لوله کشی و تاسیسات

فنر زنی لوله و رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی هم ارائه میده؟

برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب از روش های مختلفی استفاده می شود. فنر زنی لوله یکی از شیوه های کارامد در برطرف کردن گرفتگی لوله است که در بسیاری از شرکت های لوله بازکنی شبانه روزی و تخلیه چاه از آن استفاده می شود. بدون اینکه نیاز به تخریب و یا کنده کاری باشد می توان عامل گرفتگی را در لوله از بین برد. لوله بازکن ماهر پس از بررسی محل در مورد انتخاب روش کار، تصمیم گیری می کند. در این مورد تنها به نظر کارشناس و متخصص توجه کنید. استفاده از فنر برای باز کردن لوله ها مزایا و معایبی دارد که در این مطلب به آن می پردازیم. 

لوله بازکنی با فنر

فنرزنی یک راه ساده و موثر برای باز کردن لوله های فاضلاب است. چنانچه لوله فاضلاب آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و حمام دچار گرفتگی باشد می توان با استفاده از فنر، انسداد لوله را برطرف کرد. فنر لوله بازکنی یک وسیله نسبتا ساده با انعطاف پذیری بالاست. این فنر فولادی با متراژ بالا وارد لوله فاضلاب شده و در مسیر همه گرفتگی ها و عوامل مسدود کننده را برطرف می کند. سرویس لوله بازکنی و تخلیه فاضلاب توسط شرکت های خدماتی ارائه می شود بدون آشنایی با نحوه کار و طریقه استفاده از فنر نمی توانید به فنر زدن لوله های فاضلاب منزل اقدام کنید. یک اشتباه می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد در این صورت هزینه های زیادی برای تعمیر لوله ها ، در انتظارتان است. در این مورد حتما از لوله بازکن حرفه ای تهران کمک بگیرید.

بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان کدام است؟

لوله بازکنی با فنر و درل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی هم ارائه میده؟
باز کردن لوله های فاضلاب با فنر

فنر زنی لوله چیست؟

یک دستگاه ساده برای فنززنی لوله ها استفاده می شود. در یک سر دستگاه فنر وجود دارد که به قلابی متصل است. این دستگاه با نیروی برق کار می کند و فنر را درون لوله ها به حرکت در می آورد. گرفتگی ها در مسیر لوله ها به قلاب فنر، متصل شده و با فنر به بیرون از لوله کشیده می شود. برای لوله بازکنی توالت ایرانی و فاضلاب ظرفشویی از فنر لوله بازکنی استفاده می شود ولی روش های دیگر نظیر دستگاه تراکم هوا و …. برای توالت فرنگی کاربرد بیشتری دارند. به طور کلی برای باز کردن لوله های فاضلاب از دو روش استفاده می شود:

  • مواد شیمیایی ( انواع لوله بازکن های آماده در بازار)
  • روش مکانیکی ( استفاده از دستگاه برای لوله بازکنی)

جادوی لوله بازکنی با جوش شیرین

مزایا و معایب لوله بازکنی با فنر

تصمیم گیری برای باز کردن لوله ها باید سریع و فوری باشد. انسداد لوله فاضلاب دستشویی اصلا قابل تحمل نیست. خیلی زود بوی تعفن فضای خانه را پر می کند. در مورد سینک ظرفشویی هم اوضاع به همین بدی است. برخی از افراد با لوله بازکن های شیمیایی یا لوله بازکنی با جوهر نمک، سعی در رفع گرفتگی لوله ها دارند. مواد شیمیایی لوله بازکن به مرور به لوله ها آسیب می رسانند. به خصوص در ساختمان های قدیمی خطر آسیب به لوله ها با مواد شیمیایی قوی، به مراتب بیشتر است. در ضمن این مواد نمی توانند گرفتگی های شدید را برطرف کنند. فنر زنی لوله برای انواع گرفتگی و انسداد لوله های فاضلاب به کار می رود. با این دستگاه جسم مسدود کننده با فنر به بیرون کشیده می شود. 

لوله بازکنی فوری کرج

لوله بازکنی با فنر

مزایای فنر زنی لوله با دستگاه

دستگاه فنر لوله بازکنی انواع مختلفی دارد برخی از این فنرزن ها به صورت دستی کار می کنند و برخی دیگر را می توان با دریل نیز به کار برد. در هر صورت نحوه کار یکی بوده و تنها تفاوت در اجرای آن است. طول فنر و ضخامت آن روی ضریب سختی و نیروی وارده به جسم تاثیر دارد. در واقع گرفتگی لوله توسط ضربات وارده فنر از بین می رود. این روش مزایای زیادی دارد از جمله اینکه:

  • سرعت در باز کردن لوله های گرفته
  • کوچک بودن دستگاه و قابل حمل به محل
  • عدم نیاز به تخریب و کنده کاری
  • قابل استفاده با نیروی برق شهری
  • بیرون کشیدن شی از دورن لوله
  • دارای سر فنرهای مختلف
  • قابل استفاده در اعماق بیش از 10 متر
  • کاربرد مناسب در گرفتگی های شدید
  • مقرون به صرفه و قیمت مناسب

معایب فنر زنی لوله

این دستگاه به خودی خود هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. مهارت تکنیسین و فرد استفاده کننده از دستگاه فنر زنی بسیار مهم است. در صورت استفاده غیر صحیح از دستگاه، عامل گرفتگی به جای کشیده شدن به بیرون، به دیگر قسمت های عمیق تر لوله ها وارد می شود. در این صورت به سختی بتوان با دستگاه فنرزنی لوله ها را باز کرد. استفاده غیر صحیح از فنر و تکان های بیش از حد آن می تواند به لوله ها نیز آسیب برساند. هزینه خسارت های وارده توسط افراد ناشی بسیار بیشتر از قیمت لوله بازکنی با فنر مشهد است. اگر چاه فاضلاب پر شده یا گرفتگی در لوله های فاضلاب دستشویی و حمام و آشپزخانه وجود دارد، با سرویس لوله بازکنی هوم سرویز تماس بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی هم ارائه میده؟

عوامل موثر بر قیمت تخلیه چاه فاضلاب

باز کردن گرفتگی چاه فاضلابفنر زنی لوله

خدمات تخلیه چاه و فنر زنی لوله

رفع گرفتگی لوله های فاضلاب بدون تخریب و هزینه های اضافی تنها با استفاده از دستگاه فنر زنی انجام می شود. باز کردن لوله های گرفته در منازل مسکونی و ساختمان های عمومی به صورت شبانه روزی پذیرفته می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است. اپ کم حجم هوم سرویز را بر روی گوشی های اندرویدی نصب کنید تا به صدها سرویس کاربردی دسترسی داشته باشید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا