لوازم خانگی

تعمیر موتور ظرفشویی در محل✔️ قیمت گیری رایگان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

ماشین ظرفشویی از ضروری ترین وسایل در آشپزخانه های امروزی است که برای کارکرد به برق، آب و سیستم فاضلاب مناسب، احتیاج دارد. نیروی برق برای روشن شدن و راه اندازی دستگاه الزامی است. بدون آب ورودی به ظرفشویی هم که نمی توان ظروف را شستشو داد. آب آلوده نیز از طریق سیستم فاضلاب به بیرون از منزل تخلیه می شود. هر نوع ایراد در این مسیر، کارکرد ظرفشویی را مختل می کند. اما بیشترین علت تعمیر ماشین ظرفشویی مربوط به خرابی موتور دستگاه است. تعمیر موتور ظرفشویی کاملا تخصصی است و بدون مهارت و تخصص نمی توان سیم پیچی و فسمت های موتور دستگاه را باز کرد. اگر ماشین ظرفشویی دچار عیب و ایرادی شده حتما با تعمیرکار متخصص هماهنگ کنید. 

موتور ظرفشویی چه کار می کند؟

موتور یکی از مهم ترین اجزای ظرفشویی است. بدون یک موتور سالم و پر قدرت نمی توان انتظار داشت که عملیات شستشوی ظروف در دستگاه به درستی انجام شود. آب از شیر برقی وارد دستگاه شده و از طریق بازوهای آب پاش به محتوایت داخل دستگاه، پاشیده می شود. این عملیات توسط موتور ظرفشویی کنترل و هدایت می شود. وقتی موتور ظرفشویی خراب می شود این سیستم نیز از کار می افتد. خراب شدن موتور یک مشکل جدی ولی قابل حل شدن است. خبر خوب اینکه موتور ظرفشویی قابلیت تعمیر شدن را دارد. پس از خرابی دستگاه، ابتدا تعمیرکار ماشین ظرفشویی تهران مشکل را بررسی می کند و در صورت اشکال در موتور، عملیات تعمیرات ظرفشویی انجام می شود.

علائم خرابی برد کولر گازی چیست؟

تعمیر موتور ظرفشویی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

آیا زمان تعمیر موتور ظرفشویی رسیده است؟

اگر با روشن کردن ماشین ظرفشویی، آب درون دستگاه به گردش در نمی آید یا فشار خروجی آب ضعیف است احتمال خرابی موتور وجود دارد. چنانچه در حین شستشو، دستگاه به کلی از کار بیفتد نیز باید ایرادی در موتور وجود داشته باشد. اختلال در اسپری آب توسط بازوهای اب پاش، سر و صدای زیاد و غیر عادی و یا حتی استشمام بوی سوختگی از دستگاه دلایلی برای خراب شدن و حتی سوختن موتور است. تشخیص اصلی سوختن یا نیم سوز شدن موتور بر عهده تعمیرکار ماشین ظرفشویی کرج است اما به طور معمول این علائم احتمال سوختن موتور را افزایش می دهد:

  • وجود گرد و غبار روی موتور

هزینه تعمیر موتور ماشین ظرفشویی مشهد و تعویض قطعات بیشتر از سرویس دوره ای است. با انجام سرویس به موقع می توانید موتور دستگاه را از خرابی حفظ کنید. گرد و غبار و کثیفی دشمن موتور ظرفشویی است. با تمیز کردن ظرفشویی و موتور دستگاه می توان از سوختن موتور جلوگیری کرد. نظافت معمولی شامل بخش های داخلی دستگاه است اما سرویسکار ظرفشویی می تواند موتور ماشین ظرفشویی را نیز تمیز کند.

  • استفاده نادرست از ظرفشویی

فشار بیش از حد به دستگاه و روشن ماندن طولانی آن به مرور موجب فرسودگی و اسیب به دستگاه می شود. به طور معمول یکبار در روز می توان دستگاه را با ظرفیت مجاز روشن کرد. اکر تعداد ظروف زیاد است حتما بین دو شستشو فاصله بیندازید. پس از هر بار شستن ظرف ها لازم است تا موتور خنک شود. پس زمانی را برای استراحت موتور در نظر بگیرید. 

  • نوسانات برقی

نوسانات برقی به همه وسایل برقی خانگی آسیب می رسانند. برای جلوگیری از خسارت نوسانات برقی همیشه از دستگاه های محافظ برای لوازم برقی استفاده کنید. ولتاژ غیر عادی به شدت به موتور ظرفشویی آسیب می زند و موتور می سوزد. هزینه خرید یک محافظ برق خیلی کمتر از خرید یک دستگاه ظرفشویی جدید است.

راهکارهایی برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

آموزش تعمیر موتور ظرفشویی

تعمیر موتور ظرفشویی وقتی موقع کارکرد صدای غیر عادی دارد؟

هرگونه صدای غیر عادی که در حین روشن شدن دستگاه شنیده شود می تواند نشانه ای برای سوختن موتور باشد. صداهایی شبیه به ناله، وز وز و یا جیغ شنیدن اصلا عادی نیست و به علت اصطکاک قطعات به یکدیگر اتفاق می افتد. امکان استهلاک و فرسودگی قطعات موتوری زیاد است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

تعمیر موتور ظرفشویی وقتی بوی سوختگی می دهد

بوی بد ظرفشویی می تواند از عدم تخلیه مناسب و اشکال در سیستم فاضلابی باشد. اما استشمام بوی سوختگی به طور قطع از علائو سوختگی موتور دستگاه می باشد. در صورت نادیده گرفتن بوی سوختگی، خطر آتش سوزی هم وجود دارد. اگر موتور سوخته باشد بوی سوختگی و دود هر دو با هم وجود دارد. برای جلوگیری از بروز خطر آتش سوزی، بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و دوشاخه را از برق خارج کنید. مراقب باشید دچار برق گرفتگی نشوید در این حالت دستگاه بسیار خطرناک شده و احتمال خسارت و آسیب بیشتری هم وجود دارد.

تعمیر موتور ظرفشویی وقتی بازو های آب پاش، آب را اسپری نمی کنند

پاشش آب و مواد شوینده روی ظروف از وظایف موتور است. اگر موتور ظرفشویی دچار مشکل باشد، آب رسانی به بازوهای آب پاش نیز قطع خواهد شد. در این مورد ابتدا شیر برقی و شیلنگ آب از نظر نشتی و ایراد، بررسی می شوند. در صورت سالم بودن این قطعات، احتمال سوختن موتور دستگاه بیشتر خواهد شد. اگر موتور سوخته باشد در حین کارکرد، عملیات شستشو قطع شده و دستگاه از کار می افتد.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

مراحل تعمیر موتور ظرفشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی

خدمات ماشین ظرفشویی از سرویس های فنی و تعمیراتی هوم سرویز است. این سرویس در همه روزهای هفته سفارش می پذیرد. برای درخواست سرویس از اپ رایگان این سامانه اقدام کنید. در این مرحله هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود. پس از ثبت سفارش، هماهنگی برای اعزام همیار به محل انجام می شود. همیار اعزامی ابتدا عیب یابی دستگاه را انجام داده هزینه تعمیرات را اعلام می نماید. سپس در صورت رضایت مشتری همیار متخصص، اقدام به تعمیر ماشین ظرفشویی می نماید. چنانچه نیاز به تعویض قطع باشد، اقلام خریداری شده به همراه فاکتور به مشتری ارائه می شود.همیار می بایست حتی المکان از قطعات دارای گارانتی برای تعمیر ماشین ظرفشویی استفاده نماید و برگه گارانتی را به مشتری ارایه نماید. هزینه خرید قطعات بر عهده مشتری است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا