بنایی و دکوراسیون

نحوه رگلاژ درب کابینت و کشو کمد

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

باز و بسته کردن مکرر درب های کابینت و کشوی کمدها، به مرور به لولا و تنظیمات آن صدمه می زند. به هر حال چاره ای هم نیست و روزانه بارها و بارها درب کابینت و کمد و کشو باز و بسته می شود. وقتی درب کابینت ها خوب بسته نمی شود رگلاژ درب کابینت از تنظیم خارج شده ولی این مشکل بزرگی نیست. خیلی راحت با رگلاژ کردن دوباره، وضعیت درب مثل قبل می شود. نجاری سیار، رگلاژ و تنظیم کمد و کابینت هم انجام می دهد. در ضمن هر نوع خرده کاری چوب هم داشته باشید برای تعمیرات به نجار سیار بسپارید. سفارش ساخت کمد دیواری و کابینت و تعمیرات لوازم چوبی، توسط نجار انجام می شود اما رگلاژ کردن درب را به تنهایی هم می توانید انجام دهید. همین آخر هفته دست به کار شوید همه درب های معیوب کابینت ها را تنظیم کنید.

چگونه درب کابینت را رگلاژ کنیم؟

برخلاف اسمش نحوه رگلاژ کردن اصلا کار پیچیده ای نیست. منظور از رگلاژ اینست که لولای درب کابینت را تنظیم کنید. کشوها و درب کمد دیواری هم بعد از مدتی بد باز و بسته می شوند و باید از نو، تنظیم شوند. سیستم حرکتی درب کابینت ها طوری است که موقع باز شدن فشار به لولا وارد می شود. هر چه تجهیزات نصب کابینت و متریال ساخت درب ها با کیفیت تر باشد، مشکلات کمتری برای کابینت آشپزخانه پیش می آید و نیاز کمتری به تعمیرات کابینت تهران نیاز پیدا خواهید نمود. ولی به هر حال رگلاژ کردن برای تنظیم لولاها الزامی است. این کار به حدی ساده است که حتی نیاز به آموزش هم ندارد و حتی افراد بی تجربه هم می توانند لولاها را تنظیم کنند. یک پیچ گوشتی و کمی حوصله تمام چیزی است برای تنظیم درب کابینت، نیاز دارید.

ساخت سرویس خواب چوبی نوزاد به سلیقه خودتان

نحوه رگلاژ درب کابینت
میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

نکات رگلاژ درب کابینت

رگلاز با هدف تنظیم درب و لولا انجام می شود. همه کابینت ها و کمدهای چوبی لولایی نیاز به رگلاژ دارند. تنظیم درب به معنای اینست که ظاهر درب ها طبیعی باشد و فاصله استاندارد بین درب و کشو و اطراف ان حفظ شود. کابینت های جدید دارای لولاهای قابل تنظیم در سه جهت هستند. مکانیزم تنظیمات این لولاها از بالا-پایین، چپ و راست و همچنین به صورت عمقی در داخل و بیرون نیز امکان پذیر است. همه این قسمت ها دارای پیچ است پس با یک پیچ گوشتی می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. البته لولاهای متفاوتی برای اتصال درب به کابینت استفاده می شود ولی معمولا کابینت های مدل جدید همگی دارای لولای قابل تنظیم هستند. درب کابینت را باز کنید، آیا پیچ های روی لولا را می بینید؟ در این صورت می توانید تنظیمات را توسط همین پیچ ها انجام دهید.

ساخت کابینت هایگلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

تنظیمات لولای درب

ابزارهایی نظیر پیچ گوشتی برقی برای تنظیمات لولا و رگلاژ، مناسب نیست. برای اینکه کنترل لازم را داشته باشید از پیچ گوشتی تخت یا چهار سو با توجه به نوع پیچ ها استفاده کنید. بهتر است از یک فرد دیگر برای نگهداشتن درب کابینت، کمک بگیرید. نیروی کمکی از دور، صاف بودن درب کابینت و تنظیمات فاصله را دقیق می بیند و به شما اطلاع می دهد. علت اصلی بالا و پایین بودن درب یا مشکلات باز و بسته شدن اینست که پیچ های لولا شل شده. کابینت ها را یک به یک از نظر تنظیمات لولا بررسی کنید.

هر درب با دو لولای مجزا به بدنه کابینت متصل شده است. لولا توسط دو پیچ بالا و پایین به بدنه وصل شده، اگر این پیچ ها شل شده با پیچ گوشتی پیچ را در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا سفت شود. بیش از حد پیچ را سفت نکنید زیرا امکان آسیب به ام دی اف درب کابینت وجود دارد.

رگلاژ کردن کشوی کمد

معمولا با سفت کردن پیچ های اصلی لولا، مشکل برطرف می شود ولی گاهی لازم است تا تنظیمات کامل را نیز انجام دهید. برای تنظیم فاصله عمودی درب ها از دو پیچ بالا و پایین لولا استفاده کنید. دقت داشته باشید که پیچ های اصلی اندازه بزرگتری دارند و بقیه پیچ های لولا برای رگلاژ کردن، کمی کوچکتر هستند. کار چندان دشواری نیست ولی شاید در ابتدا نتوانید محل پیچ ها را پیدا کنید یا در سفت کردن پیچ کمی مشکل داشته باشید. صبور باشید و برای هر درب کابینت یک به یک تنظیمات را انجام دهید. در نهایت از اینکه پول تان را پس انداز کرده اید، خوشحال خواهید شد. تعمیرات کابینت آشپزخانه کرج را به متخصصین ما بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟
  • تنظیم درب کابینت در جهت چپ و راست

دو پیچ در محور افقی برای حفظ ظاهر درب کابینت کاربرد دارد. نکته مهم اینست که تنظیمات هر دو پیچ را هم زمان انجام دهید. چنانچه درب کابینت کج شده و رو به پایین افتاده است ابتدا پیچ اصلی لولا را سفت کنید و بعد تنظیمات پیچ چپ و راست را انجام دهید. برای هر پیچ یک دور بچرخانید و به سراغ پیچ دیگر بروید این کار را تا جایی ادامه دهید که درب، کاملا صاف و افقی بایستد. اگر هنوز مشکل ناموزونی درب وجود دارد به سراغ پیچ های دیگر بروید.

  • تنظمیمات رگلاژ درب کابینت به داخل یا بیرون

  • در اثر رطوبت، درب کابینت دچار تغییراتی می شود. کابینت آشپزخانه با بخارات مواد غذایی و رطوبت در تماس است بنابراین تغییراتی در درب ها به وجود می آید. اگر موقع باز کردن درب کابینت، بیش از حد بیرون بزند یا به هنگام بستن، درب در جای درست قرار نگیرد، باید تنظیمات عمق را هم انجام دهید. پیچ دوم در محور افقی برای همین منظور است. توصیه می شود لولای بالایی را به سمت کابینت تنظیم کنید ولی برای حفظ تعادل، لولای پایینی درب را در خلاف جهت کابینت تنظیم کنید. اگر با این راهنمایی هنوز در رگلاز درب کابینت مشکل دارید با ما تماس بگیرید تا بلافاصله نجار سیار مشهد به محل اعزام شود.
آموزش رگلاژ درب های کابینت

خدمات تعمیر کابینت آشپزخانه و خرده کاری نجاری

 نجاری سیار هوم سرویز، تعمیرات کمد اصفهان و تعمیرات کابینت در محل شیراز می پذیرد. این خدمات در همه مناطق توسط نجار ماهر و با تجربه انجام می شود. تعمیرات لوازم چوبی، کمدهای دیواری، درب های شکسته و رگلاژ لولا و … به نازل ترین قیمت پذیرفته می شود. کلیه هزینه ها پس از بازدید و بررسی ایراد کابینت، تعیین می شود. قیمت گذاری بر اساس توافق اولیه با مشتری، تعیین می شود. تعویض یراق آلات و تجهیزات جانبی، تعمیر درب و لولا، رفع پوسیدگی کابینت و شکستگی و … در محدوده خرده کاری چوب است. هزینه خرید یراق آلات بر عهده مشتری است و بستگی به نرخ بازار نوسان دارد. این سرویس در همه روزهای هفته سفارش می پذیرد. برای روزهای تعطیل از قبل سرویس مورد نظر را رزرو کنید تا هماهنگی انجام شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کمد، کابینت و نجاری هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا