رایانه و تکنولوژی

شارژ کارتریج یا تعویض ✔️کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض؟

شارژ کارتریج یا تعویض

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟

کارتریج از قطعات مصرفی در پرینتر است که می توان آن را بارها شارژ کرد. شارژ کردن رنگ کارتریج، راهی ساده برای استفاده دوباره از این وسیله است. اما سوال اینجاست که اصلا چرا کارتریج ها را شارژ کنیم؟ در بازار انواع کارتریج های نو و قابل تعویض نیز به فروش می رسد. این موضوع موجب شده تا برخی از افراد بین شارژ کارتریج یا تعویض دچار تردید شوند. در شرکت هایی که چندین دستگاه پرینتر وجود دارد این تصمیم گیری دشوارتر است. موقع سرویس پرینتر، رنگ دستگاه هم بررسی می شود و باید از قبل در مورد تعویض کارتریج و یا استفاده مجدد از آن تصمیم مناسبی گرفته شود. در این مطلب به همه سوالات احتمالی در مورد شارژ انواع کارتریج و یا لزوم تعویض آن، پاسخ داده می شود. 

شارژ کارتریج بهتر است یا تعویض کارتریج؟

چاپگرها از دستگاه های اداری پر کاربرد هستند ولی این روزها بسیاری از کاربران خانگی نیز برای کارهایشان از پرینترهای خانگی استفاده می کنند. پس از مدتی، کیفیت چاپ روی کاغذ ضعیف می شود و این زمانی است که باید در مورد خرید یک کارتریج نو و یا تونر کردن آن تصمیم بگیرید. تونر و جوهر برای چاپ الزامی است. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند. در مجموع هر کاربر با توجه به انتظاری که دارد می تواند شارژ کارتریج در محل تهران را انتخاب کنید.

یا اینکه تصمیم به خرید بگیرید. برای بسیاری از کاربران مهم است که بدانند چه زمانی موقع تعویض رسیده است

خدمات تعمیرات کامپیوتر آنلاین در خانه

شارژ کارتریج یا تعویض ارزان
میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟

مزایای شارژ کارتریج

یکی از مهم ترین مواردی که در بحث شارژ یا تعویض کارتریج کرج وجود دارد، موضوع هزینه ها است. شاید برای کاربران خانگی این هزینه چندان به چشم نیاید ولی در یک سازمان با ده ها دستگاه! قطعا هزینه نگهداری از پرینتر و تامین قطعات مصرفی، اهمیت ریادی دارد. قیمت شارژ کارتریج مشهد در مقایسه با خرید یک کارتریج نو، بسیار مقرون به صرفه تر است و این اختلاف در طی سال و ماه، رقم بزرگی برای ادارات به حساب می آید. علاوه بر آن در هر بار شارژ می توان حدود 70 تا 80 درصد از کارتریج را با جوهر پُر کرد. در حالی که محصولات نو از هر برندی که باشند در بهترین حالت دارای 40 تا 50 درصد از حجم، جوهر هستند. در واقع با هر بار شارژ مجدد، تعداد کاغذهای چاپ شده بیشتر از حالت، کارتریج نو و دست اول است.

هزینه شارژ کارتریج چقدر است؟

معایب شارژ کارتریج

صرفه جویی در هزینه ها هر چند ناچیز، در تعداد بالا رقم قابل ملاحظه ای خواهد شد. به خصوص در شرکت های تازه تاسیس، تا سود دهی پایبندی به اصول صرفه جویی در هزینه ها الزامی است. با همه اینها امکان شارژ دائمی کارتریج ها وجود ندارد و دیر یا زود لازم است در مورد شارژ کارتریج فوری اصفهان یا تعویض تصمیم گیری کنید. تا زمانی که کیفیت چاپ تغییر نکرده است و یا دستگاه به خوبی کار می کند، شارژ کردن رنگ کارتریج هیچ ایرادی ندارد.

به مرور پس از چندین بار بارگذاری رنگ، آسیب دیدگی هایی در کارتریج ایجاد می شود. حتی گاهی در اولین اقدام به پر کردن رنگ نیز، امکان خراب شدن کارتریج وجود دارد. برای اینکه تا مدت های زیادی نیازی به تعویض کارتریج نباشد حتما از تکنیسین های شرکتی برای بارگذاری کارتریج کمک بگیرید. زمانی که دیگر کارتریج مارایی مناسبی نداشت چاره ای جز تعویض و خرید یک قطعه نو و جایگزین کردن آن وجود ندارد.

خدمات شارژ کارتریج یا تعویض

شارژ کارتریج یا تعویض کدام بهتر است؟

مزایای تعویض کارتریج

استفاده از قطعات یدکی نو از برند خود دستگاه، موجب می شود تا کیفیت چاپ بهتر باشد. در واقع اگر یک محصول سازگار با پرینتر را خریداری کنید به افزایش راندمان و عمر مفید دستگاه، کمک کرده اید. صرف نظر از هزینه های اولیه، کیفیت کارتریج های نو به طرز معناداری از جوهرهای پر شده بهتر است. در مواردی که کیفیت چاپ نقش مهمی دارد پیشنهاد اینست که بعد از تمام شدن رنگ، یک محصول نو را خریداری کنید. در بسیاری از ادارات، کیفیت چاپ چندان مهم نیست که در این صورت، شارژ کارتریج پرینتر لیزری شیراز به تعویض ارحجیت دارد اما در مواردی نظیر کارهای هنری و چاپ تصاویر حرفه ای بهتر است از یک محصول نو استفاده شود.

معایب عوض کردن کارتریج

هزینه مهم ترین مشکل در موقع تعویض و تهیه یک کارتریج جدید است. اگر بعد از هر بار که رنگ و تونر تمام می شود، یک قطعه نو خریداری شود هزینه ها خیلی زیادتر خواهد شد. اختلاف زیادی بین قیمت شارژ و قیمت خرید کارتریج وجود دارد.  این مبلغ در سطح کلان و طی یک سال کاری، برای شرکت های بزرگ اصلا مقرون به صرفه نیست. البته در نظر داشته باشید که محصولات فیک و غیر برند نیز در بازار زیاد است و گاهی تشخیص اصل یا تقلبی بودن کارتریج نیز دشوار است. همچنین به هنگام شارژ، امکان بارگذاری جوهر بیشتری در کارتریج هست! که در نهایت هزینه های چاپ را نیز کاهش می دهد. به طور کلی اولین گزینه بعد از اتمام رنگ پرینتر اینست که کارتریج شارژ شود.

مزایای شارژ کارتریج

خدمات شارژ و تعویض کارتریج در محل

شارژ تونر(لیزری سیاه و سفید)، شارژ تونر(لیزری رنگی) و تعویض کارتریج هوم سرویز از خدماتی است که در محل و با حضور مشتری انجام می شود. با چند کلیک ساده سفارش خود را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید تا هماهنگی برای اعزام تکنیسین به محل انجام شود. بدون نیاز به حمل دستگاه پرینتر به تعمیرگاه، خدمات کارتریج در محل انجام می شود. هزینه خرید کارتریج و تونر بر عهده مشتری است ولی امکان تهیه از طرف همیار وجود دارد. برای سازمان های اداری و شرکت ها، سرویس سالانه با تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟
میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا