لوازم خانگی

هواگیری مخزن تصفیه آب در محل ✔️تنظیم فشار باد استاندارد

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

دستگاه های تصفیه آب پای ثابت خانه ها شده اند. با وجود یکی از این دستگاه ها دیگر نگرانی بابت آب آشامیدنی سالم وجود ندارد. البته همیشه امکان خراب شدن و ایراد در دستگاه هست. اصولا هر دستگاه برقی و پر مصرف دیگری هم به مرور دچار اشکال می شود و این دستگاه ها هم استثنا نیستند. خوشبختانه امکان تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب وجود دارد. اغلب قطعات دستگاه قابل تعویض هستند و در صورت ایراد در قطعات می توان دستگاه را دوباره رو به راه کرد. گاهی هم مشکلات ساده تری موجب اشکال در کارکرد دستگاه می شود. هواگیری مخزن تصفیه آب یکی از این موارد است.

اگر طریقه هواگیری و تنظیم فشار باد مخزن را بلد باشید حتی خودتان هم می توانید آن را انجام دهید. اما در مورد مشکلات فنی لازم است با تعمیرکار تماس بگیرید. تعمیرات دستگاه تصفیه آب هم مثل تعمیر پمپ آب خانگی یک کار تخصصی است.

هواگیری مخزن تصفیه آب خانگی

قطعات مختلفی در دستگاه تصفیه آب وجود دارد که ایراد در هر کدام از این قطعات می تواند مشکل ساز باشد. پمپ و شیر برقی، فیلترها و هوزینگ فیلتر، گیج تصفیه آب و همه قطعات دیگر طول عمر مشخصی دارند. اگر سرویس دستگاه تصفیه آب تهران را انجام دهید سرویسکار در حین باز کردن دستگاه متوجه خراب شدن هر یک از این قطعات می شود. با این وجود ممکن است فشار آب دستگاه به مرور کم شود. کاهش فشار آب یکی از نشانه های هواگیری مخزن است که به سادگی در دستگاه های جدید، برطرف می شود. دکمه پشت هوزینگ برای همین کار است با فشردن مکرر این دکمه مشکل فشار آب نیز حل خواهد شد. پس از هواگیری لازم است تا تنظیم فشار باد مخزن را به درستی انجام دهید در غیر این صورت هنوز مشکل وجود دارد.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی چه موقع است؟

هواگیری مخزن تصفیه آب
میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

طریقه تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب پس از هواگیری

هواگیری شامل مجموعه کارهایی است که موجب تنظیم فشار آب دستگاه می شود. فشردن دکمه های پشت هوزینگ به تنهایی کافی نیست. بعد از این کار باید بتوانید فشار باد مخزن را به وضعیت استاندارد تنظیم کنید. در این مورد کارخانه های سازنده و برندهای مختلف دستگاه، دستورالعمل های متفاوتی دارند. میزان فشار باد در همه دستگاه ها یکسان نیست.

برای تنظیم هوا ابتدا سرویسکار تصفیه آب کرج آب درون مخزن را خالی کنید. در خروجی مخزن یک شیر تخلیه وجود دارد که با باز گذاشتن آن، آب داخل مخزن خارج می شود. قطع شدن آب از شیر خروجی به معنای خارج شدن همه آب موجود در آن نیست. برای تخلیه کامل از یک تلمبه استفاده کنید. با اتصال تلمیبه به سر دیگر مخزن سعی کنید آب باقی مانده را خارج کنید. با تلمبه زدن هوا وارد مخزن شده و از خروجی به بیرون هدایت می شود. به محض قطع شدن آب، دوباره تلمبه بزنید تا هوا وارد مخزن شدن و آب از شیر خارج شود. تشخیص تخلیه کامل تا حدودی تجربی است و تعمیرکار حرفه ای می تواند متوجه خالی شدن کامل آب از دستگاه بشود.

مراحل هواگیری مخزن تصفیه آب خانگی

اکنون دستگاه آماده بارگذاری است و می توانید با استفاده از فشارسنج، میزان فشار باد مخزن را اندازه گیری و تنظیم کنید. فشار بین 5 تا 7 بار در اغلب دستگاه ها ایده آل است. فشار کمتر با بالاتر از مقدار استاندارد می تواند آسیب های جدی تری به دستگاه وارد کند. در این صورت هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب مشهد به مراتب بیشتر خواهد شد. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و قبلا هواگیری مخزن را انجام نداده اید شاید بهتر باشد با یک متخصص تماس بگیرید. افراد مبتدی خسارت بیشتری به دستگاه وارد می کنند.

خدمات تخصصی نصب و تعمیر پکیج دیواری

آموزش هواگیری مخزن تصفیه آب

نکات مهم در هواگیری مخزن دستگاه تصفیه آب

چه موقع متوجه شویم دستگاه نیاز به هواگیری دارد؟ این سوال جواب ساده ای دارد. از روی نشانه های موجود می توانید پی به هوا گرفتن دستگاه ببرید. برای مثال وقتی شیر آب مخزن را باز می کنید، آب به صورت ضربه ای و جهشی خارج می شود. این مشکل زیاد پیش می آید و دلیل آن چیزی نیست جز اینکه در میان آب مخزن، هوای زیادی وجود دارد. برای اینکه دستگاه به درستی کار کند باید ابتدا هواگیری مخزن انجام شود.

خارج نشدن آب از شیر خروجی دستگاه نیز می تواند به دلیل هواگیری ایجاد شده باشد. در این وضعیت با روشن کردن دستگاه، آب از خروجی به بیرون هدایت نمی شود. مشکل اینجاست که مقداری هوا در هوزینگ گیر کرده و اجازه خروج آب از فیلترها را نمی دهد. مقصر اصلی در این مورد فردی است که آخرین بار دستگاه را هواگیری کرده است. هواگیری غیر اصولی موجب می شود که خیلی زود دستگاه مشکل پیدا کند.

خاموش نشدن دستگاه و کارکرد مداوم نیز یکی از مواردی است که نشان می دهد دستگاه تصفیه آب نیاز به هواگیری دارد. علت گیر کردن خوا در گیج فشار دستگاه تصفیه آب است. در این وضعیت دستگاه قادر به تشخیص فشار مورد نظر نیست و حسگرها برای قطع کردن آب، فعال نمی شوند.

هواگیری مخزن تصفیه آب به دلیل تنظیم نبودن فشار باد مخزن نیر یکی دیگر از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. نشخیص اینکه مشکل پیش آمده مربوط به هواگیری است یا خیر، بسیار مهم است. هواگیری های غیر ضروری و زود به زود منجر به فرسودگی دستگاه شده و مشکلات بیشتری را به همراه دارد. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

۵ ایراد شایع سیستم تصفیه آب و راه حل های آنها

نحوه هواگیری مخزن تصفیه آب

خدمات عیب یابی و سرویس دستگاه تصفیه آب

این سرویس شامل خدمات کامل نصب و سرویس تصفیه آب اصفهان است. بعد از نصب دستگاه تصفیه آب خانگی، تست کامل آب بندی انجام می شود. بررسی عملکرد کامل دستگاه، تست کامل پمپ و لوازم برقی، تست باد مخزن و تنظیم فشار استاندارد به همراه تعویض فیلترها و هر نوع تعمیرات توسط تکنیسین متخصص انجام می شود. سفارش ها از طریق اپ هوم سرویز ثبت می شود. هزینه ها پس از بررسی دستگاه و عیب یابی، اعلام می شود. قیمت گذاری طبق تعرفه مصوب در همه سفارش ها انجام خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا