رایانه و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

در حال کار با سیستم هستید که بی مقدمه و ناگهانی کل سیستم هنگ می کند. هنگ کردن یا به اصطلاح یخ زدن کامپیوتر یکی از بدترین مشکلاتی است که همه کاربران حداقل یکبار با آن روبرو شده اند. برای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر باید مشکل اصلی را پیدا کنید. برخی از ایرادها سخت افزاری و برخی دیگر از مشکلات مربوط به نرم افزارهای معیوب هستند. تعمیر کامپیوتر یک تخصص است و افراد بدون دانش حرفه ای نباید وارد این حیطه بشوند اما در مورد رفع هنگی سیستم می توانید به توصیه های این مطلب عمل کنید. در اغلب موارد با همین راهکارهای ساده مشکل به طور موقت حل می شود. اگر سیستم مرتب هنگ می کند حتما برای سرویس و تعمیرات آن اقدام کنید.

رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

اصطلاح هنگ کردن در واقع مربوط به ویندوز است یک کامپیوتر به خودی خود هنگ نمی کند بلکه برنامه ویندوز روی سیستم دچار این مشکل می شود. اگر با واژه فریز شدن در کامپیوتر مواجه شدید منظور همان هنگ کردن سیستم است. حال چه سیستم یخ بزند چه ماتش ببرد در هر صورت خیلی اعصاب خورد کن است. به خصوص وقتی در حال انجام دادن یک کار مهم هستید این اتفاق آزار دهنده تر هم می شود. معمولا در این مواقع چه کار می کنید؟ قبل از اینکه به کامپیوتر با ارزش تان آسیب بزنید محل را ترک کنید و اجازه دهید سیستم کار خودش را انجام دهد.

تعمیرات کامپیوتر در محل تهران

جالب است بدانید که در بسیاری از موارد بدون آنکه کار خاصی انجام دهید، سیستم خود به خود از حالت هنگی خارج می شود. از جلوی کامپیوتر بلند شوید و چند دقیقه بعد به سراغ سیستم بیایید اگر هنوز مشکل برطرف نشده باشد، این کارها را انجام دهید:

سریع ترین راه شارژ کارتریچ پرینتر در محل

رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟
رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

  • بستن برنامه مزاحم

هنگ کردن سیستم می تواند برای هر فردی اتفاق بیفتد. وقتی در حال اجرای پروژه ای مهم هستید یا هنگام تماشای فیلم یا بازی و …. سیستم از کار می افتد. قبل از هر کاری دکمه Caps Lock بر روی صفحه کلید را فشار دهید. آیا چراغ روشن و خاموش کار می کند؟ اگر این چراغ کار می کند یعنی ویندوز در حال اجراست اما برنامه ای موجب هنگ کردن سیستم شده است. در این صورت با بستن برنامه مزاحم مشکل برطرف خواهد شد. برای پیدا کردن این برنامه لازم است تا دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager روی صفحه باز شود.

تعمیرات تخصصی کامپیوتر در کرج

لیست همه برنامه های در حال اجرا در این پنجره دیده می شود. با انتخاب گزینه End Task برنامه معیوب را ببندید تا قفل یا هنگی کامپیوتر از بین برود. اگر با بستن برنامه ها مشکل هنوز وجود داشت راه حل بعدی را امتحان کنید.

  • رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر با ریستارت

با راه اندازی مجدد کامپیوتر همه برنامه های در حال اجرا را از دست می دهید ولی قفل سیستم باز خواهد شد. در این حالت دکمه ها کار نمی کنند و امکان ریستارت کردن به شیوه معمول را ندارید. برای راه اندازی مجدد سیستم، دکمه پاور را به اندازه چند ثانیه فشار دهید تا کامپیوتر خاموش شود. یک دقیقه صبر کنید و دوباره سیستم را طبق روال معمول روشن کنید. احتمالا مشکل برطرف شده و سیستم از حالت هنگ، خارج شده است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

خدمات کامپیوتری فوری در محل

رفع رفع مشکل هنگ کردن کامپیوترتعمیر کامپیوترهای خانگی و اداری در تهران

  • رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر و دمای سیستم

بالا رفتن دما موجب آسیب جدی به قطعات کامپیوتر می شود. اغلب سیستم ها به دمای بالا حساس هستند و در صورت افزایش دما به صورت خودکار، سیستم از کار می افتد. برای رفع هنگ کردن کامپیوتر در این حالت لازم نیست کاری انجام دهید چند دقیقه صبر کنید تا سیستم خنک شود و مجدد کامپیوتر را روشن کنید! در واقع این یک سیستم محافظتی برای کامپیوتر است که در برابر حرارت بالا آسیب نبیند.

  • مشکلات سخت افزاری

اگر هیچکدام از این توصیه ها کارساز نبود احتمال اینکه پای یک مشکل سخت افزاری در کار باشد، هست. در این صورت مشکل هنگ کردن سیستم دائمی است و تقریبا هر روز با این مشکل روبرو می شوید. لذا حتما برای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر نیاز به کمک تخصصی دارید با خدمات تعمیر کامپیوتر هوم سرویز تماس بگیرید تا بلافاصله تکنیسین متخصص به محل اعزام شود. برخی از مشکلات سخت افزاری در کامپیوتر اینها هستند:

تعمیر کامپیوتر در منزل شیراز

اشکال در حافظه و برد اصلی

این مشکل به صفحه آبی معروف است.  اگر در رم یا بورد اصلی اشکالی پیش بیاید خطای دسترسی به اطلاعات را بارها دریافت می کنید. با خرید یک رم جدید و تعویض رم معیوب مشکل به کلی از بین می رود. 

اشکال در تنظیمات بایوس (BIOS)

تکنیسین کامپیوتر تنظیمات بایوس را با توجه به سخت افزارهای مختلف انجام می دهد. اگر تنظیمات بایوس با حالت کارخانه ( اولیه) برگردد احتمال ناسازگاری با سیستم عامل وجود دارد! برای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر می بایست تنظیمات بایوس دوباره انجام شود.

رفع راه حل مشکل هنگ کردن کامپیوتررفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

مشکل تنظیمات رجیستری

هرگونه توقف، هنگ کردن، سکته یا یخ زدن سیستم می تواند مربوط به رجستری باشد. این بخش مغز متفکر دستگاه است و حتی کوچکترین اشکال نیز کارکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد. نرم افزارهای مختلفی برای اصلاح رجیستری وجود دارند از دیگر دلایل هنگ کردن سیستم های کامپیوتری می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مشکلات هارد‌ دیسک سیستم
  • تداخل سخت ‌افزاری در سیستم
  • رفع مشکل هنگ کردن با نصب آنتی ویروس
  • مشکلات منبع تغذیه سیستم
  • وجود نرم‌ افزار‌های معیوب و ……

خدمات تعمیر کامپیوتر در محل با قیمت مناسب

تعمیرات تخصصی کامپیوتر و لپ تاپ در همه مناطق پذیرفته می شود. رفع مشکلات نرم افزاری و ایرادهای سخت افزاری سیستم های کامپیوتری از سرویس های پر تقاضا در هوم سرویز است. این سرویس به صورت درب منزل ارائه می شود. هزینه خدمات با توجه به نوع مشکل قیمت گذاری می شود. در صورت تهیه قطعات سخت افزاری یا نرم افزارهای مورد نیاز، فاکتور خرید به مبلغ نهایی افزوده خواهد شد.جهت ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن این سامانه اقدام کنید. همه سفارش های فنی هوم سرویز شامل گارانتی و کیفیت خدمات هستند و طبق نرخ مصوب ارائه می شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا