم برویم؛ اما خرید خودروی دست دوم هم دردسرهای خاص خودش را دارد و اگر درست انجام نشود، ممکن است ما را به دردسر بیندازد.

در این مقاله می خواهیم بگوییم که کارشناسی رنگ خودرو چیست و چه پارامترهایی را شامل می شود و چقدر می تواند در تصمیم گیری شما برای خرید یک خودرو، موثر باشد. پس اگر به فکر خرید خودروی دست دوم هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و یک خرید خوب انجام دهید.

کارشناسی رنگ خودرو چیست؟

کارشناسی رنگ خودرو وقتی می خواهید یک خودرو دست دوم خریداری کنید، باید آن را به صورت کامل بررسی کنید تا از سلامت ظاهری و فنی آن اطمینان حاصل کنید.

یکی از مراحل بررسی سلامت خودرو، کارشناسی رنگ خودرو نام دارد. در این مرحله رنگ خودرو به صورت کامل و با دستگاه های پیشرفته بررسی می شود تا بتوان تشخیص داد که خودروی موردنظر شما دارای رنگ فابریک کارخانه است یا مجددا رنگ شده است.

در گذشته که دستگاه های پیشرفته برای صافکاری و نقاشی وجود نداشت، به راحتی می توانستید تشخیص دهید که یک خودرو رنگ شده است یا خیر، اما حالا با وجود دستگاه های پیشرفته، این کار بسیار سخت است و بهتر است توسط متخصص کارشناس رنگ ماشین انجام شود تا به مشکلی نخورید.

کارشناسی رنگ خودرو
مزایای کارشناسی رنگ خودرو
میدونستی که هوم سرویز، خدمات کارشناسی خودرو هم ارائه میده؟

چرا کارشناسی رنگ خودروها مهم است؟

گاهی اوقات پیش می آید که فروشندگان یا صاحبان نمایشگاه خودرو، رنگ خوردگی خودرو را از شما پنهان می کنند. آن را به عنوان ماشین بی رنگ به شما می فروشند. در چنین حالتی ممکن است شما به خاطر بی رنگ بودن، پول بیشتری را بابت خرید خودرو پرداخت کنید، اما بعدها متوجه شوید که خودرو دارای رنگ یا تصادفی است و این موضوع باعث شود مبلغ زیادی از قیمت خودرو کم شود. کارشناسی رنگ خوردگی خودرو به این دلیل انجام می شود که خیال شما از بابت بی رنگ بودن خودرویی که می خرید راحت باشد و بتوانید هزینه معقولی را بابت آن پرداخت کنید.

هزینه کارشناسی رنگ خودرو چقدر است؟

هزینه کارشناسی خودروها معمولا براساس مدل ماشین و قیمت آن تعیین می شود و هزینه ثابتی ندارد. شما می توانید قبل از حضور کارشناس در محل خودتان، از او قیمت را دریافت نمایید تا خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد.

خیلی از افراد فکر می کنند که هزینه کارشناسی خودرو یک هزینه بی مورد است و تاثیری در خرید خودرو ندارد؛ اما جالب است بدانید که افراد زیادی به خاطر عدم استفاده از کارشناسی خودرو، ماشین های مشکل دار و تصادفی را خریداری کرده اند و متوجه نشده اند و بعد از آن هنگام فروش، چند ده میلیون تومان ضرر کرده اند. با استفاده از خدمات کارشناسی رنگ خودرو، شما هزینه ای بسیار ناچیز را پرداخت می کنید، اما کارشناس به صورت کامل خودرو را با دستگاه های پیشرفته بررسی کرده و به شما ضمانت نامه ای می دهد که خیالتان از بابت سلامت خودرو و منصفانه بودن قیمت آن راحت باشد. پس بهتر است برای عیب یابی خودرو از کارشناسان حرفه ای در این زمینه حتما کمک بگیرید.

با کمک گرفتن از کارشناسان، حتی بعدها اگر شما متوجه شوید ماشین مشکلی داشته و کارشناس متوجه آن نشده است، می توانید با استفاده از ضمانت نامه درخواست کارشناسی مجدد بدهید و در صورت وجود مشکل، خسارت را از کارشناس خودرو دریافت نمایید.

تست رنگ خوردگی خودرو
کارشناسی رنگ خودرو به چه صورت انجام می شود؟

کارشناسی رنگ خودرو، به چه صورت انجام می شود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کارشناسی رنگ خودرو با چه روشی انجام می شود و چقدر دقیق است؟

این موضوع قبل از هرچیزی، نیاز به آموزش های تخصصی و حرفه ای بودن دارد و در گام بعدی با استفاده از دستگاه های حرفه ای می توان رنگ شدگی خودرو را تشخیص داد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کارشناسی خودرو هم ارائه میده؟

اگر نقاشی یک خودرو به صورت حرفه ای انجام شده باشد که این موضوع در خودروهای مدل بالا و گران قیمت بسیار رایج است. شما با دست کشیدن یا به صورت چشمی نمی توانید تشخیص دهید که بدنه خودرو دارای رنگ است یا خیر؟ این کار وقتی توسط متخصص کارشناسی رنگ خودرو انجام شود، راحت تر قابل فهمیدن است. چون کارشناس هم آموزش های لازم را برای این کار دیده است و می داند که چطور باید بررسی انجام دهد. تا از رنگ دار بودن خودرو مطمئن شود و هم دستگاهی دارد که به او اجازه می دهد ضخامت بدنه خودرو را اندازه بگیرد.

کارشناسی رنگ خودرو
روش های تشخیص رنگ شدگی خودرو

روش های تشخیص رنگ شدگی خودرو توسط کارشناس

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو، توسط روش هایی انجام می شود که این روش ها کمک می کنند انجام این کار دقیق تر و حرفه ای تر انجام شود.

در ادامه می خواهیم روش های تشخیص رنگ خودرو توسط کارشناس را به شما توضیح دهیم.

1- دستگاه دیجیتال ضخامت سنج:

معمولا شرکت های خودروسازی ضخامت استانداردی برای رنگ و بدنه خودرو دارند. وقتی یک لایه رنگ اضافی روی آن قرار بگیرد، ضخامت بدنه بیشتر شده و از حد استاندارد خارج می شود.

دستگاه دیجیتال ضخامت سنج که برای تشخیص بی رنگ بودن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت عمل می کند که آن را به بدنه خودرو می چسبانند و بخش های مختلف بدنه را اندازه گیری می کنند.

معمولا ضخامت استاندارد خودروها 4.7 میلیمتر است. هرکجا که دارای رنگ شدگی باشد، ضخامت بیشتری دارد و به این صورت کارشناس می تواند تشخیص دهد که آن قسمت از خودرو رنگ شده است.

همچنین اگر کل بدنه خودرو دارای رنگ باشد. ضخامت از 4.7 بیشتر است و بازهم کارشناس می تواند بفهمد که خودروی مورد نظر دارای یک لایه رنگ اضافی است. این دستگاه بیشتر در کارشناسان رنگ مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا دقیق تر و حرفه ای تر عمل می کند.

تست رنگ خوردگی ماشین
ابزارها و روشها برای کارشناسی رنگ خوردگی ماشین

2- دستگاه مغناطیسی:

دومین دستگاهی که برای تست رنگ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه مغناطیسی تست رنگ خودرو است. معمولا بدنه خودرو به خاطر فلزی بودن، قابلیت جذب آهنربا را دارد. اگر روی بدنه لایه رنگ وجود داشته باشد، یعنی ضخامت آن بخش بیشتر است و بنابراین قدرت آهنربایی کمتری دارد. دستگاه مغناطیسی دقیقا همین قابلیت را اندازه گیری می کند.

دستگاه دارای یک قسمت قلم مانند است و دارای صفحه ای است که روی آن اعدادی نمایش داده می شود. کارشناس دستگاه مغناطیسی تشخیص رنگ خودرو را روی بدنه قرار می دهد.  آن را در بخش های مختلف حرکت می دهد و عدد روی دستگاه را مشاهده می کند. هرکجا که قابلیت مغناطیسی کمتر باشد، با اعداد مشخص است و به این روش کارشناس می تواند تشخیص دهد که بدنه خودرو دارای رنگ است. البته این روش به صورت دیجیتال نیست و امکان اشتباه در آن وجود دارد؛ همچنین دستگاه مغناطیسی فقط برای خودروهایی قابل استفاده است که بدنه آهنی دارند و روی جنس های بدنه دیگر قابل استفاده نیست. اما از دستگاه دیجیتال می توان روی انواع بدنه های آلومینیومی، فایبرگلاسی، فولادی و… استفاده کرد.

3- تجربه و تخصص کارشناس:

در دو مورد قبلی دستگاه های مورداستفاده برای کارشناسی رنگ خودروها را به شما معرفی کردیم و در مورد هرکدام توضیح دادیم. اما باید بدانید که لزوما کسی که کار با یک دستگاه را بلد باشد، کارشناس خوبی نیست؛ بلکه یک کارشناس تست رنگ خودرو باید تخصص و تجربه کافی را برای این کار داشته باشد. گاهی اوقات نقاشی مجدد خودرو به قدری زیرکانه و حرفه ای انجام می شود که حتی با استفاده از دستگاه هم تشخیص این موضوع سخت است، در اینجاست که تجربه و تخصص کارشناس به کمک او می آید و می تواند به راحتی رنگ دار بودن خودرو را تشخیص دهد.

کارشناس متخصص در شناسایی رنگ خودرو به خاطر خودروهای زیادی که بررسی می کند، با نمونه های خاص بسیار زیادی روبرو می شود. همین موضوع کمک می کند که با چالش های این کار آشنا شود. بتواند با بررسی برخی از قسمت های بدنه و حتی بدون استفاده از دستگاه، تشخیص دهد یک خودرو دارای رنگ است یا خیر.

پس باید حواستان باشد که اگر نیاز به کارشناس تشخیص رنگ خودرو دارید. کارشناس خودرو را انتخاب کنید که در کنار استفاده از دستگاه، خودش هم تجربه و تخصص کافی را در این کار داشته باشد و بتواند به خوبی بی رنگ بودن یا رنگ شدگی ماشین را تشخیص دهد.

برای آشنایی با طریقه تعویض باتری خودرو کلیک کنید.

کارشناسی رنگ خوردگی ماشین
کارشناسی رنگ خوردگی خودرو با هوم سرویز

کارشناسی رنگ خودروی موردنظر شما در محل با دستگاه های مجهز

در این مقاله در مورد کارشناسی رنگ خودرو صحبت کردیم و گفتیم که این کار اصلا چه فایده ای دارد و چرا باید از کارشناس رنگ خودرو برای خرید خودرو دست دوم کمک بگیرید. همچنین در ادامه گفتیم که هزینه کارشناسی رنگ خودرو چگونه محاسبه می شود و چطور می توانید از آن مطلع شوید. در بخش بعدی هم روش هایی را که یک کارشناس تست رنگ خودرو از آنها استفاده می کند تا رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهد به شما توضیح دادیم و گفتیم که مهمترین ابزار یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو، تخصص و تجربه اوست.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که دید بهتری نسبت به کارشناسی خودرو پیدا کنید و بتوانید با چیزهایی که یاد گرفتید، یک کارشناس حرفه ای را برای تشخیص رنگ خودرو پیدا کنید و خودرویی خوب و سالم خریداری کنید. برای کارشناسی خودرو تهران، کارشناسی خودرو در محل کرج، قیمت کارشناسی خودرو مشهد، کارشناسی ماشین شیراز، کارشناسی رنگ اصفهان، کارشناسی فنی رشت و کارشناس ماشین تبریز می توانید از خدمات تیم هوم سرویز کمک بگیرید و کارشناسی خودرو را به متخصصان ما بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کارشناسی خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا