بنایی و دکوراسیون

معرفی انواع شیشه ساختمان و کاربردها

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟

ساختمان های ویلایی، برج ها و آپارتمان های کوچک و بزرگ همگی نیاز به پنجره دارند. پنجره ها بدون انواع شیشه ساختمان کارایی ویژه ای ندارند و تنها یک دریچه بدون استفاده هستند. شیشه ها در افزایش امنیت و استحکام سازه، کاهش آلودگی های صوتی، ایجاد عایق حرارتی، زیبایی و نمای ساختمان نقش مهمی دارند. شیشه بری پا به پای صنایع ساخت و ساز، رشد کرده است. همه شیشه ای موجود در بازار، از نظر جنس، ضخامت، شکنندگی و حتی ظاهر، یکسان نیستند. برخی از این محصولات بسیار ظریف و شکننده و انواعی دیگر مستحکم و دارای ساختار منسجم تری هستند. برای مثال موقع نصب در و پنجره یو پی وی سی از شیشه های دوجداره با استحکام بسیار بالاتر استفاده می شود اما این تنها یکی از کاربردهای شیشه ساختمانی است.

انواع شیشه ساختمان

در انتخاب شیشه برای درب و پنجره های ساختمان چه مواردی را در نظر می گیرید؟ توجه به شفافیت و شکل ظاهری شیشه بدون در نظر گرفتن کارایی آن، اصلا توصیه نمی شود. برخی شیشه ها نقش حفاظ امنیتی ساختمان را دارند و در مقابل ورود بیگانگان، مقاومت بالایی نشان می دهند. گروهی دیگر از این محصولات از جنبه های زیبایی و جذابیت، مورد توجه قرار گرفته اند. یک شیشه مات و دیگری شفاف است. با توجه به قابلیت های بالای شیشه، کاربرد آن در طراحی ساختمان، هر روز گسترده تر می شود. با شناخت انواع شیشه ساختمانی و کاربردهای آن، می توان بهره وری سازه ها را افزایش داد.

مزایا و معایب سقف کاذب پی وی سی چیست؟ 

انواع شیشه ساختمان
میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟

انواع شیشه ساختمان تخت ( فلوت)

سه ماده آهک، سیلیس و کربنات سدیم، ساختار اصلی شیشه را تشکیل می هد. در ابتدا مواد اولیه به حالت مایع هستند و در طی پروسه تولید به جسمی جامد و شفاف تبدیل می شوند. پایه همه شیشه ها یکی است ولی با افزودن برخی مواد می توان تنوع زیادی در ظاهر و کارایی شیشه به وجود آورد. یکی از پر مصرف ترین شیشه ها در ساختمان سازی و شیشه بری ساختمان تهران، شیشه های تخت است. شیشه فلوت یا شیشه تخت در ضخامت های 2 تا 20 میلی متری تولید می شوند. این شیشه ها بدون هیچگونه خمیدگی هستند و بیشترین کاربرد را در پنجره های ساختمان دارند. ضخامت 4تا 8 میلی متری برای پنجره کارایی مناسبی دارد. شیشه های مرغوب فلوت، بدون موج بوده و کاملا صاف و یک دست هستند. 

شیشه دو جداره

این محصولات دارای 2 لایه شیشه متفاوت بدون رنگ یا رنگی هستند. دو جداره شیشه در کارخانه داخل قاب جای می گیرد و لبه ها به خوبی عایق بندی می شود. برای افزایش کارایی شیشه دوجداره، ما بین جداره ها با گاز پر می شود. شیشه های دوجداره ساختمانی، عایق سرما و گرما و صوتی مناسبی هستند. ساختمان هایی که در مناطق شلوغ نظیر فرودگاه یا بیمارستان و … ساخته می شوند اغلب با این شیشه های دوجداره، مقاوم سازی شده اند. شیشه بری سیار کرج

انواع شیشه ساختمان نشکن

 این شیشه ها از دو یا چند لایه شیشه ساده یا طلق دار برای افزایش کارایی، تولید شده اند. لایه های شیشه تحت حرارت و فشار به هم اتصال داده می شوند و ساختار یک دست و منسجمی دارند. در پروسه ساخت از ورقه های نایلونی برای استحکام شیشه و اتصال، استفاده شده است. موقع شکستن شیشه دوجداره، خورده های آن پخش نمی شود و ذرات شیشه به هم اتصال دارند. این پدیده به علت وجود ورقه های نایلون در بین لایه های شیشه است که حالت کشسانی به شیشه می دهد. در برخی موارد شیشه های نشکن دارای ویژگی های سکوریت نیز هستند.

نصب توری درب و پنجره ارزان

شیشه دو جداره

شیشه سکوریت ساختمان

این محصول 3 تا 5 برابر مقاومت بیشتری از شیشه های نشکن دارد. نحوه تولید شیشه سکوریت به گونه ای است که ضریب مقاومت شیشه در برابر ضربه و شوک حرارتی بیشتر می شود. در ساخت انواع درب های شیشه ای برج ها و آپارتمان های مسکونی، اداری و تجاری از انواع شیشه ساختمان سکوریت استفاده می شود. بر خلاف شیشه های نشکن، این محصولات در موقع شکستگی به ذرات ریز و مکعبی شکلی، تقسیم می شوند. در واقع شیشه به حالت پودر در می آید.

انواع شیشه ساختمان مشجر

این شیشه ها دارای طرح هستند و شفافیت شیشه های ساده را ندارند. هدف از تولید این محصولات، ایجاد فضایی خصوصی و دور از دید در فضای داخلی است. طرح های مختلف شیشه های مشجر، زیبایی خاصی به سازه می دهد. البته در همه طرح ها، امکان دید از شیشه ها وجود ندارد و شیشه کاملا مات و غیر شفاف دیده می شود.

شیشه رفلکس

این محصول از فراورده های شیشه فلوت( تخت) است که با یک لایه مخصوص پوشیده شده است. این لایه پوششی موجب شده تا شیشه حالت انعکاسی به خود گرفته و رفلکس بشود. در واقع شیشه، نور را بازتاب می دهد و مانع نفوذ نور به داخل ساختمان می شود. از قسمت داخلی، شیشه کاملا ساختاری معمولی دارد ولی از بیرون و نور روز، فضای داخلی از دید پنهان است. جالب تر اینکه همین قضیه در شب کاملا برعکس اتفاق می افتد.

۵ گام برای انتخاب در و پنجره مناسب

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟
شیش های ساختمانی نشکن

انواع شیشه ساختمان

خدمات شیشه بری و آینه

اندازه گیری شیشه و قاب دارای اهمیت زیادی است. شیشه بر ماهر مشهد قبل از نصب، اندازه گیری دقیق را انجام داده و سپس شیشه را با ابزار برش می زند. انواع شیشه های ضد گلوله با ضریب ایمنی بالا، شیشه های نشکن، مشجر، تخت و …در ساختمان های نوساز و قدیمی نصب می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا